abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51325038
Ik ben op zoek naar een functie die het zelfde doet als str_replace, maar dan dat a niet vervangen wordt wanneer je str_replace('a') gebruikt. In andere woorden; hij moet escaped characters negeren.

Ik heb al zelf het een en ander geprobeerd met regular expressions, maar ik ben er echt slecht in

replaceNonEscaped($needle,$str,$haystack) {
return ereg_replace("([^\][".$needle."])", $str, $haystack);
}
..///
pi_51325966
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:41 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Klopt, en oogt ook netter. Dit werkt bij echter alleen niet, want als de preg_match wel wat vind, maar het een lege string is, dan vind hij hem toch echt niet empty.
Ik was er niet helemaal bij

if(isset() && empty()) is dan nog een andere oplossing, maar dat doet ongeveer hetzelfde. Ik kruip weer m'n systeembeheerdershoekje in
pi_51327432
Het is een goed stukje code, maar ik schrijf meer vanuit het process. Dus in mensentaal: Als de variabele niet gezet is (en de pregmatch dus niet matchde), of als er wel iets was maar de string uit 0 karakters bestaat, dan moet je dit doen.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:55:15 #154
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_51340445
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:19 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Goed tijd zat om wat andere dingen af te ronden dus ! Pff nog ff me user sync script uitbreiden ben iets vergeten er in .
ok antwoord gehad. Ze willen niks kwijt, behalve dat het gemaakt is icm een extern bedrijf
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:01:13 #155
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_51340704
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:55 schreef qu63 het volgende:

[..]

ok antwoord gehad. Ze willen niks kwijt, behalve dat het gemaakt is icm een extern bedrijf
Verrassend .

Hmmm sync script. 400 users is 5000 regels output .
phluphy for president!
pi_51342669
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:38 schreef wipes66 het volgende:
Ik ben op zoek naar een functie die het zelfde doet als str_replace, maar dan dat a niet vervangen wordt wanneer je str_replace('a') gebruikt. In andere woorden; hij moet escaped characters negeren.

Ik heb al zelf het een en ander geprobeerd met regular expressions, maar ik ben er echt slecht in

replaceNonEscaped($needle,$str,$haystack) {
return ereg_replace("([^\][".$needle."])", $str, $haystack);
}
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als je alleen rekening houd met een enkele backslash op een rij is het geen probleem. "a/bc/de" wordt dan "x/bx/de" (als je 'x' even als vervanger gebruikt). Maar je wil natuurlijk dat "//a///b/////c////e" "//x///b/////c////x" wordt, omdat "//a" een escaped '/' is gevolgd door een 'a' en niet een '/' gevolgd door een escaped 'a'.

Dat is verrekte lastig te implementeren met een enkele regex. Ik heb ermee zitten puzzelen, en ik kwam uiteindelijk op deze oplossing:

1(?<=[^//]|(?<!//)(////)|^)[^//]

Deze regex doet wat hij moet doen, en vervangt bijvoorbeeld

1///abcde//f///d/////sfadsaf////g

door

1///axxxx//x///d/////sxxxxxx////x

Dus ik dacht maar dat werd al snel toen ik me realiseerde dat PHP geen lookbehinds van variabele lengte toestaat

Als je het mij vraagt kun je dit beter oplossen met wat string-manipulaties (al dan niet regex) dan dat je het probeert met een enkele regex.

Omdat replique zo vriendelijk is om backslashes te verwijderen heb ik maar even slashes gebruikt in deze post. Iedere '/' staat dus voor een backslash

[ Bericht 5% gewijzigd door doka op 11-07-2007 13:31:06 ]
Too old to Trick or Treat, too young to die
pi_51351842
opgelost

[ Bericht 53% gewijzigd door Qunix op 11-07-2007 10:37:39 ]
pi_51352021
Vraagje,

Ik gebruik zo af en toe de functie Mail().
Echter als ik lokaal aan het werken ben (vanaf mijn USB-stick), krijg ik een timeout van ongeveer 30 seconden.
Is er een functie die controleert of Mail() werkt? Of moet ik dit afvangen door bijvoorbeeld de host te controleren?

bvd
WebbyP
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:16:40 #159
84926 WyriHaximus
pi_51352688
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 09:50 schreef webbyplus het volgende:
Vraagje,

Ik gebruik zo af en toe de functie Mail().
Echter als ik lokaal aan het werken ben (vanaf mijn USB-stick), krijg ik een timeout van ongeveer 30 seconden.
Is er een functie die controleert of Mail() werkt? Of moet ik dit afvangen door bijvoorbeeld de host te controleren?

bvd
WebbyP
30 sec connection time out . Heb je netwerk lokaal? En kijk anders in je php.ini hoe mail word verstuurd .
phluphy for president!
pi_51353177
Klein vraagje over mysql commandline.

Is het mogelijk een database te inporteren waarbij de fouten onderdrukt worden? zodat de regels waar een fout in zit, geskipt worden en gewoon verder gegaan wordt bij de volgende wel goede insert?

Ik heb namelijk een 60MB sql file die ik niet in stukken kan krijgen
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:57:27 #161
84926 WyriHaximus
pi_51353709
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:35 schreef Chandler het volgende:
Klein vraagje over mysql commandline.

Is het mogelijk een database te inporteren waarbij de fouten onderdrukt worden? zodat de regels waar een fout in zit, geskipt worden en gewoon verder gegaan wordt bij de volgende wel goede insert?

Ik heb namelijk een 60MB sql file die ik niet in stukken kan krijgen
Kijk hier eens: http://linux.die.net/man/1/mysql
En dan zoeken op :
quote:
--force, -f

Continue even if an SQL error occurs.
quote:
--skip-line-numbers, -L

Do not write line numbers for errors. Useful when you want to compare result files that include error messages.
quote:
--line-numbers

Write line numbers for errors. Disable this with --skip-line-numbers.
De bovenste zal je het meest handig vinden .
phluphy for president!
  woensdag 11 juli 2007 @ 11:52:25 #162
135268 USAF
Sarcastisch als altijd
pi_51355480
Ik kom even niet uit de volgende issue,

Ik heb een range van A,Z in een array zitten, haal het eruit in een for loopje en wil wanneer de letter voorkomt in de url (als in: &l=A bijv.) dat deze letter bold wordt, echter worden bij mijn pogingen tot op het heden álle letters bold...

Iemand die me hiermee kan helpen?
Commander of the Joint Chiefs
pi_51355711
@WyriHaximus; tnx, was ik net nodig... Is het trouwens ook mogelijk om via de command line een PHP script te draaien die $_GET ed ook kan afvangen?

Ik heb hier namelijk ook op gezocht maar niets gevonden want m'n script zorgt voor een blank pagina in IE terwijl hij veel langer zou meoten doorlopen
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:13:49 #164
84926 WyriHaximus
pi_51356174
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:59 schreef Chandler het volgende:
@WyriHaximus; tnx, was ik net nodig... Is het trouwens ook mogelijk om via de command line een PHP script te draaien die $_GET ed ook kan afvangen?

Ik heb hier namelijk ook op gezocht maar niets gevonden want m'n script zorgt voor een blank pagina in IE terwijl hij veel langer zou meoten doorlopen
Nee niet met $_GET vars wel met argumenten. Wist het zelf niet uit me hoofd dus ff snel opgezocht (altijd handig om te weten ): http://nl3.php.net/manual/en/features.commandline.php -> Example 43.1

Daarnaast kan je natuurlijk ook gewoon een packedsniffer kunnen pakken kan je precies zien wat er tussen IE en de server heen en weer gaat .
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:52 schreef USAF het volgende:

Ik heb een range van A,Z in een array zitten, haal het eruit in een for loopje en wil wanneer de letter voorkomt in de url (als in: &l=A bijv.) dat deze letter bold wordt, echter worden bij mijn pogingen tot op het heden álle letters bold...

Wat wil je bold hebben dan? Daarnaast als je A-Z in een array zet en dan gaat kijken wanneer het voorkomt is het gewoon logish dat alles bold word . Of gaat het om hoofdletters/kleineletters?
phluphy for president!
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:28:18 #165
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_51356611
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:14 schreef CodeCaster het volgende:

[ code verwijderd ]

Die gebruik ik DateIn is een time().
Hey bedankt! was net naar zoiets op zoek
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_51358016
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:52 schreef USAF het volgende:

Zoek eens op een highlight script, zijn er genoeg in omloop
Wat de toegevoegde waarde van die array is ontgaat me een beetje trouwens?
pi_51364638
ik poep in mn broek..

eigenlijk zit ik al weken met dit probleem, op het moment dat ik iets via AJAX toe voeg in mijn database (laten we bijv. zeggen 'hëëjäô'), dan wordt dit op een bizarre manier in de database gezet (namelijk als 'hëëjäô').

ik kan er gewoon niet achter komen hoe ik dit op een normale simpele manier kan toevoegen in de database, op een manier waarop het ook gewoon normaal weer wordt weergegeven zodra het ingeladen wordt.. want dit lijkt nergens op
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_51364675
UTF-8?
Like trump...
  Admin woensdag 11 juli 2007 @ 16:31:07 #169
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51364823
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:26 schreef Desdinova het volgende:
ik poep in mn broek..

eigenlijk zit ik al weken met dit probleem, op het moment dat ik iets via AJAX toe voeg in mijn database (laten we bijv. zeggen 'hëëjäô'), dan wordt dit op een bizarre manier in de database gezet (namelijk als 'hëëjäô').

ik kan er gewoon niet achter komen hoe ik dit op een normale simpele manier kan toevoegen in de database, op een manier waarop het ook gewoon normaal weer wordt weergegeven zodra het ingeladen wordt.. want dit lijkt nergens op
The Absolute Minimum Every Software Developer Absolutely, Positively Must Know About Unicode and Character Sets
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51364863
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:27 schreef Chandler het volgende:
UTF-8?
holy fucking shit

tx
pi_51364864
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:26 schreef Desdinova het volgende:
ik poep in mn broek..

htmlentities.
pi_51364875
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:32 schreef Geqxon het volgende:

[..]

htmlentities.
nee die niet dat zet het resultaat om in htmlentities.. dus & atilde; & tilde; ofzo
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:42:01 #173
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_51365647
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:32 schreef Desdinova het volgende:

[..]

nee die niet dat zet het resultaat om in htmlentities.. dus & atilde; & tilde; ofzo
Zo moet het anders wel uiteindelijk op je website komen te staan
pi_51366311
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:54 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Zo moet het anders wel uiteindelijk op je website komen te staan
nee, ik bedoel dat het ä dan wordt omgezet in htmlentities..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')