Bdijk | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:05 |
Begin een hekel te krijgen aan die automaat rijders die de heletijd voor niets op hun rem trappen.. voor elk hobbeltje of wat dan ook.. een klein beetje op de rem trappen of volledig lege weg, en om de 15sec op de rem trappen.. reed gister netaan niet tegen de achterkant van zo'n vrouw, omdat ik niet meer oplette dat ze nou echt ging remmen.. conclusie: Ik moet m'n bek houden en automaatrijders zijn irritant. ![]() | |
DaFan | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:07 |
JA want alleen automaten hebben een rem ![]() | |
Malle_beer | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:08 |
quote: ![]() | |
qi_ib | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:10 |
Mensen in het algemeen die op elke gekke plek remmen. Een weg is niet om af te remmen ![]() | |
teamlead | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:12 |
quote:precies.. het regent hier goddomme 60% van de tijd.. en zodra er 3 druppels vallen massaal op de rem gaan staan ![]() | |
qi_ib | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:15 |
quote:Of mensen die je voor een afrit nog ff met 180 inhalen en dan een noodstop voor de bocht maken om er met 5km/u doorheen te slakken. ![]() | |
karr-1 | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:16 |
quote:Daarentegen heb je ook mensen die met een enorme stortbui alsnog stug 160 op de linkerbaan blijven doen. Dat zijn pas josti's in mijn ogen. | |
Bdijk | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:17 |
Als het regent dan remmen de "schakelbakkes-vrouwen" ook spontaan allemaal. En als je van een 80-weg in een 50 weg rijd, en dan gaan remmen omdat je dan "opeens" 50 mag word ik ook helemaal ziek van.. en dat is niet in alleen de automaten in de schoenen te schuiven natuurlijk.. maar ik erger me vooral aan die automaatrijders die met 1 voet op het "gas" en 1 voet op de rem rijden... | |
Pakspul | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:17 |
quote:Bij F1 doen ze dat ook ![]() | |
mstr | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:18 |
quote:http://nl.youtube.com/watch?v=__X1iv_DIXc Dan ben je inderdaad niet echt slim bezig ![]() | |
qi_ib | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:18 |
quote:We hebben het over remmen en automaten. Dit is geen topic voor moraalridders die denken dat te hard rijden altijd dodelijk is ![]() | |
mstr | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:18 |
quote:Maar heb jij van die grote banden met zo'n grof profiel om al dat water af te voeren? ![]() | |
karr-1 | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:19 |
quote:Hard rijden is niet per definitie dodelijk, wel gevaarlijk. | |
karr-1 | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:21 |
quote:Dat zijn ook wel iets andere auto's en omstandigheden denk je ook niet.... | |
teamlead | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:21 |
quote:daar zit nog een behoorlijk scala aan mogelijkheden tussen hoor... tis écht niet 80 trutten of racen... | |
Dvons | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:22 |
quote:Leuk verhaal, maar wat is hard? Neem aan dat eenieder (afgezien van karr-1 waarschijnlijk ![]() | |
Commander_Koen | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:22 |
Mensen die hun rem een beetje intrappen en dan vrijwel op dezelfde snelheid door blijven rijden, en dan ineens bedenken dat ze toch wel wat harder moeten remmen en hun rem vol intrappen ![]() Sommige autofabrikanten hebben daar wat op gevonden, remlichten met verschillende contrasten ![]() Dat zouden ze verplicht moeten maken. | |
karr-1 | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:22 |
quote:Je zult er van staan te kijken, maar ik ken veel mensen die vinden dat 120 op de snelweg (waar je 100 mag) te hard is. Als je 120 mag, dan rijd ik ook 120, maar geen streep harder dan dat. | |
teamlead | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:24 |
quote:ik ging er eigenlijk altijd van uit dat het gewoon idioten waren die dat deden.. nooit bij stil gestaan of ze automaat of schakel rijden | |
qi_ib | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:25 |
quote:We gaan niet allemaal om met bejaarden, je rijdt zeker nooit op tijden dat er niemand op de weg is. | |
Gripper | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:27 |
Maar ja, wat moet je dan met een automaat? overal maar tegenaan knallen? Hij remt nou eenmaal wat minder makkelijk op de motor dan een schakelauto die je even in zn 4 kan trekken als er voor je afgeremd wordt (wat ik ook meestal doe, ik heb een tyfushekel aan al dat remmen in de file, voor elke remactie van mij ontstaat er achter me ook weer een opstopping) En TS moet natuurlijk ook gewoon blijven opletten. | |
Dvons | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:28 |
quote:Zolang je dat doet op de rechterbaan en mij niet tot last bent vind ik t allemaal prima... | |
minkuukel | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:28 |
quote:Daar rijden ze ook weg zonder te betalen met de slang nog in hun tank. ![]() | |
karr-1 | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:30 |
quote:Ik rij op alle tijden op de weg, dag en nacht. En als jij denkt dat mijn kennisenkring bestaat uit bejaarden, dan is dat niet mijn probleem. | |
karr-1 | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:31 |
quote:Ik zal wel moeten, zodat al die idioten op de linkerbaan hun dagelijkse bekeuring binnen kunnen halen, om vervolgens nog meer te zeiken op de politie. | |
teamlead | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:32 |
quote:liever iemand die exact 120 op de linkerbaan rijdt dan een klapjosti met caravan, aanhanger, vrachtwagen of gewoon fucking angst op die plek... | |
Bdijk | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:37 |
En dan ook nog op de rechten baan exact 120 rijden, en de linker baan "inhalen" met 121. dan haal je echt het bloed onder m'n nagels en dan is het "carmageddon-mode" p.s. ben altijd een heer in het verkeer | |
teamlead | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:40 |
quote:precies.. haal dan niet in ![]() | |
eer-ik | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:42 |
quote:hoezo? Als jij ziet wat je moet zien, is er niks aan de hand toch. 160 haalt m'n auto niet, maar ik ga er niet langzamer voor rijden. De mensen die dat wel doen, die zijn gevaarlijk. Maar dat vind ik ook zonder regen. | |
DrDarwin | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:43 |
Het toverwoord in dezen is, anticiperen. Maar remmende automaat rijders kunnen inderdaad lastig zijn, vooral als ze tweebenig rijden. | |
Cybje | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:43 |
quote:Dat heeft een beetje te maken met dat ze hier heel vaak flitspalen plaatsen op zo'n plek en ik het niet haal met mijn auto uit laten rollen (dan rijd ik nog 60-65). Als ik dan de keus heb tussen remmen en een boete ontvangen, ga ik liever gewoon remmen. Als je nou echt langs weilanden rijdt en nergens een flitspaal te zien is, ga ik inderdaad niet lopen remmen natuurlijk. Maar vaak is het gewoon niet nuttig het risico voor een boete te nemen. | |
eer-ik | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:44 |
quote:ik rij altijd te hard op de snelweg, waar mogelijk, en heb nog geen boete gehad daarvoor hoor.. Je moet gewoon uitkijken. En trouwens, als je 130 rijdt, krijg je echt niet zomaar een knetterhoge boete ofzo ![]() m'n auto kan trouwens ook niet harder dan 130 ![]() | |
karr-1 | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:53 |
quote:Dan rij jij 130 op de linkerbaan en ik 120 op de rechterbaan, zijn we allemaal tevreden. En liever helemaal geen boete dan een boete die misschien niet knetterhoog is, maar wel overbodig. | |
Bdijk | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:53 |
codewoord: is doorrijden en normaal rijden, anders ga je maar net zoals alle andere lozers met de trein ![]() | |
eer-ik | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:57 |
quote:ja, tuurlijk, maar als je ervoor kiest om harder te rijden dan officieel is toegestaan, moet je gewoon beter uitkijken. En met beter uitkijken heb ik ervoor gezorgd dat ik geen boetes gehad heb. En ik rij ook geregeld in auto's die wél harder kunnen dan 130 ![]() Maar ik vind ook gewoon dat je best wat harder mag rijden, ik heb liever dat je 81 rijdt, dan 79 bij wijze van spreken ![]() Op een weg hier, tussen woubrugge en hoogmade, vinden mensen het nodig om ten eerste verschrikkelijk langzaam op te trekken, en ten tweede om zo'n beetje 65/70 te rijden. Waar 80 is toegestaan. Het zorgt er bij mij in elk geval voor, dat ik (al dan niet zwaar) geirriteerd raak, en koste wat het kost er voorbij wil. Ik denk ook dat het gevaarlijker is, om zo te rijden, dan 85/90 te rijden. | |
karr-1 | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:58 |
quote:Laten we 1 ding duidelijk stellen, ik rij NIET langzamer dan de toegestane snelheid, dat is gevaarlijk, dat ben ik met je eens. Maar ik rij ook NIET harder dan de toegestane snelheid. | |
karr-1 | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:59 |
quote:Ik ga vaak genoeg met de trein, maar helaas is dat niet altijd mogelijk. | |
Cybje | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:59 |
Normaal rijden wordt je met een automaat anders ook redelijk onmogelijk gemaakt. De automaat waar ik in rijd, remt amper af op te motor. Je kunt zonder gasgeven echt vrij goed dezelfde snelheid rijden, of soms maar net ietsje afremmen. Mensen die handgeschakeld rijden, remmen fors af als ze geen gas meer geven, maar laten ondanks dat afremmen geen remlichten zien. Het helpt om een wat grotere afstand aan te nemen (2 seconden regel is ook hierbij wel relaxed), maar vooral als het druk is gaat iedereen er dan maar tussen zitten. Ja, dan moet ik wel steeds remmen. En dan de mensen achter me natuurlijk weer lopen zeiken op automaatrijders. Ik ben me er bewust van dat ik steeds me remlichten laat zien, maar ik ben me ook bewust van de gevaren van weinig afstand houden. Ik heb een keer iemand gehad die veel te dicht op mij zat en zich irriteerde aan mijn remlichten, die volgens hem natuurlijk zinloos waren. Uiteindelijk is hij me maar af gaan snijden. Volgens mij ben je dan gewoon ziek in je hoofd. | |
Kassad | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:05 |
Als je achter iemand rijdt die vaak remt dan hou je toch afstand? Wordt je ook niet verrast.. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:06 |
quote:Soms is het wel verstandig om langzamer te rijden.. pff, mensen die zich precies aan de regeltjes houden ![]() Je kan toch zelf wel inschatten waar je hoe hard kunt rijden zonder dat het gevaarlijk gaat worden? | |
eer-ik | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:07 |
quote:Ok, fair enough. Dan zal je mij doorgaans niet horen zeiken ![]() | |
eer-ik | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:09 |
quote:Volgens mij ook. | |
karr-1 | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:09 |
quote:Ik neem aan dat iedereen begrijpt dat je je aanpast aan de omstandigheden.... | |
#ANONIEM | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:11 |
quote:Ja, ga dan ook gewoon te hard rijden ipv het verkeer op te houden. | |
eer-ik | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:12 |
quote:Soms moet je hier dingen expliciet vermelden, had ik laatst ook al last van in een topic. Ik zei dat het niet belangrijk was wat er aan de andere kant van de weg gebeurt (topic kijkersfile) en werd er toen meteen maar vanuit gegaan dat ik nooit in mijn spiegels kijk ![]() | |
Bdijk | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:16 |
De A44 was weer eens keer afgesloten wegens werkzaamheden. en ik kwam toevallig aanrijden en toen werd voor m'n neus de weg open gesteld. kortom vrij baan voor de komende 10km aan nieuwe weg zonder opritten.. een natte droom werd werkelijkheid om eens wat "door" te rijden. p.s. They Tuk ur d'rs! | |
devlinmr | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:18 |
quote:Hard rijden is nooit dodelijk. Er is nog niemand overleden aan hard rijden. 't is dat plotseling tot stilstand komen dat het hem iedere keer doet. | |
eer-ik | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:24 |
quote:A44 wegens werkzaamheden? Waar en wanneer dan? Ik rij daar dagelijks, maar merk er nooit wat van ![]() | |
Dvons | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:28 |
quote:Of je hebt cruise-control, of je bent poepgoed, dat je je altijd exact (op de km nauwkeurig) aan de snelheid houd...in dat geval petje af! ![]() | |
Bdijk | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:29 |
quote:Ik rij er ook dagelijks, en hij was afgeloten ongeveer 1.5 jaar geleden voor dat nieuwe wegdek toendertijd. op welke snelheid ga je door de geluidsbariere? ![]() | |
teamlead | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:31 |
quote:cruisecontrol is een briljante uitvinding, maar niet als het druk is op de weg. Snelheid vasthouden is voor veel mensen ook bijzonder ingewikkeld blijkbaar | |
Captain_Fabulous | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:49 |
Dit topic heeft een foute title, het zou moeten zijn: "Het is niet eerlijk, dat ik zo'n triangeljosti ben dat ik niet kan zien of mijn voorganger op de rem trapt omdat hij/zij een automaat heeft en dus niet kan afremmen door even terug te schakelen, of dat het iemand is die even in de ankers gaat. Ik ben namelijk ook te lui en visueel beperkt om het gedrag van de auto voor me te vergelijken met de auto daarvoor, zodat ik dat verschil kan zien" of iets in die richting...TS moet maar nooit in de VS gaan rijden, of andere landen waar iedereen een automaat heeft, dat overleefft z'n hart niet ![]() | |
Pascal86 | dinsdag 3 juli 2007 @ 11:10 |
quote:Ooit gehoord van afstand houden? Mensen die kleven ![]() | |
immortalsean | dinsdag 3 juli 2007 @ 11:16 |
is inderdaad schijt irritant als ik eens in de zoveel tijd automaat rijd, dat hij nauwelijk op de motor afremt, gelukkig heb ik dan schakelflippers op het stuur zodat ik semi-handmatig een paar versnellingen terug kan schakelen. | |
Hayley | dinsdag 3 juli 2007 @ 11:22 |
Niks mis met automaat auto's. Ik rij zelf ook automaat door mijn handicap. Als je gewoon normaal rijd hoef je helemaal niet zoveel en zovaak te remmen. Waarschijnlijk zijn het mensen die geen automaat rijden of geen ervaring hebben. | |
Spacehamster | dinsdag 3 juli 2007 @ 11:23 |
De TS is een verkapte bumperklever ![]() | |
eer-ik | dinsdag 3 juli 2007 @ 11:24 |
quote:Mach 1 ![]() Wat rij je, en hoelaat rij je daar meestal? Als ik er rij, rij ik in een witte sprinter met blauwe blokken met witte letters PSP erop ![]() | |
Cybje | dinsdag 3 juli 2007 @ 11:54 |
quote:Als het aan mij lag, hoefde ik ook niet veel te remmen met automaat. Maar altijd als ik 2 seconden afstand houd, zien mensen dat als uitnodiging om tussen mij en mijn voorligger te gaan rijden. Altans, in de randstad gebeurt me dat constant. Zodra ik naar mooiere delen van Nederland vertrek is het verkeer vaak al wat meer relaxed. | |
Bdijk | dinsdag 3 juli 2007 @ 11:57 |
TS is een bumperklever /sob.. als ik al 15 km achter zo'n dikke jeep met een vrouw achter het stuur rij en om de 20sec op de rem trapt dan neem je die lichten ook niet meer serieus.. Offtopic. Rij nu in een Aygo ![]() | |
longinus | dinsdag 3 juli 2007 @ 11:59 |
Dan heb je nog die figuren die in de bergen constant remmen als ze afdalen, heel irritant als je erachter rijdt en af remt op je motor. | |
eer-ik | dinsdag 3 juli 2007 @ 12:04 |
quote:sprinter gaat ook mar 150 max, voor de wind. Tegenwind met moeite 130... | |
Hayley | dinsdag 3 juli 2007 @ 12:14 |
Ik kan als automaat rijder trouwens ook wel klagen over schakel rijders die bij een stoplicht veel te langzaam optrekken. | |
Bdijk | dinsdag 3 juli 2007 @ 13:07 |
quote:haha.. kan juist veel harder optrekken dan een automaat... omdat je veel verder in de toeren kan klimmen en het maximale uit je blok kan halen.. zo'n automaat doet alles op z'n "safe" (mits snelle bak natuurlijk, maar dat kan van alles gezegd worden) kijk maar op welke (auto) site dan ook.. dan is een automaat altijd langzamer dan een handgeschakelde.. ![]() | |
Cybje | dinsdag 3 juli 2007 @ 13:15 |
Er zijn genoeg auto's die automatisch geschakeld sneller zijn dan handgeschakeld. En erg hoog in toeren zitten, betekent niet direct meer snelheid. Op een bepaald punt loopt je motor minder efficient en zal juist minder kracht leveren, waardoor schakelen beter was geweest. En dat punt is ver voor je toerenbegrenser vaak al bereikt. Maar er zijn ook veel nieuwe technieken, waarbij het schakelen zo snel gaat, dat je in die tijd niet eens had kunnen bedenken dat je misschien wilde schakelen. Neem maar bijvoorbeeld de DSG van Volkswagen. | |
xman | dinsdag 3 juli 2007 @ 13:53 |
Oh dus dat verklaart waarom die Josti die gister voor me elke keer op z'n rem trapte. Ik nam gewoon afstand en liet het gas elke keer los. Hij ging echt van.. rem.. rij.. rem.. rem...rij.... rem. Echt WTF? Daar krijg je echt de zenuwen van. | |
Cybje | dinsdag 3 juli 2007 @ 13:58 |
Op zich smap ik wel dat het vervelend kan zijn. Maar ik vind het ook raar dat auto's flink kunnen afremmen, zonder enige vorm van waarschuwing (remlichten). Want als je met automaat niet oplet en even dicht op een voorganger zit, kun je echt snel een probleem hebben. Het vereist wel enige vorm van ervaring zeg maar ... en dus neem je na 3 minuten rijden automatisch wel voldoende afstand ![]() | |
T42 | dinsdag 3 juli 2007 @ 15:36 |
quote:ik zou al ik jou was stoppen met autorijden ![]() | |
Hayley | dinsdag 3 juli 2007 @ 16:53 |
quote:Mijn ervaring is toch duidelijk anders... | |
Split-Second | dinsdag 3 juli 2007 @ 18:04 |
quote:Je hebt gelijk dat een automaat kwa optrekken langzamer is dan handgeschakelde auto. Maar de meeste mensen die in een auto zitten kunnen niet zo optrekken zoals het in de specificaties staat. Als jij eerst nog je handrem eraf moet doen en vervolgens moet schakelen ben ik toch echt al aan de horizon vertrokken. En een automaat doet niet alles op zijn safe. Als ik wil dat mijn auto doortrekt tot 7000 toeren doet ie dat hoor. Waarschijnlijk hebben niet alle auto's met een automaat dat maar ik heb een kick down. Als ik dan wil dat ie hem helemaal doortrekt doet ie dat. Oh en je kunt hem natruulijk ook gewoon in zijn 1 of 2 eventueel 3 laten staan. dan schakelt ie ook niet verder. | |
eer-ik | dinsdag 3 juli 2007 @ 18:40 |
quote:handrem? Wat is dat? Ben het wel met je eens overigens. Zelfs de gare ouwe honda civic waarin ik op vakantie ben geweest afgelopen zomer, had een kickdown. Mooi is dat. Een beetje automaat kun je best laten schakelen wanneer jij dat wilt, zo'n beetje... | |
DarkElf | dinsdag 3 juli 2007 @ 18:45 |
quote:das niet mijn ervaring hoor ![]() | |
Hayley | dinsdag 3 juli 2007 @ 18:50 |
quote:Yup, merk ik erg vaak als er links van mij van die patsers komen staan die wedstrijdje willen doen... erg komisch om te zien dat ze echt stukken langzamer zijn. | |
eer-ik | dinsdag 3 juli 2007 @ 18:50 |
quote:Hoe heb je dat vergeleken? 2 auto's, zelfde merk, zelfde type, zelfde motorinhoud, zelfde brandstof, zelfde weg, 1 automaat, 1 schakelbak? | |
DarkElf | dinsdag 3 juli 2007 @ 18:52 |
heb het gewoon bij verschillende automaten gezien: een micra, een civic, een passat een astra... die zijn gewoon erg vaak sneller weg dan de auto's die ernaast staan , zolang het geen dikke audi's ofzo zijn ![]() of al die schakelmensen letten gewoon nooit op, dat zou ook nog kunnen ![]() | |
DarkElf | dinsdag 3 juli 2007 @ 18:54 |
oh enne je hoeft niet steeds te remmen hoor als automaat rijder, gewoon anticiperen, gas los laten, dan zak je snel terug en hoef je niet als een josti elke keer te remmen ![]() | |
eer-ik | dinsdag 3 juli 2007 @ 18:58 |
quote:Ik ben het wel met je eens dat automaten vaak sneller weg zijn, maar het ligt ook vaak aan de mensen zelf. Ik sta ook wel eens links met de 2cv, en geloof mij, ik ben nog vaak sneller weg dan de mensen rechts. Misschien dat hier in de omgeving veel mensen wonen die niet snel optrekken, dat moet haast wel, want een 2cv ís niet snel. Bij een automaat kan je wel gewoon je voet naar beneden houden en dat is alles, maar ikzelf vind het prettig en leuk om zo snel mogelijk de maximum snelheid te halen. Naar mijn idee kan ik aardig rap schakelen, ook al zal ik niet echt in de buurt komen van een coureur ofzo, al helemaal niet met die semi automatische bakken van tegenwoordig, maar ik ben van mening dat ik met een zelfde auto, sneller weg ben dan de automaat. | |
eer-ik | dinsdag 3 juli 2007 @ 18:59 |
quote:ik heb de eerste keer dat ik automaat reed de welbekende voetfout gemaakt, toen ik per ongeluk de kickdown intrapte, en dacht: remmen! Met links ![]() Vol op de rem dus, was niet helemaal de bedoeling. Goed met m'n kop tegen het raam gezeten, nu gebruik ik m'n linkervoet niet bij het automaat rijden. | |
Gluckskafer | dinsdag 3 juli 2007 @ 20:37 |
Alsof TS aan de buitenkant kan zien of een auto automaat is of niet ![]() En alsof je alleen maar kan remmen in een automaat ![]() | |
Cool_Runner | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:02 |
Dat 80% van de automobilisten volgas over drempels heen rost weerhoud mij er niet tegen flink af te remmen voor drempels. Sommige mensen zijn zuinig op hun auto. |