Oeh Suzanna, wat een Drakenstijn zeg, die gewiekste Noa!
![]()
En arm dier, d'r nagel er half af.
Kusje erop dan!
Ik zit hier een beetje met hetzelfde qua bedperikelen. Ik zit er over te denken om binnenkort een peuterbed voor Juul te kopen (hij slaapt nu nog in een ledikant, maar begint daar echt een beetje te groot voor te worden, maar is er ook al een paar keer uit geklommen/gevallen), maar ben bang dat hij er om de haverklap uit zal gaan. Nu hoeft dat op zich geen heel groot probleem te zijn, want uiteindelijk zal ie er wel weer in kruipen als ie moe is. Maar de kamer moet ie echt niet uit, want dan staat ie meteen bij de trap, of bij het open raam naar het dak.
![]()
Misschien een haakje op de deur dus, dacht ik. Maar da's ook weer zoiets, je kind opsluiten.
Hier gaat verder alles goed trouwens (update voor Lishe
![]()
). Heel goed zelfs! Ik geniet enorm van mijn lieve, stoere, grote peuter!
![]()
Ik merk dat ik het echt beduidend leuker vind dan die hele baby-fase. Een jongetje is het, zo'n écht jongetje! Met kaplaarsjes en korte broeken. Met kapotte knietjes, warrige, blonde (veel te lange) haren, auto's en treinen. Poppen raakt ie niet aan. Alleen z'n keukentje. Daarmee kan immers voedsel bereid worden (zij het imaginair, maar desalnietemin...). Julius is een heerlijke knuffelpop en doerak. Het praten heeft de laatste maanden een enorme spurt genomen en er is nu echt prima met hem te communiceren (op peuterniveau dan hè, dus dat zijn gesprekken als: "Juusje lekker koken. Wat ga je lekker koken Juus? Lekker de koekjes. Hmmmmm, lekker de koekjes de pan. Mama slokje thee? Mag ik ook een zelfgemaakt koekje Juus? Nee, ikke koekjes eten. Ikke Juusje koekjes eten!!!" ) Julius was eerst steeds Juusje en begint nu steeds vaker ikke te worden. Leuk, dat soort veranderingen. En steeds meer woorden in een zin. En liedjes (blijkbaar geleerd op het kinderdagverblijf, want ik ken ze niet), zo leuk! Ook boekjes voorlezen wordt steeds interessanter en hij kan de hele dvd van Barbapapa meepraten.
![]()
(Of zegt dat iets slechts over mij als opvoeder?
![]()
)
Hij zit wel weer volop in de nee-fase momenteel, en weet steeds beter hoe ie dingen gedaan kan krijgen. Het is dus hoog tijd dat de teugels iets strakker aangetrokken worden qua opvoeding. Want om eerlijk te zijn; Juul is een ongeleid projectiel.
![]()
Hij is wild, impulsief en zeer fysiek, snel afgeleid, heel erg gericht op andere mensen en ook nog eens behoorlijk brutaal (Moonah zou er knettergek van worden, zo één...
![]()
). Ik persoonlijk vind dat heerlijk en stoor me eerlijk gezegd zelden aan dat 'typische peutergedrag'. Ik ben meer zo'n moeder van: alles kan als je de boel maar niet afbreekt, of jezelf of anderen pijn doet. Maar feit is wel dat de wereld uit meer mensen bestaat dan papa, mama en Juus en dat in verschillende situaties en sociale omgevingen verschillende dingen van een mens verwacht worden. Regels dus, en keiharde sancties als die niet nageleefd worden!
![]()
Ha, nee hoor... maar meneer staat de laatste tijd wel weer verdraaid vaak een half minuutje op de spreekwoordelijke gang (in ons geval de badkamer
![]()
).
Maar hij is zo'n vreselijk vrolijk, makkelijk en gezellig jongetje! Ik sta er gewoon versteld van, dat dat bestaat. Een zonnestraaltje is het! Mijn heerlijke, lieve zonnestraal. Hij kan niet anders dan het gelukkigste jongetje op aarde zijn, zó straalt ie.
Kortom: het gaat goed hier!
[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 07-07-2007 22:34:39 ]