abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:05:47 #1
184915 Michelle84
of gewoon Michelle...
pi_51184546
Iedereen heeft wel eens een telefoontje gehad van een verzekeraar, energieleverancier of hypotheekadviseur. Niemand kent mensen die blij zijn met telefonische aanbiedingen, maar toch wordt er jaarlijks voor miljoenen verkocht via de telefoon. Dat komt omdat er altijd manieren gevonden worden om het verkooppraatje te omzeilen. Daardoor krijgen steeds meer mensen een hekel aan callcenters. Daarom hier een paar tips.

- Zodra iemand vraagt of hij 'gelegen' belt, hang je op of zeg je dat je geen interesse hebt
- Ga nooit direct op aanbiedingen in, maar lees je eerst in (consumentenbond bijvoorbeeld)
- Er zitten altijd addertjes onder het gras, ALTIJD, wat die telefonist ook zegt
- NIETS is gratis of vrijblijvend
- Zorg er voor dat er niets op band wordt opgenomen

Ga je nu nog in op een 'aanbieding', dan hoef je ook niet meer te klagen
Namens een ex-callcentermedewerkster met twee jaar ervaring
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:06:41 #2
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_51184585
Bedankt, dit wist ik echt niet
Why does it hurt when I pee?
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:09:49 #4
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_51184707
Omg, het mysterie is ontrafeld!
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:10:04 #5
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_51184716
Je hebt trouwens helemaal geen echte klacht.
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:11:35 #6
3767 Herald
Come get some
pi_51184773
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:05 schreef Michelle84 het volgende:
Namens een ex-callcentermedewerkster met twee jaar ervaring
Wat barmhartig van je zeg, eerst zelf mensen twee jaar 'oplichten' en daarna het afkraken. Of heb je 24 maanden lang ook tegen de mensen aan de telefoon gezegd "ik doe u nu de aanbieding, maar kijkt u lekker eerst rustig in de Consumentengids en bel me over een weekje maar terug, vraag dan naar Michelle84"
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:13:41 #7
184915 Michelle84
of gewoon Michelle...
pi_51184853
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:11 schreef Herald het volgende:

[..]

Wat barmhartig van je zeg, eerst zelf mensen twee jaar 'oplichten' en daarna het afkraken. Of heb je 24 maanden lang ook tegen de mensen aan de telefoon gezegd "ik doe u nu de aanbieding, maar kijkt u lekker eerst rustig in de Consumentengids en bel me over een weekje maar terug, vraag dan naar Michelle84"
Je bent inderdaad de hele dag bezig met mensen oplichten. Het betaalt erg goed, oplichter zijn. Ik heb er ook geen spijt van. Mensen zouden moeten weten dat achter elke 'bel ik gelegen' een oplichterstruc volgt.
pi_51184971
En mocht je onverhoopt toch opeens verwikkeld raken in een gesprek, zeg dan 3x nee tegen hetzelfde. Na de derde keer moeten ze ophangen.
Big dick.
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:28:23 #9
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_51185429
quote:
Ophangen werkt nog altijd het snelst..
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_51185544
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:13 schreef Michelle84 het volgende:

[..]

Je bent inderdaad de hele dag bezig met mensen oplichten. Het betaalt erg goed, oplichter zijn. Ik heb er ook geen spijt van. Mensen zouden moeten weten dat achter elke 'bel ik gelegen' een oplichterstruc volgt.
Twee vragen:
hoe goed betaalt het
en
vertel eens wat meer over de trucs en de addertjes onder het gras
-
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:39:31 #11
184915 Michelle84
of gewoon Michelle...
pi_51185843
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:31 schreef quo_ het volgende:

[..]

Twee vragen:
hoe goed betaalt het
en
vertel eens wat meer over de trucs en de addertjes onder het gras
Sommige callcenters rond de zes euro per uur + bonussen (hoeveel mensen licht je op een avond op)
andere callcenters bieden standaard acht of negen euro per uur. Onafhankelijk van leeftijd. Logisch dus dat er genoeg mensen zijn die dat werk willen doen.
Een voorbeeld kan ik wel noemen van een addertje onder het gras. UPC en hun mediabox die vrijblijvend kan worden opgestuurd. Is de klant niet tevreden, dan stuurt hij het toch gewoon terug? Geen kosten aan verbonden!! Wat niet verteld wordt is dat dat voor een bepaalde datum moet, anders worden ze automatisch lid a 37 euro per maand.
pi_51185903
pi_51185973
'Bel ik gelegen?'
- 'Dat weet ik niet, ik kan je niet zien. Maar ik denk dat je zit'



Gelukkig niet zoveel last van deze ellende...
pi_51186074
Stel je niet aan man. Ik heb 1.5 jaar bij een callcenter gewerkt en nooit mensen opgelicht of opgezadeld met een addertje onder het gras.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:49:21 #15
184915 Michelle84
of gewoon Michelle...
pi_51186189
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:46 schreef Overlast het volgende:
Stel je niet aan man. Ik heb 1.5 jaar bij een callcenter gewerkt en nooit mensen opgelicht of opgezadeld met een addertje onder het gras.
Jij gelooft in je script dat verkoopt beter!
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:56:27 #16
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_51186418
Wat ben jij een smerige NSB'er zeg! Eerst zit je twee jaar lang lekker centjes te pakken maar zodra je kapt begin je je vorige baantje keihard af te kraken.

Smerig wijf
It's about being boss, not being the boss...
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:56:27 #17
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_51186419
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:11 schreef Herald het volgende:

[..]

Wat barmhartig van je zeg, eerst zelf mensen twee jaar 'oplichten' en daarna het afkraken. Of heb je 24 maanden lang ook tegen de mensen aan de telefoon gezegd "ik doe u nu de aanbieding, maar kijkt u lekker eerst rustig in de Consumentengids en bel me over een weekje maar terug, vraag dan naar Michelle84"
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:59:57 #18
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_51186518
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:05 schreef Michelle84 het volgende:

- Zorg er voor dat er niets op band wordt opgenomen
leg me eens uit hoe je dat zeker weet...

overigens zijn alle financiele callcenters wettelijk verplicht om het gesprek op te nemen.
Neerkomen wel!
pi_51196890
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:49 schreef Michelle84 het volgende:

[..]

Jij gelooft in je script dat verkoopt beter!
Ik weet niet voor welke charlatans jij hebt gewerkt maar bij ons was alles bonafide.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:43:47 #20
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_51197008
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:39 schreef Michelle84 het volgende:

[..]

Sommige callcenters rond de zes euro per uur + bonussen (hoeveel mensen licht je op een avond op)
andere callcenters bieden standaard acht of negen euro per uur. Onafhankelijk van leeftijd. Logisch dus dat er genoeg mensen zijn die dat werk willen doen.
Nou, wat een vetpot. Dat krijg ik ook met simpel (eerlijk) administratief werk. En er zijn genoeg baantjes te vinden waar je een vergelijkbaar loon kunt krijgen, zonder mensen ervoor op te lichten.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_51198166
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Nou, wat een vetpot. Dat krijg ik ook met simpel (eerlijk) administratief werk. En er zijn genoeg baantjes te vinden waar je een vergelijkbaar loon kunt krijgen, zonder mensen ervoor op te lichten.
Verdient iets beter dan de gemiddelde bijbaan. Oplichten
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_51198302
Tja, dat TS nu 2 jaar bij een louche callcenter heeft gewerkt, betekent niet dat alle callcenters meewerken aan oplichterspraktijken.

Het is gewoon een manier om een (extra) product te verkopen, zij het wat opdringerig. Of om marktonderzoek te doen natuurlijk.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:25:49 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_51198409
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:22 schreef DennisMoore het volgende:
Tja, dat TS nu 2 jaar bij een louche callcenter heeft gewerkt, betekent niet dat alle callcenters meewerken aan oplichterspraktijken.
Klopt. Hier zijn het eigenlijk vooral bedrijven als KPN die vervelend zijn en continu bellen. Dat is blijkbaar de consequentie als je alleen nog via tele2 belt met je KPN aansluiting. Vrij hardleers zijn ze ook, ik denk dat ze zeker elke 2 maanden wel eens bellen (tijd om over te stappen op bellen via de kabel, ik gun ze die abonnementskosten ook niet meer).

Een enkele keer zit er een onbekend, en dus in mijn ogen al snel minder betrouwbaar, bedrijf tussen dat leningen wil overnemen tegen lagere rentes enzo. En zo nu en dan proberen ze nog een stofzuiger te verkopen, maar dat wil ze ook niet erg lukken.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:36:38 #24
3767 Herald
Come get some
pi_51198775
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nou, wat een vetpot. Dat krijg ik ook met simpel (eerlijk) administratief werk. En er zijn genoeg baantjes te vinden waar je een vergelijkbaar loon kunt krijgen, zonder mensen ervoor op te lichten.
Alleen kan elke droopy callcenterwerk doen, maar willen ze voor simpel adminstratief werk allemaal diploma's zien om vervolgens de archiefkast op te ruimen
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_51198804
Ons outbound callcenter mag dezelfde producten voor lagere prijzen aanbieden dan wij op inbound

Krijg je die mensen die zeggen er nog even over na te willen denken aan de lijn, moet je uitleggen dat het twee keer zo duur is via ons. Weerstandsgesprekken, noemen ze dat dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')