abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51413855
Doet TinyMCE geen bb-code?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 00:08:22 #202
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51414333
Jawel, maar dat is veel te uitgebreid (en ik hoef die wysiwyg er niet bij). Maar misschien moet ik daar toch maar aan ja...

Had gehoopt dat er ergens iets simpels was.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51414706
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 00:08 schreef wonderer het volgende:
Jawel, maar dat is veel te uitgebreid (en ik hoef die wysiwyg er niet bij). Maar misschien moet ik daar toch maar aan ja...

Had gehoopt dat er ergens iets simpels was.
Ik heb ooit eens een beginnetje gemaakt. Er zullen nog wel wat bugs in zitten of dingen ontbreken. Bronvermelding zou aardig zijn als je 't gebruikt.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  vrijdag 13 juli 2007 @ 02:29:41 #204
71919 wonderer
pi_51417713
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 00:20 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens een beginnetje gemaakt. Er zullen nog wel wat bugs in zitten of dingen ontbreken. Bronvermelding zou aardig zijn als je 't gebruikt.
Dat is inderdaad zo'n beetje precies wat ik bedoelde ja

Mag ik er een beetje mee knutselen zodat het beter in de layout past en zo? Ik snap niet zoveel van de javascript maar dat komt allemaal wel goed.

Als je wil, laat ik wel weten als ik verbeteringen aanbreng of zo en met die bronvermelding komt het ook wel goed
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_51420594
even een snel regex vraagje, ik ben bezig met bulletin board tags te verwerken, alleen voert hij het maar 1x door. nu is er dus een flag (als het goed is) wat ervoor zorgt dat hij alle gevonden dingen vervangt, in plaats van maar 1x.. in javascript zou dat /g moeten zijn, maar PHP lijkt dit niet te herkennen. Ik heb het niet kunnen vinden met google, kan iemand mij verder helpen?
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 09:26:27 #206
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_51420732
gebruik preg_match_all ipv preg_match
pi_51420940
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 09:26 schreef ralfie het volgende:
gebruik preg_match_all ipv preg_match
hmm eigenlijk gebruik ik preg_replace..

preg_match lijkt geen array te pakken?
pi_51426170
Heeft iemand hier ervaring met WURFL en een van de php implementaties daarvan zoals PHP Tools, Tera-WURFL of WALL for PHP om pagina's voor pda's en mobiele telefoons te maken?
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_51428916
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 09:20 schreef Desdinova het volgende:
even een snel regex vraagje, ik ben bezig met bulletin board tags te verwerken, alleen voert hij het maar 1x door. nu is er dus een flag (als het goed is) wat ervoor zorgt dat hij alle gevonden dingen vervangt, in plaats van maar 1x.. in javascript zou dat /g moeten zijn, maar PHP lijkt dit niet te herkennen. Ik heb het niet kunnen vinden met google, kan iemand mij verder helpen?
/iUs lijkt het te fixen.
pi_51437705
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:16 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Zet eens een echo count($sql); erop ... kijken wat daar het resultaat van is.. dan weet je ook meteen hoeveel variabelen er in de array moet komen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$sql
= "SELECT
            `module_action`
        FROM
            `dfms_modules`"
;

$result = mysql_query($sql) or die (mysql_error());
$count = mysql_num_rows($result);
echo
'Count: ' . $count . '<br>';
$valid = array();

$valid = mysql_fetch_array($result);
print_r($valid);
?>

Geeft:

Count: 3
Array ( [0] => nieuws [module_action] => nieuws )

Terwijl ik toch echt 3 waardes in de array verwacht.

[ Bericht 4% gewijzigd door MrDoegewoon op 13-07-2007 21:57:14 ]
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  vrijdag 13 juli 2007 @ 19:09:11 #211
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_51439130
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 21:42 schreef Chandler het volgende:

[..]

En dit noem je lui? ik ken wel ergere posters

Vind het respectabel dat je dingen zo duidelijk uit kunt leggen, even als Jera, CraZaay en SuperRembo... Jullie alleen hebben aardig wat kennis en kunnen dat veelal ook op een duidelijke manier uitleggen. In mijn geval is dat bijna altijd erg positief... tenminste dat ervaar ik en volgens mij ook een hoop andere mensen.

Als je eens tijd hebt mag je dit soort posts natuurlijk ook altijd op de FOK wiki plaatsen
Dat was lui en weinig, wou het in eerste instantie veel uitgebreider doen .

Weet niet hoe het met de rest zit maar ik draai al wat jaartjes mee met PHP. Weet niet hoe het met de andere op dat gebied zit maar zal me niet verbazen als dat het zelfde zal zijn . Duidelijk dingen uitleggen is niet bar moeilijk. Je schrijft dingen alsof je het tegen een kind zou uitleggen. (Klinkt niet al te positief maar het maakt het wel makkelijker om te bedenken hoe je het uitlegt .) Bedankt voor het compliment iig .

Wil wel al een tijdje articles gaan schrijven dus misschien misschien ook niet .
phluphy for president!
  vrijdag 13 juli 2007 @ 19:31:49 #212
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_51439879
Vraagje.

Stel, ik heb een string $message
Hoe verander ik dan:
"Ik schreef een tekst in je gastenboek met een link [link=linklinklink.nl]tekstlink[/link]"
naar een <a> code?
zoals FOK! en andere fora dat doen...
  vrijdag 13 juli 2007 @ 19:42:16 #213
81237 releaze
best of both worlds
pi_51440195
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
In een vorig topic heb ik geschreven dat ik bezig ben met de website van iemand en ik loop nu tegen iets aan qua php waar ik helemaal niets van weet, aangezien ik niets van php weet.

De persoon waarvoor ik de website maak is een schrijver die regelmatig nieuwe stukken in verschillende secties van zijn website wilt plaatsen.
Hij weet zelf helemaal niets van webdesign dus ik wil het proberen zo toegankelijk mogelijk voor hem te maken, zodat hij niet iedere keer als hij een stuk wil toevoegen mij hoeft te emailen om het gedaan te krijgen.

Ik neem nu als voorbeeld de subsectie gedichten.
ik zat er aan te denken om een directory aan te maken waarin hij in plain text z'n gedicht kan typen. dat is voor hem de allermakkelijkste en enigste optie op dit moment om zelfstandig content op z'n site te kunnen plaatsen.
ik heb de code van een 'directorylister', welke de bestandsnaam en locatie in de vorm van een a hrefje genereert. Toffe code natuurlijk, maar hier houdt het niet bij op, want ik wil dat als je op het linkje klikt de inhoud van het tekstdocumentje ook op de website geplaatst wordt.

Nu heb ik dus een php include code, maar die verplicht je de bestandnaam van het documentje op te voeren. Dit zou dus betekenen dat als hij een nieuw gedicht toevoegd aan de website hij mij alsnog moet emailen met de vraag of ik een nieuwe include aan het php bestand kan toevoegen.

ik vroeg me af hoe ik dit volautomatisch kan doen. Dus dat eenzelfde website EN een directorylist genereert, en op verzoek de inhoud van de bestanden in die directory kan tonen... zonder tussenkomst van een mens.

Ehrmm.. ik vind het heel erg moeilijk om dit zo uit te leggen... ik hoop dat iemand er een touw aan vast kan knopen! Ik zat zelf ff te pielen met php en heb geprobeerd de twee onderstaande codes in elkaar te mergen, maar zonder succes.

ik zou jullie echt suuuuuuper dankbaar zijn als dit probleempje verholpen zou kunnen worden!

Hierbij de codes die ik voorheen altijd heb gebruikt.

de directory lister:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$dir="storage/";
$a=opendir($dir);
while($b=readdir($a)) { 
  if (!ereg('^.',$b)) {
    $files[] = $b;
  }
}
closedir($a);
asort ($files);
reset ($files);
while ($val = array_shift($files)) {
  echo "<div class="storage"><a href="$dir$val" class="adm">$val</a></div><br />n";
}
$files = array();
?>

de include
1
2
3
4
5
<?
$page = $_GET["page"];
if ($page =="onderdezon") {
       include ("onderdezon.txt");
} ?>
pi_51443025
Wat je kan doen he is een functie maken die een lijst van bestanden teruggeeft en bijvoorbeeld als argument de directory heeft waarvan je de bestanden wilt hebben (zoals in je eerste fragment). Die lijst kan je dan opvragen en zo controleren of de door iemand opgevraagde pagina wel bestaat (functie in_array).

Misschien eens kijken naar een eenvoudig open source cms'je anders?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:15:00 #215
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_51444897
Laat ik ook maar eens een vraag hier achter laten..

Ik heb een RSS geschreven met behulp van het DOMDocument classe. Mijn gegevens komen van een masterserver welke de gegevens van het spel Shadow Ops bij houden. De gegevens in deze tabel komen dan ook van hoe de server admin dit heeft ingesteld en ik heb dus geen invloed hierop, ben dus afhankelijk van de data zoals het in de database staat.

Nu komt het wel eens voor dat ze rare namen verzinnen voor hun server, zo ook in mijn geval. Er is 1 server welke het copyright sign (©) in zijn servernaam heeft staan.
De description wordt al afgevangen met de CDATA veld. Echter de RSS readers lopen toch hierop vast.

Nu ben ik bezig geweest met de str_replace, echter tot op heden heb ik het hiermee ook niet op kunnen lossen.

Iemand enig idee hoe verder?
Overigens werkt het in FF al wel, maar wordt die niet goed gevalideerd. IE echter accepteerd deze fout niet.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:19:34 #216
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_51445011
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:15 schreef ursel het volgende:
Nu komt het wel eens voor dat ze rare namen verzinnen voor hun server, zo ook in mijn geval. Er is 1 server welke het copyright sign (©) in zijn servernaam heeft staan.
De description wordt al afgevangen met de CDATA veld. Echter de RSS readers lopen toch hierop vast.
Misschien met een andere encoding aanduiding? Dus even spelen met <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> of <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> bovenaan de RSS XML?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:29:32 #217
63192 ursel
pi_51445237
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:19 schreef Flurry het volgende:

[..]

Misschien met een andere encoding aanduiding? Dus even spelen met <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> of <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> bovenaan de RSS XML?
Sorry, vergeten te vermelden, ik heb de encodings van deze pagina al geprobeerd.
Geen enkele werkt in IE, en alleen utf-8 werkt nog wel in FF. Deze heb geef ik nu dus ook mee.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:34:14 #218
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_51445414
Voor de gene die het nog niet gelezen hadden: http://pro.tweakers.net/n(...)-PHP-4-getekend.html
phluphy for president!
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:55:02 #219
71919 wonderer
pi_51446175
Ik heb gisteren PEAR geinstalleerd en de BBCodeParser en nu wil ik het gebruiken en nou klaagt ie dat ie het filterbestand niet kan vinden, ondanks dat het pad correct is (dat kan toch relatief zijn, met require_once, hoeft niet absoluut?), inclusief hoofdletters enzo, en alle rechten heb ik op 777 staan (voor de zekerheid) maar hij zeikt nog steeds dat het niet klopt...

Iemand een idee?
pi_51455529
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:34 schreef WyriHaximus het volgende:
Voor de gene die het nog niet gelezen hadden: http://pro.tweakers.net/n(...)-PHP-4-getekend.html
vind ik best balen.

Nu moet ik voor Winhooz weer een nieuwe install maken met.

1. De laatste final build van apache
2. De laatste versie van php 5
3. De laatste versie van GD2 (compileren)
4. De laatste versie van MySQL!

OFtwel ik ben een week kwijt

Ach moet me toch gaan richten op de toekomst!!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_51457244
Ik zit weer vast op een ietwat gecompliceerde query

1
2
3
4
5
6
SELECT i.ID, i.Naam, i.EmailAdres, i.Betaalcode, 
      ((i.AantalParty * f.PrijsParty)) AS Totaalbedrag,
      b.Bedrag as BetalingBedrag
      FROM inschrijvingen AS i, feesten AS f
      LEFT JOIN betalingen AS b ON i.Betaalcode = b.Betaalcode
      WHERE f.ID = i.FeestID
quote:
Unknown column 'i.Betaalcode' in 'on clause'
Simpele query dus. Per inschrijving de persoonsgegevens, alle betalingen van deze inschrijving en het totaalbedrag van de inschrijving. Gecompliceerd, maar ik hou er van alles in 1 query te stoppen

Arg. Is een error als dit uberhaupt mogelijk? i.Betaalcode gebruik ik twee regels terug nog namelijk.

Edit:Mijn progress: Als ik het feestgedeelte (Totaalbedrag) eruit haal, werkt de query prima. Vreemd? Gebruik ik soms een verkeerde syntax?

[ Bericht 13% gewijzigd door Geqxon op 14-07-2007 12:11:19 ]
pi_51457489
Vage error... zie zo snel niet wat er mis mee is...

eigenlijk doe je trouwens twee joins of niet, met die WHERE f.ID = i.FeestID?
En vinden jullie het nou echt handig om overal met i. f. etc te werken? Ik vind dit totaal onleesbaar worden namelijk.... waarom niet gewoon inschrijving. en feesten. gebruiken?
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:22:08 #223
63192 ursel
pi_51457612
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 12:04 schreef Geqxon het volgende:
Ik zit weer vast op een ietwat gecompliceerde query
[ code verwijderd ]

[..]

Simpele query dus. Per inschrijving de persoonsgegevens, alle betalingen van deze inschrijving en het totaalbedrag van de inschrijving. Gecompliceerd, maar ik hou er van alles in 1 query te stoppen

Arg. Is een error als dit uberhaupt mogelijk? i.Betaalcode gebruik ik twee regels terug nog namelijk.

Edit:Mijn progress: Als ik het feestgedeelte (Totaalbedrag) eruit haal, werkt de query prima. Vreemd? Gebruik ik soms een verkeerde syntax?
1
2
3
4
5
6
      ((i.AantalParty * f.PrijsParty)) AS Totaalbedrag,
      FROM inschrijvingen  i, feesten  f
      WHERE f.ID = i.FeestID

Werkt dat beter als je die AS tussen de tabel naam en zijn afkorting weghaalt?
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 12:16 schreef Xcalibur het volgende:

En vinden jullie het nou echt handig om overal met i. f. etc te werken? Ik vind dit totaal onleesbaar worden namelijk.... waarom niet gewoon inschrijving. en feesten. gebruiken?
Werkt redelijk goed en overzichtelijk als je grote queries gaat maken.
Zeker als je ook gelijk een sum of een count met je SQL meegeeft. Dan wordt de SQL zo lang dat het niet leuk meer is om voor elke cel de volledige tabelnaam mee te geven.

Tevens heb je in je SQL vaak maar een klein aantal tabellen, dus zo onduidelijk zal het niet zijn en is de afkorting nog een in de SQL zelf gedefineerd ook..
pi_51457620
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 12:16 schreef Xcalibur het volgende:

Inderdaad twee joins, al is de "feesten" joins een join puur om wat informatie te gatheren.

Dat tweede: Omdat mijn query dan achterlijk groot wordt. Op deze manier is het juist een stuk duidelijker. Bovenstaande query is ongeveer 30% van de complete query, vandaar
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 12:22 schreef ursel het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

Werkt dat beter als je die AS tussen de tabel naam en zijn afkorting weghaalt?
Helaas hetzelfde resultaat. Ik heb overigens een vrij recente PHP en MySQL versie
pi_51457943
Weer wat progress gemaakt:

1
2
3
4
      FROM inschrijvingen AS i, feesten

Werkt niet.

1