quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:09 schreef wonderer het volgende:
Ik heb mijn manuscript vandaag naar een uitgever gestuurd.
Ik ookquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:34 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik ben razend benieuwd wanneer je iets hoort en vooral WAT je van ze te horen krijgt.
Ja, dat denk ik ook wel. Intussen gewoon lekker verder gaan met iets anders, dan vliegt de tijd.quote:
Ik heb nog een fantasy liggen die nodig afmoet, inderdaadquote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:55 schreef p-etr-a het volgende:
Ja, dat denk ik ook wel. Intussen gewoon lekker verder gaan met iets anders, dan vliegt de tijd.
Je ervaart Jan Cremer's gedrag alsof de buitenwereld hem onbewogen laat? Als hij zo in elkaar zou steken, waarom zou hij dan zo'n ongeëvenaarde drang hebben om te shockeren - dat is toch aandachtsgeilheid pur sang?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 00:46 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Je maakt 't wel nodeloos ingewikkeld, zeg.Je bedoelt dus een zelfverzekerd personage dat schijt heeft aan de buitenwereld? Een soort Jan Cremer, dus.
De 'klassieke held' is alleen maar een held omdat onze waarden voorschrijven dat het goed is om 'the bad guy' te verslaan en 'iets positiefs bij te dragen aan de wereld.' Het is allemaal subjectief; met een andere set van normen en waarden zou je gevoelloos staan tegenover dergelijk helden gedrag. Kortom: volgens de standaard waarmee we over het algemeen de wereld bekijken is het wenselijk gedrag, maar het is, afhankelijk van je filosofische standpunt, even makkelijk te verwerpen. Waarom in hemelsnaam zou het goed zijn om een princes te redden uit de handen van een boze tovenaar? Wie bepaalt wat die princes waard is, en waarom die tovenaar boos is? Die logica is verwerpelijk.quote:[..]
En nu in je eigen woorden?Waarom is het 'rationeel verwaarloosbaar'? Wat betekent dat?
Dat is nu juist de reden dat ik een roman schrijf. Ik heb niet genoeg in de pap te brokkelen als filosoof (een grondig gebrek aan onderlegging), maar als ethisch auteur kan ik nog een redelijk eind komen. Daarom dus géén theorieboek maar een interessant en meeslepend verhaal met inhoud. Geen eindeloze filosofische dialogen, maar beeldende conflictsituaties.quote:[..]
Jouw helden-theorie klinkt als veel wol en weinig garen. Met de filosofie erachter zit het wel goed (hoop ik, want ik snap er de ballen van), maar maak het nu eens inzichtelijk? Zodat wij het ook kunnen volgen... Niet lullig bedoeld, maar als je een roman schrijft, is het wel handig als mensen snappen wat je bedoelt![]()
Een boek zonder seculiere hoofdrollen is, als je het mij vraagt, al bij voorbaat volledig oninteressant. Ik zie dat al niet eens als een onorigineel uitgangspunt; het is niet zo dat ik het begrip roman wil herdefiniëren. Ik heb die seculiere hoofdpersonen nodig om een punt te maken; dat is iets wat lastig te doen is met behulp van een personage dat zich achter religieuze dogma's verschuilt. Natuurlijk zijn religieuze personages niet per definitie onbruikbaar, maar wel binnen mijn context hier en nu.quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:25 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
ik vind een hoop dom gelul, maar een plot met een seculiere held is wel degelijk een leuke opzet. let wel, daar zijn al redelijk wat boeken over geschreven (bv door camus)
Congrats.quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:29 schreef Slaughter het volgende:
Mijn nieuwe boek is wederom een bestseller
Da's nogal een vrij snelle afwijzing, of niet?quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:03 schreef wonderer het volgende:
Eerste afwijzing binnen en de nieuwe verhalen schieten niet zo op (geen oorzaak-gevolg overigens).
Ja, lekker snelquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:30 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Da's nogal een vrij snelle afwijzing, of niet?
Wat voor reden hebben ze gegeven?
Ik hoop dat ze je in elk geval iets van feedback geven behalve de opmerking dat het niet commercieel is. Inderdaad zijn ze heel snel met reageren, maar je hebt nog een andere uitgeverij waar het ligt in elk geval...quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:39 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, lekker snelNormaal duurt het maanden, meestal, zeker bij een grote uitgeverij als Fontein. Ze zagen er te weinig commerciele mogelijkheden in. Heb nog even een mailtje teruggestuurd om te vragen wat dan precies, dan kan ik daar rekening mee houden bij het selecteren van andere uitgeverijen.
Binnenkort mijn netwerkje maar eens aanboren.
Ja, dat is het probleem dus. Het is een 15+ boek, en zeker deel 2 en 3 zijn meer voor volwassenen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:41 schreef Slaughter het volgende:
Welke uitgeverijen heb je nog meer op je lijstje staan wonderer? Het is een jeugdboek???
Ik overweeg dit keer een laptop mee te nemen op vakantie, al moet ik die eerst nog kopen. In de rust van de tuin in Italie gaat het altijd weer kriebelen.
Is het die homoserie die je ook op internet publiceert?quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, dat is het probleem dus. Het is een 15+ boek, en zeker deel 2 en 3 zijn meer voor volwassenen.
Hij ligt nu bij Davidsfonds en hierna ga ik Lannoo en Querido denk ik benaderen, en ik heb het adres (profiel) van twee uitgevers waarvan ik niet weet bij welk bedrijf ze zitten
Maar ik ken ook nog een paar jeugdboekenuitgever die misschien wel een tip hebben of me kunnen pluggen of zo.
Ja, over Arthur.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:35 schreef Slaughter het volgende:
[..]
Is het die homoserie die je ook op internet publiceert?
Ik kan je nog wel wat tips geven maar moet even weten om wat voor genre het gaat.
Yeah. 'k Heb twee profielen van uitgevers op gay.nlquote:Op woensdag 25 juli 2007 22:50 schreef Slaughter het volgende:
Als ik eerlijk ben, geef ik je weinig kans bij een algemene uitgeverij. Misschien moet je een homospecifieke uitgeverij proberen.
Mhm. Had Edward ook al gevraagd maar die ging net op vakantie toen. Ik ken wel iemand bij Querido geloof ik (ik hou niet meer bij wie waar heengaat enzo, dat verloop is echt groot), maar dDvdBL is wel gewoon gericht op jeugd, en het vervolg ook. Arthur wordt (veel) ouder.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:58 schreef p-etr-a het volgende:
Ik denk zeker wel dat het kan. Ik heb met veel plezier 'De dagen van de bluegrassliefde' gelezen op de middelbare school en dat is ontzettend homoseksueel.
Dat is lastig. Kan je verhaal niet op zichzelf staan? En dat een volgende deel dan door Querido bv. als volwassenenboek wordt uitgegeven?quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Mhm. Had Edward ook al gevraagd maar die ging net op vakantie toen. Ik ken wel iemand bij Querido geloof ik (ik hou niet meer bij wie waar heengaat enzo, dat verloop is echt groot), maar dDvdBL is wel gewoon gericht op jeugd, en het vervolg ook. Arthur wordt (veel) ouder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |