quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:18 schreef Sief89 het volgende:Ja ik weet dat het expres wordt gedaan, juist omdat het inderdaad de rasstandaard is en door zogenaamde experts het mooist wordt gevonden. Belachelijk als je het mij vraagt.. Nu vind ik sowieso rasstandaard onzin.. Ik ben echt wel een fan van raskatten maar ik vind dat ook al zou ie geen prijs winnen, het nog wel die liefste kat van de wereld kan zijn
![]()
Ik vind een kat een kat. Een kat met stamboom is in mijn ogen niet minder kat dan een vuilnisbakkenras.
Rasstandaard vind ik echt onzin als de gezondheid van het dier er onder gaat lijden. Alsof een pers met neus niet net zo lief en leuk kan zijn als een zonder.
De enige reden dat ik een siamees heb is omdat hij mij zo een beetje als eigenaar koos. Hij komt uit het asiel. (en ik had gezworen nooit een siamees te nemen...)
Ik mocht een kat uitzoeken van mammie en pappie
![]()
. Dus ik met mn zwakke plek voor alle beestjes die maar ongewenst,ziek zwak en misselijk zijn naar het asiel. Ik kijk bij de katten, en Stuntel lazert van de plank met een mandje af.
![]()
Komt miauwend naar me toe, alsof hij aan t klagen was en besloot maar zn nagels in mn mouw te zetten zodat ik niet wegkon.
Liefde op het eerste gezicht dus.
Sindsdien volgt hij me overal waar ik ga en sta in huis of in de tuin.
Toen ik thuiskwam bleek hij ook gewend aan honden te zijn, dus dat leverde ook geen probleem op buiten een beetje geblaas in het begin. Ondertussen is meneer de baas over 2 duitse herders en een rotweiler
![]()
. Als Stuntel op het plekje wilt liggen waar een van de honden ligt... maakt een hond die 10x zo groot en sterk is braaf plaats.
Uiteindelijk ben ik toch blij dat ik een siameesje heb genomen, hij is echt mijn kat ook al word ik af en toe knetter van zn gemiauw.
Mammie en pappie die me een poes geven.
Stuntel die weer eens wat doms doet