Ik heb ooit eens een beginnetje gemaakt. Er zullen nog wel wat bugs in zitten of dingen ontbreken. Bronvermelding zou aardig zijn als je 't gebruikt.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 00:08 schreef wonderer het volgende:
Jawel, maar dat is veel te uitgebreid (en ik hoef die wysiwyg er niet bij). Maar misschien moet ik daar toch maar aan ja...
Had gehoopt dat er ergens iets simpels was.
Dat is inderdaad zo'n beetje precies wat ik bedoelde jaquote:Op vrijdag 13 juli 2007 00:20 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een beginnetje gemaakt. Er zullen nog wel wat bugs in zitten of dingen ontbreken. Bronvermelding zou aardig zijn als je 't gebruikt.
hmm eigenlijk gebruik ik preg_replace..quote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:26 schreef ralfie het volgende:
gebruik preg_match_all ipv preg_match
/iUs lijkt het te fixen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:20 schreef Desdinova het volgende:
even een snel regex vraagje, ik ben bezig met bulletin board tags te verwerken, alleen voert hij het maar 1x door. nu is er dus een flag (als het goed is) wat ervoor zorgt dat hij alle gevonden dingen vervangt, in plaats van maar 1x.. in javascript zou dat /g moeten zijn, maar PHP lijkt dit niet te herkennen. Ik heb het niet kunnen vinden met google, kan iemand mij verder helpen?
quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:16 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Zet eens een echo count($sql); erop ... kijken wat daar het resultaat van is.. dan weet je ook meteen hoeveel variabelen er in de array moet komen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | $sql = "SELECT `module_action` FROM `dfms_modules`"; $result = mysql_query($sql) or die (mysql_error()); $count = mysql_num_rows($result); echo 'Count: ' . $count . '<br>'; $valid = array(); $valid = mysql_fetch_array($result); print_r($valid); ?> |
Dat was lui en weinig, wou het in eerste instantie veel uitgebreider doenquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:42 schreef Chandler het volgende:
[..]
En dit noem je lui? ik ken wel ergere posters
Vind het respectabel dat je dingen zo duidelijk uit kunt leggen, even als Jera, CraZaay en SuperRembo... Jullie alleen hebben aardig wat kennis en kunnen dat veelal ook op een duidelijke manier uitleggen. In mijn geval is dat bijna altijd erg positief... tenminste dat ervaar ik en volgens mij ook een hoop andere mensen.
Als je eens tijd hebt mag je dit soort posts natuurlijk ook altijd op de FOK wiki plaatsen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | $dir="storage/"; $a=opendir($dir); while($b=readdir($a)) { if (!ereg('^.',$b)) { $files[] = $b; } } closedir($a); asort ($files); reset ($files); while ($val = array_shift($files)) { echo "<div class="storage"><a href="$dir$val" class="adm">$val</a></div><br />n"; } $files = array(); ?> |
1 2 3 4 5 | $page = $_GET["page"]; if ($page =="onderdezon") { include ("onderdezon.txt"); } ?> |
Misschien met een andere encoding aanduiding? Dus even spelen met <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> of <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> bovenaan de RSS XML?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:15 schreef ursel het volgende:
Nu komt het wel eens voor dat ze rare namen verzinnen voor hun server, zo ook in mijn geval. Er is 1 server welke het copyright sign (©) in zijn servernaam heeft staan.
De description wordt al afgevangen met de CDATA veld. Echter de RSS readers lopen toch hierop vast.
Sorry, vergeten te vermelden, ik heb de encodings van deze pagina al geprobeerd.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:19 schreef Flurry het volgende:
[..]
Misschien met een andere encoding aanduiding? Dus even spelen met <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> of <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> bovenaan de RSS XML?
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:34 schreef WyriHaximus het volgende:
Voor de gene die het nog niet gelezen hadden: http://pro.tweakers.net/n(...)-PHP-4-getekend.html
1 2 3 4 5 6 | ((i.AantalParty * f.PrijsParty)) AS Totaalbedrag, b.Bedrag as BetalingBedrag FROM inschrijvingen AS i, feesten AS f LEFT JOIN betalingen AS b ON i.Betaalcode = b.Betaalcode WHERE f.ID = i.FeestID |
Simpele query dus. Per inschrijving de persoonsgegevens, alle betalingen van deze inschrijving en het totaalbedrag van de inschrijving. Gecompliceerd, maar ik hou er van alles in 1 query te stoppenquote:Unknown column 'i.Betaalcode' in 'on clause'
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:04 schreef Geqxon het volgende:
Ik zit weer vast op een ietwat gecompliceerde query
[ code verwijderd ]
[..]
Simpele query dus. Per inschrijving de persoonsgegevens, alle betalingen van deze inschrijving en het totaalbedrag van de inschrijving. Gecompliceerd, maar ik hou er van alles in 1 query te stoppen
Arg. Is een error als dit uberhaupt mogelijk? i.Betaalcode gebruik ik twee regels terug nog namelijk.
Edit:Mijn progress: Als ik het feestgedeelte (Totaalbedrag) eruit haal, werkt de query prima. Vreemd? Gebruik ik soms een verkeerde syntax?
1 2 3 4 5 6 | ((i.AantalParty * f.PrijsParty)) AS Totaalbedrag, b.Bedrag as BetalingBedrag FROM inschrijvingen i, feesten f LEFT JOIN betalingen AS b ON i.Betaalcode = b.Betaalcode WHERE f.ID = i.FeestID |
Werkt redelijk goed en overzichtelijk als je grote queries gaat maken.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:16 schreef Xcalibur het volgende:
Vage error... zie zo snel niet wat er mis mee is...
eigenlijk doe je trouwens twee joins of niet, met die WHERE f.ID = i.FeestID?
En vinden jullie het nou echt handig om overal met i. f. etc te werken? Ik vind dit totaal onleesbaar worden namelijk....waarom niet gewoon inschrijving. en feesten. gebruiken?
Inderdaad twee joins, al is de "feesten" joins een join puur om wat informatie te gatheren.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:16 schreef Xcalibur het volgende:
Vage error... zie zo snel niet wat er mis mee is...
eigenlijk doe je trouwens twee joins of niet, met die WHERE f.ID = i.FeestID?
En vinden jullie het nou echt handig om overal met i. f. etc te werken? Ik vind dit totaal onleesbaar worden namelijk....waarom niet gewoon inschrijving. en feesten. gebruiken?
Helaas hetzelfde resultaat. Ik heb overigens een vrij recente PHP en MySQL versiequote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:22 schreef ursel het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Werkt dat beter als je die AS tussen de tabel naam en zijn afkorting weghaalt?
1 2 3 4 | b.Bedrag as BetalingBedrag FROM inschrijvingen AS i, feesten LEFT JOIN betalingen AS b ON i.Betaalcode = b.Betaalcode |
1 2 3 4 | b.Bedrag as BetalingBedrag FROM inschrijvingen AS i LEFT JOIN betalingen AS b ON i.Betaalcode = b.Betaalcode |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |