abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51171453
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:29 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Mja als je de Bijbel letterlijk zou nemen dan heb ik een prangende vraag:
Adam en Eva kregen twee kinderen: Kain en Abel. 1 vrouw, 3 mannen en nu zijn we met 6.000.000.000...
En dat ook nog eens allemaal 2500 jaar nádat de Babyloniërs en Soemeriërs bier leerden brouwen.
Din jävla kuk!
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:32:27 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51171482
tvp .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:36:37 #128
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_51171620
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:29 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Mja als je de Bijbel letterlijk zou nemen dan heb ik een prangende vraag:
Adam en Eva kregen twee kinderen: Kain en Abel. 1 vrouw, 3 mannen en nu zijn we met 6.000.000.000...
Oh! Inteelt!

Er is (uit creationistische hoek) een verklaring voor. Vroeger hadden mensen veel zuiverder genen en was inteelt geen probleem. Na de zondeval (of de zondvloed, ik haal die twee steeds door elkaar) is DNA pas gaan muteren en werd inteelt wel een probleem.

Of zoiets.

Ik zou het aan Ali_kannibali vragen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Papierversnipperaar op 05-07-2007 16:46:18 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51171654
Het christendom en de islam zijn slechts bijproducten van het Jodendom.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:39:01 #130
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_51171701
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:27 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat geef ik niet aan. Georganiseerde religie heeft zijn goede en slechte kanten.
De goede acties (die er zijn) wegen lang niet op tegen de slechte kanten:
- Zorgen voor polarisatie tussen verschillende bevolkingsgroepen
- Het veroordelen van anders denkenden
- Het in stand houden van ouderwetse ideen (condoom gebruik -> aids)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_51171727
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:37 schreef cultheld het volgende:
Het christendom en de islam zijn slechts bijproducten van het Jodendom.
En allemaal even bang voor het idee dat er misschien niets is om je aan vast te klampen. En dat er niets is na de dood. En allemaal even gebukt gaand onder de angst voor hun God.
Din jävla kuk!
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:44:38 #132
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51171877
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:37 schreef Thomass het volgende:
Aan iedereen die bijbelstukjes kopieerd: dat is verspilde moeite. Een hoop christenen aan wie je dit soort dingen voorlegt doen het af met de mededeling dat "het aan interpretatie onderhevig is" of "dat is symboliek".

Het irriteert ze hoogstens, overtuigen lukt je toch niet. Het is een nobel streven maar geloof mij ( ) als ik zeg dat het verspilde moeite is.
Of ze zeggen dat je bijbelpassages niet uit hun context moet rukken . Ik ben ook gestopt met bijbelpassages strooien.
Niet meer actief op Fok!
pi_51171938
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:14 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Ik schreeuw geen dingen over geloof, ik bekritiseer religie, persoonlijk ben ik dan ook niet van mening in een religie te geloven die zegt dat iedereen zondes heeft gewoon omdat ze mens zijn, iig niet omdat zogenaamd God iets heeft geschreven (wat overigens totaal niet waar is) want 40 jaar NA Christus is men pas werkelijk dingen gaan schrijven over de persoon in kwestie, zelf is hij dan ook nooit zelf aan het woord binnen de bijbel, persoonlijk zie ik dit als een zwakte en een ongelovelijk subjectieve selectie van de fascist Augustinus die de bijbel vanuit 20 geschriften heeft samengesteld tot 4 omdat deze de kerk nog de meeste macht kunnen verschaffen.
Je gebrek aan kennis is nog even stuitend als eerst. Waar haal je toch dat verhaal over Augustinus vandaan met zijn 4 geschriften? Serieus, ik wil weten wie dat soort onzin schrijft.

Ik heb weinig zin om alles weer te typen dus ik mijn vorige post aan jou over dit onderwerp maar gewoon gekopieërd:

Het nieuwe Testament bestaat uit 27 boeken? Met 4 boeken bedoel je neem ik aan de 4 Evangeliën van Mattheus, Marcus, Johannes en Lucas? Dat is slechts een deel van het NT.

Ik snap ook niet waar je het vandaan haalt dat Augustinus het Nieuwe Testament heeft samengesteld? Volgens mij is dat weer een van die fabeltjes van je.
Het proces om vast te stellen welke 27 boeken het Nieuwe Testament gaan vormen, heeft eeuwen geduurd en daaraan namen honderden mensen deel.
Maar aan het eind van de 2e eeuw stond voor een groot deel al vast welke boeken voor 'waar' werden aangezien. Tweehonderd jaar voordat Augustinus leefde dus.
Het Nieuwe Testament zoals we dat nu kennen werd officieel vastgesteld in 367 n.c. Toen was Augustinus 13 jaar.

Heb je het deze keer wel echt gelezen?
quote:

Pas recentelijk zijn er agnostische geschriften gevonden van mensen die de christenlijke kerk heeft laten uitmoorden omdat ook zij net zoals andere geschiften religeuzen beweren in DE WAARDHEID te geloven
Nog meer fabeltjes, nu weer de gnostische schriften.
Ik kopieer weer uit diezelfde post , ok?

Dus de bijbel is verdraaid t.o.v. van die paar gnostische geschriften. Dat is een vrij onlogische stelling die je inneemt.
Vertel me, wat vind je geloofwaardiger/betrouwbaarder?

- Een verzameling van 66 boeken die op elkaar aansluiten en naar elkaar verwijzen en het oudst gedateerd zijn. De Nieuwe Testament-boeken werden geschreven door o.a. persoonlijke kennissen van Jezus en historici.
- Of een paar boeken die, vaak, honderden jaren later geschreven zijn (dus niet door kenissen van Jezus) dan de bijbel (canonieke boeken) en elkaar allemaal tegenspreken. Bovendien werden die, gnostische Nag Hammadi geschriften vanaf het begin al door vrijwel niemand serieus genomen, behalve misschien door wat kleine sektes. De kerk heeft zich daar niet eens mee hoeven te bemoeien.

Weer een fabeltje van je die je kan vergeten. Jij gelooft vast ook dat de Da Vinci code non-fictie was, of niet?

Oh ja, en de Dode Zee rollen bewezen volgens jou dat de bijbel is verdraaid? Hah... het enige dat de dode zee rollen bewijzen is dat de bijbel JUIST NIET is verdraaid en dat het door de eeuwen heen enorm goed is vertaald. Volgens mij heb je echt geen idee waarover je praat.
quote:
Dan nog, waarom in een God geloven die zo verschrikkelijk recalcitrant is gaat mij te boven, hoeveel mensen zijn er IN de bijbel al dood gemaakt of ter dood veroordeeld door God en hoeveel mensen zijn er wel niet in de geschiedenis van deze planeet vermoord in de naam van jouw "liefdevolle" God.
Als je wilt redeneren over de christelijke God, moet je dat wel volledig doen:
De God van de Bijbel heeft juist zijn 'Zoon' gezonden naar de Aarde om onschuldig te sterven voor IEDEREEN zijn zonden. Hij wil ons dus allemaal redden voor het eeuwige leven!
De 'dood' is vanuit Gods oogpunt gezien slechts een 'toegang' tot dat leven.

Gods maatstaven zijn niet de onze. Het 'menselijke' doel in het leven is om te overleven, genieten, een fijn leven te hebben, etc. Allemaal prima.
Maar Gods doel voor ons leven is dat wij niet kiezen voor het kwaad maar kiezen voor God en het eeuwige leven. De opofferingen die daarvoor gedaan moeten worden d.m.v. de Aardse dood valt in het niets bij het eeuwige leven in de hemel.
Als je wilt oordelen over Bijbelse theologie, moet je het wel in het correcte perspectief doen.
quote:

Persoonlijk ben ik van mening dat jouw mening in dit topic alleen maar averechts werkt, al zul je nog net zo intelligent zijn of overkomen je mening doet er eenmaal niet meer toe als je je een slaaf tot religie maakt puurweg omdat het zogenaamd "de waarheid" is omdat je "dat voelt" weet je wie nog meer dat soort dingen "voelen"?, VROUWEN.
Waar heb ik gezegd dat ik geloof, omdat ik het 'voel'.
quote:
Overigens ben ik van mening dat elke kerk plat gebrand moet worden en elke bijbel verwoest moet worden puurweg om de leugens, geweld en indoctrinatie van het christendom te stoppen nadat het zoveel van ons volk heeft kapot gemaakt, uitgebuit en vermoord want DAT is pas respectloos en als dat mij respectloos maak dan graag noem me dat, ik zal nooit respect kunnen opbrengen voor een geloof van geweld, oorlog en dood.
Jij moet eens wat vaker uit jouw anti-religieuze wereldje stappen en eens rondkijken in verschillende kerken.
Ook zal het lezen van geschiedenisboeken jouw geen kwaad doen, denk ik.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_51171949
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Of ze zeggen dat je bijbelpassages niet uit hun context moet rukken . Ik ben ook gestopt met bijbelpassages strooien.
Als ze nou eens de hele Bijbel metaforisch gingen beschouwen. In plaats van passages.
Din jävla kuk!
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:48:23 #135
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51172009
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:47 schreef ehqo het volgende:

[..]

Als ze nou eens de hele Bijbel metaforisch gingen beschouwen. In plaats van passages.
oh, dus ik word opgezadeld met de zonden van twee mensen die slechts metaforen zijn? .
Niet meer actief op Fok!
pi_51172057
gristenen zuigen
moslims zuigen
alles wat een of ander geloof aanhangt zuigt.

er is geen god, live with it.
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_51172072
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:40 schreef el_visionero het volgende:
koningdavid : Nog even terugkomend op het eerste topic ;
Speciaal voor jou even naar de boekhandel gelopen, en een boekje gepakt waar geleerd wordt hoe je hele jonge en beinvloedbare kinderen zo goed mogelijk kan indoctrineren bijspijkeren als het om 'geloof' gaat.

De eerste pagina vond ik eigenlijk meteen al heel treffend....

[afbeelding]

[afbeelding]

tsja..ik kan je eigenlijk weinig meer kwalijk nemen als je op zeer jonge leeftijd op zulks een manier gebrainwashed wordt. De oefeningetjes in de rest van het boek zijn zo mogelijk nog stuitender - met tekeningen en theatrale poppen-kast-spelletjes wordt de jonge zieltjes heel duidelijk gemaakt dat god almachtig is, jezus in je hart zit, satan ook in je hart kan zitten, bijbelversjes er in geramd en vooral dat zaken als de oerknal, evolutietheorie e.d. onzin zijn! God is machtig HEIL!
Tsja, het zou ook niet mijn manier zijn om mijn (toekomstige) kinderen te leren over het geloof en ongeloof. Zonde van je geld, dat boekje.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_51172185
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:39 schreef Ps2K het volgende:

[..]

De goede acties (die er zijn) wegen lang niet op tegen de slechte kanten:
Ben ik totaal niet met je eens, maar dat had je wel verwacht.
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:39 schreef Ps2K het volgende:
- Zorgen voor polarisatie tussen verschillende bevolkingsgroepen
- Het veroordelen van anders denkenden
- Het in stand houden van ouderwetse ideen (condoom gebruik -> aids)
Ik zat al te wachten tot de condoomkarikatuur weer te spraken zou komen. Het heeft nog lang geduurd deze keer.
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:53:55 #139
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51172189
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:50 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Tsja, het zou ook niet mijn manier zijn om mijn (toekomstige) kinderen te leren over het geloof en ongeloof. Zonde van je geld, dat boekje.
hoe dan wel? Zou je hen vertellen dat er mensen zijn die er anders over denken?
Niet meer actief op Fok!
pi_51172254
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

hoe dan wel? Zou je hen vertellen dat er mensen zijn die er anders over denken?
Hahaha, tuurlijk. En ik zou ook uitleggen wat die andere mensen denken.
Lijkt me de normaalste zaak van de wereld?
pi_51172281
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:46 schreef koningdavid het volgende:

Het 'menselijke' doel in het leven is om te overleven, genieten, een fijn leven te hebben, etc. Allemaal prima.
Maar Gods doel voor ons leven is dat wij niet kiezen voor het kwaad maar kiezen voor God en het eeuwige leven. De opofferingen die daarvoor gedaan moeten worden d.m.v. de Aardse dood valt in het niets bij het eeuwige leven in de hemel.
Dus hij zegt dat we moeten doen waar we gelukkig van worden, maar legt ons onmiddellijk beperkingen op in de keuzes die we misschien wel willen maken om dat geluk na te streven.

"Hee, doe maar lekker waar jij gelukkig van wordt, maar hee ho, ho ho, geen mannenliefde."
Din jävla kuk!
pi_51172310
God bestaat niet (in 't kort):
Als er een god was geweest, was er geen oorlog, geen kanker, niets.. alleen vrolijke, gezonde mensen, die allemaal met elkaar overweg kunnen.
Dan zijn er natuurlijk gristenen die zeggen dat bovengenoemde het werk van satan is. Bullshit, satan is een gevallen engel, en een engel is geschapen door god (immers, alles is geschapen door god), en god zou dus satan met gemak aan moeten kunnen.
Waarom doet ie dat dan niet?

Ergo: allemaal bullshit. geen hemel, geen hel, geen god
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_51172316
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:55 schreef koningdavid het volgende:

[..]

"Ja lieve zoon, dat zijn ongelovigen en als zij zich niet bekeren, dan komen zij helaas in de hel, maar we zullen voor ze bidden, knul!"
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_51172332
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:29 schreef ehqo het volgende:
Hoe letterlijk geloof je in de Bijbel eigenlijk, KD? Het scheppingsverhaal, bijvoorbeeld.
Het eerste gedeelte van Genesis is overduidelijk geschreven als proza met literaire figuren en symboliek.
Een symbolische weergave van wat er gebeurt is zodat niet iedereen in die tijd zoiets had van: WTF?!?

Het symbolisch weergeven van wat er gebeurt is doet naar mijn mening niets af aan de theologische waarheid.

PS: Laat dit absoluut geen schepping/ evolutie/ intelligent design/ etc. debat worden. Die zijn er al genoeg.
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:57:32 #145
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51172333
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:55 schreef koningdavid het volgende:

[..]

en zou je er ook aan toevoegen: "maar wat die andere mensen denken is onzin"?
Zo nee: . Zou ik wel doen namelijk . Als het goed is, denken mijn eventuele toekomstige kinderen er geen seconde aan om willekeurig welke religie dan ook aan te hangen.
Niet meer actief op Fok!
pi_51172394
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:57 schreef Viking84 het volgende:

[..]

en zou je er ook aan toevoegen: "maar wat die andere mensen denken is onzin"?
Zo nee: . Zou ik wel doen namelijk . Als het goed is, denken mijn eventuele toekomstige kinderen er geen seconde aan om willekeurig welke religie dan ook aan te hangen.
Ik zou ze nadrukkelijk vertellen wat IK geloof. En ik hoop ook van harte dat ze dat ook gaan geloven.
Maar ze moeten zelf uitzoeken wat er voor zin en onzin er in de wereld te koop is en dan zelf hun keuze maken.
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:01:49 #147
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_51172466
Ik vind dat je de atheisten gewoon de andere wang moet toedraaien !
zzz
pi_51172482
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:59 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik zou ze nadrukkelijk vertellen wat IK geloof. En ik hoop ook van harte dat ze dat ook gaan geloven.
Maar ze moeten zelf uitzoeken wat er voor zin en onzin er in de wereld te koop is en dan zelf hun keuze maken.
Dat gaat nogal lastig wanneer hun vader de nummer één onzinverkoper is .
pi_51172484
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:01 schreef L.Denninger het volgende:
Ik vind dat je de atheisten gewoon de andere wang moet toedraaien !

ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_51172504
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:56 schreef ehqo het volgende:

[..]

Dus hij zegt dat we moeten doen waar we gelukkig van worden, maar legt ons onmiddellijk beperkingen op in de keuzes die we misschien wel willen maken om dat geluk na te streven.
Het lijkt me logisch dat bepaalde wetten en regels zijn om je vrijheiden in te perken. Is het niet te bescherming van jezelf, dan wel van anderen.

Of vind je ook dat we in Nederland maar de hele wetgeving moeten afschaffen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')