quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:01 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
misschien domme vraag, maar staat er geen houdbaarheidsdatum op?
http://www.mulco.nl/tips_bier.htmquote:Fustbier heeft een houdbaarheid van ca. 6 tot 12 weken wanneer het bier bij een constante temperatuur van 15 à 20º graden Celsius wordt bewaard. Is het fust eenmaal aangeslagen dan is een leegtaptijd van 4 dagen geen probleem. Is de leegtaptijd langer, dan loopt de kwaliteit van het bier terug. In verband met die kwaliteit is het van belang de bierleiding goed schoon te houden. Het is dus een goede gewoonte de leiding met schoon water door te spoelen, voordat u een nieuw fust aanslaat.
als je die dingen met 50 tegelijk in je voorraad duwt is het helemaal niet zo gek om er een datum op te hebbenquote:
Ik vond het écht een goeie post.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:06 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
[..]
als je die dingen met 50 tegelijk in je voorraad duwt is het helemaal niet zo gek om er een datum op te hebben![]()
volgens mij zit dat er ook gewoon op![]()
merciquote:
Daar drinken we nog een Duvel opquote:Op donderdag 5 juli 2007 02:37 schreef Poit- het volgende:
Fusten kan je aardig lang bewaren mits ze niet aangesloten zijn. Ligt beetje aan het soort bier, maar pils moet het wel een jaartje uithouden. Speciaal bier maand of 3 a 4. Ik vraag me alleen af hoe je aan dat fust komt en hoe je het in godsnaam een trap op gekregen hebt![]()
Heb er net weer 1 op sinds lange tijd en hij smaakte heerlijkquote:Op donderdag 5 juli 2007 02:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Daar drinken we nog een Duvel op![]()
![]()
Hoe ik er aan kom laten we maar even in het middenquote:Op donderdag 5 juli 2007 02:37 schreef Poit- het volgende:
Fusten kan je aardig lang bewaren mits ze niet aangesloten zijn. Ligt beetje aan het soort bier, maar pils moet het wel een jaartje uithouden. Speciaal bier maand of 3 a 4. Ik vraag me alleen af hoe je aan dat fust komt en hoe je het in godsnaam een trap op gekregen hebt![]()
Heb net gekeken en er staat "anno 1719" opquote:Op donderdag 5 juli 2007 08:43 schreef Tim21 het volgende:
Op de fusten die ik op m'n werk voorbij zie komen (Heineken, Amster, Grolsch, Steenberge, Hertog Jan, Alfa, Palm, La Chouffe) staat altijd houdbaarheid aangegeven. Ik zal zo eens kijken hoelang dat gemiddeld is.
Hoelang heb je het al staan en is het al aangebroken?
quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:38 schreef Oosthoek het volgende:
Nee we waren van plan er een gat in te meppen met een grote spijker en dan om de beurt heel hard drinken. Moet lukken toch?
quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:38 schreef Oosthoek het volgende:
Nee we waren van plan er een gat in te meppen met een grote spijker en dan om de beurt heel hard drinken. Moet lukken toch?
Helemaal vergeten, dit topicquote:Op donderdag 5 juli 2007 15:36 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Heb net gekeken en er staat "anno 1719" opVolgens mij is ze niet goed meer
![]()
Maare ik kan dus geen datum ontdekken, betreft bavaria overigens. Ik heb het nu sinds eind mei staan en toen was ze nog redelijk vers neem ik aan. Is niet aangebroken uiteraard, anders had ik het niet eens aangedurfd om nog op te drinken.
Zou het erg relaxt vinden als je zou willen kijken hoe lang die andere pilsen bij jullie ongeveer houdbaar zijn.
Het bederft idd niet zolang het afgeloten is. bier van een paar maanden over de tht datum is nog te drinken. Het zal (uit flessen) wel meer schuimen bij het openen. En zoals je al zegt, veranderd de smaak ietsjes.quote:Op woensdag 11 juli 2007 01:07 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik kwam er zaterdag achter dat bier niet bederft. Alleen de smaak verandert als je te lang wacht. Bier over datum is dus te drinken zonder risico. Veel brouwerijen zijn er ook voor om alleen de productiedatum en niet de 'houdbaarheidsdatum' op de fles te zetten.
Goh echt waarquote:Op woensdag 11 juli 2007 01:07 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik kwam er zaterdag achter dat bier niet bederft. Alleen de smaak verandert als je te lang wacht. Bier over datum is dus te drinken zonder risico. Veel brouwerijen zijn er ook voor om alleen de productiedatum en niet de 'houdbaarheidsdatum' op de fles te zetten.
24 uur voor zo'n vaatje geloof ik. Nadien is het niet bedorven maar gaat de smaak wegquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:24 schreef Gummibeer79 het volgende:
Ik heb bij Lidl zo'n 5 liter vaatje witbier gehaald.
Nadat ie open is, hoe lang is het dan nog houdbaar?
Ik kan het niet op de verpakking zien...
Is een lekker biertje, alleen dat Finkbräu is inderdaad volledig niet te hachelenquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:47 schreef Fireblast het volgende:
het handige van lidl bier is dat je het niet proeft als het over de datum is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |