abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:37:22 #1
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_51144300
In februari 2008 wordt de rij huizen waar wij nu nog zitten gesloopt. Hier zijn we tuurlijk al langer van op de hoogte.

Vrijdag zijn we gaan kijken bij een ander huisje wat de woningbouw heeft aangeboden en het is er wel leuk en wij kunnen er zeker wat van maken! Dus... volgende week woensdag krijgen we de sleutel en dan kan het geklus en geverf los barsten.

Volgens mij heb ik overal aan gedacht qua kosten. Er ligt een vloer die we overnemen. We hoeven maar voor 1 slaapkamer en de zolder vloerbedekking te hebben. Nieuwe gordijnen beneden. Die we nu boven hebben frutten we daar ook wel in. Verf voor de muren. De keukenkastjes wil ik allemaal opnieuw verven, dus schuren en lakken. Kozijnen weet ik eigenlijk zo niet of daar wat aan moet gebeuren.

De badkamer heeft echt lelijke tegeltjes, misschien dat ik die ook wel ga verven. Het zijn van die kleine tegeltjes, 5 x 5 schat ik. Kun je de voegen gewoon mee verven?

En de muren? Moet je dat altijd "amoniakken" of is dat eigenlijk overbodig?

Misschien is er wel iemand heel goed op de hoogte van de wet enzo.... Het is namelijk zo dat die man die eerst in het huisje zat wat wij nu gaan huren boven een kamer had met fel blauwe muren. Hij moet dat nu in een neutrale kleur opleven. Zijn wij natuurlijk wel blij mee. Maar.... wij hebben hier een dieprode muur en in de badkamer een muurschildering (muurschildering hebben wij overgenomen van vorige bewoners). Wij moeten hier weg, het is niet dat we persé willen. Zou het bij ons nu dadelijk ook zo zijn dat wij onze rode muur in een neutrale kleur moeten verven?
Persoonlijk vind ik dat echt niet kunnen. De woningbouw wil ons weg hebben. Waarschijnlijk komen hier toch crusti's ofzo tijdelijk te zitten.

Het enige waar ik een beetje tegen op zie is alles inpakken, maar goed, dat maken we dan maar gezellig
Niet mieten! Door gieten!
pi_51144469
Als het toch gesloopt wordt, zou ik me niet al te druk maken over die geverfde muren.

Zijn die badkamertegels van je nieuwe huisje echt zó lelijk dat je denkt dat je ze met verven mooier kan maken?
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:43:14 #3
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_51144587
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:40 schreef ruud.nl het volgende:
Als het toch gesloopt wordt, zou ik me niet al te druk maken over die geverfde muren.

Zijn die badkamertegels van je nieuwe huisje echt zó lelijk dat je denkt dat je ze met verven mooier kan maken?
Nee dat vind ik dus ook, maar in het contract staat dus wel dat je bij vertrek alles neutraal moet aanleveren....
Ik zou er wel van balen als ik hier ook nog eens moet gaan verven (en dus geld gaan uitgeven).

Ja jammer genoeg zijn ze behoorlijk lelijk. Echt heel oudbollig. Ik zal eens zoeken of ik een dergelijk tegeltje op met google kan vinden.
Niet mieten! Door gieten!
pi_51154298
Bel even met de verhuurder en je weet het antwoord.
pi_51157123
Hmmmm, lijkt me nogal onlogisch als ook jij je muren in oorspronkelijke staat moet opleveren, ten eerste kies jij er niet voor om te verhuizen (kosten te maken) en ten tweede hallo, over ruim een half jaar staan die bont-geverfde muren niet eens meer op zijn plaats!

Als je nog dozen nodig hebt, Super de Boer heeft bananen in de aanbieding.......mij leverde een bezoekje gister een stapel dozen op.

En ja hier ben ik begonnen met inpakken. Pffff hihi, maar wil dit keer een beetje goed voorbereid zijn op de dag van verhuizing zelf (hihi, vaak was t nog een kwestie van de avond voor de verhuizing alles inpakken)!

Succes en ben benieuwd naar foto`s!
  Moderator donderdag 5 juli 2007 @ 08:40:41 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_51157379
Wat Lieksepieks zegt klopt. Als je een verzoek indient om eens wat bananendozen vrij te houden dan kan je ze vanzelf ophalen hoor !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_51157418
Geverfde tegels zijn lelijk. Erg lelijk. Denk dus even goed na voordat je dat doet. Je kunt beter toestemming vragen om opnieuw te tegelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')