Sinds wanneer hebben we een spellingscorrector op fok?quote:Op maandag 2 juli 2007 22:03 schreef wwwer het volgende:
graat, graadsmijn spellings corrector wou het me nie vertellen
maar tnx,
Het gaat om een evenement waarbij jij geen enkele invloed hebt op de datum waarop deze gaat plaatsvinden maar waarbij het voor jezelf en anderen van groot emotioneel belang is dat je erbij aanwezig bent (tenzij je natuurlijk geen enkele band met hem hebt en het je alleen om die dag vrij gaat). Daarom vraag je in situaties als deze niet of je vrij mag, maar deel je mede dat je op die specifieke datum niet in staat bent om te werken.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:50 schreef wwwer het volgende:
Mijn vader gaat waarschijnlijk trouwen met zijn nieuwe vriendin (mijn moeder is helaas overleden)
nu ben ik werkzaam in een branche waar geen CAO o.i.d. voor geldig is. maar nu twijfel ik..
is het nou wettelijk gorgelt dat je bij een eerste graats huwelijk 1 (a 2) dagen vrij krijgt?
of wordt dat alleen cao technisch bepaald... ik twijfel.
wie kan deze wegnemen? of bevestigen
Toch is dit niet zo vanzelfsprekend hoor in mijn oude CAO stond dat je er geen dagen voor vrij krijgt, je moet daar gewoon zelf een dag vrij voor nemen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 00:32 schreef PizzaSalami het volgende:
Sinds wanneer hebben we een spellingscorrector op fok?
Maar goed, wanneer mijn baas me daarvoor geen vrij zou geven zou het mijn baas niet meer zijn.
waarom is het hier zo vaak meteen "dan moet je je afvragen of je voor zo'n werkgever wilt werken"quote:Op maandag 2 juli 2007 22:01 schreef RobKel het volgende:
gewoon even aan je baas vragen,
als hij je vrij weigert mag je je afvragen of je voor zo'n werkgever wel wilt werken
het is trouwens 1e graads
dus je WAS al vrij op die dag, maar dan nog wil je een extra dag zodat je in de baas z'n tijd lekker thuis kan blivjen stinken?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:53 schreef wwwer het volgende:
pffff slecht geregeld.. ik vindt het niet meer dan logisch dat je voor zo iets een vrije dag krijgt, net als voor bijvoorbeeld verhuizing etc...
De band met mijn vader is geweldig, dit weten ze ook op de zaak dus daar zal geen spraken van twijfel voor zijn. het vald waarschijnlijk in mijn vakantie, dus de dag was ik al vrij, maar hoop zo de dag te sparen voor kerst
Maar nogmaals bedankt voor de adviezen
Omdat ik bedoel dat als je geen vrij krijgt je je dat moet afvragen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:14 schreef hiolpi het volgende:
[..]
waarom is het hier zo vaak meteen "dan moet je je afvragen of je voor zo'n werkgever wilt werken"
Dat het je een verlofdag kost is zonder meer redelijk, en ook terecht, ook bij de droevige gebeurtenissen. Indien je een goede band hebt met een (of beide) van de personen die gaan trouwen dan is een huwelijk ook direct op jou van toepassing aangezien je een belang hebt om erbij te zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:14 schreef hiolpi het volgende:
waarom is het hier zo vaak meteen "dan moet je je afvragen of je voor zo'n werkgever wilt werken"
dit soort dingen zijn gewoon geregeld (wanneer van toepassing) in een CAO, heb je die niet, kost het 9 van 10 keer vrije dag. zelfs met CAO is het niet zeker of je vrij krijgt, over het algemeen geven ze alleen verlof voor droevige gebeurtenissen of direct op werknemer van toepassing.
Een verlofdag voor verhuizen... je mag blij zijn met het riante aantal dagen dat je in nederland krijgt...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:53 schreef wwwer het volgende:
pffff slecht geregeld.. ik vindt het niet meer dan logisch dat je voor zo iets een vrije dag krijgt, net als voor bijvoorbeeld verhuizing etc...
Hier 2 dagen voor verhuizenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:11 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Een verlofdag voor verhuizen... je mag blij zijn met het riante aantal dagen dat je in nederland krijgt...![]()
Nietquote:Op dinsdag 3 juli 2007 00:32 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben we een spellingscorrector op fok?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |