abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:42:26 #1
170031 Halve-Amerikaan
...and ruled I shall not be
pi_51147072
Tegen terrorisme, ...maar wel moslim. <<<Origineel Topic

Ik kon niet meer postten, maar wou toch wel graag even reageren op Triggershot.
Verder leek het er op dat er toch wel wat interesse was voor het topic.
Mensen die moe zijn van het gezeik in dit topic verwijs ik bij deze naar een lichter topic:
And it's a wrap!!! Sterren in scheiding #3

Triggershot:
quote:
190. En strijdt voor de zaak van God tegen degenen, die tegen je strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, God heeft de overtreders niet lief.
Wat is de zaak van god? Het lijkt mij dat de "vijanden" die de moslims tegenkwamen op weg naar wereldwijde Islam degene waren die zichzelf verdedigden.
Overtreders van wat? Overtreders van de Sharia? Wederom lijkt het me dat de aggressors waar jij het over hebt een normaal leven leidden totdat het moslimleger aan de deur stond.
quote:
193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.
De onrechtvaardigen? Is niet erkennen dat Allah de enige echte god is onrechtvaardig?
Of het niet willen trouwen met iemand waarmee je gedwongen wordt te trouwen?
Een bries wind die een jurk doet opwaaien?
quote:
Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij.
Berouw voor het niet willen accepteren dat Islam het enige ware geloof is?
Het gebed? Telt een gebed naar Jahweh of Buddha ook? Of hebben we het hier over gebeden naar Allah? Zakaat? Triggershot, kun je de users hier even uitleggen wat dat precies inhoudt?
Is dat niet een speciale belasting die de andersdenkenden moeten betalen om anders te mogen denken
zonder vermoordt te worden?
quote:
ook hier gaat het om mensen die tegen je actief strijden.
Is geloven in Buddha gelijk aan 'actief tegen je strijden'? Wie is 'je' in deze zin?
Jij, Islam, Allah? Waar staan de maatstaven voor actief strijden?
quote:
En zelfs dan wordt er onmiddelijk bevolen om ze vrij te laten als ze ophouden.
Zelfs dan...
Als ze ophouden hun oude leven, cultuur en geloofs opvattingen te verdedigen?
Ophouden met wat, oorlog voeren? Ben je er zo een die gelooft dat Islam vredelievend verspreidt is door missionarissen?
quote:
Gatverdamme, wat een misleidende en manipulatieve post om een punt te maken terwijl je reageert uit onwetendheid. Ga eens fatsoenlijk de Koran lezen ipv knippen en plakken.
Waarom doe je zo hard je best om te ontkennen dat de Islam andere godsdiensten en culturen niet respecteerd? Oh ja, omdat je zelf Islam bent natuurlijk. Is moeilijk he, de oogkleppen spreiden binnen zo'n strikt regime.

Het grappigste is dat de westerse gematigde moslims de Koran beter denken te snappen dan de moslims in het Midden Oosten, terwijl het een arabisch boek is!
We hebben het Eeuwig Leven al, dank u!
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:58:29 #2
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_51147775
Staat ons oude testament trouwens ook niet vol met overtreders van Gods regels die gruwelijk gestraft worden? Het boek an sich is niet het probleem, maar hoe mensen ermee om gaan.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_51148545
Mensen die welk boek dan ook serieus nemen zijn gewoon niet goed bezig. Wat je ook denkt, dat boek is niet geschreven door God of een afgezant maar door een ander mens. Besef dan ook dat alles wat je leest dus niet iets is wat afkomt van een of andere profeet of god maar gewoon, van een mens.

Maar ok, om dat echt te beseffen moet je wel een eigen mening hebben en niet gewoon doctrine volgen. Mensen die voor hun eigen denken zijn namelijk gevaarlijk voor het geloof, ze zouden immers kunnen besluiten om minder geld aan de kerk of de moskee of weet ik veel te geven, of zelf na te denken alvorens iets uit te voeren wat de priester of imam of wie dan ook zegt. Voor zichzelf denkende mensen zijn gevaarlijk

Je begrijpt zelf ook wel dat een priester of imam die erg van die macht houdt daar niet van gediend is. Het aansporen van zijn volgelingen om iedereen die voor zichzelf denkt en niet als mak lammetje achter hem aanloopt te doden is dan een kleine stap. Dit zorgt meteen voor angst bij zijn eigen volgelingen om het geloof te verlaten en je hebt 2 vliegen in 1 klap. Maar heb wel door dat het aan die mensen in de macht licht, en niet in waar ze zeggen voor te staan.

Aan de andere kant kan je, als je naasten van je worden afgepakt, uit wanhoop rare dingen doen. Terrorisme vanwege wanhoop of omdat je bent gehersenspoeld door een machtlustige gek, dat is alleen maar menselijk. Wat heeft dat met moslim zijn te maken?

[ Bericht 15% gewijzigd door GambitRS2 op 04-07-2007 22:23:23 ]
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:41:54 #4
170031 Halve-Amerikaan
pi_51149605
quote:
Staat ons oude testament trouwens ook niet vol met overtreders van Gods regels die gruwelijk gestraft worden? Het boek an sich is niet het probleem, maar hoe mensen ermee om gaan.
Het oude testament zit ook barstens vol met angstzaaierij, jazeker.
Het boek wordt een probleem als men begint te geloven dat het boek het ware woord van god is.
Mijn klacht was dat velen het boek verdedigen terwijl ze het misschien uiteindelijk niet eens
het ware woord vinden. Zolang dat zo blijft leveren zulke boeken meer narigheid op dan goed voor ons is,
want met degenen die heilig in het boek geloven valt zowiezo niet te praten.
De gematigde gelovigen moeten een kant kiezen, vind ik, en niet een beetje in het midden blijven hangen terwijl de wereld doodbloedt.
quote:
Terrorisme vanwege wanhoop of omdat je bent gehersenspoeld door een machtlustige gek, dat is alleen maar menselijk. Wat heeft dat met moslim zijn te maken?
Terrorisme uit een mix van wanhoop en indoctrinatie, wat heeft dat met de gematigde moslim te maken?
Ik denk dat de wanhopige situaties waarin vele Terroristen verkeren zijn vaak gevolg van het niet samen kunnen leven met andersdenkenden, waar de Islamitische geschriften veel aan bij dragen.
Trouwens, ik denk dat een deel van de terroristen het uit geilheid en luiheid doen, wat is nou mooier dan een orgie met maagden, als je nog nooit een vrouwenhaar hebt gezien? En wat is nou makkelijker dan een rechtsreekse ticket naar de hemel?
Wat heeft dit met moderate moslims te maken?
Ze bouwen islamitische scholen, opvanghuizen, moskeeen, ziekeenhuizen, in de landen waar ze vrijuit mogen doen wat ze willen. En wat ze willen is alleen omgaan met Islamieten, lijkt het.
Waarom denk je dat ze geen Nederlands leren? Omdat het de taal van Allah niet is. Ze kunnen niet integreren, omdat onze cultuur niet islamitisch is.

Ik denk dat gematigde moslims het minderwaardigheids denken jegens ongelovigen in hun gedrag minder laten weerspiegelen dan terroristen, maar dat het er wel is, en dat ze dat eens eerlijk in zichzelf moeten onderzoeken, als we ooit nog een leuke wereld willen.
pi_51150308
Sleeper Cell
pi_51150541
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:42 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

Zakaat? Triggershot, kun je de users hier even uitleggen wat dat precies inhoudt?
Is dat niet een speciale belasting die de andersdenkenden moeten betalen om anders te mogen denken
zonder vermoordt te worden?
Zakaat is 1/zoveelste van wat je hebt dat je aan de armen moet geven dacht ik.
Dat is voor iedere moslim iig.

Toch wel schokkend dat er zoveel haatzaaierij in dat boek staat ....
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_51155057
Als het gaat om mensen die niet in nederland willen integreren maar hier wel willen wonen.... dan mogen die van mij best uit nederland geflikkerd worden. Het is immers nederland, wil je hier wonen moet je je aanpassen. Wij niet alleen aan jullie, jullie ook aan ons.

Maar er zijn vast ook moslims die wel goed integreren, net zoals er antillianen zijn die hier niet integreren of polen of wiv. Je moet mensen niet zo over een kam scheren, mensen zijn gewoon mensen. Sommige zijn christen, anderen zijn moslim, en beide kunnen even goed of even slecht zijn. Mensen zijn mensen. Dus mijn vraag blijft staan
  donderdag 5 juli 2007 @ 02:58:49 #8
170031 Halve-Amerikaan
pi_51156258
Ik snap heel goed wat je zegt, en ben het daar ook mee eens. Mensen zijn mensen,
en boeken zijn boeken. Ik heb het steeds over het boek, en de ideologie van Islam, en scheer helemaal niemand over een kam.
Als je pas echt 'over een kam scheren' wilt zien, moet je in de Islamitische bronnen eens lezen hoe iedereen die geen moslim is over een kam wordt geschoren. Ongelovers dit, Dhimmi status dat, ...
pi_51156606
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 02:58 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
Ik snap heel goed wat je zegt, en ben het daar ook mee eens. Mensen zijn mensen,
en boeken zijn boeken. Ik heb het steeds over het boek, en de ideologie van Islam, en scheer helemaal niemand over een kam.
Als je pas echt 'over een kam scheren' wilt zien, moet je in de Islamitische bronnen eens lezen hoe iedereen die geen moslim is over een kam wordt geschoren. Ongelovers dit, Dhimmi status dat, ...
Helemaal mee eens. Het probleem ligt hem gewoon in het feit dat als je kritiek hebt op een aspect van de Islam, je direct om de oren geslagen wordt met: het is het absolute woord van god, en niets kan en mag en zal daar gerelativeerd worden. Christenen (nou ja, de meeste dan. Laatst was Louis Theroux (BBC) bij een stel, nee die hadden net zo goed mallotige moslims kunnen zijn) kunnen dat wel. Die zullen echt niet de wetten die in het oude testament graag in gevoerd zien, met als zn stenigingen.
Daarbij zon domme uitspraak als: Tegen terrorisme, maar wel moslim. Ja kom op zeg, nu ga je het er zelf al bij betrekken. Als Islam niks te maken heeft met terrorisme dan kun je ook wel zeggen, tegen terrorisme, maar wel linkshandig.....
Het is gewoon een feit dat veel terrorisme gebeurt onder het mom van de Islam. Het wordt tijd dat de Moslims die er niks te maken mee willen hebben de straat opgaan zoals gebeurt in Italie met de maffia en in Spanje met de ETA. Duidelijk maken in grote getalen: Wij willen hier niets mee te maken hebben. Maar goed, ik zie het voorlopig nog niet gebeuren........ Helaas.....
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
pi_51161506
wat ik lees op: http://www.religionfacts.(...)ism_christianity.htm

view of fellow Abrahamic religions:

Islam:
Jews and Christians are respected as "People of the Book," but they have wrong beliefs and only partial revelation.

Judaism:
Islam and Christianity are false interpretations and extensions of Judaism.

Christianity:
Judaism is a true religion, but with incomplete revelation. Islam is a false religion.

Dus volgens de Islam horen de andere twee geloven gerespecteerd te worden, maar het Christendom schrijft dit niet voor.

PS je hebt het over moslimterrorisme.. Mensen beginnen bij terrorisme gelijk aan moslims te denken terwijl er nog zoveel andere groeperingen zijn. Ook Christelijke.
pi_51162701
Dat mag wel zo wezen, maar vertel mij niet dat ze dat ook werkelijk respecteren !
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:45:28 #12
170031 Halve-Amerikaan
pi_51173793
quote:
Christianity:
Judaism is a true religion, but with incomplete revelation. Islam is a false religion.
Iedere Christen die in de Torah, en later de bijbel geloofd, moet natuurlijk wel bij de les blijven:
Koran is deel 3 in deze reeks.
Trouwens lijkt me dat er in de bijbel niks over de koran/islam staat, aangezien die er nog niet was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')