dat doen ze toch, b12 hoort erbij en kan alleen via onnatuurlijk pillen of via vlees verkregenw ordenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 07:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
In zuivel zit ook B12. Het gaat er echter ook niet om om kinderen te onthouden van het eten van vlees, maar om een juiste voorstelling van zaken te maken die geen onjuiste suggesties wekt.
Dat is dus onzin.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat doen ze toch, b12 hoort erbij en kan alleen via onnatuurlijk pillen of via vlees verkregenw orden
beargumenteer dat dan... anders heb je sowieso ongelijk...quote:
Ondertussen wordt ons van allerlei andere zooi opgedrongen via TV, radio en tijdschriften wat niet eens goed voor de gezondheid is (Drank, Fast food, auto's etc) is dat het volgende waar ze over gaan struikelen?quote:Op maandag 2 juli 2007 16:44 schreef Candaasje het volgende:
Het ging erom dat er een VLEESreceptenboekje in de DD zat, en dat is natuurlijk wel een beetje raar.
Waarom ze dan niet gewoon een receptenboekje erin hebben gedaan - al dan niet met recepten die vlees bevatten - snap ik niet.
Kan de PVD best begrijpen; het is onzin dat er op aangedrongen wordt meer vlees te eten, veel mensen eten het al 7 keer per week wat volstrekte onzin is. (En nee, ik ben geen vegetariër, maar ik ben wel tegen onnodige slachtpartijen)
Het kan net zo goed via zuivel verkregen worden.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:56 schreef Sant het volgende:
[..]
beargumenteer dat dan... anders heb je sowieso ongelijk...
Welke stoffen hebben we het hier over?quote:Vlees bevat bestanddelen die gezond zijn en noodzakelijk voor kinderen om een optimale groei en ontwikkeling door te maken. Deze stoffen kunnen NIET worden opgevangen door enkel eieren en zuivel te consumeren ipv vlees...
Godverdomme zeg.. je bent echt van t niveau stoeprand / PvdD, leer lezen, daar gaat t nu net de hele tijd over...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het kan net zo goed via zuivel verkregen worden.
[..]
Welke stoffen hebben we het hier over?
En dierenvriend, waar komen eieren en zuivel vandaan en wat voor een leven hebben die beestjes precies?quote:Op maandag 2 juli 2007 22:04 schreef Spacehamster het volgende:
Er zijn 2 manieren van feiten presenteren:
- de juiste manier, alle feiten in het juiste verband
- de foute manier, een deel van de feiten uit hun verband gerukt
Er is helemaal geen vlees nodig om gezond op te groeien. Het is alleen makkelijk.
Eet genoeg eieren en zuivel of gewoon vitaminepillen en dan komt het echt wel goed.
Meer vlees eten is gewoon onzin.
Omdat in de DD vaak wetenswaardigheden staan nemen kinderen wat er als feiten is staan geschreven ook als feiten aan.
Dankzij Disney denken we dat lemmingen zelfmoord plegen. Dankjewel Disney voor de misleiding.
Wat er mis is is dat de DD een vertrouwen schept in dee lezers en die misbruikt om ze bullshit door de keel te stouwen. Dit keer ten koste van dieren.
Daar mag zeker iets van gezegd worden.
Trouwens wat vind Clarabella Koe van het boekje?
Al die stoffen zijn in allerlei andere voedingsmiddelen ook te vinden.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:38 schreef Sant het volgende:
[..]
Godverdomme zeg.. je bent echt van t niveau stoeprand / PvdD, leer lezen, daar gaat t nu net de hele tijd over...
maar ok:
ik citeer van vlees.nl
[i]Waarom is het eten van vlees belangrijk?
Naast het feit dat vlees door veel mensen erg lekker wordt gevonden bevat vlees ook waardevolle voedingsstoffen voor ons lichaam. Deze voedingsstoffen heeft ons lichaam nodig om goed te kunnen functioneren.Belangrijke voedingsstoffen die in vlees zitten zijn: vetten, eiwitten, vitamines B1, B6 en B12 en ijzer en zink.
Lijkt me logisch. Je laat iets weg, dus zul je dat qua hoeveelheid moeten aanvullen met iets anders (er van uitgaande dat je precies genoeg at om aan je nodige stoffen te komen).quote:Voor eiwitten geldt dat wanneer deze uit dierlijke producten (vlees of melk etc) een gunstigere samenstelling hebben dan eiwit uit plantaardige producten (brood, groenten etc). Wanneer je vlees weglaat, moet je dus meer eiwit eten via plantaardige producten (bijv. soja producten, peulvruchten) of meer andere dierlijke producten eten.
Klopt, maar dat is nog steeds geen vlees.quote:Ook vitamine B12 komt alleen maar voor in dierlijke producten. Als je niet genoeg vitamine B12 binnen krijgt kun je bloedarmoede krijgen. Als je dus geen vlees eet, moet je vitamine B12 via vis of melk(producten) binnen krijgen.
Afhankelijk van de bron en mate is het heel gezond.quote:Vlees is dus goed voor je, maargoed, daar gata de discussie niet eens over.
Dat ze er tegen in opstand komen vind ik niet belachelijk. Dat ze de kamer er mee gaan lastig vallen wel.quote:. t is gewoon belachelijk dat de PvdD hier tegen in opstand komt..
Niet met de suggestie die daarbij gewekt wordt.quote:Maar als ik het dus goed begrijp vindt je het niet nromaal dat er met de Donald Duck een receptenboek voor vleesgerechten wordt meegestuurd...
Afhankelijk van hoe dat gepresenteerd wordt.quote:Maar laat me nu eens raden, het was natuurlijk geen enkel probleem als het pro-vegetarisch was of wel?
Je spoort niet helemaal geloof ik.quote:in de trend van: "Jongens en Meisjes, eet geen vlees meer, want in zuivel en eieren zitten dezelfde stoffen dus dan hoeven de zielige koetje-boe's niet meer gedood te worden?? "
Heel leuk allemaal maar vlees is toch goed voor je spieren. En ik heb ook gehoord op Discovery dat toen mensen begonnen te jagen dat hun hersencapaciteit enorm hard groeide.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Al die stoffen zijn in allerlei andere voedingsmiddelen ook te vinden.
[..]
- Ellelange reactie keten -
Eiwitten zijn heel goed voor je spieren en hersens inderdaad.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:49 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Heel leuk allemaal maar vlees is toch goed voor je spieren. En ik heb ook gehoord op Discovery dat toen mensen begonnen te jagen dat hun hersencapaciteit enorm hard groeide.![]()
Nouja, Clarabella Koe en de drie biggetjes zijn er ook nog.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:48 schreef hamkaastosti het volgende:
staan er trouwens ook recepten voor eend in? Dan kun je eerst lachen met donald duck en hem daarna lekker opeten
oooh.. dat lust ik ook primaquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, Clarabella Koe en de drie biggetjes zijn er ook nog.
quote:Op maandag 2 juli 2007 16:45 schreef hamkaastosti het volgende:
verkwiste stemmen en verkwist geld. PvdD
vlees
donald duck
douwe dabbert
Natuurlijk is het zo dat je niet te veel vlees moet eten maar vlees is wel het product toch met de meeste eiwitten als je een biefstukje eet heb je meer dan genoeg voor de hele dag maar je moet veel meer andere alternatieve producten eten voordat je dezelfde waarde hebt als dat je zou krijgen met het eten van vlees.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Eiwitten zijn heel goed voor je spieren en hersens inderdaad.Daar is echter geen vlees voor nodig.
Bevatte kwark ook niet erg veel eiwitten? Ik weet echter niet hoe die verhouding precies is.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:06 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Natuurlijk is het zo dat je niet te veel vlees moet eten maar vlees is wel het product toch met de meeste eiwitten
Aan de andere kant levert een biefstukje andere vitaminen en mineralen weer niet.quote:als je een biefstukje eet heb je meer dan genoeg dag maar je moet veel meer andere alternatieve producten eten voordat je dezelfde waarde hebt als dat je zou krijgen met het eten van vlees.
Jaag jij op je eigen biefstuk?quote:Ik ben voor natuurlijk veelzijdig eten groente, vlees, fruit, zuivel, water zoals het voedingcentrum aanbeveeld. Vitamines en al die andere stoffen krijg je zo natuurlijk binnen. Maar het uitsluiten van vlees vind ik overbodig omdat het gewoon natuurlijk is dat mensen jagen zo werkt onder dieren onderling ook.![]()
je moet ook nog eens de juiste eiwitten hebben.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bevatte kwark ook niet erg veel eiwitten? Ik weet echter niet hoe die verhouding precies is.
[..]
Aan de andere kant levert een biefstukje andere vitaminen en mineralen weer niet.
[..]
Jaag jij op je eigen biefstuk?Hoewel er misschien iets in zit. Mijn poezebeesten jagen tenslotte ook op stukjes kip of koe.
Ik bedoelde dat laatste niet letterlijk!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bevatte kwark ook niet erg veel eiwitten? Ik weet echter niet hoe die verhouding precies is.
[..]
Aan de andere kant levert een biefstukje andere vitaminen en mineralen weer niet.
[..]
Jaag jij op je eigen biefstuk?Hoewel er misschien iets in zit. Mijn poezebeesten jagen tenslotte ook op stukjes kip of koe.
Ja, maar daarom eet je ook gevarieerd om die vitaminen weer bij het eten van andere producten weer binnen te krijgen.quote:Aan de andere kant levert een biefstukje andere vitaminen en mineralen weer niet.
Ja dat viel me ook op.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
Het lijkt wel of sommige mensen in dit topic denken dat het niet eten van vlees normaal is.
Dat hoeft ook niet. Je zou er wel bij kunnen nadenken hoe die dieren leven en kiezen voor eerlijk vlees wanneer je de mogelijkheid hebt. In de natuur gaat het op die manier en niet op de manier zoals de mens het her en der doet.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:16 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat laatste niet letterlijk!Dat was wel heel dom gezegd van me maar het ging erom in de natuur stikt het ook van de vleeseters waarom zouden wij dat niet mogen zijn. Ik wil geen vegatariër worden omdat het alleen zielig is voor die "schattige" beestjes om gedood te worden dat is gewoon de natuur.
Denk ook niet dat die er op gebouwd is.quote:
Hoe dan ook komt het dus neer op gevariëerde voeding.quote:Ja, maar daarom eet je ook gevarieerd om die vitaminen weer bij het eten van andere producten weer binnen te krijgen.
Wie zegt dat onze manier van het verkrijgen ook niet natuurlijk is en ja ik kies voor eerlijk vlees mijn vader was tot voor kort kippenboer hij had scharrelkippen in twee grote hokken wat ik de beste oplossing vind voor mens en dier bied veiligheid voor de gezondheid voor de kip en mens + het bied meer ruimte voor het dier en is financieel reeël voor de boer.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Je zou er wel bij kunnen nadenken hoe die dieren leven en kiezen voor eerlijk vlees wanneer je de mogelijkheid hebt. In de natuur gaat het op die manier en niet op de manier zoals de mens het her en der doet.
Daarom naast groente, fruit, zuivel en water ook een beetje vlees eten zodat je gevariëerd eet wat het voedingscentrum aanbeveeld is ook natuurlijker dan vervangende vitamines slikken.quote:Hoe dan ook komt het dus neer op gevariëerde voeding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |