abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:38:14 #1
101353 mrbox
Miep miep
pi_51128523
Hallo allemaal,

Door het ontbreken van wiskunde op mijn HBO opleiding, is het allemaal (nogal) weg gezakt.
Nu heb ik weer wiskunde op de Wo Master die ik wil gaan volgen, dus moet ik alles weer ophalen.
Het gaat hierbij vooral om het herleiden, splitsen van breuken enzo

Heeft iemand een suggestie van een boek die mij hierin goed kan assisteren ?
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:49:40 #2
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_51129002
Kijk hier eens. Basisboek van de wiskunde lijkt me een goed begin.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_51129110
http://studentensupport.nl/
Hier vind je in ieder geval al een aantal gratis wiskunde boeken.
-
pi_51129662
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:38 schreef mrbox het volgende:
Hallo allemaal,

Door het ontbreken van wiskunde op mijn HBO opleiding, is het allemaal (nogal) weg gezakt.
Nu heb ik weer wiskunde op de Wo Master die ik wil gaan volgen, dus moet ik alles weer ophalen.
Het gaat hierbij vooral om het herleiden, splitsen van breuken enzo

Heeft iemand een suggestie van een boek die mij hierin goed kan assisteren ?
waar woon je? voor 20 pleuri het uur geef ik wel een snelcursus (ben net afgestudeerd, heb 8 jaar ervaring met bijlessen, ook op uni-niveau) geschikte boeken heb ik dan wel te leen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:13:17 #5
183809 qi_ib
My spidersense is tingling
pi_51130023
Basisboek van de wiskunde van J. van de Craats inderdaad, gebruik ik nu ook in mijn doorstroomcursus. In een maandje dat boek doorwerken en je bent helemaal bij.
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:13:25 #6
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51130026
Veel universiteiten geven zelf ook een collegeserie aan het begin van het jaar voor die studenten die dat willen of bijvoorbeeld alleen Wiskunde A hebben gehad, enzo.
[KNE]-Mod
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:37:43 #7
101353 mrbox
Miep miep
pi_51131044
Aah mijn dank is groot Dat boek van J van de Craats lijkt me wel wat.

Bijlessen enzo zijn (nog) niet aan de orde omdat ik niet exact weet wat ik mis aan kennis
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
pi_51132961
Ik ben momenteel ook bezig met wiskunde, heb de VWO B boeken van getal en ruimte gekocht.
Het is natuurlijk altijd handig even te informeren wat je wat je dient te weten, en sowieso herhaling mbt algebra.
pi_51133769
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:37 schreef mrbox het volgende:
Aah mijn dank is groot Dat boek van J van de Craats lijkt me wel wat.
Dat boek is echt goed , heel veel oefeningen en dat leert prettig.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_51146782
-Doe eens niet-

[ Bericht 31% gewijzigd door Sjoewe op 05-07-2007 12:49:46 ]
pi_51160442
nja, pm maar als je er zelf niet uitkomt ik heb een behoorlijk idee van wat er verwacht wordt als eerstejaars uni, en ik verveel me nogal nu ik net klaar ben

(volgende week zijn we hier ook al uitverbouwd)
pi_51193123
Welke master? Misschien kan ik je helpen.
pi_51195745
ik weet niet welke opleiding je gaat doen, maar bv voor technische wiskunde aan de tudelft is standaard vwo wiskunde B *niet* voldoende voorbereiding! die idioten doen niet eens meer aan partieel integreren!
  zondag 15 juli 2007 @ 20:28:31 #14
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_51500110
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:45 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Dat boek is echt goed , heel veel oefeningen en dat leert prettig.
Heb dat boek ook en het is een aanrader Het is wel jammer dat je alleen de antwoorden hebt en niet de uitwerkingen..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_51506028
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:05 schreef simmu het volgende:
ik weet niet welke opleiding je gaat doen, maar bv voor technische wiskunde aan de tudelft is standaard vwo wiskunde B *niet* voldoende voorbereiding! die idioten doen niet eens meer aan partieel integreren!
Mwah, VWO is algemeen onderwijs, dat beetje wiskunde waar je op het VWO 1 jaar over doet, krijg je op de uni toch in 2 weken ..

Wat erger is, is het feit dat de leerlingen enkel getrained worden in het maken van sommetjes, zonder enig inzich wat het nou is..

De gemiddelde VWO weet niet waarom integregen en differentieren inverse operaties zijn.. ..
pi_51508333
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:29 schreef fysicus het volgende:

[..]

Mwah, VWO is algemeen onderwijs, dat beetje wiskunde waar je op het VWO 1 jaar over doet, krijg je op de uni toch in 2 weken ..

Wat erger is, is het feit dat de leerlingen enkel getrained worden in het maken van sommetjes, zonder enig inzich wat het nou is..

De gemiddelde VWO weet niet waarom integregen en differentieren inverse operaties zijn.. ..
wat is een inverse operatie???
:-O
  maandag 16 juli 2007 @ 01:46:55 #17
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_51510043
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:05 schreef simmu het volgende:
Dat klopt wel ja. Voor analyse 1 wat ik kreeg was dat wel ff schrikken. Alle belangrijke analyse die je op de middelbare school had gehad + allerlei moeilijke dingen in een stuk of 7 weken er ineens doorheen . Nu meer dan een half jaar later vind ik het niet zo moeilijk meer, maar ik heb het vak nog steeds niet gehaald .
2000 light years from home
  maandag 16 juli 2007 @ 07:25:22 #18
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_51511716
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:29 schreef fysicus het volgende:

[..]

Leg maar uit
pi_51516467
quote:
Op maandag 16 juli 2007 07:25 schreef Maraca het volgende:

[..]

Leg maar uit
ik ervaar het meer als net andersom: er wordt van middelbare scholieren veel gevraagd t.a.v. projectwerk en dingen inzien, maar een eenvoudige integraal oplossen kunnen ze niet, omdat ze daar gewoon onvoldoende mee geoefend hebben. ik vindt persoonlijk dat scholieren zowel het inzicht als de oefening moeten hebben, en hetzij het een, hetzij het ander mist.
  maandag 16 juli 2007 @ 14:26:54 #20
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_51521619
quote:
Op maandag 16 juli 2007 11:43 schreef simmu het volgende:
ik vindt persoonlijk dat scholieren zowel het inzicht als de oefening moeten hebben, en hetzij het een, hetzij het ander mist.
Slordig

Je hebt wel een punt Ik zit nu ook sommetjes te maken zoals 2a4(-3a5) =
maar ik vraag me soms ook wel eens af wat in vredesnaam het nut ervan is.. beter nog.. wat zegt het eigenlijk?!
pi_51529095
quote:
Op maandag 16 juli 2007 11:43 schreef simmu het volgende:

[..]

ik ervaar het meer als net andersom: er wordt van middelbare scholieren veel gevraagd t.a.v. projectwerk en dingen inzien, maar een eenvoudige integraal oplossen kunnen ze niet, omdat ze daar gewoon onvoldoende mee geoefend hebben. ik vindt persoonlijk dat scholieren zowel het inzicht als de oefening moeten hebben, en hetzij het een, hetzij het ander mist.
Het nieuwe leren! Ministerie van onderwijs dacht eens slim te zijn, maar eigenlijk is het dus een totale flop.
:-O
pi_51533241
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:26 schreef Maraca het volgende:

[..]

Slordig

Je hebt wel een punt Ik zit nu ook sommetjes te maken zoals 2a4(-3a5) =
maar ik vraag me soms ook wel eens af wat in vredesnaam het nut ervan is.. beter nog.. wat zegt het eigenlijk?!
als je bv een natuurkundig model moet doorlichten is het best handig om snel en makkelijk met differentialen e.d. om te kunnen gaan. sure, je het een progje voeren, maar progjes zijn dom, en geven vaak een verkeerd antwoord omdat je iets verkeerd invoert, dan is het wel handig dat je dat direct herkent.

edit: ik heb vakantie ja
vanaf augustus schrijf ik nette sollicitatiebrieven alhoewel ik jandorie een week na diploma halen 3 aanbiedingen tot gesprek heb liggen terwijl ik niet eens zoek omdat ik vakantie wilde hebben eerst
pi_51537232
ben ook met iets soortgelijks bezig , wisk stampen voor toelating tot (via colloq doctum) WO studie Wiskunde verklaar me gek maar wil t wel zoieso proberen, als t dit jaar niet lukt dan volgend jaar weer. wiskunde zit overal, tis de mooiste studie die je kunt doen
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')