Tegen terrorisme, ...maar wel moslim. <<<Origineel Topic
Ik kon niet meer postten, maar wou toch wel graag even reageren op Triggershot.
Verder leek het er op dat er toch wel wat interesse was voor het topic.
Mensen die moe zijn van het gezeik in dit topic verwijs ik bij deze naar een lichter topic:
And it's a wrap!!! Sterren in scheiding #3
Triggershot:
quote:
190. En strijdt voor de zaak van God tegen degenen, die tegen je strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, God heeft de overtreders niet lief.
Wat is de zaak van god? Het lijkt mij dat de "vijanden" die de moslims tegenkwamen op weg naar wereldwijde Islam degene waren die zichzelf verdedigden.
Overtreders van wat? Overtreders van de Sharia? Wederom lijkt het me dat de aggressors waar jij het over hebt een normaal leven leidden totdat het moslimleger aan de deur stond.
quote:
193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.
De onrechtvaardigen? Is niet erkennen dat Allah de enige echte god is onrechtvaardig?
Of het niet willen trouwen met iemand waarmee je gedwongen wordt te trouwen?
Een bries wind die een jurk doet opwaaien?
quote:
Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij.
Berouw voor het niet willen accepteren dat Islam het enige ware geloof is?
Het gebed? Telt een gebed naar Jahweh of Buddha ook? Of hebben we het hier over gebeden naar Allah? Zakaat? Triggershot, kun je de users hier even uitleggen wat dat precies inhoudt?
Is dat niet een speciale belasting die de andersdenkenden moeten betalen om anders te mogen denken
zonder vermoordt te worden?
quote:
ook hier gaat het om mensen die tegen je actief strijden.
Is geloven in Buddha gelijk aan 'actief tegen je strijden'? Wie is 'je' in deze zin?
Jij, Islam, Allah? Waar staan de maatstaven voor actief strijden?
quote:
En zelfs dan wordt er onmiddelijk bevolen om ze vrij te laten als ze ophouden.
Zelfs dan...
Als ze ophouden hun oude leven, cultuur en geloofs opvattingen te verdedigen?
Ophouden met wat, oorlog voeren? Ben je er zo een die gelooft dat Islam vredelievend verspreidt is door missionarissen?
quote:
Gatverdamme, wat een misleidende en manipulatieve post om een punt te maken terwijl je reageert uit onwetendheid. Ga eens fatsoenlijk de Koran lezen ipv knippen en plakken.
Waarom doe je zo hard je best om te ontkennen dat de Islam andere godsdiensten en culturen niet respecteerd? Oh ja, omdat je zelf Islam bent natuurlijk. Is moeilijk he, de oogkleppen spreiden binnen zo'n strikt regime.
Het grappigste is dat de westerse gematigde moslims de Koran beter denken te snappen dan de moslims in het Midden Oosten, terwijl het een arabisch boek is!