waar woon je? voor 20 pleuri het uur geef ik wel een snelcursus (ben net afgestudeerd, heb 8 jaar ervaring met bijlessen, ook op uni-niveau) geschikte boeken heb ik dan wel te leenquote:Op woensdag 4 juli 2007 13:38 schreef mrbox het volgende:
Hallo allemaal,
Door het ontbreken van wiskunde op mijn HBO opleiding, is het allemaal (nogal) weg gezakt.
Nu heb ik weer wiskunde op de Wo Master die ik wil gaan volgen, dus moet ik alles weer ophalen.
Het gaat hierbij vooral om het herleiden, splitsen van breuken enzo
Heeft iemand een suggestie van een boek die mij hierin goed kan assisteren ?
Dat boek is echt goedquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:37 schreef mrbox het volgende:
Aah mijn dank is grootDat boek van J van de Craats lijkt me wel wat.
Heb dat boek ook en het is een aanraderquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat boek is echt goed, heel veel oefeningen en dat leert prettig.
Mwah, VWO is algemeen onderwijs, dat beetje wiskunde waar je op het VWO 1 jaar over doet, krijg je op de uni toch in 2 weken ..quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:05 schreef simmu het volgende:
ik weet niet welke opleiding je gaat doen, maar bv voor technische wiskunde aan de tudelft is standaard vwo wiskunde B *niet* voldoende voorbereiding! die idioten doen niet eens meer aan partieel integreren!
wat is een inverse operatie???quote:Op zondag 15 juli 2007 23:29 schreef fysicus het volgende:
[..]
Mwah, VWO is algemeen onderwijs, dat beetje wiskunde waar je op het VWO 1 jaar over doet, krijg je op de uni toch in 2 weken ..
Wat erger is, is het feit dat de leerlingen enkel getrained worden in het maken van sommetjes, zonder enig inzich wat het nou is..
De gemiddelde VWO weet niet waarom integregen en differentieren inverse operaties zijn..![]()
..
Dat klopt wel ja. Voor analyse 1 wat ik kreeg was dat wel ff schrikken. Alle belangrijke analyse die je op de middelbare school had gehad + allerlei moeilijke dingen in een stuk of 7 weken er ineens doorheenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:05 schreef simmu het volgende:
ik weet niet welke opleiding je gaat doen, maar bv voor technische wiskunde aan de tudelft is standaard vwo wiskunde B *niet* voldoende voorbereiding! die idioten doen niet eens meer aan partieel integreren!
Leg maar uitquote:Op zondag 15 juli 2007 23:29 schreef fysicus het volgende:
[..]
Mwah, VWO is algemeen onderwijs, dat beetje wiskunde waar je op het VWO 1 jaar over doet, krijg je op de uni toch in 2 weken ..
Wat erger is, is het feit dat de leerlingen enkel getrained worden in het maken van sommetjes, zonder enig inzich wat het nou is..
De gemiddelde VWO weet niet waarom integregen en differentieren inverse operaties zijn..![]()
..
ik ervaar het meer als net andersom: er wordt van middelbare scholieren veel gevraagd t.a.v. projectwerk en dingen inzien, maar een eenvoudige integraal oplossen kunnen ze niet, omdat ze daar gewoon onvoldoende mee geoefend hebben. ik vindt persoonlijk dat scholieren zowel het inzicht als de oefening moeten hebben, en hetzij het een, hetzij het ander mist.quote:
Slordigquote:Op maandag 16 juli 2007 11:43 schreef simmu het volgende:
ik vindt persoonlijk dat scholieren zowel het inzicht als de oefening moeten hebben, en hetzij het een, hetzij het ander mist.
Het nieuwe leren! Ministerie van onderwijs dacht eens slim te zijn, maar eigenlijk is het dus een totale flop.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:43 schreef simmu het volgende:
[..]
ik ervaar het meer als net andersom: er wordt van middelbare scholieren veel gevraagd t.a.v. projectwerk en dingen inzien, maar een eenvoudige integraal oplossen kunnen ze niet, omdat ze daar gewoon onvoldoende mee geoefend hebben. ik vindt persoonlijk dat scholieren zowel het inzicht als de oefening moeten hebben, en hetzij het een, hetzij het ander mist.
als je bv een natuurkundig model moet doorlichten is het best handig om snel en makkelijk met differentialen e.d. om te kunnen gaan. sure, je het een progje voeren, maar progjes zijn dom, en geven vaak een verkeerd antwoord omdat je iets verkeerd invoert, dan is het wel handig dat je dat direct herkent.quote:Op maandag 16 juli 2007 14:26 schreef Maraca het volgende:
[..]
Slordig![]()
Je hebt wel een puntIk zit nu ook sommetjes te maken zoals 2a4(-3a5) =
maar ik vraag me soms ook wel eens af wat in vredesnaam het nut ervan is.. beter nog.. wat zegt het eigenlijk?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |