abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51817779
hihi leuk die enthausiaste reacties. ik ben iig helemaal happy met die kolf.
Pepijn sliep vanacht van 23.30 tot 4.30!!
Dus toen had ik net watermeloenen , waarvan hij er dus maar 1 drinkt dan.
Was ik ff blij dat ik die andere nu kon afkolven . In een kwartiertje zo bijna 100cc gekolft

Iemand trouwens nog tips voor het handig invriezen van melk??
Ik weet nog niet uit wat voor flesjes pepijn wil drinken, dus om nu heel veel flesjes te kopen om in te vriezen zie ik niet zitten. Maar wat is nu wel handig??
Medela heeft wel handige zakjes, maar die zijn DUUUUR dus niet echrt een goede oplossing vind ik.
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:36:10 #252
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51817846
van die rubberen ijsblokjes dingen gebruiken er veel volgens mij
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:48:25 #253
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51818312
Die heb ik ook gebruikt inderdaad. Kun je ook in kleine delen invriezen en ontdooien. Later ben ik de bakjes van avent gaan gebruiken. Volgens de verpakking kun je die maar vier of vijf keer steriliseren, maar hier gaan ze echt al veel langer mee. Zijn nu ook handig voor de hapjes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51820520
P_iglet ik gebruik van die ijsklontzakjes van de AH 1 zo'n zakje vol met melk - klontjes is ongeveer 120 cc, mocht Pepijn minder drinken dan druk je er gewoon minder klontjes uit
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:04:27 #255
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51821375
Ik gebruikte wel flessen, maar dat waren gewoon oude flessen. En die vulde ik tot 120 ml en later tot 150 ml. De rest vulde ik dan evt. aan met de ijsblokjes. Vond het nl. nogal een geklieder met die blokje uitdrukken.
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:35:26 #256
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51822460
Ik heb invriesbakjes van avent gebruikt (onder andere omdat die onder de kolf passen) en doodgewone invriesbakjes in veel verschillende maten van de xenos. Daar was het wel zo bij dat het eerst moest ontdooien omdat de blokjes niet in de fles passen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_51833820
ja en dan natuurlijk allemaal een ander antwoord geven

Denk dat ik eens ga kijken naar die bakjes van avent of goedkope flesjes, en dan wat ijsblokbakjes erbij voor kleine beetjes meer.
pi_51833977
Ik kom hier ook maar vast even lezen want het is de bedoeling dat ons kindje ook borstvoeding gaat krijgen.. maar het is wel afhankelijk van het feit of ik na mijn zwangerschap mijn medicatie weer ga slikken of niet, maar dat bekijk ik dan wel.. borstvoeding geven is natuurlijk ook iets moois en misschien heb ik de pijn er wel voorover.. ik ga me in iedergeval alvast inlezen
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:40:05 #259
108648 cattie
lieve moeder
pi_51834898
Soepstengel, misschien een beetje brutale vraag, maar wat voor medicatie zou je dan weer gaan slikken? Lang niet alle medicatie is een probleem en er zijn best vaak ook wel alternatieven te vinden namelijk. Zelf slikte ik voor de zwangerschap Pentasa, maar de zwangerschap en de borstvoeding hebben de ziekte van Crohn onder de duim gehouden en ik hoef nu nog steeds geen medicijnen te slikken!

Ik ben bang dat bij mij de borstvoeding een aflopend verhaal is. Ive slaat steeds vaker een ochtend over, ik geef nu ongeveer 1x in de 2 dagen nog borstvoeding. Tja, ik vind het wel jammer, maar aan de andere kant is dit echt zijn eigen keuze.
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:41:04 #260
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51834946
In het begin kun je idd ijsblokzakjes oid gebruiken, later ben ik wel naar de dure medela zakjes over gestapt.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:41:41 #261
94046 PM-girl
pi_51834971
Cattie, wat jammer. Maar wat je al zegt, het is voor Ive een heel natuurlijke manier zo.
*
pi_51835271
Cattie, ik slik normaal gesproken Tramal en dat kan niet in combinatie met borstvoeding.. Maar mijn pijnklachten vallen deze zwangerschap me nog behoorlijk mee, dus ik hoop dat ik het na mijn zwangerschap ook nog alles meevalt en ik iniedergeval de eerste 6 maanden borstvoeding kan geven..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_51843853
cattie, heel herkenbaar, Iris slaat af en toe ook een ochtend over. Soms komt dat ook van mijn kant: als ik moet werken en Iris slaapt nog bijvoorbeeld. Maar gisterenochtend lag ik in bed, ik trok mijn shirt omhoog, ze keek ernaar en ging weer verder spelen
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden, ik vind het wel jammer natuurlijk, maar het gaat zo geleidelijk....

S-oepstengel, wat goed dat je het gaat proberen Hopelijk lukt het voor een tijdje!
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:10:29 #264
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51848029
Pff, zo blij om te lezen dat jullie het ook moeilijk hebben met het 'afgewezen' worden. Maud neigt er ook naar. Ik vind het moeilijk. Aan de ene kant roept er een stemmetje in mijn hoofd dat het goed is. En vooral ook lichamelijk beter voor mijzelf, maar aan de andere kant vind ik het gewoon niet leuk. Ik hoop dat als ze inderdaad steeds minder bij me gaat drinken dat ik dan in elk geval nog genoeg voeding overhoudt voor de nachten. Want in het midden van de nacht een fles maken, daar pas ik voor.

Ze drinkt nu nog zo:
7 uur bv (gezellige slokjes)
9.00 150 fles (bij de oppas voor het slapen)
12.30 180 fles
18.00 150 fles
19.00 bv
23.00 150 fles
in de nacht bv

Het verwarrende op dit moment is dat ik aan de ene kant nog door zou willen gaan met de bv en dan dus eigenlijk weer de productie omhoog zou moeten brengen door om 9 uur te kolven en om 18.00 te kolven. Maar aan de andere kant vind ik het nu echt zwaar worden (ben zo ontzettend moe) en denk ik dus.....Maud doet het goed op de flessen en als ze wil tutteren bij me dan kan dat nog, maar....... ach ik weet het zelf niet.
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:26:54 #265
108648 cattie
lieve moeder
pi_51848495
Soepstengel, ik hoop dat je het zonder de medicijnen redt en dat het allemaal goed gaat!

Lastig chacama, mijn enige tip is: doe wat goed voelt!

LadyS: Dat doet Ive ook, hij kijkt naar mijn borst, zijn mond gaat automatisch open maar dan wendt hij zijn hoofd af en gaat spelen. Nu al twee ochtenden achter elkaar, dus ik ben bang dat het nu afgelopen is. Ive dronk af en toe nog wel 's nachts, maar ik ga geen flesje klaar maken 's nachts. Hij kan wat water krijgen. Hij kan namelijk heel goed zonder, 's nachts waren het alleen troostslokjes.
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:44:18 #266
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51850734
Dat klinkt bekend. Anna drinkt om 23 uur goed en 's nachts ook wel redelijk, maar 's ochtends wordt het minder. Ze draait zich liever om om de katten te zoeken en gaat liever tegen de bedombouw slaan dan dat ze drinkt. Ben ook benieuwd hoe lang het nog duurt. Het zou jammer zijn als ze straks niet meer wil, maar dan is het haar eigen keuze.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:21:09 #267
94046 PM-girl
pi_51884602
Hier gaan we door een soortgelijk iets, De voeding van 7:00 uur en 's nachts (jawel, ze zijn weer terug!) gaan erg goed, de andere zijn meer hap snap. Ik merk dat de plasluiers ook wat minder zijn momenteel. De wereld is gewoon te interessant voor zo'n kleintje!
Ook het kolven levert minieme hoeveelheden op. Maar wellicht wordt een en ander veroorzaakt door de menstruatie.
*
  vrijdag 27 juli 2007 @ 16:39:29 #268
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51891360
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:21 schreef PM-girl het volgende:
Hier gaan we door een soortgelijk iets, De voeding van 7:00 uur en 's nachts (jawel, ze zijn weer terug!) gaan erg goed, de andere zijn meer hap snap. Ik merk dat de plasluiers ook wat minder zijn momenteel. De wereld is gewoon te interessant voor zo'n kleintje!
Ook het kolven levert minieme hoeveelheden op. Maar wellicht wordt een en ander veroorzaakt door de menstruatie.
Zou goed kunnen. Ik wilde nl. net posten of jullie me de volgende keer willen vragen welke tijd van de maand het is voor me. Want dit had dus absoluut met ongesteldheid te maken. Ze drinkt nu de flessen minder en desto langer bij mij. En ik....? Ik vind het stiekum toch wel heel heel erg fijn.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 16:52:02 #269
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51891782
Hier ook hoor.. volgens mij ga ik weer ongesteld worden (zou wel eens tijd worden iig ) en van de week was zat ik met tranen in m'n ogen omdat Tijn er bijna niks uit kreeg voor ie ging slapen.. Vond 't zo zielig voor 'm..
(nou zou het best kunnen helpen als ie goed z'n best deed, maar met zuig-slik-kijk de andere kant op komt er niet zo makkelijk een goede TSR)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:03:50 #270
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51892163
E.T. dat denk ik hier zo af en toe ook. Ze krijgt het bij mij erg makkelijk. Dus als ze er moeite voor moet gaan doen, dan geeft ze snel op. Het is toch ook wel een beetje een verwend nestje wat dat betreft. Ik heb nu eenmaal niet altijd van die spuit-tieten. Soms zal ze toch ook echt wat moeten doen tot er iets uitkomt....
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:48:22 #271
108648 cattie
lieve moeder
pi_51896384
Tijd om dag te zeggen!
Het is voorbij. Na 1 jaar en 3 weken borstvoeding gegeven te hebben ga ik jullie verlaten. Ive wil niet meer. Hij kiest er zelf voor en dat vind ik wel fijn, maar ik heb vanochtend wel een traantje weg moeten pinken. Hoe moeilijk het in het begin en op sommige momenten ook was, ik heb er erg van genoten om Ive te voeden. Zo knus.

Dank jullie allemaal voor jullie steun en adviezen, ik heb er veel aan gehad.
Ik hoop over een tijdje hier weer aan te kloppen met het volgende kindje, die ik ook weer minstens zo lang wil gaan voeden.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:50:01 #272
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51896423
Wat raar cattie, dat je hier gaat. Je hebt hier zo lang gezeten. Gelukkig dat je hier vast nog eens terug komt en als Ive zelf niet meer wil, is het wel een mooi moment.
*OUD heilige*
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:53:23 #273
108648 cattie
lieve moeder
pi_51896500
Het voelt ook heel raar voor mij. Het is ook de afsluiting van een tijdperk, mijn ventje wordt groot. Dat moet en dat is goed, maar ik word er wel emo van. Snif snif
pi_51897026
Cattie Wat moet dat raar zijn. Wel heel mooi dat het zo vanuit Ive zelf komt. Hopelijk tot ziens in dit topic!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:44:36 #275
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51897817
het loslaten is begonnen, cattie

tot later!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')