Dat je hier uberhaupt sympathie voor kunt opbrengen vind ik ontzettend vreemd... Kamervragen stellen over n fucking vlees kookboek bij de DD, komop man.. daarover moet op LANDELIJK niveau worden gesproken?? Een minister moet vragen beantworoden van een of andere achterlijke doos waarom er bij de donald duck een kookboek zit...quote:Op maandag 2 juli 2007 16:44 schreef Candaasje het volgende:
Het ging erom dat er een VLEESreceptenboekje in de DD zat, en dat is natuurlijk wel een beetje raar.
Waarom ze dan niet gewoon een receptenboekje erin hebben gedaan - al dan niet met recepten die vlees bevatten - snap ik niet.
Kan de PVD best begrijpen; het is onzin dat er op aangedrongen wordt meer vlees te eten, veel mensen eten het al 7 keer per week wat volstrekte onzin is. (En nee, ik ben geen vegetariër, maar ik ben wel tegen onnodige slachtpartijen)
Honger gekregen, ThE_ED?quote:Op maandag 2 juli 2007 17:05 schreef ThE_ED het volgende:
Heeft iemand een scan van het boekje?
Douwe Dabbert is fucking gaaf!quote:Op maandag 2 juli 2007 16:45 schreef hamkaastosti het volgende:
verkwiste stemmen en verkwist geld. PvdD
vlees
donald duck
douwe dabbert
Mijn god, wat een drama. Straks gaan ze de Donald Duck er nog van beschuldigen dat ze kinderen hersenspoelen en dat Al-Qaida eist dat kinderen meer vlees gaan eten, wat natuurlijk behandeld is zodat ze zich allemaal tegen de VS verzetten.quote:BESTE KEUKENPRINS(ES),
In dit mini-kookboekje staan leuke strips, belangrijke informatie en heerlijke recepten met vlees. Vlees bevat namelijk noodzakelijke voedingsstoffen om goed te kunnen groeien, zoals ijzer, vitamine B12 en zink: dit zijn belangrijke bouwstenen voor ons lichaam.
Ze duldt geen tegenspraak...quote:Op maandag 2 juli 2007 19:24 schreef Tomasso het volgende:
En waarom kan je niet reageren op haar weblog?
De voorkantquote:Op maandag 2 juli 2007 17:05 schreef ThE_ED het volgende:
Heeft iemand een scan van het boekje?
van achter wel jaquote:Op maandag 2 juli 2007 19:52 schreef Knekwurst het volgende:
Partij voor de Dieren..
please!
Wel een lekker mokkel, die partijleidster
Dat valt ook wel mee maar dat is idd wel het enige plus punt van die hele clubquote:Op maandag 2 juli 2007 19:52 schreef Knekwurst het volgende:
Wel een lekker mokkel, die partijleidster
Hulde aan de PvdD!quote:Op maandag 2 juli 2007 16:39 schreef Sant het volgende:
For once and for all...
De PvdD stelt kamervragen over een bijlage in de Doneld Duck. Hierin wordt een soort advies gegeven aan kinderen om verantwoord en gezond met voeding om te gaan. Daarin word dus ook gezegd dat vlees gezond is en dat ze dit meer moeten eten...
Mevrouw Thieme en de PvdD vinden het nodig om hierover kamervragen te stellen...
Dus in de tweede kamer gaat het over de Donald Duck...
tjonge jonge.... wat een kansloos volk woont er in NL
Ik zeg: boom, touw, ontslag.. dat zulke mensen hier geld voor krijgen zeg... ik zou me kapot schamen en als het mijn moeder was zou ik er niks mee te maken willen hebben... wat een trieste bedoeling...
Vandaag hebben we vragen gesteld over vleespromotie onder kinderen via de Donald Duck. Het productschap Vee, Vlees en Eieren had uit onderzoek begrepen dat kinderen steeds minder vlees eten, en dus besloten ze een vleeskookboekje voor kindreen mee te sturen met de Donald Duck van deze week. Smakeloos!
Onze jongerenorganisatie PINK! heeft er een klacht over ingediend bij de Reclame Code Commissie.
bron: www.partijvoordedieren.nl -->weblog marianne Thieme
KLACHT: PvdD
Debiel. Door mensen zoals jij verlies het vertrouwen in de Nederlandse maatschappij.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:40 schreef Spacemonkeh het volgende:
[..]
Hulde aan de PvdD!
Ik heb er toendertijd op gestemt! go PvdD!!![]()
oke.. ook alleen maar omdat ik d'r toen wel een lekker wijf vond![]()
Hahahahahaha, je weet toch.. je weet!quote:Op maandag 2 juli 2007 20:47 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Debiel. Door mensen zoals jij verlies het vertrouwen in de Nederlandse maatschappij.
Hmm, door die manier waarop kan ik me er opeens wel iets bij voorstellen dat er over gebakkeleid wordt. Ik zie niet in hoe kamervragen hierbij nuttig kunnen zijn, maar aan de uitgever zouden best wat vragen gesteld mogen worden..quote:
Want? Wat is er fout aan dan? Ze stimuleren jonge kinderen goed en gezond te eten, is het weer niet goed. Nee, we moeten ze verplicht aan de sla en wortels zetten. Het zijn geen konijnen ofzoquote:Op maandag 2 juli 2007 21:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm, door die manier waarop kan ik me er opeens wel iets bij voorstellen dat er over gebakkeleid wordt. Ik zie niet in hoe kamervragen hierbij nuttig kunnen zijn, maar aan de uitgever zouden best wat vragen gesteld mogen worden..
Er wordt gesuggereerd dat vlees eten noodzakelijk is, hetgeen het niet is.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:20 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Want? Wat is er fout aan dan? Ze stimuleren jonge kinderen goed en gezond te eten, is het weer niet goed. Nee, we moeten ze verplicht aan de sla en wortels zetten. Het zijn geen konijnen ofzo
Waar word dat gesuggereerd dan?quote:Op maandag 2 juli 2007 21:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er wordt gesuggereerd dat vlees eten noodzakelijk is, hetgeen het niet is.
Het gaat om de suggestie die het wekt.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:32 schreef Triptamine het volgende:
Daarin staat dat:
- Vlees goed voor je is
- Het noodzakelijke voedingstoffen bevat
- Het goed voor je is
Die stoffen zijn noodzakelijk, vlees niet
Nee, er staat dat vlees noodzakelijke voedingsstoffen bevat die ervoor zorgen dat de kinderen goed kunnen groeien, zodat je straks niet een compleet land hebt met een gemiddelde lengte van 1,50 meter. Dus ik snap niet wat er zo mis is met feiten?quote:Op maandag 2 juli 2007 21:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er wordt gesuggereerd dat vlees eten noodzakelijk is, hetgeen het niet is.
Jouw interpretatie is dus iets wat gesuggereerd wordt maar wat niet overeenkomt met de werkelijkheid.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:41 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, er staat dat vlees noodzakelijke voedingsstoffen bevat die ervoor zorgen dat de kinderen goed kunnen groeien, zodat je straks niet een compleet land hebt met een gemiddelde lengte van 1,50 meter. Dus ik snap niet wat er zo mis is met feiten?
Maar er wordt nergens gezegd dat vlees eten noodzakelijk is.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Jouw interpretatie is dus iets wat gesuggereerd wordt maar wat niet overeenkomt met de werkelijkheid.
Nou, laat ik het zo zeggen, het is jammer dat het een specifieke vlees advertorial was, maar ik vind dat je kinderen niet kan onthouden van het eten van vlees. Zo'n vitaminepil komt voor kinderen ook nogal dwingend over. Verder kun je niet alle voedingsstoffen vervangen door eieren en zuivel.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:04 schreef Spacehamster het volgende:
Er zijn 2 manieren van feiten presenteren:
- de juiste manier, alle feiten in het juiste verband
- de foute manier, een deel van de feiten uit hun verband gerukt
Er is helemaal geen vlees nodig om gezond op te groeien. Het is alleen makkelijk.
Eet genoeg eieren en zuivel of gewoon vitaminepillen en dan komt het echt wel goed.
Meer vlees eten is gewoon onzin.
Omdat in de DD vaak wetenswaardigheden staan nemen kinderen wat er als feiten is staan geschreven ook als feiten aan.
Dankzij Disney denken we dat lemmingen zelfmoord plegen. Dankjewel Disney voor de misleiding.
Wat er mis is is dat de DD een vertrouwen schept in dee lezers en die misbruikt om ze bullshit door de keel te stouwen. Dit keer ten koste van dieren.
Daar mag zeker iets van gezegd worden.
Trouwens watt vind Clarabella Koe van het boekje?
.quote:Vitamine B12 komt alleen voor in dierlijk voedsel, daarom kunnen veganisten (zij gebruiken uitsluitend plantaardig voedsel) ook dezelfde klachten krijgen en geldt dus ook voor hen deze waarschuwing.
Tekorten kunnen in enkele gevallen ook ontstaan door een eiwitsplitsingsprobleem (door een tekort aan maagzuur en pepsine in de maag) en in het verlengde hiervan door langdurig gebruik van maagzuurremmers. Ook een (aangeboren) tekort aan transporteiwit kan een B12-tekort veroorzaken.
In het laatste 2/5 deel van de dunne darm wordt de B12 opgenomen. Na een operatie aan de dunne darm of een ziekte hieraan kunnen ook vitamine B12-tekorten optreden. (b.v. ziekte van Crohn, Coeliakie, bacteriële overgroei).
Verder denk ik dat het toedienen van een pil of een spuit met vitamine b12 niet echt wenselijk is bij kinderen...quote:De behandeling van een B12-tekort.
Omdat een B12-tekort meestal het gevolg is van een gestoorde opname van het vitamine, heeft het gebruik van een B12-supplement in deze gevallen niet het beoogde effect. De opname via de mond werkt niet meer.
Suppletie met B12-injecties in de spieren is de betrouwbaarste behandelmethode. De werkzame stof komt langzaam in het lichaam vrij zodat deze optimaal wordt benut.
Vanuit othomoleculaire kringen wordt beweerd dat de behandeling van een B12-tekort goed via een hooggedoseerd B12-supplement mogelijk is. Dit wordt echter ten zeerste afgeraden.
Lees verder de uitgebreide informatie over de behandeling.
In zuivel zit ook B12. Het gaat er echter ook niet om om kinderen te onthouden van het eten van vlees, maar om een juiste voorstelling van zaken te maken die geen onjuiste suggesties wekt.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:36 schreef sjakie007 het volgende:
Verder denk ik dat het toedienen van een pil of een spuit met vitamine b12 niet echt wenselijk is bij kinderen...
Ach, kamervragen worden al gesteld als een letterspelletje van de buis gehaald wordt. Dit past prima in het rijtjequote:Op maandag 2 juli 2007 16:47 schreef Sant het volgende:
[..]
Kamervragen stellen over n fucking vlees kookboek bij de DD, komop man.. daarover moet op LANDELIJK niveau worden gesproken??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |