Check mod_rewritequote:Op woensdag 11 juli 2007 20:42 schreef wonderer het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat gedoe van Fok! werkt, van de URL. Nergens wordt een bestand aangeroepen (in de URI), het lijken vooral directories te zijn. Is daar een bepaalde techniek voor? Bijvoorbeeld /user/logout
Weet iemand hoe dat precies werkt?
Geef a.u.b. op hoe uitgebreid u het antwoord wilt hebben:quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:42 schreef wonderer het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat gedoe van Fok! werkt, van de URL. Nergens wordt een bestand aangeroepen (in de URI), het lijken vooral directories te zijn. Is daar een bepaalde techniek voor? Bijvoorbeeld /user/logout
Weet iemand hoe dat precies werkt?
C natuurlijkquote:Op woensdag 11 juli 2007 20:47 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Geef a.u.b. op hoe uitgebreid u het antwoord wilt hebben:
a) simpel
b) uitgebreid
c) zeer uitgebreid en gedetaileerd
Dat verklaart al een hoop jaquote:
Haha je kunt iig ook vragen of ik het ook aan jouw wil uitleggenquote:
Is al goed hoor, ik had even gegoogled. Geloof niet dat mijn host die mod heeft dus dan houdt het opquote:Op woensdag 11 juli 2007 21:11 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Haha je kunt iig ook vragen of ik het ook aan jouw wil uitleggen.
Anway:
A) mod_rewrite
B) mod_rewrite laat je URL's rewriten
C) met mod_rewrite kun je urls als http://forum.fok.nl/user/history/666 naar http://forum.fok.nl/user.php?mode=history&id=666 rewriten, maar er zijn heel veel mogelijk heden wat je allemaal kan. dat is niet ff in 1 post te behandelen.
* WyriHaximus is wat lui, anders had ik het wel ff wat uitgebrieder gedaan![]()
Altijd ff navragen voor de zekerheid hequote:Op woensdag 11 juli 2007 21:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
Is al goed hoor, ik had even gegoogled. Geloof niet dat mijn host die mod heeft dus dan houdt het op
quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
Is al goed hoor, ik had even gegoogled. Geloof niet dat mijn host die mod heeft dus dan houdt het op
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | $page = $_GET['page']; $valid = array('siteinfo', 'prijzenkast'); if (in_array($page, $valid) || empty($page)) { switch ($page) { case "siteinfo"; $include = "siteinfo"; break; case "prijzenkast"; $include = "prijzenkast"; break; default; $include = "fontpage"; break; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | $sql = "SELECT `module_action` FROM `dfms_modules`"; $result = mysql_query($sql) or die (mysql_error()); $valid = array(); while ($row = mysql_fetch_array($result) or die (mysql_error())) { $valid[] = $row['module_action']; } ?> |
1 2 3 4 5 | $comment = str_replace("<br /><br /><br /><br />", "<br /><br />", preg_replace("/,(?! )/", ", ", -- preg_replace("([rn])", "<br />", $comments))); ?> |
1 2 3 | $comment = nl2br($comment) ?> |
Ach zoiets doet hij 1 keer, wij flikken wat en hij leert er weer wat vanquote:Op woensdag 11 juli 2007 23:03 schreef Thomass het volgende:
Zeg Qpers, ben jij wel wijs?
Logged in as admin - [ Logout ]
Misschien een idee om je admin login niet op het internet te zetten?
En je IP adres zien oehquote:Op woensdag 11 juli 2007 23:12 schreef Qpers het volgende:
Het enige wat jullie met dat wachtwoord kunnen is de berichten verwijderen toch? :p
haal die tweede 'or die' even weg, want die is useless aangezien je al een die hebt op dezelfde error.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:34 schreef MrDoegewoon het volgende:
Ik ben na een jaar niks met PHP gedaan te hebben begonnen om een soort van klein cms te bouwen. Ik wou het mezelf makkelijk maken door van alles soort modules te maken.
Vroeger gebruikte ik dit om de content dynamisch te maken:
[ code verwijderd ]
Nu wil ik de array $valid[] laten vullen via een MySQL db. Dit wil ik zo doen:
[ code verwijderd ]
En ik heb het ook al op wat andere manier geprobeerd, maar niks lukt. Iemand een tip![]()
Ik heb die print_r($vailid) al gedaan, de ene keer is ie leeg en dan alleen weer de laatste of eerste rij uit de database die erin staat.quote:Op woensdag 11 juli 2007 23:40 schreef Desdinova het volgende:
[..]
haal die tweede 'or die' even weg, want die is useless aangezien je al een die hebt op dezelfde error.
daarnaast, doe eens een print_r($valid); om te kijken wat hij bevat aan data. alles ziet er ok uit, kan je aangeven wat hij niet doet?
Zet eens een echo count($sql); erop ... kijken wat daar het resultaat van is.. dan weet je ook meteen hoeveel variabelen er in de array moet komen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:06 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Ik heb die print_r($vailid) al gedaan, de ene keer is ie leeg en dan alleen weer de laatste of eerste rij uit de database die erin staat.
Heb de query al op output nagelopen en die is gewoon goed, maar om een vage reden vult ie de array niet.
quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:16 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Zet eens een echo count($sql); erop ... kijken wat daar het resultaat van is.. dan weet je ook meteen hoeveel variabelen er in de array moet komen.
1 2 3 4 | $count = mysql_num_rows($result); echo '' . $count . ''; ?> |
En dit noem je lui? ik ken wel ergere postersquote:Op woensdag 11 juli 2007 21:11 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Haha je kunt iig ook vragen of ik het ook aan jouw wil uitleggen.
Anway:
A) mod_rewrite
B) mod_rewrite laat je URL's rewriten
C) met mod_rewrite kun je urls als http://forum.fok.nl/user/history/666 naar http://forum.fok.nl/user.php?mode=history&id=666 rewriten, maar er zijn heel veel mogelijk heden wat je allemaal kan. dat is niet ff in 1 post te behandelen.
* WyriHaximus is wat lui, anders had ik het wel ff wat uitgebrieder gedaan![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |