abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:36:20 #1
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_51167580

FIFA 08 wordt helemaal anders, en beter dan we ooit van FIFA gezien hebben!.. als we EA mogen geloven dan tenminste. Ieder jaar wordt ’s werelds langstlopende footie-serie weer een beetje aangepast om zo de vele fans vast te kunnen houden. Toch lijkt elke FIFA uiteindelijk weer best veel op zijn voorganger. Is dat dit keer anders? Geen idee, maar tenminste één van de features lijkt wel degelijk een interessante vernieuwing te worden.

Los van het feit dat FIFA 08 voorzien wordt van 30 competities, 620 teams en ruim 15000 spelers, is er namelijk één nieuwe spelmodus die de aandacht weet te grijpen: de Be a Pro-modus. Hierin neem je als speler de controle over één speler in het veld, en werk je de wedstrijden met aangepaste besturing en camera af. Hoewel dit concept niet nieuw is – het PsOne-spel Libero Grande introduceerde het jaren geleden al – blijft het wel een primeur voor de FIFA-serie en, mits goed uitgevoerd, iets dat de game meerwaarde kan geven ten opzichte van de groeiende concurrentie.

Een goede uitwerking is dus wel belangrijk en dat lijkt in FIFA 08 goed te komen, voor zover we dat nu al kunnen zeggen. Door de aangepaste camera heb je te allen tijde zicht op de bal en de situatie van dat moment. Het spel zal daarbij ook aanwijzingen geven die bij je positie horen. Zo krijg je een indicatie om te zien waar je je vrij kunt lopen en wordt het duidelijk gemaakt wanneer je buitenspel loopt. Bovendien let het spel ook op of je niet teveel uit je positie loopt. Al dit soort dingen moeten er voor zorgen dat je daadwerkelijk als de speler die jij controleert kunt spelen. Het grootste gevaar is namelijk dat je als bijvoorbeeld rechtshalf alles zelf wilt doen, en dat is niet de bedoeling.

De reden daarvoor is voor de hand liggend – het zou geen realistisch voetbal zijn – maar gaat ook dieper. EA heeft namelijk het beeld van een volledige 11 tegen 11 wedstrijd voor zich en dat moet in 2010 gerealiseerd worden. Ten tijde van het WK in Zuid-Afrika moet het dus mogelijk zijn om met in totaal 22 individuele spelers een wedstrijd te voetballen. Daartoe is de Be a Pro-modus dus de eerste stap en dat is logisch; eerst kijken hoe het per speler individueel werkt en het dan in de komende jaren stukje bij beetje bij elkaar brengen, tot je dus in 2010 echt een speler op het veld bent en met tien teamgenoten een wedstrijd moet spelen. Ik vind het nu al leuk!

Hoe belangrijk en veelbelovend ook, de Be a Pro-modus is niet het enige wat FIFA 08 te bieden heeft. Natuurlijk kun je ook gewoon op de normale manier spelen, en ook daar zijn de nodige aanpassingen aan gedaan. Tussen neus en lippen door vertelde EA de afgelopen tijd over de ‘pace button’ die ervoor zorgt dat het spel vertraagt. Op dat moment kun je, als je bijvoorbeeld een Ronaldinho of Káká aan de bal hebt, allerlei schijnbewegingen doen, die er door de versoepelde animaties weer realistischer uitzien. Dat soepele effect komt overigens ook doordat FIFA 08 volledig op 60 frames per seconde zal draaien.

Maar goed, een ‘pace button’ dus. Het lijkt een kleine toevoeging, maar juist dit is iets wat de gameplay enorm kan gaan veranderen. Denk bijvoorbeeld maar aan het verschil in shoot-outs in schietspellen als je wel of geen slowmotion kunt inzetten. Het lijkt er dan ook op dat FIFA een beetje afwijkt van het ultrarealisme, maar meer richting de arcadekant – en dus speelbaarheid – gaat. En dat hoeft geen nadeel te zijn, want als ze op een zinvolle manier trucjes kunt doen, is het wat mij betreft een geslaagd idee. Met schieten is een soortgelijk mechaniekje gemoeid, al is dat wat meer verwerkt in de normale gameplay; de snelheid waarmee het schietbalkje zich vult wordt nu bepaald door de manier waarop de bal bij de speler komt, de ruimte die er is, enzovoort. Zo maakt EA het schietsysteem vooral overzichtelijker en duidelijker. Het is nog vroeg om een inschatting te maken, maar het klinkt alsof het nieuwe schietsysteem makkelijk te leren is, maar moeilijk te masteren. En dat is nooit een slecht uitgangspunt.

Video: Teaser
videoBekijk de video
In welke vormen je deze gameplay tegen gaat komen is nog even afwachten. Dat er competities, cups en oefenpotjes te spelen zijn, is zo klaar als een klontje. Maar over de Manager modus en Online modus is EA voorlopig muisstil. Dat geldt niet voor de Interactive Leagues, want die zijn alw el bevestigt. In FIFA 07 was die modus er al voor de PlayStation 2 en de PC en straks kun je dus ook op de Xbox 360 en de PlayStation 3 de wedstrijden van jouw favoriete team zelf afwerken. Mocht je het niet meer weten: dat betekent dus dat jij, als Barcelona-fan, in de Interactive League in de week van Barcelona – Real Madrid die week tegen een andere speler speelt, die op zijn beurt fan van Real Madrid is. De gemiddelde score van de honderden, duizenden wedstrijden wordt dan verwerkt in de stand van de Interactive League. Helaas maakte de Eredivisie in FIFA 07 geen deel uit van de Interactive Leagues. Of dat in FIFA 08 verandert is nog niet bekend.

Met verbeterde graphics, soepelere animaties, een ietwat andere inslag in de normale modi en een compleet nieuwe en zeer interessante Be a Pro-modus heeft FIFA 08 alles in zich om de serie weer een stapje omhoog te tillen. Of de game inderdaad in staat is om Pro Evolution Soccer 7 voor te blijven zullen we pas eind dit jaar kunnen vaststellen, maar de eerste voortekenen zijn in elk geval positief voor de oudgediende van EA Sports.

* Messenga Fan is .
pi_51167660
Ik verwacht niet dat het spel op zich spectaculair anders is, maar ik ben wel erg benieuwd naar die nieuwe modus.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_51167874
ik hoop dat de NL competitie weer aanwezig is in de xbox 360 versie
pi_51167931
Ik ga gewoon beide proberen, PES en Fifa. Trek ik dan wel een conclusie welke het beste is
pi_51168025
Als het maar niet te arcade wordt zoals bij Fifa Street. Wat ik overigens best een leuk spel vond.

Ik ben wel een beetje sceptisch over dat 11 tegen 11... Ik zie weinig mensen graag in het doel staan..en toen ik vroeger nog op het voetbalveldje achter mijn huis speelde, was altijd de minst populaire van het groepje de keeper zijn of moest verdedigen in.

* PieterBas hoopt weer op een zaalvoetbalstadion
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:52:57 #6
108558 Messenga
pi_51168181
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:43 schreef osho het volgende:
ik hoop dat de NL competitie weer aanwezig is in de xbox 360 versie
Waarschijnlijk wel.
pi_51168423
Fifa 07 is een groot drama spel. Nu meer dan 400 uur gespeelt (als je in een clan zit moet je toch wat ). Maar de een na de andere bug komt naar voren waardoor er teveel regels komen. Als ik na een maand achter kom dat Fifa 08 weer een groot drama is stop ik met het spel, want je verliest online je wedstrijd alleen maar door luck en niet een klein beetje skill. Is een beetje jammer
pi_51168481
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:48 schreef PieterBas het volgende:
Als het maar niet te arcade wordt zoals bij Fifa Street. Wat ik overigens best een leuk spel vond.

Ik ben wel een beetje sceptisch over dat 11 tegen 11... Ik zie weinig mensen graag in het doel staan..en toen ik vroeger nog op het voetbalveldje achter mijn huis speelde, was altijd de minst populaire van het groepje de keeper zijn of moest verdedigen in.
ik neem aan dat je ook 10 tegen 10 kunt doen en dan de keeper door AI laten besturen.
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:11:26 #9
108558 Messenga
pi_51168810
lectronic Arts Nederland heeft duidelijkheid verschaft over de rol van Nederland in de FIFA-game van dit jaar. Vast staat in elk geval dat elke versie de Eredivisie zal bevatten, wat dus betekent dat je op elk platform met de achttien beste clubs van ons land kunt spelen. Ook is EA nog druk bezig om ervoor te zorgen dat de Eredivisie vertegenwoordigd wordt in de Interactive Leagues, maar dat staat op dit moment nog niet vast.

Er is echter ook een keerzijde aan de medaille. Helaas ontbreekt het Nederlands Elftal opnieuw in ’s werelds meest verkochte voetbalgame. Dit heeft alles te maken met de (financiële) geschillen die al jarenlang lopen tussen de uitgever en de spelers van het Nederlands elftal van de jaren ’90. Dat is dus nog steeds niet opgelost. De antwoorden van EA volgen trouwens op vragen van onze kant, nadat verschillende members onder de impressie vroegen of Nederland in de game zou zitten. Moge duidelijk zijn dat je in dat artikel meer kunt lezen over deeltje numero veertien van de succesvolle serie.
pi_51170148
als dit jaar de eredivisie wel in de 360 versie zit, vraag ik me af wat er met de graphics gebeurd is en wat er evt. dan uitgelaten is...vorig jaar was toch de verklaring dat door de graphics de NL eredivisie er niet meet op paste
pi_51179283
Ik hoop in ieder geval dat je keeper dan ook kaarten kan krijgen. Een keeper kan nu af en toe iemand door midden schoppen en dan gewoon weer verder spelen. En bij een diepe bal naar je rechtsbuiten, dat dan je spits naar die bal gaat lopen en je niet kan switchen naar degenen die er dichterbij loopt, als je nog begrijpt wat ik bedoel .

Verder vind ik het wel prima. Ben benieuwd naar de andere ontwikkelingen.
pi_51196713
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat je keeper dan ook kaarten kan krijgen. Een keeper kan nu af en toe iemand door midden schoppen en dan gewoon weer verder spelen. En bij een diepe bal naar je rechtsbuiten, dat dan je spits naar die bal gaat lopen en je niet kan switchen naar degenen die er dichterbij loopt, als je nog begrijpt wat ik bedoel .

Verder vind ik het wel prima. Ben benieuwd naar de andere ontwikkelingen.
Ik snap wat je bedoeld.. heb daar vaak last van..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_51196791
Ze mogen ook wel wat aan de bugs gaan doen. Zo kan je nu een corner indraaien, je schiet van 40 meter op doel en als je dat goed beheerst schiet je hem er vaak in. heb je met een verdediger de bal. Je doet Q+W en Eto'o rent erachter aan en dan ben je al voorbij alle verdedigers.
pi_51215074
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:50 schreef osho het volgende:
als dit jaar de eredivisie wel in de 360 versie zit, vraag ik me af wat er met de graphics gebeurd is en wat er evt. dan uitgelaten is...vorig jaar was toch de verklaring dat door de graphics de NL eredivisie er niet meet op paste
Nee, vorig jaar was de verklaring dat de nextgen charactermodels van de grond af aan opnieuw zijn gemaakt en dat daardoor niet alles in de game zat. Nu zijn we een jaar verder en is het wel allemaal af. Kennelijk leverde EA liever een echte nextgen FIFA af met minder teams, dan een simpele currentgen FIFA met alle teams. Waar ik wel respect voor kan opbrengen.

Anyhow, er is dus niks uitgelaten dit jaar
pi_51306582
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:35 schreef G-Mart het volgende:

[..]

Nee, vorig jaar was de verklaring dat de nextgen charactermodels van de grond af aan opnieuw zijn gemaakt en dat daardoor niet alles in de game zat. Nu zijn we een jaar verder en is het wel allemaal af. Kennelijk leverde EA liever een echte nextgen FIFA af met minder teams, dan een simpele currentgen FIFA met alle teams. Waar ik wel respect voor kan opbrengen.

Anyhow, er is dus niks uitgelaten dit jaar
Net alsof '07 een nextgen spel was
  maandag 9 juli 2007 @ 22:36:05 #16
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_51307421
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:36 schreef Messenga het volgende:

FIFA 08 wordt helemaal anders,
Vanaf daar ben ik gestopt met lezen
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_51308888
quote:
Op maandag 9 juli 2007 22:15 schreef Leonos het volgende:

[..]

Net alsof '07 een nextgen spel was
Heb je FIFA ´07 gezien op de 360? Dat was echt wel een andere game dan de ´gewone´ versie, en was echt wel nextgen. Niet dat de game beter was, maar je zag wel duidelijk dat dit qua graphics en geluid echt niet zou werken op een PS2´tje.
pi_51318574
Dat be a pro gedoe kon ook al bij PES 5 op de xbox, alleen noemden ze het dan niet zo
pi_51318909
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:15 schreef G-Mart het volgende:

[..]

Heb je FIFA ´07 gezien op de 360? Dat was echt wel een andere game dan de ´gewone´ versie, en was echt wel nextgen. Niet dat de game beter was, maar je zag wel duidelijk dat dit qua graphics en geluid echt niet zou werken op een PS2´tje.
Ik had hem idd voor de 360.
En was nog steeds niet bijzonder
  dinsdag 10 juli 2007 @ 17:20:22 #20
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_51330557
quote:
Op maandag 9 juli 2007 22:36 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

Vanaf daar ben ik gestopt met lezen
QFT.

Elk jaar zeggen ze dat, maar elk jaar blijkt weer dat het gewoon dezelfde rotzooi is in een (iets) ander jasje. Ik ben daar een paar keer ingetrapt maar nu heb ik mijn lesje wel geleerd. Geen EA crap meer voor mij...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_51361910
Nederlands Eftal & licienties, bah. Het Nederlands Eftal in het spel stoppen, is zes keer duurder dan het Engelse team. Jammer.

En van mijn part, mogen ze ook al wel eens wat aan het grafisch gedeelte voor de PC doen. Ze borduren constant op dezelfde engine voort. Ik weet niet hoe dit zit, met de 360 versie. Is dat een beetje te pruimen?

Ik hoop, dat ze godverdomme nu een keer De Kuip erin pleuren, i.p.v. die stink ArenA.
pi_52622453
Volgende week de demo als het goed is .

pi_52623956
Zal wel weer niks worden (net als de afgelopen 6 jaar)
Waarschijnlijk zal ik een paar potjes in de demo spelen om vervolgens weer lekker PES 6 en daarna PES 7 te gaan spelen. Kutfifa van de laatste jaren.
pi_52630157
Fifa

De nieuwe Pro evo wordt veel mooier, let maar op.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 20:26:05 #25
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52630920
Fifa Pro Evo
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')