jaquote:Op maandag 2 juli 2007 15:13 schreef Luni het volgende:
http://www.oorlogsmuseum-overloon.nl/
Is iemand al eens in het Liberty Park - Nationaal Oorlogs- en Verzetsmuseum geweest
jaquote:, en is het de moeite waard om dit te bezoeken? Mij lijkt het wel wat!
ja best wel veel als je het vergelijkt met andere museaquote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:58 schreef Luni het volgende:
Staan er veel oude voertuigen en derkelijke?
ok thanx, want dat vind ik erg interssant!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:11 schreef EricT het volgende:
[..]
ja best wel veel als je het vergelijkt met andere musea
Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar de Panther tank die ze nu helemaal opgeknapt hebben ziet er nu puik uit. Daarbij doet dik 60 jaar weersinvloeden het materieel ook geen goed.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:28 schreef Schunckelstar het volgende:
ik vind het erg jammer dat ze al de tanks die vroeger buiten stonden (en nu binnen) gerestaureert hebben...
eerst stonden ze er zoals ze ze gevonden hebben,inclusief gaten en zo,en nu hebben ze alles opnieuw geschilderd
en opgemaakt.....
Het heeft allebei zo z'n charme vind ik.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:38 schreef tisauch het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar de Panther tank die ze nu helemaal opgeknapt hebben ziet er nu puik uit. Daarbij doet dik 60 jaar weersinvloeden het materieel ook geen goed.
[afbeelding]
Niet meer zoveel. De eigenaar (dhr. de Groot uit Zwijndrecht) van veel voertuigen heeft erg veel teruggehaald naar het oorspronkelijke Marshall Museum in Zwijndrecht geloof ik.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:58 schreef Luni het volgende:
Staan er veel oude voertuigen en derkelijke?
Ben inmiddels in Overloon geweest, ener stond nog best een vrij behoorlijke collectie, en het was absoluut de moeite waard om te bezoeken, de Tentoonstelling die het verhaal van de 2e Wereldoorlog verteld was ooki ntressant.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:41 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Niet meer zoveel. De eigenaar (dhr. de Groot uit Zwijndrecht) van veel voertuigen heeft erg veel teruggehaald naar het oorspronkelijke Marshall Museum in Zwijndrecht geloof ik.
http://www.marshallmuseum.nl/NL/index.htm
tentoonstelling is indrukwekkend idd...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:32 schreef Luni het volgende:
[..]
Ben inmiddels in Overloon geweest, ener stond nog best een vrij behoorlijke collectie, en het was absoluut de moeite waard om te bezoeken, de Tentoonstelling die het verhaal van de 2e Wereldoorlog verteld was ooki ntressant.
Het ging eigenlijk om de voertuigen, en dan had Zwijndrecht ook een goeie optie geweest en een stuk dichter bij voor mij. Hier ga ik dus zeker een kijkje nemen!
Weet je waar dat museum zit in Zwijndrecht, kan op die site alleen het adres van Overloon vinden.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:41 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Niet meer zoveel. De eigenaar (dhr. de Groot uit Zwijndrecht) van veel voertuigen heeft erg veel teruggehaald naar het oorspronkelijke Marshall Museum in Zwijndrecht geloof ik.
http://www.marshallmuseum.nl/NL/index.htm
Zat/zit aan in een haven aan de Lindtsedijk, t.o. de hallen van Grootint...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 08:54 schreef Luni het volgende:
[..]
Weet je waar dat museum zit in Zwijndrecht, kan op die site alleen het adres van Overloon vinden.
Is die onrust daar nog niet over?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:49 schreef _The_General_ het volgende:
Ik ben er geen fan van omdat de geschiedenis van de slag om Overloon niet meer terug te zien is. Daarnaast heeft het Museumbestuur de afgelopen 10 jaar zwaar gefaald. Denk aan verkopen van historische stukken, diefstal door medewerkers etc.
ik ben er vorig jaar geweest, kan me niet herinneren dat het overdonderend en overweldigend veel was eigenlijk, maar ze hebben wel e.e.a over wo1quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Is die onrust daar nog niet over?
Directeur op non actief, spullen die verdwenen, de rel om Zwijndrecht.
En een jaar of wat geleden zou er een WO1 gedeelte komen, is er ook zeker nog niet?
dat zijn nou juist die dingen die het tegenwoordig in overloon een beetje verpesten (voor mij)quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Is die onrust daar nog niet over?
Directeur op non actief, spullen die verdwenen, de rel om Zwijndrecht.
En een jaar of wat geleden zou er een WO1 gedeelte komen, is er ook zeker nog niet?
Mwah, ik ben er een jaar of 15 geleden voor het laatst geweest, en veel van de spullen die buiten stonden waren behoorlijk aan het verpieteren en wegrotten. Na 40 jaar buiten staan is het echt niet meer "zo als gevonden"... Het hoeft van mij niet persé als nieuw te worden, maar er is niks mis mee die zaken wat duurzamer te conserveren.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:28 schreef Schunckelstar het volgende:
ik vind het erg jammer dat ze al de tanks die vroeger buiten stonden (en nu binnen) gerestaureert hebben...
eerst stonden ze er zoals ze ze gevonden hebben,inclusief gaten en zo,en nu hebben ze alles opnieuw geschilderd
en opgemaakt.....
ja,je herkend het dan letterlijk echt niet meer terugquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:25 schreef Frezer het volgende:
[..]
Mwah, ik ben er een jaar of 15 geleden voor het laatst geweest, en veel van de spullen die buiten stonden waren behoorlijk aan het verpieteren en wegrotten. Na 40 jaar buiten staan is het echt niet meer "zo als gevonden"... Het hoeft van mij niet persé als nieuw te worden, maar er is niks mis mee die zaken wat duurzamer te conserveren.
Nog een vraag, een aantal zaken zijn gerestaureerd las ik, en het één en anders is weggehaald. Maar is er heel veel veranderd sinds een jaar of 15 geleden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |