En dan komt het helemaal opnieuw beginnen eindelijk aan bod..quote:Ik ben een vrouw van 22, woon in de randstad, al mijn hele leven en ik ga het roer omgooien (nee, geen kansloze boerderij in Mexico kopen om die om te bouwen en dat uit laten zenden op SBS6).
Eigenlijk heb ik mij nooit helemaal top gevoeld, tot aan de laatste paar maanden.
De basisschool en middelbare school stonden in het teken van gepest worden. Ik was nou eenmaal anders (ouwelijker) en weigerde met de groep mee te doen als ik dat niet leuk vond. Dit resulteerde in allerlei depressieve neigingen (krassen, zelfmoordpogingen/gedachtes en 'losbandig gedrag'). Dit laatste duurde vanaf de 4e klas tot de tweede keer zesde klas: yayeindelijk mijn gymnasium diploma.. en nu?
![]()
Ik wist totaal niet wat ik wilde met mijn leven, maar duidelijk werd dat van mij verwacht werd dat je met een gymnasium diploma gaat studeren: dus, mij aangemeld in Leiden, en een jaar weggegooid met twee studies die totaal niet bij mij pastten.
Wel had ik inmiddels een eigen huurhuisje, dus de deur uit, en dat gaf mij veel vrijheid en de kans om 'het zelf te doen', dit heeft mij echt wel meer zelfvertrouwen gegeven: ik kon best voor mezelf zorgen.
Na bijna een jaar universiteit de studie(s --> heb er twee in een jaar geprobeerd) aan de kant geschoven en gaan werken. Dit was mei 2005.
Sindsdien ik weet niet hoeveel baantjes gehad, uitzendwerk, op contractbasis, van ABN-Amro tot advocatenkantoor en van Zorguren inkloppen tot mijn 'huidige' baan bij een woningcorporatie, als administratief medewerker sinds september 2006.
En die baan ben ik nu ook kwijt.. ze moeten me niet, ze moeten me nergens, omdat ik te bijdehand ben, te 'slim' ben en teveel wil... ik moest het maar in een hogere functie proberen.. maarja, die hadden ze niet voor me..en na een ontzettend naar confilict (zie Conflict op het werk --> heb ik juridisch gezien een kans? ) was duidelijk dat ze me echt wilden lozen, alweer...terwijl ik me daar 9 maanden uit de naad heb gewerkt, mijn best heb gedaan, overgewerkt, terwijl mijn collega (die gelijk met mij begon) geen stap harder loopt dan strikt noodzakelijk (om half 5 staat d'r pc al uit en pakt ze d'r tas in) al in mei een vast contract had
maargoed, met frustratie kom je niet ver..
Vrienden had ik, heb ik gedumpt (of was het andersom) omdat ze totaal niet boeiend waren (of zij mij een zeur vonden met mijn depressieve gedrag), en sinds ik motor ben gaan rijden heel veel leuke nieuwe mensen leren kennen, waaronder mijn lieve vriend, die het nu alweer een half jaar met mij uithoudt..
+quote:Op maandag 2 juli 2007 11:23 schreef Armageddon het volgende:
Ik wist het! Ik vertelde je het al in het andere topic. Ophoeren met die kutbaas en eens voor jezelf opkomen. Niet je laten kleineren door jan en alleman De middelvinger voor ze. Probeer het maar eens. Dat helpt.
zeik niet zo vent, je hebt het blijkbaar toch gelezenquote:Op maandag 2 juli 2007 11:24 schreef Kreator het volgende:
Ik snap wel waarom je geen vrienden hebt. Als je bij elke gelegenheid je complete levensverhaal vertelt, dan is dat wel behoorlijk irritant en vooral ook erg irrelevant.
Maar op de lagere school had ze ook niet zoveel vrienden, terwijl ze toen ook nog niet zoveel levensverhaal had...quote:Op maandag 2 juli 2007 11:24 schreef Kreator het volgende:
Ik snap wel waarom je geen vrienden hebt. Als je bij elke gelegenheid je complete levensverhaal vertelt, dan is dat wel behoorlijk irritant en vooral ook erg irrelevant.
Je bent er zelf nog een!quote:Op maandag 2 juli 2007 11:20 schreef motorbloempje het volgende:
en straks zit ik tussen de puisterige pubers te studeren...:o
Boeiend, ik heb ook gymnasium gedaan en doe nu ook nog een HBO. Wat ga je studeren als ik vragen mag? Waarschijnlijk veel groepswerk, dus dan wordt het ff moeilijk om aan de 17 jarige verse HBO'er te wennen, die hebben meestal nog een heel erge middelbare scholier mentaliteit. Dat school een verplichting is en geen privilege. Ik was ook 21 en had al twee (afgekapte) studies achter mijn rug toen ik begon aan mijn huidige studie.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
@HostiMeister
oh, straks krijgen we de WO-Fok!ridders weermaar ik ga een HBO studie doen (klassikaal is voor mij een betere manier van kennis vergaren dan het droge wetenschappelijke zelfstandiger onderwijs) maar wie weet stroom ik na mijn bachelor nog wel door naar het WO als ik de smaak te pakken heb
heb inmiddels na twee jaar werken, en ook na het laatste conflict, wel weer heel veel geleerd over conflictontwijkend gedrag inderdaaddus zal voorzichtiger zijn met wat ik zeg enzo.. gelukkig wel mensen in mijn omgeving die me soms even een spiegel voorhouden of zeggen 'dat zou ik niet (zo) zeggen' enzo.. ik ben een eerlijk mens, en schroom soms iets te vaak NIET om dat ook te uiten.. er wordt aan gewerkt
![]()
bedankt voor de tip
Dat bedoel ik. Een pretentieuze trut ben je.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
'levenservaringniveauverschil'
Wat een onzin, iemand die fulltime gewerkt heeft, en gemiddeld 5 jaar ouder is dan zijn collega studenten heeft een 'leefevaringsvoorstand' (of zoiets)quote:Op maandag 2 juli 2007 11:52 schreef Kermende_Kikker het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Een pretentieuze trut ben je.
[prententieuzetrutniveauverschil]quote:Op maandag 2 juli 2007 11:52 schreef Kermende_Kikker het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Een pretentieuze trut ben je.
Bullshit, gemiddeld 2 of 3 jaar. Als je 22 bent, ben je echt nog net zo achterlijk als de rest van de klas. Zeker wanneer je al gewerkt hebt. Bij voorbaat worden die lui die bij je in de klas zitten al afgeschreven met de melding "Ik heb toch meer meegemaakt dat maakt mij superieur". De grootste bullshit.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:56 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Wat een onzin, iemand die fulltime gewerkt heeft, en gemiddeld 5 jaar ouder is dan zijn collega studenten heeft een 'leefevaringsvoorstand' (of zoiets)
Ga toch ergens anders flamen, simpele ziel.
En hoe fucking kinderachtig ben je dan, ga toch buiten spelen man.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:01 schreef Kermende_Kikker het volgende:
[..]
Het is een pretentieus kutwijf en ik zou haar het leven zuur maken mocht ik 'nog jong' zijn en op het HBO zitten.
Waar heb jij last van?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:01 schreef Kermende_Kikker het volgende:
[..]
Bullshit, gemiddeld 2 of 3 jaar. Als je 22 bent, ben je echt nog net zo achterlijk als de rest van de klas. Zeker wanneer je al gewerkt hebt. Bij voorbaat worden die lui die bij je in de klas zitten al afgeschreven met de melding "Ik heb toch meer meegemaakt dat maakt mij superieur". De grootste bullshit.
Het is een pretentieus kutwijf en ik zou haar het leven zuur maken mocht ik 'nog jong' zijn en op het HBO zitten.
Jij hebt echt serieus een probleem als je iemand aan de hand van een topic op internet en 1 woord daarin al een pretentieus kutwijf vindt.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:01 schreef Kermende_Kikker het volgende:
[..]
Bullshit, gemiddeld 2 of 3 jaar. Als je 22 bent, ben je echt nog net zo achterlijk als de rest van de klas. Zeker wanneer je al gewerkt hebt. Bij voorbaat worden die lui die bij je in de klas zitten al afgeschreven met de melding "Ik heb toch meer meegemaakt dat maakt mij superieur". De grootste bullshit.
Was ik nog maar kinderachtig.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:02 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En hoe fucking kinderachtig ben je dan, ga toch buiten spelen man.
Van mensen gelijk TS.quote:
Problemen heb ik genoeg. Vooral met holle vaten.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:08 schreef 3doorsdown het volgende:
[..]
Jij hebt echt serieus een probleem als je iemand aan de hand van een topic op internet en 1 woord daarin al een pretentieus kutwijf vindt.
Maar aan de andere kant verwacht ik ook niet anders van een woonwagenbewoner.
Jammer trouwens dat ze nu ook mobiel internet hebben.
Oh je bent een Belg, dat verklaart ook al een hoopquote:Op maandag 2 juli 2007 12:13 schreef Kermende_Kikker het volgende:
[..]
Was ik nog maar kinderachtig.
[..]
Van mensen gelijk TS.
[..]
Problemen heb ik genoeg. Vooral met holle vaten.
Met 22 valt t nog wel mee hoor.. Ken mensen die op hun 28e net beginnen. Dat is pas een verschil. Komt helemaal goedquote:Op maandag 2 juli 2007 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
Studie is/wordt Bedrijfskundige Informaticadus veel groepswerk inderdaad
en het kan idd lastig worden ja, dat 'levenservaringniveauverschil' maar zal er mee moeten werken en leren omgaan (en niet andersom: ik ben in de minderheid).
Wilde het eerst deeltijd gaan doen naast mijn werk: alleen maar 'volwassen' werkende mensen en dus geen middelbareschool idee) , maar dat zou echt een te grote druk zijn qua tijd en (het gebrek aan) ontspanning, vriend die aandacht wil... dus dan maar het volle pond 4 jaar lang
Zo zo, jij bent ook nogal pretentieus... Je meent te weten waar ik vandaan kom?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:16 schreef 3doorsdown het volgende:
[..]
Oh je bent een Belg, dat verklaart ook al een hoop
Veel plezier nog in de jaren '50.
In mijn geval niet, maar ik ga me de moeite niet doen om het uit te leggen. Ben je nu klaar met offtopic klooien?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:17 schreef 3doorsdown het volgende:
Oh ja, en het is: " Wat ruist er door het struikgewas " stomme Belg.![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 2 juli 2007 12:20 schreef Kermende_Kikker het volgende:
[..]
Zo zo, jij bent ook nogal pretentieus... Je meent te weten waar ik vandaan kom?
[..]
quote:In mijn geval niet, maar ik ga me de moeite niet doen om het uit te leggen. Ben je nu klaar met offtopic klooien?
En zie hier nog een probleem. Star en vasthoudend aan je eigen (on)gelijk.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
er zijn fora met een ignorefunctie, zodat je op het forum de posts niet meer ziet van bepaalde door jou geselecteerde godvertenkutklonen individuen
Jij maakt je druk om achtienjarigen terwijl jij een stoere chick op een motor bent? Gewoon de eerste dag op je motor bij de school aankomen en de hele dag je pak aanhouden (warm, maar het loont!) en die broekies weten niet waar ze moeten kijken. Studentenleven is verder makkelijk vergeleken met werk, dus ik zou me niet drukmaken.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:20 schreef motorbloempje het volgende:
reden van dit topic.. zijn er meer mensen die dit gedaan hebben.. misschien om moed in te praten, te zeggen dat het allemaal wel goed komt..
Ze heeft nog niet genoeg levenservaring om te weten hoe dat gaat wanneer je maar weinig te makken hebt. Die motor moet de deur uit dus. En geen motor betekent geen persoonlijkheid bij dit kind.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:24 schreef Forkbender het volgende:
[..]
Jij maakt je druk om achtienjarigen terwijl jij een stoere chick op een motor bent? Gewoon de eerste dag op je motor bij de school aankomen en de hele dag je pak aanhouden (warm, maar het loont!) en die broekies weten niet waar ze moeten kijken. Studentenleven is verder makkelijk vergeleken met werk, dus ik zou me niet drukmaken.
poe hee, leuk man, topic verzieken.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:26 schreef Kermende_Kikker het volgende:
[..]
Ze heeft nog niet genoeg levenservaring om te weten hoe dat gaat wanneer je maar weinig te makken hebt. Die motor moet de deur uit dus. En geen motor betekent geen persoonlijkheid bij dit kind.
Zeg, kun jij je 53ste chromosoom niet ff in toom houden en gewoon opkikkeren (quote:Op maandag 2 juli 2007 12:26 schreef Kermende_Kikker het volgende:
[..]
Ze heeft nog niet genoeg levenservaring om te weten hoe dat gaat wanneer je maar weinig te makken hebt. Die motor moet de deur uit dus. En geen motor betekent geen persoonlijkheid bij dit kind.
Met negatieve feedback komen is verzieken? Zit ik hier in US? Kun je ook ontopic reageren?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:29 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
poe hee, leuk man, topic verzieken.
dat is uiteindelijk vooral je eigen keuze...quote:Op maandag 2 juli 2007 11:20 schreef motorbloempje het volgende:
maar..kan ik aan het nieuwe leven wennen... ga ik het niet verpesten.. *ril* het is allemaal zo spannend![]()
![]()
![]()
![]()
Hier geef je zelf al aan dat jij degene bent met gebrek aan levenservaring.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:40 schreef motorbloempje het volgende:
Het is heel stom, maar ik weet simpelweg niet wat ik kan verwachten als ik weer het 'jongerenwereldje' induik..
Neuh, ik blijf lekker ontopic.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:44 schreef Sjeen het volgende:
Zeg Kikker... als je nu nog iets te zeggen hebt, open een topic in KLB ofzo...
Je manier van reageren is uitermate vervelend. Misschien dat je het als ontopic beschouwt, maar zo komt het absoluut niet over...quote:Op maandag 2 juli 2007 12:47 schreef Kermende_Kikker het volgende:
[..]
Hier geef je zelf al aan dat jij degene bent met gebrek aan levenservaring.
[..]
Neuh, ik blijf lekker ontopic.
Wel mee eens ja, de OP druipt van de zelfingenomenheid, zeer misselijk dat soort mensen. Maar goedquote:Op maandag 2 juli 2007 12:01 schreef Kermende_Kikker het volgende:
[..]
Ken je plaats; en leer dat asap. ( serieus )quote:Op maandag 2 juli 2007 12:57 schreef motorbloempje het volgende:
die laatste alinea heeft idd te maken met dat wat Chandler al noemde: conflicten vermijdenen dat is iets wat ik, zoals eerder aangegeven heb, wel een beetje geleerd heb.
en ik geef toch aan dat ik een jongere ben met mijn 22 jaar, maaruit een ontzettend andere richting kom dan de gemiddelde student die daar zal zitten? Ik zeg ook niet dat het tot nare sitauties MOET of ZAL leiden,maar dat het me wel een beetje onzeker maakt, omdat het studentenwereldje nou eenmaal anders is dan het werkende wereldje, al hoop ik dat dat met het projectgewijs werken wel meevalt, omdat je projectgewijs WERKT zeg maar
Ik zal me dan ook nooit voorstellen als iemand die het allemaal al heeft meegemaakt, maar gewoon als motorbloempje met de volgende hobbiesDenk ook dat mijn werkervaring wel wat bij kan dragen aan eventuele projecten, maar moet idd nog wel leren om niet betweterig over te komen, zeg maar
jezelf wegcijferen voelt goed hèquote:Op maandag 2 juli 2007 16:00 schreef SHE het volgende:
[..]
Ken je plaats; en leer dat asap. ( serieus )
Zoals een wijs man ooit zei; ' you're unique..just like everybody else '
Wegcijferen klinkt wel erg slachtofferig.quote:
Zelfvertrouwen is dan ook iets anders dan je verheven voelen.quote:Op maandag 2 juli 2007 16:22 schreef motorbloempje het volgende:toch leuk dat het nooit goed is..
als je onzeker bent en je wordt depressief omdat je gepest wordt (alleen m'n achternaam was al genoeg) ben je een zeur en moet je wat aan je zelfvertrouwen gaan doen..
en als je dat dan eindelijk hebt, en een beetje blij bent met jezelf, ben je arrogant en pretentieus... wonderlijk![]()
![]()
Mwoah... relkloonquote:
Klopt volledig, juist mensen met een ietwat zwakker zelfvertrouwen, kunnen juist problemen ermee krijgen dat ze hun wens 'sterk' over te komen, juist overdrijven en dan doorslaan in de verkeerde richting ...quote:Op maandag 2 juli 2007 16:22 schreef motorbloempje het volgende:toch leuk dat het nooit goed is..
als je onzeker bent en je wordt depressief omdat je gepest wordt (alleen m'n achternaam was al genoeg) ben je een zeur en moet je wat aan je zelfvertrouwen gaan doen..
en als je dat dan eindelijk hebt, en een beetje blij bent met jezelf, ben je arrogant en pretentieus... wonderlijk![]()
![]()
Oh ok, als je alleen maar wilt horen wat je denkt te moeten horen dan heb ik niets gezegd.quote:Op maandag 2 juli 2007 16:37 schreef motorbloempje het volgende:
maar wie zegt dat ik mij verheven voel en dat ik een opleiding nodig heb om leuk gevonden te worden?
ik heb vrienden, een vriend die mij ook zonder studie leuk vinden
deze opleiding doe ik voor mijzelf, maar ik vind het ENG om te beginnen tussen 17jarigen die gewoon een ander (ik zeg niet MINDER GOED OF SLECHT) ingangsmoment in de studie/het studeren hebben als dat ik heb.
en ontken niet dat het niet leuk zou zijn als je een beetje aansluit bij de mensen met wie je 4 jaar een studie gaat doen en met wie je samen moet werken, en daarom vroeg ik om mensen die ook met een leeftijdsverschil zijn gaan studeren.
Kom dan met een antwoord als: dat heb ik ook gedaan, en het valt allemaal mee, geen last van dus gewoon gaan met die banaanmaar kom niet brallen als je denkt te weten dat ik mezelf 'verheven' voel of wat dan ook, ik ben gewoon realistisch
Nou een beetje een leuk hoofd is toch wel een stuk makkelijker hoor.quote:Op maandag 2 juli 2007 16:32 schreef SHE het volgende:
[..]
Zelfvertrouwen is dan ook iets anders dan je verheven voelen.
Als je zelfvertrouwen hebt, dan heb je geen opleiding, baan of uiterlijk vertoon nodig om leuk gevonden te worden.
Klopt, maar TS is natuurlijk niet voor niets gepest.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:05 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Nou een beetje een leuk hoofd is toch wel een stuk makkelijker hoor.
was allezins een reactie op jouw post, anders had ik deze wel gequote... maar als jij je op jouw beurt aangesproken voelt... als ik zo je post lees moet je je wel in kunnen denken dat alles (huis, misschien motor, baan, financiele zekerheid) opgeven best eng is, en dat je het uiteindelijk niet mist is natuurlijk top, ik hoop dat ik het ook kan (zal wel moeten) zuiniger leven..quote:Op maandag 2 juli 2007 17:03 schreef SHE het volgende:
[..]
Oh ok, als je alleen maar wilt horen wat je denkt te moeten horen dan heb ik niets gezegd.
Succes met je realisme!
ik ben gewoon lelijkquote:Op maandag 2 juli 2007 17:05 schreef SHE het volgende:
[..]
Klopt, maar TS is natuurlijk niet voor niets gepest.
Ik begrijp je helemaal.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
was allezins een reactie op jouw post, anders had ik deze wel gequote... maar als jij je op jouw beurt aangesproken voelt... als ik zo je post lees moet je je wel in kunnen denken dat alles (huis, misschien motor, baan, financiele zekerheid) opgeven best eng is, en dat je het uiteindelijk niet mist is natuurlijk top, ik hoop dat ik het ook kan (zal wel moeten) zuiniger leven..
snap je?
waarom vraag je je dat af in een publiek forum?quote:Op maandag 2 juli 2007 17:12 schreef motorbloempje het volgende:
ik hoop dat ik het ook kan (zal wel moeten) zuiniger leven..
Je gaat naar de HAN in arnhem dus?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
er zijn fora met een ignorefunctie, zodat je op het forum de posts niet meer ziet van bepaalde door jou geselecteerde godvertenkutklonen individuen
Cuegirlie doet ook BI?vind het opzich niet zo erg, alleen maar mannen,
kan ik het over het algemeen beter mee vinden dan vrouwen, over het algemeen
Arnhem trok me qua opzet van studie en omgeving het meeste aan eigenlijk, had me eerst voor deeltijd ingeschreven bij de haagse hogeschool, maar hoorde ook wel van heel veel mensen dat de HHS niet echt helemaal geweldig is qua organisatie enzo (op verschillende studies). Nu is er over elke universiteit/Hogeschool wel wat te zeiken, maar over de HAN hoor ik minder slechte verhalen dan over de HHS
ik heb hierboven ook wel ergens uitgelegd dat het vooral gaat om de combi levens- met werkervaringquote:Op maandag 2 juli 2007 17:34 schreef Dsquared2 het volgende:
Leeftijd heeft niets met levenservaring te maken.
Ik ben ook 22 en begin nu weer voor de 3e x aan een HBO studie, na 1,5 jaar vast werken..
Je bent dus niet de enige![]()
p.s. Een opleiding volgen doe je in principe voor jezelf. Of je dus bij kleine onvolwassen kinderkes in de klas komt maakt niks uit. Deze stoppen waarschijnlijk toch halverwege het jaar..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |