Natuurlijk is het optreden van deze passant ontzettend geweldig en heeft hij een leven gered maar ik vraag mij af of het verstandig is om in zo'n geval het meisje zelfstandig naar het ziekenhuis te brengen.quote:Meisje krijgt hartaanval in Veenwouden
maandag 02 juli 2007 Veenwouden
De zeventienjarige Berber van der Veer kan het gelukkig na vertellen. Ze kreeg maandagochtend in haar woonplaats Veenwouden een hartaanval. Een toevallige passant reageerde kordaat en heeft haar ter plaatse gereanimeerd. In plaats van een ambulance te bellen, bracht hij haar direct naar het MCL in Leeuwarden.
Berber had de laatste dagen al vaker last van haar hart en ze was maandag net op weg naar de dokter. Op de Hoofdstraat werd ze getroffen door de hartaanval en kwam ze met haar fiets ten val. Gelukkig heeft de onbekend gebleven passant meteen actie ondernomen waardoor ze hem nu - langs deze weg - hartelijk kan bedanken. De hartklachten zullen nog medisch onderzocht worden.
Bron: WâldNet
Dat laatste gok ik sunquote:Op maandag 2 juli 2007 23:18 schreef SunChaser het volgende:
Maar wat is t nieuws? Dat ze een hartaanval had of dat ze met een auto naar een ziekenhuis werd gebracht?
Ja, dat is mooi natuurlijk. Maar als de man als een debiel naar het ziekenhuis is gereden hadden ze beide alsnog dood kunnen zijn. Die grote gele bussen hebben niet voor niets lampjes en toeters.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:20 schreef TheVulture het volgende:
Die man is een held, mooi dat ze het heeft overleefd
Het is dus geen nieuws maar een bedankje van het meisje naar de onbekende held.quote:Gelukkig heeft de onbekend gebleven passant meteen actie ondernomen waardoor ze hem nu - langs deze weg - hartelijk kan bedanken.
wat moet een dokter nou in godsnaam doen met iemand met een hartaanval.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:16 schreef gelly het volgende:
Veenwouden - L'warden is nogal een trip. Waarom bracht ie d'r gewoon niet naar een dokter ?
Oh, leest ie hier ?quote:Op maandag 2 juli 2007 23:21 schreef DonSauza het volgende:
Willen jullie of kunnen jullie niet lezen?
Er staat toch duidelijk:
[..]
Het is dus geen nieuws maar een bedankje van het meisje naar de onbekende held.
Had ze haar portemonnee nog wel?quote:Op maandag 2 juli 2007 23:21 schreef DonSauza het volgende:
Het is dus geen nieuws maar een bedankje van het meisje naar de onbekende held.
Die heeft de middelen om iemand te helpen ? En in de tussentijd kan een ambulance gebeld worden.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:21 schreef Wupppie het volgende:
[..]
wat moet een dokter nou in godsnaam doen met iemand met een hartaanval.
Of: wat een lekker wijf, zonde om dood te laten gaan, ze wordt straks vast verliefd op me.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:23 schreef koen_pijl het volgende:
Die gast dacht gewoon: "Yes, nu heb ik een excus om heel hard te rijden!"
Ja, maar dan nog. Ze kan zo weer dood neervallen zonder medische hulp.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:23 schreef DennisMoore het volgende:
Misschien was het famke al lang weer bij kennis etc.
Niet iedere hartaanval ziet er uit als op tv.
Dat wij maar niet aan dit vergankelijk leven kleven...quote:Op maandag 2 juli 2007 23:24 schreef gelly het volgende:
Ja, maar dan nog. Ze kan zo weer dood neervallen zonder medische hulp.
Beste man, wat wil je dat er gezegd wordt ?quote:Op maandag 2 juli 2007 23:28 schreef DonSauza het volgende:
Jongens bedankt voor jullie aandacht.
Ik had deze reacties op fok.nl ook wel kunnen verwachten.![]()
Ja, waarom niet ?quote:Op maandag 2 juli 2007 23:29 schreef Apfel. het volgende:
Wat nou als die kerel een boete krijgt voor te hard rijden? Is die kk justitie dan echt zo hard om hem te geven?
Je moet kuddo's gevenquote:Op maandag 2 juli 2007 23:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Beste man, wat wil je dat er gezegd wordt ?
Ik kom mn huis niet meer uitquote:Op maandag 2 juli 2007 23:30 schreef gelly het volgende:
Hoest met jouw rikketik sun ?
Nou, namens Temp Team, het was een verukkelijk topicquote:Op maandag 2 juli 2007 23:31 schreef DonSauza het volgende:
Wat ik wil doet er niet toe want dan heeft het weinig zin om een topic te openen.
Maar nogmaals ik had dit kunnen weten, geen probleem hoor! zo is fok.nl nu eenmaal.
Zou hij ook zijn gestopt als er een 48e assielzoeker had gelegen?quote:Op maandag 2 juli 2007 23:34 schreef gelly het volgende:
Misschien is DonSauza *betreffende man* wel en zit ie te vissen naar complimentjes.
Mijn maleis is niet zo goed sun.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:36 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Zou hij ook zijn gestopt als er een 48e assielzoeker had gelegen?
Knap meisje 17 ligt op grondquote:
quote:Op maandag 2 juli 2007 23:42 schreef MikeAtTilburg het volgende:
Misschien was het ziekenhuis wel om de hoek.
quote:Op maandag 2 juli 2007 23:16 schreef gelly het volgende:
Veenwouden - L'warden is nogal een trip. Waarom bracht ie d'r gewoon niet naar een dokter ?
Zou de buitenlander na afloop nog maagd zijn?quote:Op maandag 2 juli 2007 23:40 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Knap meisje 17 ligt op grond
lelijke 48e jarige buitenlander op grond
Zou hij stoppen voor allebei?
Misschien was ze enorm vadsig en kreeg ze daarom een hartaanvalquote:Op maandag 2 juli 2007 23:40 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Knap meisje 17 ligt op grond
lelijke 48e jarige buitenlander op grond
Zou hij stoppen voor allebei?
Ik kan je uit de droom halen, ik was het nietquote:Op maandag 2 juli 2007 23:34 schreef gelly het volgende:
Misschien is DonSauza *betreffende man* wel en zit ie te vissen naar complimentjes.
Als hij haar sneller in het ziekenhuis kon krijgen dan ze met een ambulance medische hulp kon krijgen wél. Anders niet ...quote:Op maandag 2 juli 2007 23:14 schreef DonSauza het volgende:
[..]
Natuurlijk is het optreden van deze passant ontzettend geweldig en heeft hij een leven gered maar ik vraag mij af of het verstandig is om in zo'n geval het meisje zelfstandig naar het ziekenhuis te brengen.
Hoe denken jullie hier over?
Wat een onzin. Mensen van 17 kunnen ook al een hartafwijking hebben.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 07:44 schreef FuTilE het volgende:
Meisjes van 17 die een hartaanval krijgen?
Het wachten is op de eerste kleuter met vroegtijdige dementie.
een dokter heeft HELEMAAL geen middelen om te helpen bij een hartaanval!quote:Op maandag 2 juli 2007 23:22 schreef gelly het volgende:
[..]
Die heeft de middelen om iemand te helpen ? En in de tussentijd kan een ambulance gebeld worden.
In het Noorden zijn de mensen veel dikker dan in de rest van Nederland, ontopic dusquote:Op maandag 2 juli 2007 23:29 schreef SunChaser het volgende:
Buikomtrek belangrijke risicofactor hartaanval
07 Juni 2006 08:31: Sonja Crielaard
Wie dik is loopt een grotere kans op een hartaanval. -
Leeuwardenquote:Op maandag 2 juli 2007 23:16 schreef gelly het volgende:
Veenwouden - L'warden is nogal een trip.
De hoofdstraat loopt door het 'centrum' van het dorp, met alle winkels enzo. Het is de drukste straat.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:13 schreef Gia het volgende:
Wat als dit ergens achteraf gebeurd is en zowel de man als het meisje hebben geen mobieltje bij zich.
Niet op maandagochtendquote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De hoofdstraat loopt door het 'centrum' van het dorp, met alle winkels enzo. Het is de drukste straat.
Idd en dan kun je ook een hartaanval krijgenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat een onzin. Mensen van 17 kunnen ook al een hartafwijking hebben.
idd .. maar waarom anoniem blijven ?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:15 schreef longinus het volgende:
Wachten op een ambulance is niet altijd de beste manier, prima hulpverlening zou ik zeggen![]()
Dan ben je aan de rand van Leeuwarden.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:56 schreef Amnesia. het volgende:
[..]
Leeuwarden
Naar Veenwouden
Afstand 16,9 km.
Reisduur 00:18
Een trip
Normaliter gezien is het finito na tien minuten zonder zuurstof. Het meisje heeft verdomd veel geluk gehad.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:56 schreef Amnesia. het volgende:
[..]
Leeuwarden
Naar Veenwouden
Afstand 16,9 km.
Reisduur 00:18
Een trip
Die naam kom je hier heel vaak tegen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 01:14 schreef Hathor het volgende:
Het meest bijzondere van dit bericht vind ik de naam van dat meisje....Berber. Zouden haar ouders soms een hekel aan haar gehad hebben of zo? Ongewenst kind? Hangbaby misschien?![]()
nou, ik denk dus dat het meisje het heeft overleefd, ws (!!) dankzij adequaat handelen zijnerzijds blijkbaar en het zo zinloos is om over 234 mogelijke whatifs te gaan zaniken, whatifs die op iedere situatie van toepassing zijn en waarover men gaat zeuren als zo'n what if een feit wordt en het mis gaat, waarop er weer 234 nieuwe whatifs ontstaan "wat als hij dat nu niet had gedaan, had ze dan nog geleefd"quote:Op maandag 2 juli 2007 23:14 schreef DonSauza het volgende:
[..]
Natuurlijk is het optreden van deze passant ontzettend geweldig en heeft hij een leven gered maar ik vraag mij af of het verstandig is om in zo'n geval het meisje zelfstandig naar het ziekenhuis te brengen.
Hoe denken jullie hier over?
ja, en soms zijn er situaties waarin je direct moet handelen, ondanks de regeltjes die je dat verbieden, en door dat te doen red je juist het leven van iemand.quote:Op donderdag 5 juli 2007 03:06 schreef tim2308 het volgende:
Tuurlijk praten we over whatifs, maar de richtlijnen van de reanimatieraad etc zijn duidelijk: zelf reanimeren in afwachting van proffesionals en vooral niet zelf de ambulance gaan uithangen.
En daarom is dit zo'n zinloos topicquote:Op donderdag 5 juli 2007 08:53 schreef milagro het volgende:
dat zou zomaar hier gebeurd kunnen zijn.
precies.quote:Op donderdag 5 juli 2007 09:14 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En daarom is dit zo'n zinloos topic.
Te weinig info over omstandigheden etc.
idd.quote:Op donderdag 5 juli 2007 09:47 schreef DennisMoore het volgende:
Hoewel je er al bijna vanuit kunt gaan dat iemand die weet hoe ie moet reanimeren, ook op dit punt z'n verantwoordelijkheid kent. Er zullen dus wel bijzondere omstandigheden zijn geweest.
Misschien had geen van beide een mobiele telefoon bij zich, waardoor het wat lastiger wordt om een ambulance te bellen. Die komen niet vanzelf hoor.quote:Op donderdag 5 juli 2007 03:06 schreef tim2308 het volgende:
Tuurlijk praten we over whatifs, maar de richtlijnen van de reanimatieraad etc zijn duidelijk: zelf reanimeren in afwachting van proffesionals en vooral niet zelf de ambulance gaan uithangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |