abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_51087640
Naar aanleiding van de volgende conversatie...
quote:
Op zondag 1 juli 2007 18:10 schreef easy-going het volgende:

Nog wat spannends gebeurd hier? Zijn er nog topics die ik door moet spitten? Een samenvatting over de roddels? Of is dat allemaal via pm gedaan?
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:35 schreef Belana het volgende:
die update daar vroeg ik ook om, maar ik heb niks gehoord ook niet via pm
!
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:40 schreef Lois het volgende:
Oke updates: we hebben gezellig rond de dorpspomp gezeten, er zijn weer nieuwe zwangeren bij gekomen (Tearsong ), Arwen heeft een grondig onderzoek gehad mbt allergieen (dreumestopic), Juliaatje ligt in het ziekenhuis nadat ze bijna helemaal niets meer dronk (babietjestopic), Kleintje maakt ons helemaal gek met steeds een valse start, en Piglet heeft het heel erg lang spannend gehouden maar het is nu echt begonnen
Be is onderweg naar huis , Vivi is ala Titanic naar de eilanden op vakantie geweest en heeft daar een geweldig decollete gekregen (zie fototopic), er zijn kindjes jarig geweest en die zijn schandalig verwend (zoals het hoort), Tan is gestopt met bv geven na bijna 6 haar on-onderbroken gevoed te hebben (en mag straks weer over een aantal maanden), Lotusparel heeft een 2e streepje geplast , en volgens mij vergeet ik nu nog een heleboel
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:53 schreef easy-going het volgende:
Kijk lois, dat zijn updates
Kan je dat niet wekelijks doen, dat scheelt een berg tijd per week
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:57 schreef Lois het volgende:
Nee man want ik zit me nu al de hele tijd druk te maken of ik niet iets belangrijks ben vergeten Ik moet me enorm bedwingen om niet alle topics nog ff te scannen op zoek naar iets wat ik niet uit mijn blote hoofdje meer wist.
... kwam er in mijn uitgeruste brein een idee opborrelen.

Een apart topic.
In plaats van aan Lois en Brighteyes te vragen om wekelijkse updates is het misschien handig om "belangrijke"gebeurtenissen hier even aan te geven met verwijzing naar het desbetreffende topic.
Ikzelf lees lang niet alle topics hier meer door en soms mis je dus compleet dat iemand zwanger of bevallen is, of dat er een ziek kindje is e.d.

Hoe had ik het in gedachten?

Nou zo:

Er is een lang verwacht 2e streepje ....
Er is iemand begonnen met bevallen ....
Er ligt een kindje van een user in het ziekenhuis..
Er ligt een user in het ziekenhuis ...
Of andere dingen die vermeldingswaardig zijn.

Meld die hier, met eventueel een linkje naar het desbetreffende topic.

Wat hier niet:
Felicitaties, medeleven e.d. kan dan gewoon in de destbetreffende topics gepost worden zodat dit een topic is wat snel even gescand kan worden.

Is dit topic een goed idee? mooi

Is het een waardeloos topic? gooi er dan gerust een slotje op Lois of Brighteyes
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:52:26 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51088258
Is niet alles vermeldenswaardig? Ik bedoel over dat langverwachte 2e streepje bijvoorbeeld. Ze zijn toch allemaal even bijzonder enzo?

En vanuit bovenstaande gekeken zou dit topic toch gewoon een herhaling worden van de andere topics, zonder wat algemeen gebabbel tussendoor?

Of denk ik verkeerd?

Oh, ik zeg iig 1 ding alvast... er komt geen OP!
Althans, niet een die wij bij gaan houden.

[ Bericht 36% gewijzigd door BE op 03-07-2007 12:04:39 ]
***
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:57:23 #3
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51088414
Ik vind het een goed idee. Gewoon goed onderscheid maken tussen hoofd- en bijzaken. En niks gebabbel ertussendoor, dat mag niet.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 3 juli 2007 @ 12:02:57 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51088568
Ik vind het een geweldig topic! Hoef ik niet meer alle andere topics door te spitten
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_51088645
Hihi als we nou allemaal gaan vertellen wat we ervan vinden is het topic zo vol . Maar ik moet zeggen dat ik het wel wat vind om dit te proberen. Van de 2e streepjes zou ik niet alleen de langverwachte 2e streepjes, maar ook andere 2e streepjes meetellen.

Vooral als iemand op vakantie is geweest ofzo, zou dit een mooie manier zijn om vlug bij te lezen zeg maar. Maar is het dan niet een handiger idee om gewoon elke dag een kleine samenvatting neer te zetten (anders is het topic zo vol), maar ja dan heb je weer de vraag: wie maakt die dan...

Het idee heeft wel wat, misschien wordt in de loop van de tijd ook duidelijker hoe je het het beste kan invullen zeg maar...

Overigens loop je dan wel het "risico" dat minder noemenswaardige gebeurtenissen niet echt meer gelezen worden in de andere topics en dat is misschien jammer. Maar als ik voor mezelf spreek zal ik die denk ik toch wel blijven lezen .
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 3 juli 2007 @ 12:06:03 #6
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51088672
Ik ben ook voor. Zeker omdat je dingen snel mist. Julia lag in het ziekenhuis, maar is inmiddels thuis. Dat is fijn, maar het drong pas laat tot me door omdat ik de post van Suzanna had gemist. Ik heb de vorige keer ook pas gereageerd nadat iemand anders dat gedaan had om zo haar post zo lang mogelijk zichtbaar te houden in de lijst.
Inderdaad wel in de gaten houden wat de hoofd- en bijzaken zijn. Het is dan inderdaad even de vraag wat dat zijn, maar ik verwacht dat we wel zelfregulerend genoeg zijn om dat te kunnen onderscheiden.

Heb zelf in baby-topic gemeld dat Maud bezig is met kruipen, maar ze doet het nog niet helemaal. Dus pas als het echt zover is dan kom ik die ontwikkelingssprong wel hier melden. Of is dat toch nog een bijzaak..... tja, moeilijk....toch wel.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 12:09:55 #7
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51088808
Euh, dat zou ik wel een bijzaak vinden, hoor.

Maar gewoon, de dingen waarvoor je normaal echt even met z'n allen in de topics wil kijken.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51088872
goed topic lekker makkeljk om het bij te houden hier
mama van 3 kids!
pi_51089499
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:06 schreef chacama het volgende:
..., maar ik verwacht dat we wel zelfregulerend genoeg zijn om dat te kunnen onderscheiden.

.
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:09 schreef Sugar het volgende:
Euh, dat zou ik wel een bijzaak vinden, hoor.
Hehe.
  Jubileum moderator dinsdag 3 juli 2007 @ 12:31:39 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51089602
Ik vind het echt helemaal niks Sorry
Als iets je echt boeit dan is het toch een kleine moeite om af en toe het topic even te lezen?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_51089607
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:09 schreef Sugar het volgende:
Euh, dat zou ik wel een bijzaak vinden, hoor.

Maar gewoon, de dingen waarvoor je normaal echt even met z'n allen in de topics wil kijken.
Jij snapt waar ik heen wil

Kijk, iedereen zit wel een beetje in zijn 'eigen doelgroep" topics.
Maar idd, een Julia in het ziekenhuis, een "live" bevalling als dergelijke dingen spelen dat even hier melden.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 3 juli 2007 @ 12:33:20 #12
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51089675
Lois, man. Spelbreker.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51089743
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:33 schreef Sugar het volgende:
Lois, man. Spelbreker.
En ik wil haar nog wel werk uit handen nemen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Jubileum moderator dinsdag 3 juli 2007 @ 12:35:26 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51089754
Man??? Ik heb mijn piemel niet geflashed hoor
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_51089781
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:35 schreef Lois het volgende:
Man??? Ik heb mijn piemel niet geflashed hoor
Kijk, de eerste update is er.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 3 juli 2007 @ 12:39:29 #16
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_51089910
easy going.....
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  dinsdag 3 juli 2007 @ 12:50:29 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51090292
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:06 schreef chacama het volgende:

Heb zelf in baby-topic gemeld dat Maud bezig is met kruipen, maar ze doet het nog niet helemaal. Dus pas als het echt zover is dan kom ik die ontwikkelingssprong wel hier melden. Of is dat toch nog een bijzaak..... tja, moeilijk....toch wel.
Ik zou dat eerlijk gezegd ook een bijzaak vinden
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 12:52:50 #18
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51090390
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:09 schreef Sugar het volgende:
Euh, dat zou ik wel een bijzaak vinden, hoor.

Maar gewoon, de dingen waarvoor je normaal echt even met z'n allen in de topics wil kijken.
Mooi. Gereguleerd

Blijf het wel een goed idee vinden. En ik hoop dan dus dat ik de komende tijd alleen tweede streepjes en bevallingen lees.....want kindjes in het ziekenhuis hoeven voor mij voorlopig niet meer. Dat is veel te zielig.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:07:39 #19
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51090857
Het is wel handig, maar ergens snap ik het punt van Lois ook wel. Als het je interesseert, lees je toch de topics wel.

Toch ben ik voor, ik vind het soms ook lullig ergens overheen te lezen door tijdgebrek/overvloed aan posts etc.
En zoals in het geval Julia wil je toch graag even een hart onder de riem steken en niet als spuit elf aankomen, althans ik niet.

Wel ben ik dan voor echte feiten-updates, dus inderdaad een tweede streepje, een (echt gestarte ) bevalling, geboorte of minder leuke dingen als een opname/diagnose etc. De echte bijzonderheden zeg maar, een sprongetje of eerste lachje/woordje/schooldag is ook leuk, maar een gebruikelijk iets (al ervaar je het over je eigen kind natuurlijk heel anders).
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_51091203
een soort cross-post topic dus?

Ik ben wel voor want om nou elke dag alle topics door te spitten is ook zo wat en als je dan hier de belangrijke zaken kan lezen ben je snel weer ge-up-date (want tuurlijk interesseer ik me voor (bijna) iedereen hier, maar ik kan onmogelijk alle topics bijhouden, zeker nu in de komkommertijd word er een hoop blabla geschreven overal en dan lees je toch gauw ergens overheen)
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_51092558
Nieuwsgierigheid, dat is echt vrouwen eigen he
Desalniettemin vind ik het bericht van lois in de openingspost echt bril-jant!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:34:44 #22
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51093834
Die OP
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_51097788
Het feit dat Viev de oversteek naar Texel heeft overleefd, dr boobies binnenboord heeft kunnen houden ondanks de storm EN dat d'r haar nog zat na de overtocht, dat vind ik op zich wel iets dat niemand mag missen. Dus helemaal terecht dat dat in de openingspost staat
  dinsdag 3 juli 2007 @ 16:35:10 #24
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_51098162
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:31 schreef Lois het volgende:
Ik vind het echt helemaal niks Sorry
Als iets je echt boeit dan is het toch een kleine moeite om af en toe het topic even te lezen?
Als modje zijnde weet je vast wel hoeveel tijd het kost om alles bij te lezen Ik lees vrij veel vind ik, maar bijv het babietjestopic kom ik niet zo vaak. Dat Julia in het ziekenhuis lag las ik dus pas toen ze alweer bijna thuis was. Dat is geen desinteresse in de babietjes op Fok! maar ergens de grens trekken tussen Fok en m'n leven

[ Bericht 2% gewijzigd door texelonia op 03-07-2007 17:25:25 ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_51099715
ik lees heel vaak alleen maar de laatste post, staat daar iets in wat me belangrijk lijkt dan lees ik meer, zoniet zeg ik wat ik zeggen wil en dan helaas mis ik veel.
Maar ja aan de andere kant hoef ik ook niet alles te weten
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')