Wat mij betreft wel (en dan als ze alledrie uit zijn, in zo'n mooie boxquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:43 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat is lastig. Kan je verhaal niet op zichzelf staan? En dat een volgende deel dan door Querido bv. als volwassenenboek wordt uitgegeven?
quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:48 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel (en dan als ze alledrie uit zijn, in zo'n mooie box).
En Gebr., van Ted van Lieshout. Dat was zo'n mooi boek!quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:58 schreef p-etr-a het volgende:
Ik denk zeker wel dat het kan. Ik heb met veel plezier 'De dagen van de bluegrassliefde' gelezen op de middelbare school en dat is ontzettend homoseksueel.
Lijkt me wel leuk maar buiten mijn vrienden zullen weinig mensen er interesse in hebben. Ik woon ook in Amerika, dan ik het niet zo makkelijk (maar als de uitgever mijn ticket betaalt, wil ik best elke maand even naar Nederland komen hoorquote:Op donderdag 26 juli 2007 22:57 schreef Slaughter het volgende:
[..]
Ga je ook signeersessies geven? Of ben je de onbekende schrijver die in zijn hol aan zijn oeuvre verder werkt.
Yep. Maar alles bij elkaar is er echt maar een handvol boeken over dat onderwerp. Ik pretendeer niet dat mijn verhaal dezelfde kwaliteit heeft, maar het bedient denk ik wel (deels) dezelfde doelgroep.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:39 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En Gebr., van Ted van Lieshout. Dat was zo'n mooi boek!
Ik denk dat (bijna) elke schrijver die zijn manuscript op de bus doet dat niet doet met de verwachting dat mensen in de rij staan voor een krabbeltje. Toch overkomt het sommige. Waarom zou jij het niet zijn?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
Lijkt me wel leuk maar buiten mijn vrienden zullen weinig mensen er interesse in hebben. Ik woon ook in Amerika, dan ik het niet zo makkelijk (maar als de uitgever mijn ticket betaalt, wil ik best elke maand even naar Nederland komen hoor
Jij dan?
Omdat handtekeningenjagers volgens mij bij bepaalde doelgroepen meer voorkomt (kinderen, types die sonja bakker lezen, fanboys) en die horen niet specifiek tot mijn doelgroep.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:31 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik denk dat (bijna) elke schrijver die zijn manuscript op de bus doet dat niet doet met de verwachting dat mensen in de rij staan voor een krabbeltje. Toch overkomt het sommige. Waarom zou jij het niet zijn?
I guess, mijn brein is traag in de hittequote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:21 schreef p-etr-a het volgende:
Blegh, dat is inderdaad erg warm. In zulk weer zou ik ook geen werk verzetten.
Komt het gebrek aan inspiratie daar ook uit voort?
Ik ben als de dood voor commentaarquote:Op zondag 5 augustus 2007 02:35 schreef wonderer het volgende:
Zoek eerst een paar boeken die op het jouwe lijken qua doelgroep en onderwerp, en kijk waar die zijn uitgegeven. Check vervolgens de site van die uitgevers (indien aanwezig) hoe zij over ingezonden manuscripten denken.
Een paar proeflezers erdoorheen laten gaan is trouwens ook wel een aanrader. Die kunnen je op dingen wijzen die je zelf niet (meer) ziet. En daar bedoel ik niet je moeder en je beste vriend mee, maar onafhankelijke lezers die niet bang zijn om je te kwetsen als ze je commentaar geven.
Klinkt bekend. Maar dan is positief commentaar toch wel extra lekker. Als je er echt vertrouwen in hebt, valt het ook wel mee. Dat commentaar zorgt er ook voor dat het nog beter wordt, natuurlijk. Maar ik heb ook met kromme tegen het "je kunt beter wat anders met je vrije tijd gaan doen" zitten verwachten hoorquote:Op zondag 5 augustus 2007 02:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben als de dood voor commentaar. Dat ik na al die jaren er toch waardeloos in ben, en dat er weer een 'droom' aan diggelen is
.
Maar tnx voor de tips.
Wat goed!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:03 schreef p-etr-a het volgende:
Zo, hoe gaat het bij jullie?
Ik heb mijn eerste manuscript 'af' en laat dat voorlopig rusten nu ik bezig ben met een nieuw verhaal, waarin ik alweer een behoorlijk eind op weg ben.
Meen je dat nu? Ik herschrijf tot ik erbij neerval, heel irritant is dat eigenlijk. Hoe kom je daar vanaf?quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:33 schreef wonderer het volgende:
Herschrijven doe ik sowieso niet echtMisschien her en der een woordje, maar dat is het wel.
Dat is een flinke pil. Meestal willen uitgeverijen het hele manuscript hebben.quote:Op zondag 5 augustus 2007 02:24 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben bezig met een 'boek', zo'n 275 blz A4 in Word nu, moet hem nog duizend keer herschrijven, het was eigenlijk meer bedoeld als iets 'voor mezelf' maar het is nu zo lang geworden dat ik overweeg het weer eens te herschrijven (zodat het niet eens meer op het origineel lijkt onderhand) en een hoofdstuk oid op te sturen naar een uitgeverij. Maar hoe gaat zoiets? Hoe weet ik bij welke uitgeverij ik moet zijn? Ik droom niet van succes a la Saskia Noort, het lijkt me gewoon enorm gaaf om iets waar ik al die tijd op heb zitten zwoegen, met mijn naam erop, in de winkels ligt
. Ik ben nu vertaler en vind het al stoer als m'n naam ergens staat
.
Als je alleen al zegt 'na al die jaren' dan ben je volgens mij een schrijver en kan het haast niet dat je werk door iedereen als bagger wordt afgeschreven.quote:Op zondag 5 augustus 2007 02:55 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben als de dood voor commentaar. Dat ik na al die jaren er toch waardeloos in ben, en dat er weer een 'droom' aan diggelen is
.
Dankjewel.quote:
quote:Ik ben nog steeds niet verder gekomen!
Komt ook doordat ik nu teveel met andere dingetjes bezig ben, kan er de rust niet voor vinden.
Het enige dat ik kan zeggen klinkt vast heel arrogant, maar "het in een keer goed doen" is toch wel de beste oplossingquote:Op zondag 5 augustus 2007 12:15 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Meen je dat nu? Ik herschrijf tot ik erbij neerval, heel irritant is dat eigenlijk. Hoe kom je daar vanaf?
[..]
Klinkt goed. Ik wilde dat meer mensen dat deden... Nadenken over of alles wel logisch is. Succes met het op papier krijgen, da's niet altijd even makkelijk (je zult waarschijnlijk merken dat je personages toch iets anders voor ogen hebben dan jij had gepland).quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:10 schreef DaMart het volgende:
Ik ga maar weer eens beginnen met een kort verhaal schrijven. En dan bedoel ik letterlijk schrijven! Mijn schrift en pen liggen al buiten op balkon op me te wachten en het verhaal zit na een week nadenken toch wel goed in mijn hoofd.
Ik heb behoorlijk veel met mezelf gecommuniceerd hierover. Waarom gebeurt dat? waarom is die persoon zo? Wat doet zij ineens nou weer in dat huis? Hallo, dat kan toch helemaal niet? Word ik nu schizofreen?
Ik heb alle vragen beantwoord, en nu mijn vragende ik tevreden is met de uitleg, wordt het tijd om het verhaal toe te vertrouwen aan het papier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |