Wat barmhartig van je zeg, eerst zelf mensen twee jaar 'oplichten' en daarna het afkraken. Of heb je 24 maanden lang ook tegen de mensen aan de telefoon gezegd "ik doe u nu de aanbieding, maar kijkt u lekker eerst rustig in de Consumentengids en bel me over een weekje maar terug, vraag dan naar Michelle84"quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:05 schreef Michelle84 het volgende:
Namens een ex-callcentermedewerkster met twee jaar ervaring
Je bent inderdaad de hele dag bezig met mensen oplichten. Het betaalt erg goed, oplichter zijn. Ik heb er ook geen spijt van. Mensen zouden moeten weten dat achter elke 'bel ik gelegen' een oplichterstruc volgt.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:11 schreef Herald het volgende:
[..]
Wat barmhartig van je zeg, eerst zelf mensen twee jaar 'oplichten' en daarna het afkraken. Of heb je 24 maanden lang ook tegen de mensen aan de telefoon gezegd "ik doe u nu de aanbieding, maar kijkt u lekker eerst rustig in de Consumentengids en bel me over een weekje maar terug, vraag dan naar Michelle84"
Ophangen werkt nog altijd het snelst..quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:07 schreef CySt het volgende:
http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscript.html
Twee vragen:quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:13 schreef Michelle84 het volgende:
[..]
Je bent inderdaad de hele dag bezig met mensen oplichten. Het betaalt erg goed, oplichter zijn. Ik heb er ook geen spijt van. Mensen zouden moeten weten dat achter elke 'bel ik gelegen' een oplichterstruc volgt.
Sommige callcenters rond de zes euro per uur + bonussen (hoeveel mensen licht je op een avond op)quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:31 schreef quo_ het volgende:
[..]
Twee vragen:
hoe goed betaalt het
en
vertel eens wat meer over de trucs en de addertjes onder het gras
Jij gelooft in je scriptquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:46 schreef Overlast het volgende:
Stel je niet aan man. Ik heb 1.5 jaar bij een callcenter gewerkt en nooit mensen opgelicht of opgezadeld met een addertje onder het gras.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:11 schreef Herald het volgende:
[..]
Wat barmhartig van je zeg, eerst zelf mensen twee jaar 'oplichten' en daarna het afkraken. Of heb je 24 maanden lang ook tegen de mensen aan de telefoon gezegd "ik doe u nu de aanbieding, maar kijkt u lekker eerst rustig in de Consumentengids en bel me over een weekje maar terug, vraag dan naar Michelle84"
leg me eens uit hoe je dat zeker weet...quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:05 schreef Michelle84 het volgende:
- Zorg er voor dat er niets op band wordt opgenomen
Ik weet niet voor welke charlatans jij hebt gewerkt maar bij ons was alles bonafide.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:49 schreef Michelle84 het volgende:
[..]
Jij gelooft in je scriptdat verkoopt beter!
Nou, wat een vetpot. Dat krijg ik ook met simpel (eerlijk) administratief werk. En er zijn genoeg baantjes te vinden waar je een vergelijkbaar loon kunt krijgen, zonder mensen ervoor op te lichten.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:39 schreef Michelle84 het volgende:
[..]
Sommige callcenters rond de zes euro per uur + bonussen (hoeveel mensen licht je op een avond op)
andere callcenters bieden standaard acht of negen euro per uur. Onafhankelijk van leeftijd. Logisch dus dat er genoeg mensen zijn die dat werk willen doen.
Verdient iets beter dan de gemiddelde bijbaan. Oplichtenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nou, wat een vetpot. Dat krijg ik ook met simpel (eerlijk) administratief werk. En er zijn genoeg baantjes te vinden waar je een vergelijkbaar loon kunt krijgen, zonder mensen ervoor op te lichten.
Klopt. Hier zijn het eigenlijk vooral bedrijven als KPN die vervelend zijn en continu bellen. Dat is blijkbaar de consequentie als je alleen nog via tele2 belt met je KPN aansluiting. Vrij hardleers zijn ze ook, ik denk dat ze zeker elke 2 maanden wel eens bellen (tijd om over te stappen op bellen via de kabel, ik gun ze die abonnementskosten ook niet meer).quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:22 schreef DennisMoore het volgende:
Tja, dat TS nu 2 jaar bij een louche callcenter heeft gewerkt, betekent niet dat alle callcenters meewerken aan oplichterspraktijken.
Alleen kan elke droopy callcenterwerk doen, maar willen ze voor simpel adminstratief werk allemaal diploma's zien om vervolgens de archiefkast op te ruimenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nou, wat een vetpot. Dat krijg ik ook met simpel (eerlijk) administratief werk. En er zijn genoeg baantjes te vinden waar je een vergelijkbaar loon kunt krijgen, zonder mensen ervoor op te lichten.
6 euro per uurquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:39 schreef Michelle84 het volgende:
[..]
Sommige callcenters rond de zes euro per uur + bonussen (hoeveel mensen licht je op een avond op)
andere callcenters bieden standaard acht of negen euro per uur. Onafhankelijk van leeftijd. Logisch dus dat er genoeg mensen zijn die dat werk willen doen.
Een voorbeeld kan ik wel noemen van een addertje onder het gras. UPC en hun mediabox die vrijblijvend kan worden opgestuurd. Is de klant niet tevreden, dan stuurt hij het toch gewoon terug? Geen kosten aan verbonden!! Wat niet verteld wordt is dat dat voor een bepaalde datum moet, anders worden ze automatisch lid a 37 euro per maand.
Tips hoe ik dat in de praktijk voor elkaar kan krijgen?quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:05 schreef Michelle84 het volgende:
Tja, maar je kan wel gewoon op een stoel zitten in je zit niet in andermans poep te roeren... Keuzes in het leven.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:51 schreef Metro2005 het volgende:
6 euro per uuren daar ga je werk voor doen wat nog lager gewaardeerd wordt dan vuilnisman of putjesschepper (dat verdient trouwens nog beter ook.. )
liever vuilnis ophalen en in iemands poep roeren dan mensen lastigvallenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:26 schreef zovty het volgende:
[..]
Tja, maar je kan wel gewoon op een stoel zitten in je zit niet in andermans poep te roeren... Keuzes in het leven.
Vaak hebben ze zoiets van "als u NU beslist krijgt u het voor de helft v/d prijs", alleen is dit dan normaal gesproken bullshit... Bij dit bedrijf zijn ze tenminste eerlijk en houden ze zich daar waarschijnlijk aanquote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:43 schreef tonja het volgende:
Wat is het nut van die weerstandsgesprekken dan?
Ik vind die putjesscheppers die met hun wagen de straten blokkeren anders behoorlijk lastig als ik naar m'n werk moetquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
liever vuilnis ophalen en in iemands poep roeren dan mensen lastigvallen
Ja, want als callagent kun je gewoon lekker zitten.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
6 euro per uuren daar ga je werk voor doen wat nog lager gewaardeerd wordt dan vuilnisman of putjesschepper (dat verdient trouwens nog beter ook.. )
Rond de 8 euro per uur ofzo voor wat zitten, ouwehoeren met mijn collega en facturen invoeren en andere papieren in mappen opruimen. En dat allemaal zonder mensen lastig te hoeven vallen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:20 schreef destrovel het volgende:
¤6 per uur om gewoon te zitten en slap te ouwehoeren, probeer jij het maar makkelijker![]()
Ah leuk, ik werk nu ook al een tijdje in een callcenter. Ik vind het geweldig, al die scheldende mensenquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:05 schreef Michelle84 het volgende:
Iedereen heeft wel eens een telefoontje gehad van een verzekeraar, energieleverancier of hypotheekadviseur. Niemand kent mensen die blij zijn met telefonische aanbiedingen, maar toch wordt er jaarlijks voor miljoenen verkocht via de telefoon. Dat komt omdat er altijd manieren gevonden worden om het verkooppraatje te omzeilen. Daardoor krijgen steeds meer mensen een hekel aan callcenters. Daarom hier een paar tips.
- Zodra iemand vraagt of hij 'gelegen' belt, hang je op of zeg je dat je geen interesse hebt
- Ga nooit direct op aanbiedingen in, maar lees je eerst in (consumentenbond bijvoorbeeld)
- Er zitten altijd addertjes onder het gras, ALTIJD, wat die telefonist ook zegt
- NIETS is gratis of vrijblijvend
Ga je nu nog in op een 'aanbieding', dan hoef je ook niet meer te klagen
Ik woon nog bij mijn ouders. Als ik zeg dat ik zeker weet dat mijn ouders niet geïnteresseerd zijn, zegt de verkoper altijd iets in de trant van "Oh ja, hoe weet je dat zo zeker?". Kutmensenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:30 schreef Hpzone het volgende:
[..]
Ah leuk, ik werk nu ook al een tijdje in een callcenter. Ik vind het geweldig, al die scheldende mensenIn opdracht van Greenpeace, dus mensen helemaal flippen om niets. Zodra je gewoon aangeeft niet meer gebeld te willen worden, heb je van ons geen last meer
Daarentegen als je chagrijnig ophangt zetten we je weer op de 'maandag terugbellen' lijst
Ja, want je weet het niet zeker, en degene aan de lijn wil graag scorenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:34 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Ik woon nog bij mijn ouders. Als ik zeg dat ik zeker weet dat mijn ouders niet geïnteresseerd zijn, zegt de verkoper altijd iets in de trant van "Oh ja, hoe weet je dat zo zeker?". Kutmensen![]()
Idd, wij ook.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:30 schreef Hpzone het volgende:
[..]
Ah leuk, ik werk nu ook al een tijdje in een callcenter. Ik vind het geweldig, al die scheldende mensenIn opdracht van Greenpeace, dus mensen helemaal flippen om niets. Zodra je gewoon aangeeft niet meer gebeld te willen worden, heb je van ons geen last meer
Daarentegen als je chagrijnig ophangt zetten we je weer op de 'maandag terugbellen' lijst
dus als ik aan een vriend vraag: bel ik gelegen?! Ga ik hem oplichten.... :Squote:Op donderdag 5 juli 2007 23:13 schreef Michelle84 het volgende:
[..]
Je bent inderdaad de hele dag bezig met mensen oplichten. Het betaalt erg goed, oplichter zijn. Ik heb er ook geen spijt van. Mensen zouden moeten weten dat achter elke 'bel ik gelegen' een oplichterstruc volgt.
DAAROM WOON IK BIJ ZE!!!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:34 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Ik woon nog bij mijn ouders. Als ik zeg dat ik zeker weet dat mijn ouders niet geïnteresseerd zijn, zegt de verkoper altijd iets in de trant van "Oh ja, hoe weet je dat zo zeker?". Kutmensen![]()
Ik dacht dat ze zelfs verplicht waren mee te delen als het gesprek ook inderdaad wordt opgenomen?quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:59 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
leg me eens uit hoe je dat zeker weet...
overigens zijn alle financiele callcenters wettelijk verplicht om het gesprek op te nemen.
Je bent er zeker uitgekickt omdat je niet kon verkopen?quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:39 schreef Michelle84 het volgende:
[..]
Het kan wel verplicht zijn om mee te delen dat er wordt opgenomen, maar het callcenter waar ik een maandje gewerkt had, nam alle gesprekken op zonder het te melden.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:12 schreef Sjummie het volgende:
Dat laatste klopt. En je moet zelfs toestemming geven voor de opname
Ophangen of zeggen dat je geen interesse hebtquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:05 schreef Michelle84 het volgende:
Iedereen heeft wel eens een telefoontje gehad van een verzekeraar, energieleverancier of hypotheekadviseur. Niemand kent mensen die blij zijn met telefonische aanbiedingen, maar toch wordt er jaarlijks voor miljoenen verkocht via de telefoon. Dat komt omdat er altijd manieren gevonden worden om het verkooppraatje te omzeilen. Daardoor krijgen steeds meer mensen een hekel aan callcenters. Daarom hier een paar tips.
- Zodra iemand vraagt of hij 'gelegen' belt, hang je op of zeg je dat je geen interesse hebt
- Ga nooit direct op aanbiedingen in, maar lees je eerst in (consumentenbond bijvoorbeeld)
- Er zitten altijd addertjes onder het gras, ALTIJD, wat die telefonist ook zegt
- NIETS is gratis of vrijblijvend
Ga je nu nog in op een 'aanbieding', dan hoef je ook niet meer te klagen
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:51 schreef anastomose het volgende:leuk topic.
Ik ben het afgelopen jaar waanzinnig vaak gebeld door de KPN, of ik internet+bellen wilde...
Het is me al meerdere keren gelukt om de mensen die me belden over te halen zelf ook over te stappen op orange + voipbuster
Gelulquote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:51 schreef anastomose het volgende:leuk topic.
Ik ben het afgelopen jaar waanzinnig vaak gebeld door de KPN, of ik internet+bellen wilde...
Het is me al meerdere keren gelukt om de mensen die me belden over te halen zelf ook over te stappen op orange + voipbuster
Dit vind k nogal dom dat je dit geloofde. K bedoel die mensen lullen gewoon met je mee... Zodat ze wat verkopenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:51 schreef anastomose het volgende:leuk topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |