abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2007 @ 16:39:39 #1
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_51062499
For once and for all...

De PvdD stelt kamervragen over een bijlage in de Doneld Duck. Hierin wordt een soort advies gegeven aan kinderen om verantwoord en gezond met voeding om te gaan. Daarin word dus ook gezegd dat vlees gezond is en dat ze dit meer moeten eten...

Mevrouw Thieme en de PvdD vinden het nodig om hierover kamervragen te stellen...
Dus in de tweede kamer gaat het over de Donald Duck...
tjonge jonge.... wat een kansloos volk woont er in NL
Ik zeg: boom, touw, ontslag.. dat zulke mensen hier geld voor krijgen zeg... ik zou me kapot schamen en als het mijn moeder was zou ik er niks mee te maken willen hebben... wat een trieste bedoeling...

Vandaag hebben we vragen gesteld over vleespromotie onder kinderen via de Donald Duck. Het productschap Vee, Vlees en Eieren had uit onderzoek begrepen dat kinderen steeds minder vlees eten, en dus besloten ze een vleeskookboekje voor kindreen mee te sturen met de Donald Duck van deze week. Smakeloos!

Onze jongerenorganisatie PINK! heeft er een klacht over ingediend bij de Reclame Code Commissie.

bron: www.partijvoordedieren.nl -->weblog marianne Thieme

KLACHT: PvdD
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_51062636
Ehm, kinderen hebben toch juist vlees nodig tijdens de groei?
pi_51062654
Het ging erom dat er een VLEESreceptenboekje in de DD zat, en dat is natuurlijk wel een beetje raar.
Waarom ze dan niet gewoon een receptenboekje erin hebben gedaan - al dan niet met recepten die vlees bevatten - snap ik niet.
Kan de PVD best begrijpen; het is onzin dat er op aangedrongen wordt meer vlees te eten, veel mensen eten het al 7 keer per week wat volstrekte onzin is. (En nee, ik ben geen vegetariër, maar ik ben wel tegen onnodige slachtpartijen)
  maandag 2 juli 2007 @ 16:44:28 #4
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_51062660
Wat een bullshit stierenpoep
Tics van je petten.
  maandag 2 juli 2007 @ 16:45:16 #5
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_51062687
verkwiste stemmen en verkwist geld. PvdD

vlees
donald duck
douwe dabbert
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
  maandag 2 juli 2007 @ 16:47:14 #6
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_51062759
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:44 schreef Candaasje het volgende:
Het ging erom dat er een VLEESreceptenboekje in de DD zat, en dat is natuurlijk wel een beetje raar.
Waarom ze dan niet gewoon een receptenboekje erin hebben gedaan - al dan niet met recepten die vlees bevatten - snap ik niet.
Kan de PVD best begrijpen; het is onzin dat er op aangedrongen wordt meer vlees te eten, veel mensen eten het al 7 keer per week wat volstrekte onzin is. (En nee, ik ben geen vegetariër, maar ik ben wel tegen onnodige slachtpartijen)
Dat je hier uberhaupt sympathie voor kunt opbrengen vind ik ontzettend vreemd... Kamervragen stellen over n fucking vlees kookboek bij de DD, komop man.. daarover moet op LANDELIJK niveau worden gesproken?? Een minister moet vragen beantworoden van een of andere achterlijke doos waarom er bij de donald duck een kookboek zit...

Hoe wil je in godsnaam serieus genomen worden als je dit serieus meent...

-edit- misschien mag t topic toch in POL, een discussie hierover is misschien wel leuk kost tenslotte hier geen ¤2000
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_51063089
Ja nou ja, je moet maar zo denken: Als de pvdd dit niet doet, wat moeten ze dan de rest van de dag doen?

Het is voor mij bewijs dat het gewoon best wel goed gaat in NL als we ons hier druk over kunnen maken.....
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
  maandag 2 juli 2007 @ 17:05:36 #8
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51063294
Heeft iemand een scan van het boekje?
[KNE]-Mod
pi_51063370
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:05 schreef ThE_ED het volgende:
Honger gekregen, ThE_ED?
I intend to live forever, or die trying.
pi_51063389
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:45 schreef hamkaastosti het volgende:
verkwiste stemmen en verkwist geld. PvdD

vlees
donald duck
douwe dabbert
Douwe Dabbert is fucking gaaf!
pi_51063393
@Sant:: Ik kan er sympathie voor opbrengen omdat kennelijk niemand anders dan de PVD het doet.
Niemand schijnt te beseffen dat we hier ons maar te vol zitten vreten met vlees alsof het niet is (boooooeiend, t zijn maar beesten..) en ondertussen wordt het notabene gepromoot door gebruik te maken van kinderen. Dat is net zoiets als tussen tekenprogamma's voor kinderen door reclame's uitzenden om merkkleding e.d te kopen (invloed van reclame..)
Het had in mijn ogen al een stuk minder erg geweest als het een vleesreceptenboekje in de Libelle (voor mijn part) was geweest; volwassenen zijn (vaak) veel minder beīnvloedbaar en hebben zelf al vaak een goed beeld van vleesconsumptie e.d. Kinderen nog niet, die moeten het nog leren.

Ik wilde nog wat zeggen maar ik ben het even kwijt..mwoah kom er later misschien nop terug.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:16:12 #12
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51063668
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:07 schreef dwerg het volgende:

[..]

Honger gekregen, ThE_ED?
Ook dat.
[KNE]-Mod
pi_51063708
Ik heb ook werkelijk waar geen idee wat die onzin-partij in het parlement doet; ongelooflijk; kamervragen stellen over wat er in de donald duck staat. Niet te geloven dit; dit is echt bijna een parodie op de politiek gewoon.
pi_51063786
TS denk Donald duck dus is het meteen kinderachtig? het gaat niet om zoals jij het zegt "fucking donald duck" het gaat er om dat ze kinderen vlees gaan "aansmeren", net alsof kinderen dat gaat intereseren, degene die hier koken zijn de ouders, dus moeten ze de ouders maar beter gaan voorlichten, zelfde als je bij elke donald duck nu een condoom bij in gaan stoppen....wtf heeft zo'n kind er nou aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2007 17:22:36 ]
  maandag 2 juli 2007 @ 17:54:36 #15
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_51064908
quote:
BESTE KEUKENPRINS(ES),

In dit mini-kookboekje staan leuke strips, belangrijke informatie en heerlijke recepten met vlees. Vlees bevat namelijk noodzakelijke voedingsstoffen om goed te kunnen groeien, zoals ijzer, vitamine B12 en zink: dit zijn belangrijke bouwstenen voor ons lichaam.
Mijn god, wat een drama. Straks gaan ze de Donald Duck er nog van beschuldigen dat ze kinderen hersenspoelen en dat Al-Qaida eist dat kinderen meer vlees gaan eten, wat natuurlijk behandeld is zodat ze zich allemaal tegen de VS verzetten.

De recepten zijn trouwens voor spaghetti bolognese, salade (!!) met varkensvlees en honingsaus, een duckstadburger ( ) en pikante tortilla's. Verder geeft Goofy uitleg hoe je moet koken en staat er een voedingswijzer in, waarbij uitgelegd staat waarom die voedingsstoffen belangrijk zijn en wat je per dag als kind nodig hebt.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  maandag 2 juli 2007 @ 17:57:49 #16
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_51064982
Dit is weer echt een staaltje politiek correct denken hoor Als je X aanprjst, dan moet je ook Y aanprijzen, want anders gaan die kinderhersenen kaput!

Uiteindelijk heeft de PvdD maar 1 doel: vleesconsumptie stopzetten.
  maandag 2 juli 2007 @ 19:24:52 #17
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_51068070
En waarom kan je niet reageren op haar weblog?
  maandag 2 juli 2007 @ 19:30:00 #18
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_51068300
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:24 schreef Tomasso het volgende:
En waarom kan je niet reageren op haar weblog?
Ze duldt geen tegenspraak...
pi_51068839
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:05 schreef ThE_ED het volgende:
De voorkant

maandag 2 juli 2007 @ 19:45:27 #20
184717 ParaDize
Vote for Pedro!
pi_51068880
Die partij is echt zielig. Niet te geloven.
Why don't you get outside and go play hide and go fuck yourself?
pi_51069012
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:44 schreef Remzz het volgende:

[..]

De voorkant

[afbeelding]
Hmmm, 3 verkoolde eendjes!
pi_51069027
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:48 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Hmmm, 3 verkoolde eendjes!
Whehe nu je het zegt
pi_51069125
Partij voor de Dieren..

please!

Wel een lekker mokkel, die partijleidster
pi_51069511
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:52 schreef Knekwurst het volgende:
Partij voor de Dieren..

please!

Wel een lekker mokkel, die partijleidster
van achter wel ja
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 2 juli 2007 @ 20:04:16 #25
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_51069615
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:44 schreef Remzz het volgende:

[..]

De voorkant

[afbeelding]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo