precies.. het regent hier goddomme 60% van de tijd.. en zodra er 3 druppels vallen massaal op de rem gaan staanquote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:10 schreef qi_ib het volgende:
Mensen in het algemeen die op elke gekke plek remmen. Een weg is niet om af te remmen.
Of mensen die je voor een afrit nog ff met 180 inhalen en dan een noodstop voor de bocht maken om er met 5km/u doorheen te slakken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:12 schreef teamlead het volgende:
[..]
precies.. het regent hier goddomme 60% van de tijd.. en zodra er 3 druppels vallen massaal op de rem gaan staanEn ik kan me niet voorstellen dat dat allemaal automaatjosti's zijn
Daarentegen heb je ook mensen die met een enorme stortbui alsnog stug 160 op de linkerbaan blijven doen. Dat zijn pas josti's in mijn ogen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:12 schreef teamlead het volgende:
[..]
precies.. het regent hier goddomme 60% van de tijd.. en zodra er 3 druppels vallen massaal op de rem gaan staanEn ik kan me niet voorstellen dat dat allemaal automaatjosti's zijn
Bij F1 doen ze dat ookquote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Daarentegen heb je ook mensen die met een enorme stortbui alsnog stug 160 op de linkerbaan blijven doen. Dat zijn pas josti's in mijn ogen.
http://nl.youtube.com/watch?v=__X1iv_DIXcquote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Daarentegen heb je ook mensen die met een enorme stortbui alsnog stug 160 op de linkerbaan blijven doen. Dat zijn pas josti's in mijn ogen.
We hebben het over remmen en automaten. Dit is geen topic voor moraalridders die denken dat te hard rijden altijd dodelijk isquote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hard rijden is niet per definitie dodelijk, wel gevaarlijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:18 schreef qi_ib het volgende:
[..]
We hebben het over remmen en automaten. Dit is geen topic voor moraalridders die denken dat te hard rijden altijd dodelijk is
Dat zijn ook wel iets andere auto's en omstandigheden denk je ook niet....quote:
daar zit nog een behoorlijk scala aan mogelijkheden tussen hoor... tis écht niet 80 trutten of racen...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar wat is hard? Neem aan dat eenieder (afgezien van karr-1 waarschijnlijkquote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hard rijden is niet per definitie dodelijk, wel gevaarlijk.
Je zult er van staan te kijken, maar ik ken veel mensen die vinden dat 120 op de snelweg (waar je 100 mag) te hard is. Als je 120 mag, dan rijd ik ook 120, maar geen streep harder dan dat.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:22 schreef Dvons het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar wat is hard? Neem aan dat eenieder (afgezien van karr-1 waarschijnlijk) hier 120 op de snelweg toch tergend langzaam vindt?
ik ging er eigenlijk altijd van uit dat het gewoon idioten waren die dat deden.. nooit bij stil gestaan of ze automaat of schakel rijdenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:17 schreef Bdijk het volgende:
Als het regent dan remmen de "schakelbakkes-vrouwen" ook spontaan allemaal. En als je van een 80-weg in een 50 weg rijd, en dan gaan remmen omdat je dan "opeens" 50 mag word ik ook helemaal ziek van.. en dat is niet in alleen de automaten in de schoenen te schuiven natuurlijk..
maar ik erger me vooral aan die automaatrijders die met 1 voet op het "gas" en 1 voet op de rem rijden...
We gaan niet allemaal om met bejaarden, je rijdt zeker nooit op tijden dat er niemand op de weg is.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je zult er van staan te kijken, maar ik ken veel mensen die vinden dat 120 op de snelweg (waar je 100 mag) te hard is. Als je 120 mag, dan rijd ik ook 120, maar geen streep harder dan dat.
Zolang je dat doet op de rechterbaan en mij niet tot last bent vind ik t allemaal prima...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je zult er van staan te kijken, maar ik ken veel mensen die vinden dat 120 op de snelweg (waar je 100 mag) te hard is. Als je 120 mag, dan rijd ik ook 120, maar geen streep harder dan dat.
Daar rijden ze ook weg zonder te betalen met de slang nog in hun tank.quote:
Ik rij op alle tijden op de weg, dag en nacht. En als jij denkt dat mijn kennisenkring bestaat uit bejaarden, dan is dat niet mijn probleem.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:25 schreef qi_ib het volgende:
[..]
We gaan niet allemaal om met bejaarden, je rijdt zeker nooit op tijden dat er niemand op de weg is.
Ik zal wel moeten, zodat al die idioten op de linkerbaan hun dagelijkse bekeuring binnen kunnen halen, om vervolgens nog meer te zeiken op de politie.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:28 schreef Dvons het volgende:
[..]
Zolang je dat doet op de rechterbaan en mij niet tot last bent vind ik t allemaal prima...
liever iemand die exact 120 op de linkerbaan rijdt dan een klapjosti met caravan, aanhanger, vrachtwagen of gewoon fucking angst op die plek...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:28 schreef Dvons het volgende:
[..]
Zolang je dat doet op de rechterbaan en mij niet tot last bent vind ik t allemaal prima...
precies.. haal dan niet inquote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:37 schreef Bdijk het volgende:
En dan ook nog op de rechten baan exact 120 rijden, en de linker baan "inhalen" met 121. dan haal je echt het bloed onder m'n nagels en dan is het "carmageddon-mode"
p.s. ben altijd een heer in het verkeer
hoezo?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat heeft een beetje te maken met dat ze hier heel vaak flitspalen plaatsen op zo'n plek en ik het niet haal met mijn auto uit laten rollen (dan rijd ik nog 60-65). Als ik dan de keus heb tussen remmen en een boete ontvangen, ga ik liever gewoon remmen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:17 schreef Bdijk het volgende:
En als je van een 80-weg in een 50 weg rijd, en dan gaan remmen omdat je dan "opeens" 50 mag word ik ook helemaal ziek van.. en dat is niet in alleen de automaten in de schoenen te schuiven natuurlijk..
ik rij altijd te hard op de snelweg, waar mogelijk, en heb nog geen boete gehad daarvoor hoor..quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:31 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zal wel moeten, zodat al die idioten op de linkerbaan hun dagelijkse bekeuring binnen kunnen halen, om vervolgens nog meer te zeiken op de politie.
Dan rij jij 130 op de linkerbaan en ik 120 op de rechterbaan, zijn we allemaal tevreden. En liever helemaal geen boete dan een boete die misschien niet knetterhoog is, maar wel overbodig.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:44 schreef eer-ik het volgende:
[..]
ik rij altijd te hard op de snelweg, waar mogelijk, en heb nog geen boete gehad daarvoor hoor..
Je moet gewoon uitkijken.
En trouwens, als je 130 rijdt, krijg je echt niet zomaar een knetterhoge boete ofzo
m'n auto kan trouwens ook niet harder dan 130
ja, tuurlijk, maar als je ervoor kiest om harder te rijden dan officieel is toegestaan, moet je gewoon beter uitkijken. En met beter uitkijken heb ik ervoor gezorgd dat ik geen boetes gehad heb.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan rij jij 130 op de linkerbaan en ik 120 op de rechterbaan, zijn we allemaal tevreden. En liever helemaal geen boete dan een boete die misschien niet knetterhoog is, maar wel overbodig.
Laten we 1 ding duidelijk stellen, ik rij NIET langzamer dan de toegestane snelheid, dat is gevaarlijk, dat ben ik met je eens. Maar ik rij ook NIET harder dan de toegestane snelheid.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:57 schreef eer-ik het volgende:
[..]
ja, tuurlijk, maar als je ervoor kiest om harder te rijden dan officieel is toegestaan, moet je gewoon beter uitkijken. En met beter uitkijken heb ik ervoor gezorgd dat ik geen boetes gehad heb.
En ik rij ook geregeld in auto's die wél harder kunnen dan 130
Maar ik vind ook gewoon dat je best wat harder mag rijden, ik heb liever dat je 81 rijdt, dan 79 bij wijze van spreken
Op een weg hier, tussen woubrugge en hoogmade, vinden mensen het nodig om ten eerste verschrikkelijk langzaam op te trekken, en ten tweede om zo'n beetje 65/70 te rijden.
Waar 80 is toegestaan.
Het zorgt er bij mij in elk geval voor, dat ik (al dan niet zwaar) geirriteerd raak, en koste wat het kost er voorbij wil. Ik denk ook dat het gevaarlijker is, om zo te rijden, dan 85/90 te rijden.
Ik ga vaak genoeg met de trein, maar helaas is dat niet altijd mogelijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:53 schreef Bdijk het volgende:
codewoord: is doorrijden en normaal rijden, anders ga je maar net zoals alle andere lozers met de trein(niet persoonlijk opvatten)
Soms is het wel verstandig om langzamer te rijden.. pff, mensen die zich precies aan de regeltjes houdenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Laten we 1 ding duidelijk stellen, ik rij NIET langzamer dan de toegestane snelheid, dat is gevaarlijk, dat ben ik met je eens. Maar ik rij ook NIET harder dan de toegestane snelheid.
Ok, fair enough.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Laten we 1 ding duidelijk stellen, ik rij NIET langzamer dan de toegestane snelheid, dat is gevaarlijk, dat ben ik met je eens. Maar ik rij ook NIET harder dan de toegestane snelheid.
Volgens mij ook.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:59 schreef Cybje het volgende:
Normaal rijden wordt je met een automaat anders ook redelijk onmogelijk gemaakt. De automaat waar ik in rijd, remt amper af op te motor. Je kunt zonder gasgeven echt vrij goed dezelfde snelheid rijden, of soms maar net ietsje afremmen. Mensen die handgeschakeld rijden, remmen fors af als ze geen gas meer geven, maar laten ondanks dat afremmen geen remlichten zien.
Het helpt om een wat grotere afstand aan te nemen (2 seconden regel is ook hierbij wel relaxed), maar vooral als het druk is gaat iedereen er dan maar tussen zitten. Ja, dan moet ik wel steeds remmen. En dan de mensen achter me natuurlijk weer lopen zeiken op automaatrijders.
Ik ben me er bewust van dat ik steeds me remlichten laat zien, maar ik ben me ook bewust van de gevaren van weinig afstand houden. Ik heb een keer iemand gehad die veel te dicht op mij zat en zich irriteerde aan mijn remlichten, die volgens hem natuurlijk zinloos waren. Uiteindelijk is hij me maar af gaan snijden. Volgens mij ben je dan gewoon ziek in je hoofd.
Ik neem aan dat iedereen begrijpt dat je je aanpast aan de omstandigheden....quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Soms is het wel verstandig om langzamer te rijden.. pff, mensen die zich precies aan de regeltjes houden
Je kan toch zelf wel inschatten waar je hoe hard kunt rijden zonder dat het gevaarlijk gaat worden?
Ja, ga dan ook gewoon te hard rijden ipv het verkeer op te houden.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat iedereen begrijpt dat je je aanpast aan de omstandigheden....
Soms moet je hier dingen expliciet vermelden, had ik laatst ook al last van in een topic.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat iedereen begrijpt dat je je aanpast aan de omstandigheden....
Hard rijden is nooit dodelijk. Er is nog niemand overleden aan hard rijden.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hard rijden is niet per definitie dodelijk, wel gevaarlijk.
A44 wegens werkzaamheden?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:16 schreef Bdijk het volgende:
De A44 was weer eens keer afgesloten wegens werkzaamheden. en ik kwam toevallig aanrijden en toen werd voor m'n neus de weg open gesteld. kortom vrij baan voor de komende 10km aan nieuwe weg zonder opritten.. een natte droom werd werkelijkheid om eens wat "door" te rijden.
p.s. They Tuk ur d'rs!
Of je hebt cruise-control, of je bent poepgoed, dat je je altijd exact (op de km nauwkeurig) aan de snelheid houd...in dat geval petje af!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:58 schreef karr-1 het volgende:
Ik rij er ook dagelijks, en hij was afgeloten ongeveer 1.5 jaar geleden voor dat nieuwe wegdek toendertijd.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:24 schreef eer-ik het volgende:
[..]
A44 wegens werkzaamheden?
Waar en wanneer dan?
Ik rij daar dagelijks, maar merk er nooit wat van
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |