geef jij zomaar broncode vrij?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:20 schreef WyriHaximus het volgende:
Heb je contact opgenomen met 9292ov.nl? Die kunnen je vast meer vertellen.
Soms wel, soms niet. Maar hier wil je de methode weten en niet de codequote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:30 schreef qu63 het volgende:
[..]
geef jij zomaar broncode vrij?
Maar ik kan ze idd wel ff mailen ja..
Denk persoonlijk dat dat een betaalde service is die providers aanbieden en niet zomaar gratis. Anders zou het wel erg makkelijk worden om er achter te komen waar een willekeurig mobieltje is....quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:07 schreef qu63 het volgende:
hmz, volgens 9292ov.nl gaat het via Location Based Services.. Nu nog een LBS script vinden
de methode is LBS, de code wil ik ook weten!quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:19 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet. Maar hier wil je de methode weten en niet de code.
Vergeet niet dat nooit geschoten altijd mis is.
het is ook als freeware te vinden voor mijn gsm -> http://www.afischer-online.de/sos/celltrack/index.htmlquote:Denk persoonlijk dat dat een betaalde service is die providers aanbieden en niet zomaar gratis. Anders zou het wel erg makkelijk worden om er achter te komen waar een willekeurig mobieltje is....
De helft hier zou dat ook graag willen wetenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:23 schreef qu63 het volgende:
[..]
de methode is LBS, de code wil ik ook weten!
En dat is alleen voor je eigen telefoon, niet voor 1 die op je website komtquote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:23 schreef qu63 het volgende:
[..]
het is ook als freeware te vinden voor mijn gsm -> http://www.afischer-online.de/sos/celltrack/index.html
alleen daarmee krijg ik het dus nog niet op mijn website..
ohjaquote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:17 schreef WyriHaximus het volgende:
En dat is alleen voor je eigen telefoon, niet voor 1 die op je website komt. Behoorlijk groot verschil namelijk
.
Wel tof progje trouwensquote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:35 schreef qu63 het volgende:
[..]
ohja
dan toch maar een net mailtje naar 9292ov.nl sturen
mail verstuurd, antwoord zal wel tot volgende week vrijdag wachtenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:19 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Wel tof progje trouwens.
Laat ff weten wat ze terug mailen, wil het ook wel weten namelijk.
Goed tijd zat om wat andere dingen af te ronden dusquote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:06 schreef qu63 het volgende:
[..]
mail verstuurd, antwoord zal wel tot volgende week vrijdag wachten
| 1 |
SQL Query,:quote:SQL query faild. Error Messsage: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'it.`load`) AS avg_load, AVG(i.`query_time`,it.`query_time`) AS avg_query_time, A' at line 1
quote:SELECT AVG(i.`load`,it.`load`) AS avg_load, AVG(i.`query_time`,it.`query_time`) AS avg_query_time, AVG(i.`php_time`,it.`php_time`) AS avg_php_time, MAX(i.`load`,it.`load`) AS max_load, MAX(i.`query_time`,it.`query_time`) AS max_query_time, MAX(i.`php_time`,it.`php_time`) AS max_php_time FROM access_log_index i, access_log_index_tmp it WHERE (i.`time` > 1183803588 AND i.`time` < 1183807188) AMD (it.`time` > 1183803588 AND it.`time` < 1183807188)
moet het dan niet SELECT AVG('i.load', 'it.load') enzo zijnquote:Op zondag 8 juli 2007 12:44 schreef WyriHaximus het volgende:
Goed mijn idee pikt hij dus niet.
[..]
SQL Query,:
[..]
quote:Op zondag 8 juli 2007 12:58 schreef qu63 het volgende:
[..]
moet het dan niet SELECT AVG('i.load', 'it.load') enzo zijn
SQL Query:quote:SQL query faild. Error Messsage: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '`it.load`) AS avg_load, AVG(`i.query_time`,`it.query_time`) AS avg_query_time, A' at line 1
Gebruik ` eingelijk alleen als ik met een veld naar werk wat mysql niet leuk vind als ik hem zonder ` er om heen schrijfquote:SELECT AVG(`i.load`,`it.load`) AS avg_load, AVG(`i.query_time`,`it.query_time`) AS avg_query_time, AVG(`i.php_time`,`it.php_time`) AS avg_php_time, MAX(`i.load`,`it.load`) AS max_load, MAX(`i.query_time`,`it.query_time`) AS max_query_time, MAX(`i.php_time`,`it.php_time`) AS max_php_time FROM access_log_index i, access_log_index_tmp it WHERE (`i.time` > 1183804909 AND `i.time` < 1183808509) AMD (`it.time` > 1183804909 AND `it.time` < 1183808509)
Misschien is het eens handig om uit te zoeken waar ze nou echt voor dienen en hoe je ze gebruiktquote:[b]Op zondag 8 juli 2007 13:06 schreef
Gebruik ` eingelijk alleen als ik met een veld naar werk wat mysql niet leuk vind als ik hem zonder ` er om heen schrijf.
Om reserved words toch als colomnamen te kunnen gebruikenquote:Op zondag 8 juli 2007 20:08 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Misschien is het eens handig om uit te zoeken waar ze nou echt voor dienen en hoe je ze gebruikt
Precies dat dusquote:Op zondag 8 juli 2007 20:08 schreef SuperRembo het volgende:
1. Wat wil je met "AVG(`i.load`,`it.load`)" bereiken?
Het gemiddelde van i.load en it.load? Dat kan niet. AVG accepteert maar 1 parameter, namelijk een kolomnaam. AVG berekent het gemiddelde van de opgegeven kolom over alle regels waarop gegroepeerd wordt.
Jij gebruikt geen GROUP BY, dus deze query zal 0 of 1 regel opleveren.
Was oorspronkelijk maar 1 tabel en heb de ` die eerst alleen om de colom namen stonden. Daarna na de comment van een user er helemaal omheen gezetquote:Op zondag 8 juli 2007 20:08 schreef SuperRembo het volgende:
2. Als je backticks gebruikt, gebruik ze dan goed. Dus niet `tabelnaam.kolomnaam`, maar `tabelnaam`.`kolomnaam`.
De 2 zijn kwa structuur exact het zelfde, alleen bevat _tmp de meest recente reccords die zijn toegevoegd. Om de zoveel tijd worden de reccords overgezet naar de andere tabel en word _tmp leeg gemaakt.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:08 schreef SuperRembo het volgende:
3. Wat is de relatie tussen access_log_index en access_log_index_tmp? Hebben die geen id waar je op kan joinen?
Ow nog niet eens opgevallen, zat nog bij de error er voorquote:
quote:Op zondag 8 juli 2007 20:08 schreef SuperRembo het volgende:
5. Zet hier en daar een regeleinde in je query, dat leest makkelijker en daardoor maak je minder snel fouten.
In dat geval is het waarschijnlijk het snelst om 2 losse query's te doen en daar dan in php het gewogen gemiddelde van te nemen.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:08 schreef WyriHaximus het volgende:
De 2 zijn kwa structuur exact het zelfde, alleen bevat _tmp de meest recente reccords die zijn toegevoegd. Om de zoveel tijd worden de reccords overgezet naar de andere tabel en word _tmp leeg gemaakt.
Ja daar zat ik ook al aan te denkenquote:Op zondag 8 juli 2007 22:16 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
In dat geval is het waarschijnlijk het snelst om 2 losse query's te doen en daar dan in php het gewogen gemiddelde van te nemen.
Yup was een maar een ideequote:Op zondag 8 juli 2007 22:24 schreef SuperRembo het volgende:
Dat lijkt me een verre van optimale oplossing.
| 1 2 3 4 5 6 | FROM (SELECT * FROM access_log_index UNION SELECT * FROM access_log_index_tmp) WHERE `time` > 0 AND `time` < 111111111111 |
| 1 2 3 4 5 | FROM (SELECT * FROM access_log_index WHERE `time` > 0 AND `time` < 111111111111 UNION SELECT * FROM access_log_index_tmp WHERE `time` > 0 AND `time` < 111111111111) |
Heb je wel indexen enzoquote:Op maandag 9 juli 2007 12:10 schreef WyriHaximus het volgende:
Ah dat is wel erg tof! Thanks
. Alleen minder dat de SQL server zo goed als op ze bek ging
...
Die worden toch bij iedere insert opnieuw aangemaakt? Of zit ik er naast?quote:
Laat ik het anders zeggen, heb je ze gedefinieerd ?quote:Op maandag 9 juli 2007 12:22 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Die worden toch bij iedere insert opnieuw aangemaakt? Of zit ik er naast?![]()
Nog nietquote:Op maandag 9 juli 2007 12:28 schreef JortK het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen, heb je ze gedefinieerd ?
Ben het ook wel van plan, alleen zit er mee dat het niet 20 sec moet duren. Aangezien het zo lang duurde toen ik er wel een index op plaatstequote:
| 1 2 3 4 5 6 7 | $max = 433; for ($i = $steps; $i >= 0; $i--) { $k = round($i * $max / $steps); echo "$i: $k<br>"; } |
| 1 2 3 | $s=10;$g=433;for($i=$s;$i!=0;--$i)echo round($i*($g/$s),0).'<br />'; ?> |
Was daar niet een contest van hier een jaar geleden ofzo? Kijken wie de meest uber oneliner kon maken?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:40 schreef Thomass het volgende:
Of als je voor de uber short 13370R-oneliner versie gaat (![]()
![]()
)
[ code verwijderd ]
ik had is een bash scriptje geschrven om m'n WLAN NIC's MAC adres aan te passen, en dat was eerst 5 regeltjes fzo, en toen had ik er 3 regels van gemaakt..quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:05 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Was daar niet een contest van hier een jaar geleden ofzo? Kijken wie de meest uber oneliner kon maken?
Bash is geil en erg compactquote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:12 schreef mike4141 het volgende:
[..]
ik had is een bash scriptje geschrven om m'n WLAN NIC's MAC adres aan te passen, en dat was eerst 5 regeltjes fzo, en toen had ik er 3 regels van gemaakt..
en toen zat ik met wat gasten in #bash te lullen, en toen kwam er zo 1 zo hackert
en die herscreef dat zo in minder dan een halve regel, in minder dan een halve minuut![]()
was verder niet meer leesbaar fzo,maar daar ging het niet om.....
Zo kan het:quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:08 schreef portier het volgende:
Ik heb een output uit een berekening die tussen de -100.000 en +100.000 kan liggen. Nu wil ik dat als de output gegeven wordt er een puntje tussen komt, dus niet 100000 maar 100.000. Hoe doe ik dit? Ik heb wel str_split gezien, maar die telt van voren en aangezien wat voor de punt staat kan verschillen werkt dit niet echt, is er ook een functie die van achter telt?
| 1 2 3 | $result = preg_replace('/(?<=\d)(?=(?:\d\d\d)+$)/', ',', $getal_als_string); ?> |
Is ook een functie voor http://nl2.php.net/number_formatquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:34 schreef doka het volgende:
[..]
Zo kan het:
[ code verwijderd ]
Misschien ook met printf(), maar dat zou je even moeten opzoeken.
Mijn dank is groot.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:34 schreef doka het volgende:
[..]
Zo kan het:
[ code verwijderd ]
Misschien ook met printf(), maar dat zou je even moeten opzoeken.
| 1 2 3 | if (!isset($title) || strlen($title) == 0) { ?> |
Yup. PHP gaat niet de hele if af als het het resultaat al weetquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:46 schreef Geqxon het volgende:
[ code verwijderd ]
In dit geval wordt het tweede deel van de statement toch alleen uitgevoerd als $title geset is? Dit om eventueele errors af te vangen
Het is eigenlijk vrij eenvoudig. Als $title niet bestaat, zal !isset true teruggeven, en strlen false. Dus die IF gaat door. Bestaat het wel, maar is het leeg, dan geven beide false, en gaat dus die IF niet door. Beter is gewoon empty te gebruiken, dan hoef je niet twee functies voor zoiets te misbruiken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:46 schreef Geqxon het volgende:
[ code verwijderd ]
In dit geval wordt het tweede deel van de statement toch alleen uitgevoerd als $title geset is? Dit om eventueele errors af te vangen
Hoe bedoel je dat?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:23 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Yup. PHP gaat niet de hele if af als het het resultaat al weet.
| 1 2 3 4 5 6 | $i = 1; if(isset($i) && $i = 10) { echo $i; } ?> |
| 1 2 3 4 5 6 | $i = 10; if(isset($i) || $i = 10) { echo $i; } ?> |
De volledige code:quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:12 schreef Thomass het volgende:
[ code verwijderd ]
Dan vind ik persoonlijk
[ code verwijderd ]
duidelijker, maar dat is misschien smaak
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | if ($result_of_preg_match){ $title = match[1]; } if (!isset($title) || strlen($title) == 0){ $title = "This object has no title"; } ?> |
Klopt, en oogt ook netter. Dit werkt bij echter alleen niet, want als de preg_match wel wat vind, maar het een lege string is, dan vind hij hem toch echt niet empty.quote:
Ik was er niet helemaal bijquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Klopt, en oogt ook netter. Dit werkt bij echter alleen niet, want als de preg_match wel wat vind, maar het een lege string is, dan vind hij hem toch echt niet empty.
ok antwoord gehad. Ze willen niks kwijt, behalve dat het gemaakt is icm een extern bedrijfquote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:19 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Goed tijd zat om wat andere dingen af te ronden dus! Pff nog ff me user sync script uitbreiden ben iets vergeten er in
.
Verrassendquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:55 schreef qu63 het volgende:
[..]
ok antwoord gehad. Ze willen niks kwijt, behalve dat het gemaakt is icm een extern bedrijf
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als je alleen rekening houd met een enkele backslash op een rij is het geen probleem. "a/bc/de" wordt dan "x/bx/de" (als je 'x' even als vervanger gebruikt). Maar je wil natuurlijk dat "//a///b/////c////e" "//x///b/////c////x" wordt, omdat "//a" een escaped '/' is gevolgd door een 'a' en niet een '/' gevolgd door een escaped 'a'.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:38 schreef wipes66 het volgende:
Ik ben op zoek naar een functie die het zelfde doet als str_replace, maar dan dat a niet vervangen wordt wanneer je str_replace('a') gebruikt. In andere woorden; hij moet escaped characters negeren.
Ik heb al zelf het een en ander geprobeerd met regular expressions, maar ik ben er echt slecht in![]()
replaceNonEscaped($needle,$str,$haystack) {
return ereg_replace("([^\][".$needle."])", $str, $haystack);
}
| 1 |
| 1 |
| 1 |
30 sec connection time outquote:Op woensdag 11 juli 2007 09:50 schreef webbyplus het volgende:
Vraagje,
Ik gebruik zo af en toe de functie Mail().
Echter als ik lokaal aan het werken ben (vanaf mijn USB-stick), krijg ik een timeout van ongeveer 30 seconden.
Is er een functie die controleert of Mail() werkt? Of moet ik dit afvangen door bijvoorbeeld de host te controleren?
bvd
WebbyP
Kijk hier eens: http://linux.die.net/man/1/mysqlquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:35 schreef Chandler het volgende:
Klein vraagje over mysql commandline.
Is het mogelijk een database te inporteren waarbij de fouten onderdrukt worden? zodat de regels waar een fout in zit, geskipt worden en gewoon verder gegaan wordt bij de volgende wel goede insert?
Ik heb namelijk een 60MB sql file die ik niet in stukken kan krijgen
quote:--force, -f
Continue even if an SQL error occurs.
quote:--skip-line-numbers, -L
Do not write line numbers for errors. Useful when you want to compare result files that include error messages.
De bovenste zal je het meest handig vindenquote:--line-numbers
Write line numbers for errors. Disable this with --skip-line-numbers.
Nee niet met $_GET vars wel met argumenten. Wist het zelf niet uit me hoofd dus ff snel opgezocht (altijd handig om te wetenquote:Op woensdag 11 juli 2007 11:59 schreef Chandler het volgende:
@WyriHaximus; tnx, was ik net nodig... Is het trouwens ook mogelijk om via de command line een PHP script te draaien die $_GET ed ook kan afvangen?
Ik heb hier namelijk ook op gezocht maar niets gevondenwant m'n script zorgt voor een blank pagina in IE terwijl hij veel langer zou meoten doorlopen
Wat wil je bold hebben dan? Daarnaast als je A-Z in een array zet en dan gaat kijken wanneer het voorkomt is het gewoon logish dat alles bold wordquote:Op woensdag 11 juli 2007 11:52 schreef USAF het volgende:
Ik kom even niet uit de volgende issue,
Ik heb een range van A,Z in een array zitten, haal het eruit in een for loopje en wil wanneer de letter voorkomt in de url (als in: &l=A bijv.) dat deze letter bold wordt, echter worden bij mijn pogingen tot op het heden álle letters bold...
Iemand die me hiermee kan helpen?
Hey bedankt! was net naar zoiets op zoekquote:Op donderdag 5 juli 2007 14:14 schreef CodeCaster het volgende:
[ code verwijderd ]
Die gebruik ikDateIn is een time().
Zoek eens op een highlight script, zijn er genoeg in omloopquote:Op woensdag 11 juli 2007 11:52 schreef USAF het volgende:
Ik kom even niet uit de volgende issue,
Ik heb een range van A,Z in een array zitten, haal het eruit in een for loopje en wil wanneer de letter voorkomt in de url (als in: &l=A bijv.) dat deze letter bold wordt, echter worden bij mijn pogingen tot op het heden álle letters bold...
Iemand die me hiermee kan helpen?
The Absolute Minimum Every Software Developer Absolutely, Positively Must Know About Unicode and Character Setsquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:26 schreef Desdinova het volgende:
ik poep in mn broek..
eigenlijk zit ik al weken met dit probleem, op het moment dat ik iets via AJAX toe voeg in mijn database (laten we bijv. zeggen 'hëëjäô'), dan wordt dit op een bizarre manier in de database gezet (namelijk als 'hëëjäô').
ik kan er gewoon niet achter komen hoe ik dit op een normale simpele manier kan toevoegen in de database, op een manier waarop het ook gewoon normaal weer wordt weergegeven zodra het ingeladen wordt.. want dit lijkt nergens op
htmlentities.quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:26 schreef Desdinova het volgende:
ik poep in mn broek..
eigenlijk zit ik al weken met dit probleem, op het moment dat ik iets via AJAX toe voeg in mijn database (laten we bijv. zeggen 'hëëjäô'), dan wordt dit op een bizarre manier in de database gezet (namelijk als 'hëëjäô').
ik kan er gewoon niet achter komen hoe ik dit op een normale simpele manier kan toevoegen in de database, op een manier waarop het ook gewoon normaal weer wordt weergegeven zodra het ingeladen wordt.. want dit lijkt nergens op
nee die nietquote:
Zo moet het anders wel uiteindelijk op je website komen te staanquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:32 schreef Desdinova het volgende:
[..]
nee die nietdat zet het resultaat om in htmlentities.. dus & atilde; & tilde; ofzo
nee, ik bedoel dat het ä dan wordt omgezet in htmlentities..quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:54 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Zo moet het anders wel uiteindelijk op je website komen te staan
Check mod_rewritequote:Op woensdag 11 juli 2007 20:42 schreef wonderer het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat gedoe van Fok! werkt, van de URL. Nergens wordt een bestand aangeroepen (in de URI), het lijken vooral directories te zijn. Is daar een bepaalde techniek voor? Bijvoorbeeld /user/logout
Weet iemand hoe dat precies werkt?
Geef a.u.b. op hoe uitgebreid u het antwoord wilt hebben:quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:42 schreef wonderer het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat gedoe van Fok! werkt, van de URL. Nergens wordt een bestand aangeroepen (in de URI), het lijken vooral directories te zijn. Is daar een bepaalde techniek voor? Bijvoorbeeld /user/logout
Weet iemand hoe dat precies werkt?
C natuurlijkquote:Op woensdag 11 juli 2007 20:47 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Geef a.u.b. op hoe uitgebreid u het antwoord wilt hebben:
a) simpel
b) uitgebreid
c) zeer uitgebreid en gedetaileerd
Dat verklaart al een hoop jaquote:
Haha je kunt iig ook vragen of ik het ook aan jouw wil uitleggenquote:
Is al goed hoor, ik had even gegoogled. Geloof niet dat mijn host die mod heeft dus dan houdt het opquote:Op woensdag 11 juli 2007 21:11 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Haha je kunt iig ook vragen of ik het ook aan jouw wil uitleggen.
Anway:
A) mod_rewrite
B) mod_rewrite laat je URL's rewriten
C) met mod_rewrite kun je urls als http://forum.fok.nl/user/history/666 naar http://forum.fok.nl/user.php?mode=history&id=666 rewriten, maar er zijn heel veel mogelijk heden wat je allemaal kan. dat is niet ff in 1 post te behandelen.
* WyriHaximus is wat lui, anders had ik het wel ff wat uitgebrieder gedaan![]()
Altijd ff navragen voor de zekerheid hequote:Op woensdag 11 juli 2007 21:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
Is al goed hoor, ik had even gegoogled. Geloof niet dat mijn host die mod heeft dus dan houdt het op
quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
Is al goed hoor, ik had even gegoogled. Geloof niet dat mijn host die mod heeft dus dan houdt het op
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | $page = $_GET['page']; $valid = array('siteinfo', 'prijzenkast'); if (in_array($page, $valid) || empty($page)) { switch ($page) { case "siteinfo"; $include = "siteinfo"; break; case "prijzenkast"; $include = "prijzenkast"; break; default; $include = "fontpage"; break; } ?> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | $sql = "SELECT `module_action` FROM `dfms_modules`"; $result = mysql_query($sql) or die (mysql_error()); $valid = array(); while ($row = mysql_fetch_array($result) or die (mysql_error())) { $valid[] = $row['module_action']; } ?> |
| 1 2 3 4 5 | $comment = str_replace("<br /><br /><br /><br />", "<br /><br />", preg_replace("/,(?! )/", ", ", -- preg_replace("([rn])", "<br />", $comments))); ?> |
| 1 2 3 | $comment = nl2br($comment) ?> |
Ach zoiets doet hij 1 keer, wij flikken wat en hij leert er weer wat vanquote:Op woensdag 11 juli 2007 23:03 schreef Thomass het volgende:
Zeg Qpers, ben jij wel wijs?
Logged in as admin - [ Logout ]
Misschien een idee om je admin login niet op het internet te zetten?
En je IP adres zien oehquote:Op woensdag 11 juli 2007 23:12 schreef Qpers het volgende:
Het enige wat jullie met dat wachtwoord kunnen is de berichten verwijderen toch? :p
haal die tweede 'or die' even weg, want die is useless aangezien je al een die hebt op dezelfde error.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:34 schreef MrDoegewoon het volgende:
Ik ben na een jaar niks met PHP gedaan te hebben begonnen om een soort van klein cms te bouwen. Ik wou het mezelf makkelijk maken door van alles soort modules te maken.
Vroeger gebruikte ik dit om de content dynamisch te maken:
[ code verwijderd ]
Nu wil ik de array $valid[] laten vullen via een MySQL db. Dit wil ik zo doen:
[ code verwijderd ]
En ik heb het ook al op wat andere manier geprobeerd, maar niks lukt. Iemand een tip![]()
Ik heb die print_r($vailid) al gedaan, de ene keer is ie leeg en dan alleen weer de laatste of eerste rij uit de database die erin staat.quote:Op woensdag 11 juli 2007 23:40 schreef Desdinova het volgende:
[..]
haal die tweede 'or die' even weg, want die is useless aangezien je al een die hebt op dezelfde error.
daarnaast, doe eens een print_r($valid); om te kijken wat hij bevat aan data. alles ziet er ok uit, kan je aangeven wat hij niet doet?
Zet eens een echo count($sql); erop ... kijken wat daar het resultaat van is.. dan weet je ook meteen hoeveel variabelen er in de array moet komen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:06 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Ik heb die print_r($vailid) al gedaan, de ene keer is ie leeg en dan alleen weer de laatste of eerste rij uit de database die erin staat.
Heb de query al op output nagelopen en die is gewoon goed, maar om een vage reden vult ie de array niet.
quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:16 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Zet eens een echo count($sql); erop ... kijken wat daar het resultaat van is.. dan weet je ook meteen hoeveel variabelen er in de array moet komen.
| 1 2 3 4 | $count = mysql_num_rows($result); echo '' . $count . ''; ?> |
En dit noem je lui? ik ken wel ergere postersquote:Op woensdag 11 juli 2007 21:11 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Haha je kunt iig ook vragen of ik het ook aan jouw wil uitleggen.
Anway:
A) mod_rewrite
B) mod_rewrite laat je URL's rewriten
C) met mod_rewrite kun je urls als http://forum.fok.nl/user/history/666 naar http://forum.fok.nl/user.php?mode=history&id=666 rewriten, maar er zijn heel veel mogelijk heden wat je allemaal kan. dat is niet ff in 1 post te behandelen.
* WyriHaximus is wat lui, anders had ik het wel ff wat uitgebrieder gedaan![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |