abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:31:26 #101
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51214957
Vertellen ze wat ze gedaan hebben? Hier komt ze niet verder dan heb gepeelt.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:43:07 #102
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51215292
Ja precies

De peuter doet trouwens wel uitgebreid verslag, dus ik heb goede hoop .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:47:21 #103
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51239016
Jolie vertelt ook best veel, vooral als we naar huis fietsen.

Door de reacties een paar weken geleden over peuters die soms even alleen bleven in de kamer enzo, vond ik dat we dat ook maar eens moesten proberen. Zeker omdat we steeds ruzie moeten maken omdat ik Jolie steeds die trappen op en af moet jagen. Nou euhm, ik weet niet wat het is maar het lukt gewoon niet hier thuis.
'Mama ik ben op de tafel geklommen, ik kan er niet meer af.'
'Maaaaaaaaaaamaaaa mag ik dikkesap zonder water nemen?'
'Nee mama, ik schreeuw niet. MAAAAAAAAAAAAAAAAAR waar is dat boekje?'
'Er loopt hier een spin, mam.'
'Mama, de tv doet niks meer.'
'Er is drinken gevallen.'
'Mam, ik zal de was even naar beneden brengen.'
'Ik moet eigenlijk poepen.'
'Mimi heeft iemand gebeld.'
'Mijn vinger is dik. ' (lees: mama ik heb een stuk draad gevonden en nu heb ik mijn vinger afgekneld)

En dat echt, iedere keer allemaal binnen twee minuten. Ik snap niet dat andere mensen kunnen douchen ofzo. Dat heb ik nog niet eens geprobeerd. Ik had het overigens al opgegeven maar toen las ik dat topic weer over durven laten vallen en dus moest ik het maar weer eens proberen van mezelf. Zelf de trap af en bij de voordeur even op mij wachten. Ik had mijn jas nog niet aan en het begon weer.

'Mama er gaat iets niet goed!!!!!! Kom!!!!'
'Wat is er dan?'
'Kohom nou'

En het kind had geprobeerd de buggy uit te klappen en was er in gaan zitten, dat zal ze voorlopig wel niet meer proberen maar die kans krijgt ze toch ook echt niet meer
  Jubileum moderator zaterdag 7 juli 2007 @ 19:49:26 #104
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51239083
"Mimi heeft iemand gebeld" Whahahaa
Ik snap nu waarom je haar niet alleen wilt laten Luchtbel, ik zou het ook niet doen. *tranen van het lachen uit ogen wrijft*
Die van jou is gewoon veel te ondernemend......
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:50:27 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51239124
Maar dat komt mss ook wel omdat jullie het al zo lang niet doen dat ze het ook lastig vindt om er mee om te gaan oid. Althans, dat zou ik me zo voor kunnen stellen.
Wel jammer, want het zou net even wat meer lucht en ruimte (en eens een ruzietje minder) kunnen betekenen.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:53:02 #106
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51239201
Ja maar eigenlijk he Lois, eigenlijk is het een heel zoet meisje. Het is echt alleen thuis dat ze al die dingen uithaalt en doet. Ergens anders zou ze zoiets echt nooit doen
  Jubileum moderator zaterdag 7 juli 2007 @ 19:54:05 #107
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51239228
Dat geeft alleen maar aan dat ze zich heel veilig bij jou voelt LB en is dus eigenlijk een enorm compliment.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Moderator zaterdag 7 juli 2007 @ 19:54:20 #108
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51239236
Het ene kind is ook het andere kind niet, Ik denk dat je eigen gevoel gewoon nog vaak de beste raadgever is.

Samara kreeg vandaag een uitnodiging voor de basisschool van haar nieuwe juf.
Na de vakantie kan ze beginnen met oefenen, en het komt nu wel hard dichterbij hoor.
Mijn meisje word groot!
Ze is zelf trouwens beretrots op haar kaartje.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 7 juli 2007 @ 20:02:03 #109
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51239474
Ja dat is de positieve versie Lois

Het zou toch wel zijn als het een beetje kon en als ze het een beetje leerde. Het helpt ook niet om het bijvoorbeeld te doen als ze zit te tekenen ofzo, dus echt wat te doen heeft. Het is niet nodig verder ook maar ja, ik ben er zo ééntje dus, die d'r kind de hele tijd in de gaten houdt en de hele dag door aanwijzingen geeft. Maar er gebeuren hier anders echt gewoon altijd dingen die niet oke zijn. Daarnaast heeft ze mijn geweldige motoriek gekregen en mijn vaagheid. Gelukkig heeft ze al een platte neus want ze is er al zeker 100 keer op gevallen en ook al 100 keer mee ergens tegenaan geknald.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 20:18:56 #110
45621 Suzanna
Mama van...
pi_51240014
Jolie lijkt wel wat op Emma denk ik ... die gaat ook altijd vanalles ondernemen als ik even de naar boven ben o.i.d. Die zet ik dus nog altijd in de box, maar dat gaat niet meer op Jolies leeftijd ...

Noa zit nu weer in een puber-fase lijkt het wel... alles is 'nee' en 'wil niet' en 'hoef niet' en alles moet even goed tegengesproken worden. Gelukkig eet ze wel weer goed (heel goed zelfs, waarschijnlijk een groeispurt ofzo) en slaapt ze ook best goed.

Oh ja, ze begon een tijdje geleden voor het eerst (met slaapzak) uit bed te klimmen. Ze is er één keer uitgevallen, maar verder niet meer... is het wel een goed idee om een groter bed te nemen, gaan ze dan niet nog veel vaker eruit klimmen of valt dat meestal mee? Geen idee. Ik durf het eigenlijk gewoon nog niet

En vandaag (onder papa's supervisie dus ik was er gelukkig niet bij ) heeft ze zich in de tuin bezeerd... nagel ligt er voor de helft af ... vreselijk vind ik zoiets! bloedde schijnbaar vreselijk en ze had het er ook elke keer nog over, gaf haar vinger constant kusjes. Ook deed het pijn in bad (zielig vond ik dat) en wilde ze er snel weer uit. Arm meiske.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 20:24:56 #111
45621 Suzanna
Mama van...
pi_51240188
Oh ja, ze heeft vanmiddag Emma in haar been gebeten (echt, haar hele gebit stond in het beentje van Emma! ) en toen ze zag dat ik het zag gaf ze er gauw een kusje op wat een kleine smiecht zeg! Ik stond er echt van te kijken. Ze is ook vaak wel heel lief voor Emma, bijvoorbeeld bij het eten van een ijsje pakte ik Emma's ijsje even af omdat ze er enorm mee knoeide expres, en toen bood Noa haar ijsje aan Emma aan: 'hier, mag jij wel!' dat vond ik weer héél lief ...
  zaterdag 7 juli 2007 @ 21:02:54 #112
61800 Rottdog
pi_51241539
Ondernemende Jolie

Oejjjj bijten gelukkig heeft Zoë dat nog nooit gedaan zou denk ik keihard terug bijten.

Wordt de laatste twee dagen een beetje kriegelig van Zoë ze heeft nl een nieuw stopwoord.

Als ik aan haar vraag waarom doe je dat zegt ze "daahom"
Waarom ga je naar boven "daahom"

Dat dus echt bij alles wat ik aan haar vraag aaarrrrgghhhhh stom rotwoord "daahom"
  zaterdag 7 juli 2007 @ 21:08:56 #113
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_51241727
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 21:02 schreef Rottdog het volgende:
Dat dus echt bij alles wat ik aan haar vraag aaarrrrgghhhhh stom rotwoord "daahom"
Soortgelijke situatie hiero...

"We gaan naar huis toe"
"waarom?"

"we gaan een broodje eten."
"waarom?"

"Het is bedtijd."
"waarom?"

"Laat gizmo lopuh!!!!"
"waarom?"

Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zaterdag 7 juli 2007 @ 21:28:16 #114
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51242352
Oeh Suzanna, wat een Drakenstijn zeg, die gewiekste Noa! En arm dier, d'r nagel er half af.
Kusje erop dan!

Ik zit hier een beetje met hetzelfde qua bedperikelen. Ik zit er over te denken om binnenkort een peuterbed voor Juul te kopen (hij slaapt nu nog in een ledikant, maar begint daar echt een beetje te groot voor te worden, maar is er ook al een paar keer uit geklommen/gevallen), maar ben bang dat hij er om de haverklap uit zal gaan. Nu hoeft dat op zich geen heel groot probleem te zijn, want uiteindelijk zal ie er wel weer in kruipen als ie moe is. Maar de kamer moet ie echt niet uit, want dan staat ie meteen bij de trap, of bij het open raam naar het dak. Misschien een haakje op de deur dus, dacht ik. Maar da's ook weer zoiets, je kind opsluiten.

Hier gaat verder alles goed trouwens (update voor Lishe ). Heel goed zelfs! Ik geniet enorm van mijn lieve, stoere, grote peuter! Ik merk dat ik het echt beduidend leuker vind dan die hele baby-fase. Een jongetje is het, zo'n écht jongetje! Met kaplaarsjes en korte broeken. Met kapotte knietjes, warrige, blonde (veel te lange) haren, auto's en treinen. Poppen raakt ie niet aan. Alleen z'n keukentje. Daarmee kan immers voedsel bereid worden (zij het imaginair, maar desalnietemin...). Julius is een heerlijke knuffelpop en doerak. Het praten heeft de laatste maanden een enorme spurt genomen en er is nu echt prima met hem te communiceren (op peuterniveau dan hè, dus dat zijn gesprekken als: "Juusje lekker koken. Wat ga je lekker koken Juus? Lekker de koekjes. Hmmmmm, lekker de koekjes de pan. Mama slokje thee? Mag ik ook een zelfgemaakt koekje Juus? Nee, ikke koekjes eten. Ikke Juusje koekjes eten!!!" ) Julius was eerst steeds Juusje en begint nu steeds vaker ikke te worden. Leuk, dat soort veranderingen. En steeds meer woorden in een zin. En liedjes (blijkbaar geleerd op het kinderdagverblijf, want ik ken ze niet), zo leuk! Ook boekjes voorlezen wordt steeds interessanter en hij kan de hele dvd van Barbapapa meepraten. (Of zegt dat iets slechts over mij als opvoeder? )
Hij zit wel weer volop in de nee-fase momenteel, en weet steeds beter hoe ie dingen gedaan kan krijgen. Het is dus hoog tijd dat de teugels iets strakker aangetrokken worden qua opvoeding. Want om eerlijk te zijn; Juul is een ongeleid projectiel. Hij is wild, impulsief en zeer fysiek, snel afgeleid, heel erg gericht op andere mensen en ook nog eens behoorlijk brutaal (Moonah zou er knettergek van worden, zo één... ). Ik persoonlijk vind dat heerlijk en stoor me eerlijk gezegd zelden aan dat 'typische peutergedrag'. Ik ben meer zo'n moeder van: alles kan als je de boel maar niet afbreekt, of jezelf of anderen pijn doet. Maar feit is wel dat de wereld uit meer mensen bestaat dan papa, mama en Juus en dat in verschillende situaties en sociale omgevingen verschillende dingen van een mens verwacht worden. Regels dus, en keiharde sancties als die niet nageleefd worden! Ha, nee hoor... maar meneer staat de laatste tijd wel weer verdraaid vaak een half minuutje op de spreekwoordelijke gang (in ons geval de badkamer ).

Maar hij is zo'n vreselijk vrolijk, makkelijk en gezellig jongetje! Ik sta er gewoon versteld van, dat dat bestaat. Een zonnestraaltje is het! Mijn heerlijke, lieve zonnestraal. Hij kan niet anders dan het gelukkigste jongetje op aarde zijn, zó straalt ie.

Kortom: het gaat goed hier!

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 07-07-2007 22:34:39 ]
  zaterdag 7 juli 2007 @ 22:40:10 #115
61800 Rottdog
pi_51245000
Klinkt heerlijk Renzell Gooi je binnenkort is een mooi Juusje in het fototopic
pi_51246262
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 21:28 schreef renzell het volgende:
Ik persoonlijk vind dat heerlijk en stoor me eerlijk gezegd zelden aan dat 'typische peutergedrag'. Ik ben meer zo'n moeder van: alles kan als je de boel maar niet afbreekt, of jezelf of anderen pijn doet.
Fijn dat het allemaal goed gaat Renzell! Juusje klinkt inderdaad als een heerlijk ventje. Ik heb je stukje even gequote over jullie manier van opvoeden, omdat ik het er helemaal mee eens ben. En ik niet zo vaak 'gelijkgestemden' tegenkom. Dus even een hear hear vanuit hier
pi_51246898
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:14 schreef Ladybos het volgende:

[..]

Fijn dat het allemaal goed gaat Renzell! Juusje klinkt inderdaad als een heerlijk ventje. Ik heb je stukje even gequote over jullie manier van opvoeden, omdat ik het er helemaal mee eens ben. En ik niet zo vaak 'gelijkgestemden' tegenkom. Dus even een hear hear vanuit hier
Wat bedoel je daar dan precies mee Ladybos? Wat doen jullie dan anders dan de meesten?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51247138
Wat een lief verslag Renzell
Ik snap trouwens niet wat het grote verschil is tussen kind opsluiten in box/ledikantje, en kind opsluiten in kamertje. (Als je een haakje eng vindt ivm brand oid kun je misschien aan een kant een draaiknop doen ipv een gewone deurkruk?)
pi_51247467
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:34 schreef snoopy het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar dan precies mee Ladybos? Wat doen jullie dan anders dan de meesten?
Myrthe mag van ons gewoon heel veel, zolang ze maar niemand pijn doet en geen dingen stuk maakt. Dus als ze zin heeft om op de bank te springen dan mag ze dat. Of als ze wil kliederen met een glas water op de salontafel ofzo. Of als ze op de piano van papa wil spelen, of met d'r sokken aan naar buiten wil. Of geen zin heeft om aan tafel te zitten als we eten. Nou ja, gewoon veel dingen die anderen misschien te ver vinden gaan. Ik ben er op dit moment misschien ook wel teveel mee bezig hoor (zie het slapen-topic), heb er veel discussies over momenteel met andere moeders (jonge en oude) in mijn vrienden/familie/kennissenkring en die zijn allemaal meer van de rust-reinheid-regelmaat. En wij dus niet. Ik vind dat een kind kind moet kunnen zijn en 'alles' uit moet kunnen proberen, uiteraard met grenzen voor wat betreft de veiligheid van zichzelf en anderen. Er zijn dus gewoon maar heel weinig dingen die Myrthe niet mag, en het huis is zodanig ingericht dat ze bijna overal ook 'alleen' in een ruimte kan zijn zonder dat ze kwaad kan. Niet dat we haar regelmatig alleen in een ruimte laten maar het zou wel kunnen zeg maar. In tegenstelling tot mijn vriendin die haar hele huis vol heeft staan met snuisterijtjes en dus de hele dag 'politieagentje' speelt voor haar kind. En dat doen wij dus heel bewust niet. Groot voordeel vind ik dat de paar dingen die ze niet mag ook erg goed onthoud omdat het er a. niet zo veel zijn en b. het meer indruk maakt wanneer je maar 2x per dag nee zegt dan wanneer het 2x per minuut is. En er gaan dus zat dagen voorbij dat ik eigenlijk geen 'nee' hoef te zeggen tegen d'r.
  Moderator zondag 8 juli 2007 @ 00:05:58 #120
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51247806
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:54 schreef Ladybos het volgende:

[..]

lang verhaal
Wat ik me afvraag he?
Niet als kritiek hoor, ik bedoel iedereen moet het doen zoals hij/zij denkt dat het goed is voor zijn/haar kind.
Maar loopt ze dan niet buitenshuis enorm tegen grenzen op?
Ik bedoel ik kan me voorstellen dat andere kenissen/familie het niet grappig vinden als ze op de bank springt of met water op de salontafel wil spelen.
pi_51248027
Nee hoor, want ze weet heel goed dat dat buitenshuis niet zomaar overal kan. Als we ergens zijn en ze op de bank springt dan merk ik snel genoeg aan de reactie van de mensen of het wel of niet mag, en mag het niet dan weet ze dat ook en is het ook goed.

En even voor de duidelijkheid, die grens is dus ook duidelijk aanwezig want zoals ik al schreef, ze mag alles zolang ze een ander (of zichzelf) er geen kwaad mee doet en als ze bij iemand op de bank zou springen die dat niet goed vindt, dan doet ze dus iemand kwaad ermee en mag het dus gewoon niet. Maar bij ons thuis mag dat wel.
  Moderator zondag 8 juli 2007 @ 00:19:30 #122
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51248167
quote:
Op zondag 8 juli 2007 00:14 schreef Ladybos het volgende:
Nee hoor, want ze weet heel goed dat dat buitenshuis niet zomaar overal kan. Als we ergens zijn en ze op de bank springt dan merk ik snel genoeg aan de reactie van de mensen of het wel of niet mag, en mag het niet dan weet ze dat ook en is het ook goed.

En even voor de duidelijkheid, die grens is dus ook duidelijk aanwezig want zoals ik al schreef, ze mag alles zolang ze een ander (of zichzelf) er geen kwaad mee doet en als ze bij iemand op de bank zou springen die dat niet goed vindt, dan doet ze dus iemand kwaad ermee en mag het dus gewoon niet. Maar bij ons thuis mag dat wel.
Oke, bedankt voor je uitleg.
Ik was gewoon nieuwsgierig
pi_51248240
bij ons zou ze de bank er kwaad mee doen Ik denk niet dat dat goed is voor z'n levensduur
pi_51248452
quote:
Op zondag 8 juli 2007 00:22 schreef poemojn het volgende:
bij ons zou ze de bank er kwaad mee doen Ik denk niet dat dat goed is voor z'n levensduur
Ze stond er laatst samen met MrBos op te springen Maar toen we de bank kochten hebben we al besloten dat deze toch waarschijnlijk niet het eeuwige leven heeft in ons gezin, de twee katten die we hebben zijn eigenlijk al een garantie voor geen lange levensduur.
  zondag 8 juli 2007 @ 08:01:16 #125
640 snoopy
peanuts
pi_51253888
Aha, dan snap ik denk ik ongeveer wat je bedoelt Ladybos.
Ik zal er verder geen discussie over opstarten. Begrijp dat je daar wel klaar mee bent inmiddels
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')