Een domme boer dus, wat de boer niet kent vreet hij niet....quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:43 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Houd je bek gewoon, ik bepaal zelf wel wat ik lekker en niet lekker vind
Ik weet hoe vegetarisch eten is hoor, mijn zus is het ookquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is idd ook al heel lang ontkracht, fijn dat je dat even toegeeft
Kom maar bij me eten een keer als ik vegetarisch kook, krijg je geen eten waar het vlees weggelaten is, dat zou stom zijn en idd zou er dan wat missen, krijg je een complete, overheerlijke maaltijd waarin je het vlees niet mist.
Om je te belonen voor het proberen mag je de volgende dag ook weer komen eten, gaan we bbq-en met bergen vlees
Nee, je hebt maar gewoon te accepteren dat er mensen zijn die niet alles lusten maar dat kan jij je weer niet voorstellen neequote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Een domme boer dus, wat de boer niet kent vreet hij niet....
Ach nou ja, jouw verlies als je nooit eens wat nieuws wilt proberen.
Eet eens bij erodome anders.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:39 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat is dus iets wat ik moeilijk te geloven vind. Dat je maaltijden zonder vlees eet omdat je het zielig vindt gaat er bij mij niet in.
Wat is er geen echte reden aan de bio-industrie zwaar klote vinden dan?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:45 schreef Sant het volgende:
geen vlees eten is
T ergste zijn de motieven.. ik heb nog NOOIT een vegetarier of veganist gehoord met echt n reden voor zijn of haar keuze waarvan ik denk: jah inderdaad, daarvoor kun je t laten...
Ongeacht ziekte, allergie, etc..
de redenen zijn allemaal t zelfde:
- ik vind t zielig voor de beessies
- ik ben tegen de huidige manier waarop ze gehouden worden
- ze worden gefokt voor t vlees, dat wil ik niet
- Ik heb een kutleven en hierdoor voel ik mezelf beter
- ik geil op marianne Thieme
- etc.
- etc.
Hoezo is dat geen "echte" reden? Wie ben jij om dat vast te stellen?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:45 schreef Sant het volgende:
geen vlees eten is
T ergste zijn de motieven.. ik heb nog NOOIT een vegetarier of veganist gehoord met echt n reden voor zijn of haar keuze waarvan ik denk: jah inderdaad, daarvoor kun je t laten...
Ongeacht ziekte, allergie, etc..
de redenen zijn allemaal t zelfde:
- ik vind t zielig voor de beessies
- ik ben tegen de huidige manier waarop ze gehouden worden
- ze worden gefokt voor t vlees, dat wil ik niet
- Ik heb een kutleven en hierdoor voel ik mezelf beter
- ik geil op marianne Thieme
- etc.
- etc.
Maar jij bent dus zo'n halven bak vegetarier of begrijp ik het nu verkeerd?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:49 schreef erodome het volgende:
Wat is er geen echte reden aan de bio-industrie zwaar klote vinden dan?
Dat is de reden waarom ik lang niet altijd vlees eet bv, door minder vlees te eten had ik vroeger al de luxe om voor goed vlees te kiezen als ik dan wel vlees wilde eten.
Wat nog een goede reden is, veel vezels eten is erg goed voor je, voor alles in je lijf zo'n beetje, vele kankersoorten waarbij je velen malen minder kans hebt om ze te krijgen en vele andere ellende dingen die je voorkomt met veel vezels eten(niet zozeer geen vlees als wel veel vezels).
Ja, dat kan 'best lekker' zijn. Er zijn echter overal vlezige alternatieven te vinden, die superieur zijn aan maaltijden met enkel groenvoer.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoezo "vleesvervanger"? Ik zie vlees niet als iets dat "vervangen" hoeft te worden. Als je een beetje kunt koken heb je geen vlees nodig om maaltijden te bereiden waar alles in zit en die ook lekker zijn.
Er bestaat niet alles lusten en er bestaat alleen maar vlees lusten, is nogal een verschil.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:48 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Nee, je hebt maar gewoon te accepteren dat er mensen zijn die niet alles lusten maar dat kan jij je weer niet voorstellen nee
Zijn genoeg mensen die niet veel lusten en als je dan vlees weghaalt blijft er weinig overquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Er bestaat niet alles lusten en er bestaat alleen maar vlees lusten, is nogal een verschil.
Ik neem aan dat je ook dingen hebt anders dan vlees die je wel lust, anders krijg je namelijk een all meat syndrome(als je alleen vlees eet), dan kom je pas echt in de problemen met je lichaam
Nope, ik ben iemand die bewust kiest voor dingen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar jij bent dus zo'n halven bak vegetarier of begrijp ik het nu verkeerd?
Je bent dus wel halven bak, je pleit voor vegatarisme maar ondertussen eet je wel vleesquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope, ik ben iemand die bewust kiest voor dingen.
Als ik vlees eet wil ik kwaliteitsvlees en eerlijk vlees, dat is niet heel goedkoop, ooit uit noodzaak om die keuze tussendoor vegetarisch gaan eten, nu de luxe om daarin te doen wat ik wil zo'n beetje, maar het vegetarische tussendoor bevalt erg goed, te goed, is gebleven.
Waar mijn man bv daarvoor vaak last had van zijn buik, opgezwollen zijn enzo nu geen centje pijn meer, lekker vitaal zijn, gezond lijf, gezonde geest, moet wel met mijn levensstijl verder zo nu en dan, grinnik.
Serieus, vegetarische maaltijden kunnen erg lekker zijn, er zijn er die ik kies boven een stuk vlees en dat geld zelfs voor mijn man, die een verstokte vleeseter is(heel wat moeite gehad die te laten proberen).
Niet elke vegetarische maaltijd heeft een vlezig alternatief.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:51 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Ja, dat kan 'best lekker' zijn. Er zijn echter overal vlezige alternatieven te vinden, die superieur zijn aan maaltijden met enkel groenvoer.
Tja, smaken verschillen. Gelukkig maar dat er meer variatie is dan alleen zoute karbonade en walnoot-salade.quote:De gedachte aan een flink stuk goed gezouten karbonade doet me watertanden. Een walnoot-salade niet.
Alleen jankbekken durven hun eigen vreten niet dood te maken. Nooit een haas dood gereden en geslacht?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoezo is dat geen "echte" reden? Wie ben jij om dat vast te stellen?
Tja, die mensen lopen groot gevaar voor hun gezondheid, enkel op vlees leven geeft een veel hoger risiko dan alleen op groenvoer leven en dat niet alteveel varieren.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:53 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Zijn genoeg mensen die niet veel lusten en als je dan vlees weghaalt blijft er weinig over![]()
En niet elke vleesmaaltijd heeft een vegetarisch alternatief zodoende zou het dom zijn om geen vlees te eten als vleeseter zijnde.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Niet elke vegetarische maaltijd heeft een vlezig alternatief.
[..]
Tja, smaken verschillen. Gelukkig maar dat er meer variatie is dan alleen zoute karbonade en walnoot-salade.
Oh, ik ben ook geen vegatariėr. Ben ik dan ook illegaal bezig?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:56 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je bent dus wel halven bak, je pleit voor vegatarisme maar ondertussen eet je wel vlees![]()
En je laatste alinea slaat dus niet op alle mensen want niet iedereen heeft jouw smaak![]()
Geen vlees eten is iets anders dan nooit vegatarisch eten.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En niet elke vleesmaaltijd heeft een vegetarisch alternatief zodoende zou het dom zijn om geen vlees te eten als vleeseter zijnde.
Wie zegt dat ik niks anders lustquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, die mensen lopen groot gevaar voor hun gezondheid, enkel op vlees leven geeft een veel hoger risiko dan alleen op groenvoer leven en dat niet alteveel varieren.
Maar je bent dus gewoon een zeikert met eten, of ben je nog van het idee vieze doorgekookte groentes, aardappelen en vlees met een fikse scheut jus?
Dat je denkt dat als je het vlees weglaat je opgescheept zit met vieze kapotgekookte groente en wat melige aardappelen?
Omdat bij lange na niet al het vlees afkomstig uit de BIO industrie... Dat is een vorm van aandacht trekkerij, ik durf zelfs te wedden dat je nog nooit op een vleesverwerkingsbedrijf bent geweest of uberhaupt een mesterij van binnen hebt gezien... JA er zijn bedrijven waar de omstandigheden ermbarmelijk zijn, maar met nieuwe richtlijnen en dergelijke zou ik je graag eens willen uitnodigen in een moderne mesterij, kip, koe, whatever.. deze beesten hebben het niet meer slecht. de tijd van met 20 op 1m² is geweest en komt bijna niet meer voor.. diegene die zich daar nog schuldig aan maken moeten inderdaad aangepakt worden... Het is alleen zo godverlaten zielig dat dit ook het enige excuus is dat gemaakt wordt.. helaas is dat punt van discussie steeds verder uit de aatschappij verdreven...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat is er geen echte reden aan de bio-industrie zwaar klote vinden dan?
Dat is de reden waarom ik lang niet altijd vlees eet bv, door minder vlees te eten had ik vroeger al de luxe om voor goed vlees te kiezen als ik dan wel vlees wilde eten.
Wat nog een goede reden is, veel vezels eten is erg goed voor je, voor alles in je lijf zo'n beetje, vele kankersoorten waarbij je velen malen minder kans hebt om ze te krijgen en vele andere ellende dingen die je voorkomt met veel vezels eten(niet zozeer geen vlees als wel veel vezels).
voor iemand met n leeftijd van 25-26 breng je godverdomme een enorme meerwaarde aan de discussie met je reply's... of kun je niet meer dan 1 zin typen?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoezo is dat geen "echte" reden? Wie ben jij om dat vast te stellen?
Het maakt je alleen minder geloofwaardigquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oh, ik ben ook geen vegatariėr. Ben ik dan ook illegaal bezig?
En zelf wel een huisdier houden die je vertroetelt met vanalles en nog wat. Ik zou je kop wel een willen zien als ik dat beest een flinke rot schop geef.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Maar dat is zielig voor de diertjes![]()
![]()
![]()
NOU EN![]()
Dat klopt...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Geen vlees eten is iets anders dan nooit vegatarisch eten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |