abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:39:50 #51
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51167712
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:35 schreef Stupide het volgende:
Veel atheïsten zijn net zo fundamentalistisch als de gelovigen die ze verafschuwen. Maar gelovigen kunnen het bestaan van God niet aantonen en atheïsten kunnen het niet-bestaan van God niet aantonen. Een beetje terughoudendheid zou beide groepen daarom sieren. Doe mij maar het agnosticisme.
Je kan je ook afzijdig houden van de hele discussies en live and let live praktisiseren. Het atheïsme, in hoeverre je dat ook kan definieren als een levensbeschouwing (gezien het alleen insinueert dat je niet-gelovig bent en geen religie volgt), heeft als kern niet het verspreiden van de boodschap en straft niet degene die er niet in geloven. Relgies hebben dat in een historisch kader nodig gehad om te overleven; vandaar ook de terugkerende hemel-hel elementen en indoctrinatie van kinderen.
Zyggie.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:42:31 #52
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51167824
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:39 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Zucht... je begrijpt mijn 'klacht' niet. En die klacht staat in de 'OP'. Daarom is het toch wel verstandig hem te lezen, denk je niet?
Ik begrijp maar al te goed wat er staat en ik zou precies dezelfde over gelovigen kunnen maken, wat is je punt?

Er zijn respectloze atheïsten en respectloze gelovigen.

Verder kun je er eigenlijk weinig over zeggen want wat is "respect"?
Ik vind mezelf overigens best respectvol ookal vind ik "het geloof" compleet belachelijk. Ik ken genoeg leuke en gezellige christenen en moslims, maar hun geloof zal ik nooit begrijpen. Of eigenlijk meer; het feit dat ze het amper ter discussie stellen.
[KNE]-Mod
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:43:08 #53
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_51167847
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:39 schreef JeRa het volgende:

[..]

Ah, de agnosten, de zelfverklaarde filosofen die liever niet met beginseltheorieën aan de slag gaan vanwege de mogelijkheid dat ze later misschien fout zitten; bij hét vraagstuk treden ze passief op. Dan liever gelovigen, die hebben tenminste nog een theorie
Haha, wat een onzin. De vraag is wat je ermee opschiet te weten waar het allemaal om draait. Ik vind het vraagstuk of God bestaat dan ook helemaal niet hét vraagstuk. Dat heeft niets met 'zelfverklaarde filosofen' te maken.
pi_51167870
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:38 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat is dus juist geen generalisering.
Ok, dus je hebt het specifiek over de mensen die zonder onderbouwing het geloof en gelovigen afkraken met een .. Dan heb ik t bij deze gehad met dit topic, omdat mensen die alleen met zo'n kotsdingetje reageren de moeite toch niet waard zijn om mee in discussie te gaan. Daarom vind ik je klacht wel terecht, maar vind ik de hele discussie eromheen nogal zinloos. Vooral omdat je het meer hebt over het bestaan van God, wat dus helemaal niets met je klacht te maken heeft.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:44:09 #55
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51167885
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:43 schreef Stupide het volgende:

[..]

Haha, wat een onzin. De vraag is wat je ermee opschiet te weten waar het allemaal om draait. Ik vind het vraagstuk of God bestaat dan ook helemaal niet hét vraagstuk. Dat heeft niets met 'zelfverklaarde filosofen' te maken.
Dan ben je geen agnost, maar interesseert het je simpelweg niet.
Zyggie.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:45:21 #56
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_51167921
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:39 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Je kan je ook afzijdig houden van de hele discussies en live and let live praktisiseren. Het atheïsme, in hoeverre je dat ook kan definieren als een levensbeschouwing (gezien het alleen insinueert dat je niet-gelovig bent en geen religie volgt), heeft als kern niet het verspreiden van de boodschap en straft niet degene die er niet in geloven. Relgies hebben dat in een historisch kader nodig gehad om te overleven; vandaar ook de terugkerende hemel-hel elementen en indoctrinatie van kinderen.
Daar heb je gelijk in. Ik scheer ook niet alle atheïsten over één kam. Maar dat doe ik met gelovigen ook niet. Ik ken er genoeg die het hart op de goede plaats hebben zitten. Het maakt mij ook niet uit waar een ander in geloven wil.
pi_51167923
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:42 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ik begrijp maar al te goed wat er staat en ik zou precies dezelfde over gelovigen kunnen maken, wat is je punt?

Er zijn respectloze atheïsten en respectloze gelovigen.

Verder kun je er eigenlijk weinig over zeggen want wat is "respect"?
Ik vind mezelf overigens best respectvol ookal vind ik "het geloof" compleet belachelijk. Ik ken genoeg leuke en gezellige christenen en moslims, maar hun geloof zal ik nooit begrijpen. Of eigenlijk meer; het feit dat ze het amper ter discussie stellen.
Met jou ben ik het dus helemaal eens
pi_51167959
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:43 schreef Stupide het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om het bestaan van God maar om de oorsprong van het alles. Bij de vraag wat er in de toekomst zal gebeuren is het weldegelijk handig te weten waar we vandaan komen. En op dat laatste zullen agnosten bar weinig kunnen bijdragen.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:47:32 #59
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_51168007
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:44 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Dan ben je geen agnost, maar interesseert het je simpelweg niet.
Het interesseert me wel degelijk. Ik zal alleen in dit leven nooit kunnen weten of er een God bestaat. Dus houd ik me daar niet mee bezig. Dat lijkt inderdaad op desinteresse, maar is het niet.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:48:39 #60
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_51168044
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:35 schreef Stupide het volgende:
Veel atheïsten zijn net zo fundamentalistisch als de gelovigen die ze verafschuwen. Maar gelovigen kunnen het bestaan van God niet aantonen en atheïsten kunnen het niet-bestaan van God niet aantonen. Een beetje terughoudendheid zou beide groepen daarom sieren. Doe mij maar het agnosticisme.
Juist
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:48:59 #61
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_51168053
quote:
Jaaaaa! Die zocht ik al een tijdje

Ontopic:
Ik heb een onderbuurman die op zijn vrije dagen met een aantal mede-christenen de buurt intrekt en gaat sporten met de kinderen aldaar. Een goede zaak natuurlijk, sporten is gezond. In de pauzes gaan ze de kinderen, leeftijd tussen 4-8, vertellen over god.

Verander nu eens Christen door Neo-Nazi en God door Hitler. Waarom mag het ene wel in dit land en het andere niet?
Omdat Nazi's aanzetten tot haat? Christendom is de aanzet geweest tot de holocaust. De Joden erkennen Jezus niet als messias en dus erkennen ze de basis van het christendom niet. Het is ook niet vreemd dat diegene die Jezus verraadde genoemd is naar het Joodse volk.

Verder is respect tonen voor gelovingen zeer zwaar. Zonder enige kennis van zaken beschuldigen ze je van het leiden van een zondig leven en proberen ze je te bekeren. Dat getuigt niet van respect.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:49:24 #62
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51168069
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:47 schreef Stupide het volgende:

[..]

Het interesseert me wel degelijk. Ik zal alleen in dit leven nooit kunnen weten of er een God bestaat. Dus houd ik me daar niet mee bezig. Dat lijkt inderdaad op desinteresse, maar is het niet.
Oh ik dacht af te kunnen leiden dat je niet op agnostische gronden opereerde, maar dacht dat de kennis zelf zinloos was.
Zyggie.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:51:08 #63
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_51168122
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:46 schreef JeRa het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om het bestaan van God maar om de oorsprong van het alles.
Tja, die vragen hangen wel erg nauw met elkaar samen natuurlijk.
quote:
Bij de vraag wat er in de toekomst zal gebeuren is het weldegelijk handig te weten waar we vandaan komen. En op dat laatste zullen agnosten bar weinig kunnen bijdragen.
Daar heb je gelijk in. Maar nogmaals, ook de vraag wat er in de toekomst ooit zal gebeuren is voor mij een niet heel relevante. Maar beter niets bijdragen dan iets ongrijpbaars nog verder vertroebelen met zogenaamde zekerheden.
pi_51168144
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:48 schreef Ps2K het volgende:

[..]

~
Godwin's law
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:52:40 #65
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51168173
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:51 schreef Thomass het volgende:

[..]

Godwin's law
En wat voor een, een pareltje.
Zyggie.
pi_51168198
quote:
Verander nu eens Christen door Neo-Nazi en God door Hitler. Waarom mag het ene wel in dit land en het andere niet?
Omdat Nazi's aanzetten tot haat? Christendom is de aanzet geweest tot de holocaust. De Joden erkennen Jezus niet als messias en dus erkennen ze de basis van het christendom niet. Het is ook niet vreemd dat diegene die Jezus verraadde genoemd is naar het Joodse volk.
Mag ik lachen? Waar mensen het christendom wel niet de schuld van kunnen geven tegenwoordig.
Hitler HAATTE het christendom. Hij was een humanstische darwinist. Maar hij besefde dat hij het christelijk geloof nooit kon vernietigen dus ging hij het maar misbruiken in zijn propaganda.
quote:
Verder is respect tonen voor gelovingen zeer zwaar. Zonder enige kennis van zaken beschuldigen ze je van het leiden van een zondig leven en proberen ze je te bekeren. Dat getuigt niet van respect.
Als ze geen respect zouden hebben zouden ze je juist niet proberen te bekeren. Christenen willen mensen bekeren omdat ze denken dat het goed voor hen is. Als ze geen respect zouden hebben, zouden ze juist blij moeten zijn dat ze allemaal de verkeerde kant op dreigen te gaan, vanuit christelijk oogpunt dan.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:54:53 #67
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_51168257
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:49 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Oh ik dacht af te kunnen leiden dat je niet op agnostische gronden opereerde, maar dacht dat de kennis zelf zinloos was.
Ik weet niet of ik je helemaal kan volgen, maar de kennis over de oorsprong of het ontstaan van God is in mijn ogen ook zinloos. Of eigenlijk: het is op dit moment helemaal geen kennis in de strikte zin van het woord. Er zijn nu alleen maar opvattingen. Die kunnen uiteraard wel heel interessant zijn.
pi_51168261
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:42 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Er zijn al genoeg KLB-topics over gelovigen gemaakt, andersom nog bijna niet. Het leek me dus op zijn plaats dat dit topic er ook zou komen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_51168275
Sorry koningdavid, Godwin's rule is vanaf dit moment ingetreden.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:56:42 #70
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_51168311
Ik pleit voor een slotje voor doodsverwensing zoals dat het algemeen bekend is dat in de bijbel staat dat ongelovige dood moeten, met andere woorden, TS wil 80% van de users in dit topic dood hebben en mocht dat nou even niet overeen komen met de policy..
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:57:10 #71
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_51168322
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:53 schreef koningdavid het volgende:
Mag ik lachen? Waar mensen het christendom wel niet de schuld van kunnen geven tegenwoordig.
Hitler HAATTE het christendom. Hij was een humanstische darwinist. Maar hij besefde dat hij het christelijk geloof nooit kon vernietigen dus ging hij het maar misbruiken in zijn propaganda.
Aperte nonsens. Hij gebruikte het zeker voor z'n propaganda, maar om nu te stellen dat hij een humanistisch Darwinist was, nee. Hij een of andere pseudo-religieuze opvattingen met Germaanse elementen, Katholiek geschoeid anti-semitisme en wat Wagneriaanse bombast. Niet echt je doorsnee Christen, maar toch wel een Christen.

Jij hebt natuurlijk echter het criterium om de echte Christenen van de nepperds te onderscheiden.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:57:28 #72
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_51168333
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:51 schreef Thomass het volgende:

[..]

Godwin's law
Yep tijd voor een slotje dus
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:58:12 #73
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51168353
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:54 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Er zijn al genoeg KLB-topics over gelovigen gemaakt, andersom nog bijna niet. Het leek me dus op zijn plaats dat dit topic er ook zou komen.
Met als kleine notitie dat je atheïsten niet op een hoop kan gooien. Het enige dat ze kenmerkt is het gebrek aan geloof. Als je daar als gelovige generaliserend over doet kan je van een deel een heftige reactie terugverwachten. Er zitten mensen tussen die zich vrij hebben moesten vechten van hun indoctrinatie, dus een beetje respect is op z'n plaats.
Zyggie.
pi_51168377
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:57 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Yep tijd voor een slotje dus
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_51168382
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:56 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik pleit voor een slotje voor doodsverwensing zoals dat het algemeen bekend is dat in de bijbel staat dat ongelovige dood moeten, met andere woorden, TS wil 80% van de users in dit topic dood hebben en mocht dat nou even niet overeen komen met de policy..
JIj bent echt gewoon de levende versie van mijn OP. Iemand die alleen maar ongenuanceerde dingen over het geloof schreeuwt en zich belachelijk maakt met een compleet gebrek aan kennis van de zaken waarover hij discussieert.

Zieliger dan dit worden ze bijna niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')