cruisecontrol is een briljante uitvinding, maar niet als het druk is op de weg. Snelheid vasthouden is voor veel mensen ook bijzonder ingewikkeld blijkbaarquote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:28 schreef Dvons het volgende:
[..]
Of je hebt cruise-control, of je bent poepgoed, dat je je altijd exact (op de km nauwkeurig) aan de snelheid houd...in dat geval petje af!![]()
Ooit gehoord van afstand houden?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:05 schreef Bdijk het volgende:
Begin een hekel te krijgen aan die automaat rijders die de heletijd voor niets op hun rem trappen..
voor elk hobbeltje of wat dan ook.. een klein beetje op de rem trappen
of
volledig lege weg, en om de 15sec op de rem trappen..
reed gister netaan niet tegen de achterkant van zo'n vrouw, omdat ik niet meer oplette dat ze nou echt ging remmen..
conclusie: Ik moet m'n bek houden en automaatrijders zijn irritant.![]()
Mach 1quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:29 schreef Bdijk het volgende:
[..]
Ik rij er ook dagelijks, en hij was afgeloten ongeveer 1.5 jaar geleden voor dat nieuwe wegdek toendertijd.
op welke snelheid ga je door de geluidsbariere?
Als het aan mij lag, hoefde ik ook niet veel te remmen met automaat. Maar altijd als ik 2 seconden afstand houd, zien mensen dat als uitnodiging om tussen mij en mijn voorligger te gaan rijden. Altans, in de randstad gebeurt me dat constant. Zodra ik naar mooiere delen van Nederland vertrek is het verkeer vaak al wat meer relaxed.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:22 schreef Hayley het volgende:
Niks mis met automaat auto's. Ik rij zelf ook automaat door mijn handicap.
Als je gewoon normaal rijd hoef je helemaal niet zoveel en zovaak te remmen.
Waarschijnlijk zijn het mensen die geen automaat rijden of geen ervaring hebben.
sprinter gaat ook mar 150 max, voor de wind.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:57 schreef Bdijk het volgende:
TS is een bumperklever /sob.. als ik al 15 km achter zo'n dikke jeep met een vrouw achter het stuur rij en om de 20sec op de rem trapt dan neem je die lichten ook niet meer serieus..
Offtopic. Rij nu in een Aygodie gaat niet zo hard als m'n Fiesta RS Turbo toendertijd. dus veiliger voor de A44 en omstreken
haha.. kan juist veel harder optrekken dan een automaat... omdat je veel verder in de toeren kan klimmen en het maximale uit je blok kan halen.. zo'n automaat doet alles op z'n "safe" (mits snelle bak natuurlijk, maar dat kan van alles gezegd worden) kijk maar op welke (auto) site dan ook.. dan is een automaat altijd langzamer dan een handgeschakelde..quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:14 schreef Hayley het volgende:
Ik kan als automaat rijder trouwens ook wel klagen over schakel rijders die bij een stoplicht veel te langzaam optrekken.
ik zou al ik jou was stoppen met autorijdenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:17 schreef Bdijk het volgende:
Als het regent dan remmen de "schakelbakkes-vrouwen" ook spontaan allemaal. En als je van een 80-weg in een 50 weg rijd, en dan gaan remmen omdat je dan "opeens" 50 mag word ik ook helemaal ziek van.. en dat is niet in alleen de automaten in de schoenen te schuiven natuurlijk..
maar ik erger me vooral aan die automaatrijders die met 1 voet op het "gas" en 1 voet op de rem rijden...
Mijn ervaring is toch duidelijk anders...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:07 schreef Bdijk het volgende:
[..]
haha.. kan juist veel harder optrekken dan een automaat... omdat je veel verder in de toeren kan klimmen en het maximale uit je blok kan halen.. zo'n automaat doet alles op z'n "safe" (mits snelle bak natuurlijk, maar dat kan van alles gezegd worden) kijk maar op welke (auto) site dan ook.. dan is een automaat altijd langzamer dan een handgeschakelde..![]()
Je hebt gelijk dat een automaat kwa optrekken langzamer is dan handgeschakelde auto. Maar de meeste mensen die in een auto zitten kunnen niet zo optrekken zoals het in de specificaties staat. Als jij eerst nog je handrem eraf moet doen en vervolgens moet schakelen ben ik toch echt al aan de horizon vertrokken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:07 schreef Bdijk het volgende:
[..]
haha.. kan juist veel harder optrekken dan een automaat... omdat je veel verder in de toeren kan klimmen en het maximale uit je blok kan halen.. zo'n automaat doet alles op z'n "safe" (mits snelle bak natuurlijk, maar dat kan van alles gezegd worden) kijk maar op welke (auto) site dan ook.. dan is een automaat altijd langzamer dan een handgeschakelde..![]()
handrem?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:04 schreef Split-Second het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat een automaat kwa optrekken langzamer is dan handgeschakelde auto. Maar de meeste mensen die in een auto zitten kunnen niet zo optrekken zoals het in de specificaties staat. Als jij eerst nog je handrem eraf moet doen en vervolgens moet schakelen ben ik toch echt al aan de horizon vertrokken.
En een automaat doet niet alles op zijn safe. Als ik wil dat mijn auto doortrekt tot 7000 toeren doet ie dat hoor. Waarschijnlijk hebben niet alle auto's met een automaat dat maar ik heb een kick down. Als ik dan wil dat ie hem helemaal doortrekt doet ie dat. Oh en je kunt hem natruulijk ook gewoon in zijn 1 of 2 eventueel 3 laten staan. dan schakelt ie ook niet verder.
das niet mijn ervaring hoorquote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:07 schreef Bdijk het volgende:
[..]
Yup, merk ik erg vaak als er links van mij van die patsers komen staan die wedstrijdje willen doen... erg komisch om te zien dat ze echt stukken langzamer zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:45 schreef DarkElf het volgende:
[..]
das niet mijn ervaring hoormet wegrijden is een automaat gewoon sneller, als je eenmaal op gang bent is een schakelbak sneller maar een automaat is sneller weg.
Hoe heb je dat vergeleken?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:45 schreef DarkElf het volgende:
[..]
das niet mijn ervaring hoormet wegrijden is een automaat gewoon sneller, als je eenmaal op gang bent is een schakelbak sneller maar een automaat is sneller weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |