Dat subforum gaat over School en Studie, dus lijkt me beter.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:38 schreef hardstylesage het volgende:
Prima, als dat een antwoord oplevert ben ik voor!
'Schoolverlater'quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:44 schreef hardstylesage het volgende:
niet offtopic gaan A.U.B.
Ik wil alleen weten welke titel je mag voeren na het afronden van een technische HBO opleiding.
quote:Na het behalen van het hbo-diploma mag men de volgende titels voeren:
bc. (baccalaureus) graad bij een afgeronde studie aan een hogeschool met een niet-technische of natuurwetenschappelijke achtergrond. In de praktijk gebruiken afgestudeerden zelden deze titel.
ing. (ingenieur) graad bij een afgeronde studie aan een hogeschool met een technische of natuurwetenschappelijke achtergrond. Deze titel wordt in praktijk (ook na invoering van het BaMa-stelsel) wèl vaak gebruikt, en dan vooral in de wetenschappelijke wereld.
Ing. Mits je diploma dit vermeldt. Anders Bc. (Bachelor) of geen titel.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:44 schreef hardstylesage het volgende:
niet offtopic gaan A.U.B.
Ik wil alleen weten welke titel je mag voeren na het afronden van een technische HBO opleiding.
Ing. mag GEEN B.Sc. voerenquote:Op woensdag 4 juli 2007 00:40 schreef LuxXxie het volgende:
MPG heeft gelijk, de titels blijven bescherm al worden ze niet meer uitgegeven.
Het dient expliciet op je diploma vermeld te zijn, zowel je nationale "Ing/Ir" als internationale "BSc/MSc".
Bijvoorbeeld, de oudere "Ing" mag zowel "Ing" als "B.Sc" maar niet allebei tegelijkertijd.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:28 schreef MPG het volgende:
[..]
Ing. mag GEEN B.Sc. voeren. B.Sc. is enkel voorbehouden aan academici. De aloude Ing. mag kiezen tussen Bc. en B. of de specifiekere variant zoals bijvoorbeeld BBE.
HBO is Bc.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:24 schreef Ramana het volgende:
HBO is gewoon Bachelor. Bij een universiteit heb je na 3 jaar ook je bachelor maar kun je daarna ook je master halen.
HBO technisch is Ing.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:24 schreef Ramana het volgende:
HBO is gewoon Bachelor. Bij een universiteit heb je na 3 jaar ook je bachelor maar kun je daarna ook je master halen.
Titel is weldegelijk andersquote:Op woensdag 4 juli 2007 16:24 schreef Ramana het volgende:
is dat echt zo?quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:26 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
HBO is Bc.
WO is BSc
Er is wel degelijk verschil.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:25 schreef OldJeller het volgende:
Scholier met diploma.
Dat lijkt me nou nergens voor nodigquote:Op dinsdag 16 september 2008 12:12 schreef hierissieweer het volgende:
en hoe krijg je dan je titel op alle papieren, zoals je bank afschriften enzo?
Ik zou best grinniken als ik het in een paper tegenkwam. Voer dan geen titel.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:53 schreef alors het volgende:
ing. (ingenieur) graad bij een afgeronde studie aan een hogeschool met een technische of natuurwetenschappelijke achtergrond. Deze titel wordt in praktijk (ook na invoering van het BaMa-stelsel) wèl vaak gebruikt, en dan vooral in de wetenschappelijke wereld.
quote:) Hbo-afgestudeerden mogen voortaan de graad voeren "Bachelor of Applied Arts" of "Bachelor of Applied Sciences", afgekort BAA en BASc. Minister Plasterk heeft dat op 21 april 2009 aan de Tweede Kamer gemeld. Hij wil hiermee de bruikbaarheid van hbo-titels in het buitenland vergroten. Hogescholen worden daar Universities of Applied Sciences genoemd. Voor veel opleidingen bestaat al een herkenbare Engelstalige titel. Zo kunnen afgestudeerden met de graden Bachelor of Education/Nursing/ Social Work/Fine Arts/Business Administration/Laws/Engineering daarmee in het buitenland prima uit de voeten. Voor andere opleidingen geldt dat nog niet. Om dit gelijk te trekken worden de mogelijkheden verruimd. Alle afgestudeerden aan een hbo-opleiding kunnen straks "of Applied Arts" of "of Applied Sciences" aan hun titel toevoegen. De keuze is aan de afgestudeerden zelf: zij kunnen ervoor kiezen de graad te voeren die ze van de instelling hebben gekregen of in plaats daarvan de nieuwe toevoeging te gebruiken. Helemaal vrij is de keuze niet. De toevoeging 'of Applied Sciences' wordt voorbehouden aan afgestudeerden van landbouw-, techniek- en economieopleidingen. De toevoegingen gelden ook voor mensen met een hbo-diploma van voor de invoering van de bachelor-masterstructuur (in 2002). Afgestudeerden met de ing.-titel mogen zich "Bachelor of Applied Sciences" noemen en mensen met de titel bc. mogen "Bachelor of Applied Arts" gebruiken.
Dan zou ik toch voor de optie gaan om niets achter je naam zetten, dit staat zo sullig.quote:Op donderdag 23 april 2009 12:47 schreef n.a.spetter het volgende:
Dit betekend dus dat je achter je naam "B.ASc." mag voeren, dus:
Jan Janssen, B.ASc.
Hoop dat je hier je antwoord hebt.
Nee.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:09 schreef Burakius het volgende:
B.Sc. is wat tegenwoordig gangbaar is.
Vroeger was dit idd ing.
Het idee van de BaMa structuur is om mobiliteit tussen opleidingen te bevorderen zowel in het binnen- als buitenland. Zo zou het makkelijker moeten worden om een bachelor of master te volgen in Nederland en deze vervolgens voort te kunnen zetten in het buitenland. Dit zou ook de waarde/erkenning van de opleiding duidelijker moeten maken.quote:Op donderdag 23 april 2009 17:59 schreef kingjotte het volgende:
In theorie zou het toch niks uit moeten maken of je die bachelor op het HBO of op het WO haalt? Dat is toch het hele idee van de BaMa Structuur?
quote:Hbo’er krijgt nieuwe titel ondanks universitaire weerstand
DEN HAAG - Afgestudeerde hbo’ers mogen zich voortaan Bachelor of Applied Arts noemen of Bachelor of Applied Sciences (landbouw-, economie- en techniekopleidingen). Op visitekaartjes worden de titels afgekort als BAA en BASc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |