abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juli 2007 @ 09:39:37 #201
169378 Arnoutvanh
de essentie is zoek
pi_51651802
Hij was ook eens trainer bij Real Mayonaise meen ik
pi_51652339
ik ben nog lid alleen ik kan zo snel niet op en naam komen
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:32:24 #203
54412 Intosia
Ai Takahashi! :9
pi_51655034
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:37 schreef knnth het volgende:

[..]

Echt heel veel van die grappen. Ook in de pockets en in de reisverhalen van Dagobert Duck (vooral in de Don Rosa-verhalen). Ik vraag me echt serieus af wat kinderen leuk vinden aan DD, maar ik vind 't hilarisch
Precies DD doet het bij mij goed op WC
pi_51680257
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:05 schreef Biancavia het volgende:
Warenhuis Droom & Vreesman.
Vroem en Reesman ook wel eens gezien.
IJs van Cor Netto
pi_51680410
ik ben al ruim 7 jaar lang trots lid van de DD

ik bewaar ze netjes onder mijn bed, in mobiele bergdozen

ze zijn danwel verfrommeld, maar heel vaak pak ik ze er allemaal uit om de nog leesbaren eruit te halen en te lezen

en de hopeloze gevallen in de prullenbak
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_51680570
Ook een goede, verzekeringsbedrijf Fias & Co
K4 ook wel eens gelezen dacht ik,

En ook een keer ging Mickey Mouse een CD halen van XLBRKGTS voor Puk en Max, maar die was uitverkocht, en kocht ie maar PRTXSQDES
pi_51680634
Volgens mij zijn Maducka en Michael Duckson ook nog niet voorbij gekomen he?

Bintje Spiers d'r grootste hit was natuurlijk "Schatje, schil me nog een keer"
Pleh
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:10:14 #208
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_51680838
Mooi topic. Helaas heb ik weinig meer toe te voegen.

Wel: Dikke Van Dale -- Dunne Barbaren. Uit een briljant verhaal van een jaar of 10 (?) geleden waarin Kwik Kwek &Kwak opweg gaan om de schrijver van het WoudlopersHandboek op te sporen.
pi_51681121
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 09:53 schreef NJ het volgende:
Geweldig topic dit!
pi_52002460
Voetbalclub Intermuis met clubkleuren blauw en zwart, in de WK-special van DD-pockets.
pi_52004179
Marco Kweksato.
Children of the night. What music they make.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 23:42:50 #212
181126 MouzurX
Misschien?
pi_52005500
Ben al mijn donald ducks op jaartal aan het sorteren en ik zou alles moeten hebben van 1996-nu + 1960-1980 ofzo en die ga ik dan alllemaaaal lezen

Als ik er zin in heb schrijf ik wel alle woorden op
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52006455
Waarom staat in de DD van deze week dat Katrien de verloofde van Donald is? Dat is toch nooit het geval geweest
pi_52006692
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 00:14 schreef MaxMark het volgende:
Waarom staat in de DD van deze week dat Katrien de verloofde van Donald is? Dat is toch nooit het geval geweest
Snap ik ook niet en die katrien is maar een kutwijf een beetje van 2 walletjes eten en boos worden om niks ze denkt ook dat ze geweldig is ... gewoon een kutwijf zij is donald niet waard
  woensdag 1 augustus 2007 @ 00:30:16 #215
164283 Luco
Buongiorno!
pi_52006785
Katrien is al een tijdje de verloofde van Donald hoor
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_52006933
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 00:30 schreef Luco het volgende:
En ze gaat nog wel steeds naar die kut gans van een guus geluk... die helemaal geen geluk heeft anders had hij katrien wel voor zich gewonnen
Trouwens ganzen + eenden = kan niet ?
pi_52008409
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 00:30 schreef Luco het volgende:
Zover ik weet zijn ze altijd gewoon vriend/vriendin geweest.
pi_52010133
Verschilt. Al jaren is ze in sommige verhalen de verloofde, in sommige verhalen de vriendin. Net als met Mickey en Minnie.
pi_52011607
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:10 schreef Pikhoofd het volgende:
Mooi topic. Helaas heb ik weinig meer toe te voegen.

Wel: Dikke Van Dale -- Dunne Barbaren. Uit een briljant verhaal van een jaar of 10 (?) geleden waarin Kwik Kwek &Kwak opweg gaan om de schrijver van het WoudlopersHandboek op te sporen.
Dat verhaal is fantastisch. Prachtig einde waarin ze weglopen van dat huis.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_52013240
Nadat ze van de ene mafketel naar de andere waren gelopen om te kijken waar al dat papier nou voor gebruikt werd.

Kunnen mensen zich ook dat verhaal herinneren waarin Donald en Bolderbast beginnen met watermeloenen naar elkaars hoofd te gooien en vervolgens allerlei vredespogingen van de neefjes (praten via blikjes, een lange buis, papegaaien) misbruikt worden door Donald en Bolderbast? Uiteindelijk gaan ze weer verder met watermeloenen naar elkaar toegooien, maar dan hebben de neefjes zoiets van 'laat maar, is wel relatief rustig.'
Ut in omnibus glorificetur Deus.
pi_52014260
En ze hadden natuurlijk ook nog plaatsnamen zoals Eendhoven.
pi_52015998
barba burka
pi_52016297
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:23 schreef SkunkfireJoe het volgende:
barba burka
Niet zelf verzinnen
pi_52016363
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:34 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Niet zelf verzinnen
Is niet zelf verzonnen
  woensdag 1 augustus 2007 @ 13:49:47 #225
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_52016808
Cor Rupteling
Rescuer of the distressed damsel
pi_52019186
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:35 schreef Lathund het volgende:
Nadat ze van de ene mafketel naar de andere waren gelopen om te kijken waar al dat papier nou voor gebruikt werd.

Kunnen mensen zich ook dat verhaal herinneren waarin Donald en Bolderbast beginnen met watermeloenen naar elkaars hoofd te gooien en vervolgens allerlei vredespogingen van de neefjes (praten via blikjes, een lange buis, papegaaien) misbruikt worden door Donald en Bolderbast? Uiteindelijk gaan ze weer verder met watermeloenen naar elkaar toegooien, maar dan hebben de neefjes zoiets van 'laat maar, is wel relatief rustig.'
Die weet ik nog
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:27:51 #227
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_52023531
Wasserette Ari El
pi_52031728
gargamel
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_52031915
quote:

Is toch dat ze eerst niet kunnen slapen van het lawaai, maar dat ze het achteraf toch zo rustig vonden Papegaaien zeggen dacht ik lekker puh en bleh. En dan gaan die papegaaien met elkaar vechten
pi_52032556
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:51 schreef Biancavia het volgende:
Weten jullie dat stripje nog waarin Dagobert om een paar oliebronnen ofzoiets te ruilen voor een sjeik een bepaald soort tempelkussens moest halen? Gingen ze helemaal naar een raar land, heel gedoe om in een tempel die tempelkussens te gaan vinden.
Kwamen ze terug, bleek er van het papiertje een hoekje te zijn afgescheurd en bleek het om stempelkussens te gaan!
Dat is het stripje met de Mato Grosso, de zeldzaamste postzegel ter wereld.
pi_52033364
Muziekhandelaar L. Vis, briljant gewoon. Of de KwekDonalds...
Say goodnight, mr. Diaz.
Laat je moeder maar een live getten.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:41:21 #232
164283 Luco
Buongiorno!
pi_52072381
Don Gonzalo Tortilla y Gazpacho

Michiel de Snuyter
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_52072745
LOL
pi_52072851
Keno Don Rosa
http://personal.sdf.bells(...)/scroopage/Intro.htm
Helemaal doorgelezen en nog de moeite waard ook
pi_52073340
De strips zelf zjin helemaal de moeite waard
Veel van zijn verhalen zijn echt prachtig, hoewel over dat laatste verhaal (Prisoner of White Agony Creek) nogal wat ophef was ... dat verhaal had voor mij ook niet gehoeven ...
pi_52075649
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 14:13 schreef knnth het volgende:
De strips zelf zjin helemaal de moeite waard
Veel van zijn verhalen zijn echt prachtig, hoewel over dat laatste verhaal (Prisoner of White Agony Creek) nogal wat ophef was ... dat verhaal had voor mij ook niet gehoeven ...
Meh, ik vond dat verhaal anders wel een hoop toevoegen aan de psyche van Scrooge McDuck. Hij zegt ook niets voor niets Kitty (ROSEBUD!!!) als hij zogenaamd dood gaat in de laatste comic van de reeks
pi_52097508
Kirk Kirkly, voorzitter van de star-gekken fanclub, professor Ben Spookje, geestoloog, en Jo Manda
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 14:43:25 #238
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52097563
Ik las de TT ik moest meteen denken aan de donald duck.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_52098850
het hemdwaaier-steeds gebouw in NYC
en slagerij Oscar Bonade

pi_52099124
Slotenmaker Sesam & co
Au ping ping (inclusief portemonnee die pijn lijdt)
Gnoom & Beestman
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_52099757
De geldinzamelings actie voor oude-hulppieten-die-eigelijk-kees-heten
pi_52100825
quote:

leuke is dat inderdaad, alle vredespogingen lopen uit in een nog grotere oorlog, tot ze weer besluiten meloenen te gaan smijten.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_52104120
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 17:59 schreef Gitanki het volgende:

[..]

leuke is dat inderdaad, alle vredespogingen lopen uit in een nog grotere oorlog, tot ze weer besluiten meloenen te gaan smijten.
Misschien een wijze les voor Israel en Palestina
pi_52121163
Garry Glitter > Gerrie Glibber (DD 20-2007, BLZ 10)
pi_52124249
Prinses Maxima > Prinses Mousima (DD 22-2007, BLZ 33)
pi_52124744
quote:

Ja! Die heb ik hier nog staan, geweldig Toen ik nog wat kleiner was snapte ik ze nooit, een zakje peper door een vredespijp
pi_52127519
Pirsoner of White Agony Creek: origineel versus vertaling:
Schaamteloze cross-forum post

Dat stukje "te jong" zit er niet bij in de Nederlandse versie.

Between the legs In de Nederlandse versie: "Goed! En nu onder de mammoet door!" met als reactie "Hoe bedoel je?"

In de Nederlandse versie zegt de rechter dat ze niet gered wil worden. En in het vierde plaatje is de opgaande zon bedekt door een tekst die impliceert dat er niets bijzonders gebeurt, terwijl die zon juist duidelijk maakt dat er een nacht voorbij gegaan is ... waarin iets is gebeurd wat niet verboden is -- thank gosh!

Kortom, nogal wat 18+ hints, terwijl in de Nederlandse versie [i]toevallig[/] die dingen "verdwenen" zijn
pi_52133425
jeniffer loopneus

briljantste ooit: acne en gefrunnik
pi_52133445
Een strip met Willy Wortel in de hoofdrol

Er was eens een meisje, dat heette Barbara. Barbara had een groentenwinkel en verkocht rabarber. Daarom noemden alle mensen het meisje: Rabarber-Barbara. Later begon Barbara een café met een bar. Op het raam stond: Rabarber-Barbara-bar. Daar kwamen wilde mannen op bezoek, echte barbaren: de Rabarber-Barbara-bar-barbaren. O, wat hadden die mannen lange baarden! Die baarden noemden ze: Rabarber-Barbara-bar-barbaren-baarden. En de barbier die die lange baarden moest knippen was de: Rabarber-Barbara-bar-barbaren-baarden-barbier
  maandag 6 augustus 2007 @ 02:01:05 #250
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_52133505
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:46 schreef Maxzter het volgende:
marco tornado
Deze kwam daadwerkelijk een keer voor in de DD onder de naam : Marco Sorbato
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')