abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51052333
Lees het levensverhaal alleen als het je boeit, scrolll anders door naar onder
quote:
Ik ben een vrouw van 22, woon in de randstad, al mijn hele leven en ik ga het roer omgooien (nee, geen kansloze boerderij in Mexico kopen om die om te bouwen en dat uit laten zenden op SBS6).

Eigenlijk heb ik mij nooit helemaal top gevoeld, tot aan de laatste paar maanden.

De basisschool en middelbare school stonden in het teken van gepest worden. Ik was nou eenmaal anders (ouwelijker) en weigerde met de groep mee te doen als ik dat niet leuk vond. Dit resulteerde in allerlei depressieve neigingen (krassen, zelfmoordpogingen/gedachtes en 'losbandig gedrag'). Dit laatste duurde vanaf de 4e klas tot de tweede keer zesde klas: yay eindelijk mijn gymnasium diploma.. en nu?

Ik wist totaal niet wat ik wilde met mijn leven, maar duidelijk werd dat van mij verwacht werd dat je met een gymnasium diploma gaat studeren: dus, mij aangemeld in Leiden, en een jaar weggegooid met twee studies die totaal niet bij mij pastten.
Wel had ik inmiddels een eigen huurhuisje, dus de deur uit, en dat gaf mij veel vrijheid en de kans om 'het zelf te doen', dit heeft mij echt wel meer zelfvertrouwen gegeven: ik kon best voor mezelf zorgen.

Na bijna een jaar universiteit de studie(s --> heb er twee in een jaar geprobeerd) aan de kant geschoven en gaan werken. Dit was mei 2005.

Sindsdien ik weet niet hoeveel baantjes gehad, uitzendwerk, op contractbasis, van ABN-Amro tot advocatenkantoor en van Zorguren inkloppen tot mijn 'huidige' baan bij een woningcorporatie, als administratief medewerker sinds september 2006.
En die baan ben ik nu ook kwijt.. ze moeten me niet, ze moeten me nergens, omdat ik te bijdehand ben, te 'slim' ben en teveel wil... ik moest het maar in een hogere functie proberen.. maarja, die hadden ze niet voor me..en na een ontzettend naar confilict (zie Conflict op het werk --> heb ik juridisch gezien een kans? ) was duidelijk dat ze me echt wilden lozen, alweer... terwijl ik me daar 9 maanden uit de naad heb gewerkt, mijn best heb gedaan, overgewerkt, terwijl mijn collega (die gelijk met mij begon) geen stap harder loopt dan strikt noodzakelijk (om half 5 staat d'r pc al uit en pakt ze d'r tas in) al in mei een vast contract had maargoed, met frustratie kom je niet ver..

Vrienden had ik, heb ik gedumpt (of was het andersom) omdat ze totaal niet boeiend waren (of zij mij een zeur vonden met mijn depressieve gedrag), en sinds ik motor ben gaan rijden heel veel leuke nieuwe mensen leren kennen, waaronder mijn lieve vriend, die het nu alweer een half jaar met mij uithoudt..
En dan komt het helemaal opnieuw beginnen eindelijk aan bod..

Zit je dan, zonder baan per 1 september.. je bent het zat om afgezeken te worden op het werk, elk baantje via het uitzendbureau maar aan te nemen omdat je je huur toch moet betalen enzo...-O-

Dus nu gaat het roer om.. Ik ga naar Arnhem verhuizen, vanuit Den Haag.
Zeg mijn huur op en ben daar nu een woning aan het zoeken.. mijn vriend woont in Nijmegen.. dus dat is ook nog eens lekker dichtbij.. Ik ga voltijd studeren, dus financieel flink achteruit, qua woonruimte flink erop achteruit waarschijnlijk.. en ik vind het leuk..

maar ook DOODENG!!!!
Heb er zin in, ga ervoor en ben van plan deze studie af te ronden (weet precies wat ik er mee wil worden/doen) maar ineens zoveel nieuwe dingen, nieuwe mensen, nieuw leven.. gaat het allemaal wel lukken, maak ik daar vrienden, zal ik niet teveel aan mijn vriend gaan 'hangen'...

Was tot nu toe echt een burgertrut met een baan, een huis en een motor voor de deur (zelfs eerst ook nog een auto totdat deze het begaf en ik geen zin had een nieuwe te kopen) en straks zit ik tussen de 'puisterige pubers' te studeren... toch heel verschil dan: 17/18 en 22 + 2 jaar fulltime werken...

doodeng..

reden van dit topic.. zijn er meer mensen die dit gedaan hebben.. misschien om moed in te praten, te zeggen dat het allemaal wel goed komt..
Sinds dat ik mij goed (zelfverzekerder) voel ben ik opzich niet bang om vrienden te maken, leg vrij makkelijk contact met mensen, ken aardig wat mensen van het motorrijden verspreid door heel nederland, heb m'n vriend.. maar..kan ik aan het nieuwe leven wennen... ga ik het niet verpesten.. *ril* het is allemaal zo spannend

[ Bericht 4% gewijzigd door motorbloempje op 02-07-2007 11:46:03 ]
Ja doei.
  maandag 2 juli 2007 @ 11:23:35 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51052399
Ik wist het! Ik vertelde je het al in het andere topic. Ophoeren met die kutbaas en eens voor jezelf opkomen. Niet je laten kleineren door jan en alleman De middelvinger voor ze. Probeer het maar eens. Dat helpt.
  Official ESF Kreviewer maandag 2 juli 2007 @ 11:24:10 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_51052413
Ik snap wel waarom je geen vrienden hebt. Als je bij elke gelegenheid je complete levensverhaal vertelt, dan is dat wel behoorlijk irritant en vooral ook erg irrelevant.
pi_51052474
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:23 schreef Armageddon het volgende:
Ik wist het! Ik vertelde je het al in het andere topic. Ophoeren met die kutbaas en eens voor jezelf opkomen. Niet je laten kleineren door jan en alleman De middelvinger voor ze. Probeer het maar eens. Dat helpt.
+
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:24 schreef Kreator het volgende:
Ik snap wel waarom je geen vrienden hebt. Als je bij elke gelegenheid je complete levensverhaal vertelt, dan is dat wel behoorlijk irritant en vooral ook erg irrelevant.
zeik niet zo vent, je hebt het blijkbaar toch gelezen
Ja doei.
pi_51052491
oh, en het is toch fucking R&P *kras* dus dan mag dat
Ja doei.
pi_51052524
-edit-
Ja doei.
pi_51052543
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:24 schreef Kreator het volgende:
Maar op de lagere school had ze ook niet zoveel vrienden, terwijl ze toen ook nog niet zoveel levensverhaal had...
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_51052555
Fok is er voor om je gal te spuien!!!!!!!!!

Hooi bloempje
Komt goed hoor
Niet zeiken wijf, maar doen
Sowieso schrijf je zo.
pi_51052571
succes, maar als ik je topics zo lees zal je toch bij je zelf moeten zoeken voor de oorzaak van de problemen.
pi_51052614
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:20 schreef motorbloempje het volgende:
en straks zit ik tussen de puisterige pubers te studeren...:o
Je bent er zelf nog een!

Ik weet nu al hoe dat gaat. Komt er zo'n achterlijk zeikwijf in de klas zitten die meent dat ze alles al heeft meegemaakt. Die zijn nog erger dan de jeugd die net twee of drie jaar jonger is dan jezelf.

Je bent ook nog eens een depressieve zeur.
Wat ruist er in het struikgewas?
  maandag 2 juli 2007 @ 11:33:06 #11
2964 Armageddon
pi_51052639
Kijk daar gaat ze al. Het werkt!
pi_51052661
Ik wens je heel veel plezier, het is inderdaad een ommeslag maar natuurlijk zitten er niet zoveel kilometers tussen je oude en nieuwe stad dan als je bv naar Groningen verhuisd zou zijn .

Desalnietemin wens ik je verdomd veel plezier.... en ik hoop dat je er veel leuke mensen en natuurlijk erg leuk werk zult vinden.

Enjoy life, live it to the fullest!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_51052728
Respect, ik zou het niet kunnen. Misschien moet je als je gaat studeren wel effe een zelfcursusje conflict vermijdend gedrag volgen. Altijd zeggen wat je denkt is niet altijd een positieve eigenschap, maar studenten zijn over het algemeen redelijk makkelijke mensen. En 22 is helemaal niet oud om aan een universitaire studie te gaan beginnen, het voordeel is dat jij al een mentaliteit hebt van iemand die het gewend is om te werken, dat is een gigantische voorsprong op allemaal die verse gymnasten van 17/18.

Succes
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_51052790
Ik "voel" toch een soort van vluchtgedrag. alleen ik vrees dat ergens anders wonen en alles achter je laten niet de oplossing is van je probleem, maar alleen een (tijdelijke) verplaatsing.
Vrees ook dat er niet veel meer banen zijn in Arhem dan in de Randstad......

Een andere omgeving kan een impuls zijn om je lekkerder te voelen, maar innerlijk zal het toch blijven steken..
ik hoop dat het voor je gaat werken, en dat je je energie en tijd goed kunt besteden en dat je omgeving je inspanningen beter waarderen.
Rookworst zonder "R" is ookworst!
pi_51052830
@HostiMeister

oh, straks krijgen we de WO-Fok!ridders weer maar ik ga een HBO studie doen (klassikaal is voor mij een betere manier van kennis vergaren dan het droge wetenschappelijke zelfstandiger onderwijs) maar wie weet stroom ik na mijn bachelor nog wel door naar het WO als ik de smaak te pakken heb

heb inmiddels na twee jaar werken, en ook na het laatste conflict, wel weer heel veel geleerd over conflictontwijkend gedrag inderdaad dus zal voorzichtiger zijn met wat ik zeg enzo.. gelukkig wel mensen in mijn omgeving die me soms even een spiegel voorhouden of zeggen 'dat zou ik niet (zo) zeggen' enzo.. ik ben een eerlijk mens, en schroom soms iets te vaak NIET om dat ook te uiten.. er wordt aan gewerkt bedankt voor de tip
Ja doei.
  maandag 2 juli 2007 @ 11:43:30 #16
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_51052914
Succes.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_51052946
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
@HostiMeister

oh, straks krijgen we de WO-Fok!ridders weer maar ik ga een HBO studie doen (klassikaal is voor mij een betere manier van kennis vergaren dan het droge wetenschappelijke zelfstandiger onderwijs) maar wie weet stroom ik na mijn bachelor nog wel door naar het WO als ik de smaak te pakken heb

heb inmiddels na twee jaar werken, en ook na het laatste conflict, wel weer heel veel geleerd over conflictontwijkend gedrag inderdaad dus zal voorzichtiger zijn met wat ik zeg enzo.. gelukkig wel mensen in mijn omgeving die me soms even een spiegel voorhouden of zeggen 'dat zou ik niet (zo) zeggen' enzo.. ik ben een eerlijk mens, en schroom soms iets te vaak NIET om dat ook te uiten.. er wordt aan gewerkt bedankt voor de tip
Boeiend, ik heb ook gymnasium gedaan en doe nu ook nog een HBO. Wat ga je studeren als ik vragen mag? Waarschijnlijk veel groepswerk, dus dan wordt het ff moeilijk om aan de 17 jarige verse HBO'er te wennen, die hebben meestal nog een heel erge middelbare scholier mentaliteit. Dat school een verplichting is en geen privilege. Ik was ook 21 en had al twee (afgekapte) studies achter mijn rug toen ik begon aan mijn huidige studie.
Nogmaals succes, ik zou het niet kunnen
  maandag 2 juli 2007 @ 11:46:14 #18
21258 Amigo
Gewoon aanwezig...
pi_51052983
Gedachten ordenen en 'je leven opnieuw beginnen' is ok. Echter blijf scherp en geloof niet dat de andere kant van het land je leven gaat veranderen; dat zul je zelf moeten doen.
Mensen reageren op een bepaalde manier op je en jij reageert op een bepaalde manier op hen. Ondanks dat het heel moeilijk is zul je dus een 'gulden middenweg' moeten bedenken om jezelf te zijn zonder 'in de problemen te komen'.
Nu ga je studeren (iets wat in het verleden niet een groot succes was) en daarna werken (ook geen groot succes). Ergens moet iets 180 graden de goede richting in draaien.
Maar als de wil om te overleven er is (en die is er), dan stuur je jezelf wel de goede richting! Good Luck!
.:: Amigo.log::.
  maandag 2 juli 2007 @ 11:49:30 #19
99091 3doorsdown
n00b 1e klas
pi_51053066
Ik zou voor die Boerderij in Mexico gaan
Inter Arma Enim Silent Leges
pi_51053068
Studie is/wordt Bedrijfskundige Informatica dus veel groepswerk inderdaad en het kan idd lastig worden ja, dat 'levenservaringniveauverschil' maar zal er mee moeten werken en leren omgaan (en niet andersom: ik ben in de minderheid).

Wilde het eerst deeltijd gaan doen naast mijn werk: alleen maar 'volwassen' werkende mensen en dus geen middelbareschool idee) , maar dat zou echt een te grote druk zijn qua tijd en (het gebrek aan) ontspanning, vriend die aandacht wil... dus dan maar het volle pond 4 jaar lang
Ja doei.
pi_51053160
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
'levenservaringniveauverschil'
Dat bedoel ik. Een pretentieuze trut ben je.
pi_51053165
Ik heb het 2 jaar geleden ook gedaan. Van 7 jaar fulltime werken naar een fulltime HBO studie, op mezelf gaan wonen 100 km van de plaats waar ik al 25 jaar woonde. Reden voor mij was dat ik totaal niet lekker in mijn vel zat en niet wist wat ik met mijn elven moest. Na 2 jaar ben ik nog steeds blij dat ik het gedaan heb, voordeel voor mij was wel dat veel vrienden in dezelfde stad wonen als waar ik nu zit.

En ik heb denk ik wel geluk gehad dat ik niet tussen alleen maar 18 jarige pubers terecht kwam op mijn studie. De gemiddelde leeftijd lag een jaar of 2/3 lager dan mijn leeftijd.

Als je er echt achter staat, gaat het zeker lukken!!
minimalist
pi_51053306
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:52 schreef Kermende_Kikker het volgende:

[..]

Wat een onzin, iemand die fulltime gewerkt heeft, en gemiddeld 5 jaar ouder is dan zijn collega studenten heeft een 'leefevaringsvoorstand' (of zoiets)
Ga toch ergens anders flamen, simpele ziel.
pi_51053364
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:52 schreef Kermende_Kikker het volgende:

[..]

[prententieuzetrutniveauverschil]
en uit welke poel ben jij komen kruipen op welke leeftijd:?

als je niet kan begrijpen dat dat niets met arrogantie te maken heeft, mag je blij zijn als ze je, mocht je buiten het toetsenbord om toch wel sympathiek blijken te zijn, op basis van je EQ een kans geven in het leven...

[/pretentieuzetrutniveauverschil]

doe 's lief
Ja doei.
pi_51053450
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:56 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Wat een onzin, iemand die fulltime gewerkt heeft, en gemiddeld 5 jaar ouder is dan zijn collega studenten heeft een 'leefevaringsvoorstand' (of zoiets)
Ga toch ergens anders flamen, simpele ziel.
Bullshit, gemiddeld 2 of 3 jaar. Als je 22 bent, ben je echt nog net zo achterlijk als de rest van de klas. Zeker wanneer je al gewerkt hebt. Bij voorbaat worden die lui die bij je in de klas zitten al afgeschreven met de melding "Ik heb toch meer meegemaakt dat maakt mij superieur". De grootste bullshit.

Het is een pretentieus kutwijf en ik zou haar het leven zuur maken mocht ik 'nog jong' zijn en op het HBO zitten.
pi_51053517
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:01 schreef Kermende_Kikker het volgende:

[..]

Het is een pretentieus kutwijf en ik zou haar het leven zuur maken mocht ik 'nog jong' zijn en op het HBO zitten.
En hoe fucking kinderachtig ben je dan, ga toch buiten spelen man.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:04:06 #27
2964 Armageddon
pi_51053564
quote:

[..]

Bullshit, gemiddeld 2 of 3 jaar. Als je 22 bent, ben je echt nog net zo achterlijk als de rest van de klas. Zeker wanneer je al gewerkt hebt. Bij voorbaat worden die lui die bij je in de klas zitten al afgeschreven met de melding "Ik heb toch meer meegemaakt dat maakt mij superieur". De grootste bullshit.

Waar heb jij last van?
pi_51053589
PMS denk ik
Ja doei.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:08:01 #29
99091 3doorsdown
n00b 1e klas
pi_51053672
quote:

[..]

Jij hebt echt serieus een probleem als je iemand aan de hand van een topic op internet en 1 woord daarin al een pretentieus kutwijf vindt.

Maar aan de andere kant verwacht ik ook niet anders van een woonwagenbewoner.

Jammer trouwens dat ze nu ook mobiel internet hebben.
pi_51053836
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:02 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

En hoe fucking kinderachtig ben je dan, ga toch buiten spelen man.
Was ik nog maar kinderachtig.
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:04 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Waar heb jij last van?
Van mensen gelijk TS.
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:08 schreef 3doorsdown het volgende:

[..]

Jij hebt echt serieus een probleem als je iemand aan de hand van een topic op internet en 1 woord daarin al een pretentieus kutwijf vindt.

Maar aan de andere kant verwacht ik ook niet anders van een woonwagenbewoner.

Jammer trouwens dat ze nu ook mobiel internet hebben.
Problemen heb ik genoeg. Vooral met holle vaten.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:16:18 #31
99091 3doorsdown
n00b 1e klas
pi_51053912
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:13 schreef Kermende_Kikker het volgende:

[..]

Was ik nog maar kinderachtig.
[..]

Van mensen gelijk TS.
[..]

Problemen heb ik genoeg. Vooral met holle vaten.
Oh je bent een Belg, dat verklaart ook al een hoop
Veel plezier nog in de jaren '50.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:16:45 #32
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_51053934
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
Studie is/wordt Bedrijfskundige Informatica dus veel groepswerk inderdaad en het kan idd lastig worden ja, dat 'levenservaringniveauverschil' maar zal er mee moeten werken en leren omgaan (en niet andersom: ik ben in de minderheid).

Wilde het eerst deeltijd gaan doen naast mijn werk: alleen maar 'volwassen' werkende mensen en dus geen middelbareschool idee) , maar dat zou echt een te grote druk zijn qua tijd en (het gebrek aan) ontspanning, vriend die aandacht wil... dus dan maar het volle pond 4 jaar lang
Met 22 valt t nog wel mee hoor.. Ken mensen die op hun 28e net beginnen. Dat is pas een verschil. Komt helemaal goed
BI trouwens leuke studie, hoop alleen dat t daar in Arnhem ?? beter wordt gegeven dan hier. En dat er voor jou nog een ander meissie rondloopt. Alleen is ook maar zo alleen.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  maandag 2 juli 2007 @ 12:17:13 #33
99091 3doorsdown
n00b 1e klas
pi_51053942
Oh ja, en het is: " Wat ruist er door het struikgewas " stomme Belg.
pi_51054040
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:16 schreef 3doorsdown het volgende:

[..]

Oh je bent een Belg, dat verklaart ook al een hoop
Veel plezier nog in de jaren '50.
Zo zo, jij bent ook nogal pretentieus... Je meent te weten waar ik vandaan kom?
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:17 schreef 3doorsdown het volgende:
Oh ja, en het is: " Wat ruist er door het struikgewas " stomme Belg.
In mijn geval niet, maar ik ga me de moeite niet doen om het uit te leggen. Ben je nu klaar met offtopic klooien?
pi_51054090
er zijn fora met een ignorefunctie, zodat je op het forum de posts niet meer ziet van bepaalde door jou geselecteerde godvertenkutklonen individuen

Cuegirlie doet ook BI? vind het opzich niet zo erg, alleen maar mannen, kan ik het over het algemeen beter mee vinden dan vrouwen, over het algemeen

Arnhem trok me qua opzet van studie en omgeving het meeste aan eigenlijk, had me eerst voor deeltijd ingeschreven bij de haagse hogeschool, maar hoorde ook wel van heel veel mensen dat de HHS niet echt helemaal geweldig is qua organisatie enzo (op verschillende studies). Nu is er over elke universiteit/Hogeschool wel wat te zeiken, maar over de HAN hoor ik minder slechte verhalen dan over de HHS
Ja doei.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:22:03 #36
99091 3doorsdown
n00b 1e klas
pi_51054103
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:20 schreef Kermende_Kikker het volgende:

[..]

Zo zo, jij bent ook nogal pretentieus... Je meent te weten waar ik vandaan kom?
[..]
het is een gave
quote:
In mijn geval niet, maar ik ga me de moeite niet doen om het uit te leggen. Ben je nu klaar met offtopic klooien?
jij begint te flamen en offtopic te blaten, ga dan nu niet de huilie huilie uithangen
pi_51054140
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
er zijn fora met een ignorefunctie, zodat je op het forum de posts niet meer ziet van bepaalde door jou geselecteerde godvertenkutklonen individuen
En zie hier nog een probleem. Star en vasthoudend aan je eigen (on)gelijk.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:24:40 #38
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_51054178
quote:
reden van dit topic.. zijn er meer mensen die dit gedaan hebben.. misschien om moed in te praten, te zeggen dat het allemaal wel goed komt..
Jij maakt je druk om achtienjarigen terwijl jij een stoere chick op een motor bent? Gewoon de eerste dag op je motor bij de school aankomen en de hele dag je pak aanhouden (warm, maar het loont!) en die broekies weten niet waar ze moeten kijken. Studentenleven is verder makkelijk vergeleken met werk, dus ik zou me niet drukmaken.
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
pi_51054234
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:24 schreef Forkbender het volgende:

[..]

Jij maakt je druk om achtienjarigen terwijl jij een stoere chick op een motor bent? Gewoon de eerste dag op je motor bij de school aankomen en de hele dag je pak aanhouden (warm, maar het loont!) en die broekies weten niet waar ze moeten kijken. Studentenleven is verder makkelijk vergeleken met werk, dus ik zou me niet drukmaken.
Ze heeft nog niet genoeg levenservaring om te weten hoe dat gaat wanneer je maar weinig te makken hebt. Die motor moet de deur uit dus. En geen motor betekent geen persoonlijkheid bij dit kind.
pi_51054328
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:26 schreef Kermende_Kikker het volgende:

[..]

Ze heeft nog niet genoeg levenservaring om te weten hoe dat gaat wanneer je maar weinig te makken hebt. Die motor moet de deur uit dus. En geen motor betekent geen persoonlijkheid bij dit kind.
poe hee, leuk man, topic verzieken.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:30:04 #41
99091 3doorsdown
n00b 1e klas
pi_51054349
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:26 schreef Kermende_Kikker het volgende:

[..]

Zeg, kun jij je 53ste chromosoom niet ff in toom houden en gewoon opkikkeren ( ) uit dit topic?
Je voegt hier, net als in het echte leven,niets toe.
pi_51054363
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:29 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

poe hee, leuk man, topic verzieken.
Met negatieve feedback komen is verzieken? Zit ik hier in US? Kun je ook ontopic reageren?
  maandag 2 juli 2007 @ 12:32:30 #43
33189 RM-rf
1/998001
pi_51054421
quote:

maar..kan ik aan het nieuwe leven wennen... ga ik het niet verpesten.. *ril* het is allemaal zo spannend
dat is uiteindelijk vooral je eigen keuze...

wat wel aan te raden is om al het 'oud zeer' over je verleden , maar vooral die 'afwentel-mentaliteit' naar anderen toe om wat er allemaal misgegaan zou zijn in je opleiding, je sociale leven en je baan; achter je te laten...

dat stuk over je verleden komt over alsof je vooral anderen veel aanrekent, terwijl je ok je eigen verantwoordelijkheid daarbij niet kunt ontkennen, dat je geen diploma hebt is uiteindelijk jouw eigen keuze gewest, die niemand je heeft 'opgelegd'... ook al is het leuk om te denken dat je 'dat alles deed omdat anderen dat van je verwachtten' ...

Als je wil slagen in je leven, of dat nu in je huidige sociale omgeving is, of in een 'nieuwe omgeving' is het domweg belangrijk dat je leert voor jezelf te leven, maar ook je eigen verantwoordelijkheid voor je keuzes, zowel toekomstige als die uit het verleden te nemen.

het verhaal dat ik in de TS wekt op mij de indruk (waarbij die indruk natuurlijk misschien onterecht kan zijn) alsof je dat iig wat betreft je verleden iets teveel doet en dan misschien de verkeerde 'verwachtingen' van je 'totaal nieuwe toekomst' hebt:
het is goed te realiseren dat het onmogelijk is opeens 'helemaal opnieuw' te beginnen en dat je verleden altijd een vorm van 'bagage' zal zijn, het is aan jouw de keuze hoe je die bagage 'meedraagt'; ik kan je enkel aanraden niet er heel erg 'moeilijk' en erg negatief me om te gaan, dat maakt het enkel zwaarder en meestal leidt het tot mogelijk herhaling
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_51054663
het idee is ook niet dat ik verwacht dat ik zelf verander, want ik ben al aardig veranderd, ik weet precies welke dingen in mij als negatief worden gezien, en welke als postief: ben aardig zelfbewust, al zeg ik het zelf

Mijn verleden ligt achter me en ondanks dat ik nog aardig onzeker kan zijn op sommige momenten kan ik inmiddels de boel aardig relativeren en een normaal en zorgeloos bestaan hebben. Het enge aan alles vind ik dus niet het 'geaccepteerd worden door de maatschappij alsnog' ofzo, want heb mijn plekje wel weten te vinden inmiddels, maar het enge vind ik het 'veilige werkende leventje met een goed salaris' verlaten om iets heel anders te gaan doen in een nieuwe stad.

Het is heel stom, maar ik weet simpelweg niet wat ik kan verwachten als ik weer het 'jongerenwereldje' induik.. met mijn 22 jaar ben ik nog wel een jongere, maar door werk EN levenservaring toch echt wel anders ingesteld dan de gemiddelde jongere die net van de havo komt, wat niet wegneemt dat deze geen LEVENServaring kunnen hebben, het gaat danvooral ook om de combinatie hiervan met werkervaring..

snap je? ofzo
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar maandag 2 juli 2007 @ 12:44:06 #45
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_51054779
Zeg Kikker... als je nu nog iets te zeggen hebt, open een topic in KLB ofzo...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_51054866
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:40 schreef motorbloempje het volgende:

Het is heel stom, maar ik weet simpelweg niet wat ik kan verwachten als ik weer het 'jongerenwereldje' induik..
Hier geef je zelf al aan dat jij degene bent met gebrek aan levenservaring.
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:44 schreef Sjeen het volgende:
Zeg Kikker... als je nu nog iets te zeggen hebt, open een topic in KLB ofzo...
Neuh, ik blijf lekker ontopic.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:48:29 #47
33189 RM-rf
1/998001
pi_51054890
mwah, met 22 jaar ben je gewoon nog een jongere hoor ...

jezelf dan voorstellen alsof je 'veel meer levenservaring' en kennis zou hebben dan mensen die waarschijnlijk een of twee jaar jonger zijn is gewoon onzin en kan je juist veel negativiteit opleveren...

ik neem aan dat dàt het juist is wat je 'geaccepteerd worden dor de maatschappij alsnog ofzo' noemt; namelijk ook gewoon doodnormale prettige omgang met anderen....

Ik blijf erbij dat dat vooral een eigen keuze is qua opstelling en daarin zal iemand die zich nogal snel als 'beterweter' (met alle respect, ik weet dat het erg negatief klinkt en zo 'zwaar' bedoel ik het niet, maar toch was het een beetje de indruk die ik uit de Beginpost kreeg)
domweg altijd het moeilijk krijgen....
Op sommige momenten kan het juist goed zijn jezelf minder 'bepalend' op te stellen en juist ook anderen meer ruimte geven, zelfs al heb je het idee dat jij het beter weet kan het soms uit sociaal oogpunt slimmer zijn dat niet al te duidelijk te brengen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_51055142
die laatste alinea heeft idd te maken met dat wat Chandler al noemde: conflicten vermijden en dat is iets wat ik, zoals eerder aangegeven heb, wel een beetje geleerd heb.

en ik geef toch aan dat ik een jongere ben met mijn 22 jaar, maaruit een ontzettend andere richting kom dan de gemiddelde student die daar zal zitten? Ik zeg ook niet dat het tot nare sitauties MOET of ZAL leiden,maar dat het me wel een beetje onzeker maakt, omdat het studentenwereldje nou eenmaal anders is dan het werkende wereldje, al hoop ik dat dat met het projectgewijs werken wel meevalt, omdat je projectgewijs WERKT zeg maar

Ik zal me dan ook nooit voorstellen als iemand die het allemaal al heeft meegemaakt, maar gewoon als motorbloempje met de volgende hobbies Denk ook dat mijn werkervaring wel wat bij kan dragen aan eventuele projecten, maar moet idd nog wel leren om niet betweterig over te komen, zeg maar
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar maandag 2 juli 2007 @ 13:33:46 #49
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_51056250
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:47 schreef Kermende_Kikker het volgende:

[..]

Hier geef je zelf al aan dat jij degene bent met gebrek aan levenservaring.
[..]

Neuh, ik blijf lekker ontopic.
Je manier van reageren is uitermate vervelend. Misschien dat je het als ontopic beschouwt, maar zo komt het absoluut niet over...

Ik weet niet wat je probleem is, maar ik zou je sowieso willen aanraden je postings qua toon aan te passen.
pi_51060203
quote:

[..]

Wel mee eens ja, de OP druipt van de zelfingenomenheid, zeer misselijk dat soort mensen. Maar goed
  maandag 2 juli 2007 @ 15:57:19 #51
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_51061192
Ik was vroeger ook zo'n ' pretentieus kutwijf '
Ik had een gesjeesde baan als salesmanager in de IT, verdiende meer geld dan goed voor me was, maakte werkweken van 80 uur en was de rest van mijn tijd in dure kleding, in nog duurdere auto's in hele dure tentjes te vinden.

2 jaar geleden stortte ik compleet in. Ik kon niet meer werken, ik werd een beetje vreemd en kreeg bijna psychotische verschijnselen.
Heb toen hulp gezocht; heb alles uit mijn leven geflikkerd wat onzinnig was en ben van scratch opnieuw begonnen.
Ik heb geen dure huizen meer, geen dure auto, geen dure kleding, geen gesjeesde baan.

Maar ik ben wel dolgelukkig, heb mezelf en mijn grenzen goed leren kennen en van deze ervaring meer geleerd dan menig 50+ ooit zal leren.
Het belangrijkste wat ik heb geleerd, is dat sommige ' gaven ' die je meekrijgt als mens, niet benut moeten worden om er zelf beter van te worden.
Je moet deze gaven benutten om de wereld en mensen om je heen beter te maken en dat begint door jezelf aan te pakken.
Het draait allemaal om onzekerheid en bevestiging en zodra je hebt geleerd dat acceptatie vanuit jezelf komt en niet van andere mensen, spullen of prestaties , zal je vanzelf merken dat het leven ineens een stuk simpeler in elkaar zit.

Ok, ik ben nog steeds weleens betweterig, nog steeds veel te bijdehand en soms ook wel een pietsie arrogant, maar tegenwoordig vinden mensen me weer lief en leuk en ben ik zelden tot nooit gestressed of verdrietig.
Dat heb ik 10 x liever dan al het geld of aanzien van de wereld.
  maandag 2 juli 2007 @ 16:00:10 #52
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_51061305
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:57 schreef motorbloempje het volgende:
die laatste alinea heeft idd te maken met dat wat Chandler al noemde: conflicten vermijden en dat is iets wat ik, zoals eerder aangegeven heb, wel een beetje geleerd heb.

en ik geef toch aan dat ik een jongere ben met mijn 22 jaar, maaruit een ontzettend andere richting kom dan de gemiddelde student die daar zal zitten? Ik zeg ook niet dat het tot nare sitauties MOET of ZAL leiden,maar dat het me wel een beetje onzeker maakt, omdat het studentenwereldje nou eenmaal anders is dan het werkende wereldje, al hoop ik dat dat met het projectgewijs werken wel meevalt, omdat je projectgewijs WERKT zeg maar

Ik zal me dan ook nooit voorstellen als iemand die het allemaal al heeft meegemaakt, maar gewoon als motorbloempje met de volgende hobbies Denk ook dat mijn werkervaring wel wat bij kan dragen aan eventuele projecten, maar moet idd nog wel leren om niet betweterig over te komen, zeg maar
Ken je plaats; en leer dat asap. ( serieus )

Zoals een wijs man ooit zei; ' you're unique..just like everybody else '
  maandag 2 juli 2007 @ 16:01:45 #53
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51061366
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:00 schreef SHE het volgende:

[..]

Ken je plaats; en leer dat asap. ( serieus )

Zoals een wijs man ooit zei; ' you're unique..just like everybody else '
jezelf wegcijferen voelt goed hè
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  maandag 2 juli 2007 @ 16:08:26 #54
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_51061578
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:01 schreef Aoristus het volgende:

[..]

jezelf wegcijferen voelt goed hè
Wegcijferen klinkt wel erg slachtofferig.
Alhoewel ik me soms wel prettig voel ja als ik me ten dienste stel van iets of iemand.
Het grappige is echter dat dat nooit belangeloos is, want uiteindelijk doe je dat natuurlijk om je goed te voelen
pi_51061993
toch leuk dat het nooit goed is..

als je onzeker bent en je wordt depressief omdat je gepest wordt (alleen m'n achternaam was al genoeg) ben je een zeur en moet je wat aan je zelfvertrouwen gaan doen..

en als je dat dan eindelijk hebt, en een beetje blij bent met jezelf, ben je arrogant en pretentieus... wonderlijk
Ja doei.
pi_51062193
Kermende_Kikker
  maandag 2 juli 2007 @ 16:32:02 #57
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_51062269
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:22 schreef motorbloempje het volgende:

als je onzeker bent en je wordt depressief omdat je gepest wordt (alleen m'n achternaam was al genoeg) ben je een zeur en moet je wat aan je zelfvertrouwen gaan doen..

en als je dat dan eindelijk hebt, en een beetje blij bent met jezelf, ben je arrogant en pretentieus... wonderlijk
Zelfvertrouwen is dan ook iets anders dan je verheven voelen.
Als je zelfvertrouwen hebt, dan heb je geen opleiding, baan of uiterlijk vertoon nodig om leuk gevonden te worden.
pi_51062451
maar wie zegt dat ik mij verheven voel en dat ik een opleiding nodig heb om leuk gevonden te worden?

ik heb vrienden, een vriend die mij ook zonder studie leuk vinden
deze opleiding doe ik voor mijzelf, maar ik vind het ENG om te beginnen tussen 17jarigen die gewoon een ander (ik zeg niet MINDER GOED OF SLECHT) ingangsmoment in de studie/het studeren hebben als dat ik heb.

en ontken niet dat het niet leuk zou zijn als je een beetje aansluit bij de mensen met wie je 4 jaar een studie gaat doen en met wie je samen moet werken, en daarom vroeg ik om mensen die ook met een leeftijdsverschil zijn gaan studeren.

Kom dan met een antwoord als: dat heb ik ook gedaan, en het valt allemaal mee, geen last van dus gewoon gaan met die banaan maar kom niet brallen als je denkt te weten dat ik mezelf 'verheven' voel of wat dan ook, ik ben gewoon realistisch
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar maandag 2 juli 2007 @ 16:40:38 #59
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_51062536
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:28 schreef Realust het volgende:
Kermende_Kikker
Mwoah... relkloon
pi_51062659
Je hebt gewoon een hart onder de riem nodig.
Kom op menn!!!
Dat heb ik ook gedaan, en het valt allemaal mee, geen last van dus gewoon gaan met die banaan.

Hihihi
Sowieso schrijf je zo.
  maandag 2 juli 2007 @ 16:48:31 #61
33189 RM-rf
1/998001
pi_51062803
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:22 schreef motorbloempje het volgende:

Klopt volledig, juist mensen met een ietwat zwakker zelfvertrouwen, kunnen juist problemen ermee krijgen dat ze hun wens 'sterk' over te komen, juist overdrijven en dan doorslaan in de verkeerde richting ...
de fout is dat je je eigen zelfvertrouwen niet bewijst door dit enorm dwingend andere mensen te gaan vertellen, hoe jij over jezelf denkt en hoeveel zelfvertrouwen je hebt... feitelijk is dat gedrag zelf een uiting van weinig zelfwaarde hebben, je laat immers het oordeel van jezelf nogal afhangen van de indruk die je anderen denkt over te dragen (iets dat meestal niet lukt en vaak juist het tegenovergestelde opwekt, namelijk 'afkeer')...

Zelfvertrouwen is uiteindelijk een vorm van geloof in jezelf die juist _niet_ afhankelijk is van de bevestiging van anderen...
aan meerdere punten in dit topic is te merken dat je het daar nog wel moeilijk mee hebt, erg onzeker van jezelf bent en of je de juist dingen doet en de 'bevestiging' nog steeds veelal bij externe zaken haalt .

helaas betekent dit ook dat je weinig hebt aan bevestiging van andere gebruiks _in_ dit topic, veel meer dan wat #aardige woorden' kunnen ze je niet geven, maar nergens kunnen ze je helpen juist dat zelfvertrouwen te vinden...
Op dat punt zal je dr alleen voor staan en moet je dat zelf ook doen.....
Aan de andere kant, het is ook iets om gewoonweg positief tegenover te staan, je hebt nu ook je toekomst in eigen hand en je bent zelf de 'meester over je eigen Lot'...
of je falt of succesvol zult zijn, is iets dat je zelf doet, en niemand anders.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:03:05 #62
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_51063223
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:37 schreef motorbloempje het volgende:
maar wie zegt dat ik mij verheven voel en dat ik een opleiding nodig heb om leuk gevonden te worden?

ik heb vrienden, een vriend die mij ook zonder studie leuk vinden
deze opleiding doe ik voor mijzelf, maar ik vind het ENG om te beginnen tussen 17jarigen die gewoon een ander (ik zeg niet MINDER GOED OF SLECHT) ingangsmoment in de studie/het studeren hebben als dat ik heb.

en ontken niet dat het niet leuk zou zijn als je een beetje aansluit bij de mensen met wie je 4 jaar een studie gaat doen en met wie je samen moet werken, en daarom vroeg ik om mensen die ook met een leeftijdsverschil zijn gaan studeren.

Kom dan met een antwoord als: dat heb ik ook gedaan, en het valt allemaal mee, geen last van dus gewoon gaan met die banaan maar kom niet brallen als je denkt te weten dat ik mezelf 'verheven' voel of wat dan ook, ik ben gewoon realistisch
Oh ok, als je alleen maar wilt horen wat je denkt te moeten horen dan heb ik niets gezegd.
Succes met je realisme!
  maandag 2 juli 2007 @ 17:05:09 #63
2964 Armageddon
pi_51063278
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:32 schreef SHE het volgende:

[..]

Zelfvertrouwen is dan ook iets anders dan je verheven voelen.
Als je zelfvertrouwen hebt, dan heb je geen opleiding, baan of uiterlijk vertoon nodig om leuk gevonden te worden.
Nou een beetje een leuk hoofd is toch wel een stuk makkelijker hoor.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:05:56 #64
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_51063306
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:05 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Nou een beetje een leuk hoofd is toch wel een stuk makkelijker hoor.
Klopt, maar TS is natuurlijk niet voor niets gepest.
pi_51063518
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:03 schreef SHE het volgende:

[..]

Oh ok, als je alleen maar wilt horen wat je denkt te moeten horen dan heb ik niets gezegd.
Succes met je realisme!
was allezins een reactie op jouw post, anders had ik deze wel gequote... maar als jij je op jouw beurt aangesproken voelt... als ik zo je post lees moet je je wel in kunnen denken dat alles (huis, misschien motor, baan, financiele zekerheid) opgeven best eng is, en dat je het uiteindelijk niet mist is natuurlijk top, ik hoop dat ik het ook kan (zal wel moeten) zuiniger leven..

snap je?
Ja doei.
pi_51063542
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:05 schreef SHE het volgende:

[..]

Klopt, maar TS is natuurlijk niet voor niets gepest.
ik ben gewoon lelijk

Ja doei.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:16:35 #67
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_51063684
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

was allezins een reactie op jouw post, anders had ik deze wel gequote... maar als jij je op jouw beurt aangesproken voelt... als ik zo je post lees moet je je wel in kunnen denken dat alles (huis, misschien motor, baan, financiele zekerheid) opgeven best eng is, en dat je het uiteindelijk niet mist is natuurlijk top, ik hoop dat ik het ook kan (zal wel moeten) zuiniger leven..

snap je?
Ik begrijp je helemaal.
Al die dingen die je nu gaat opgeven, zijn niet zo interessant.
Dat je de moed hebt om jezelf te verrijken middels een studie is wel boeiend.
En van die 17-jarigen ga je nog een hoop leren, en zij van jou.

Ik zou maar eens van je keuze gaan genieten !
  maandag 2 juli 2007 @ 17:19:08 #68
33189 RM-rf
1/998001
pi_51063784
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:12 schreef motorbloempje het volgende:

ik hoop dat ik het ook kan (zal wel moeten) zuiniger leven..
waarom vraag je je dat af in een publiek forum?

Dat is uiteindelijk jouw zaak en als je geen keuze hebt zal je dit gewoon moeten doen, dat heeft niks te maken met 'kunnen'...

juist dat zoeken naar bevestiging komt over alsof je óf opzichtig op zoek bent naar complimentjes of *knuffelkroel*-posts, óf juist de nadruk erop wil leggen dat je gewend bent het geld lekker uit te geven en dit kennelijk tot nu toe ook makkelijk kunt... beide zijn houdingen waar je bij een brede groep mensen niet direkt snel aan populariteit of geliefdheid wint.
pi_51063934
@SHE

dat doe ik ook stiekem wel (ben vollop naar huisjes/kamers aan het zoeken), kan niet wachten tot ik mijn aanmelding op de post kan doen (ligt op de tafel, ben vandaag ziek thuis helaas, dus kan de deur niet uit...).. ga dichterbij m'n vriend wonen we gaan er samen vanuit dat we heeeeeeeeeeeeel lang nog samen zullen zijn maar ik vind het zo doodeng tegelijkertijd, en ja, eigenlijk heb ik wel de bevestiging van buitenaf nodig ja, niet dat ik 'leuk en geweldig ben', maar weer even die schop onder de kont van: niet zeuren, gewoon doen.. en op zo'n groot forum als fok moeten meer mensen rondlopen die 'later' gaan studeren en een luxe leven vaarwel zeggen..

ben niet echt materialistisch ingesteld: heb alleen maar tweedehands meubels, mn motor valt half uit elkaar maar rijdt goed, heb geen merkkleding(fetish) en ga zo maar door, maar heb nu wel de vrijheid om reparaties ed. te betalen... . als de motor kapot gaat, dan laat ik die maken, etc.

*grin* voor de mensen die niet anders gewend zijn (zoals de kikker en z'n vriendjes) misschien een hoop gezeur ja, maar hebben misschien nooit eerst die zekerheid gehad om het daarna bewust op te geven.. en het doet me dan ook goed een reactie als die van jou te lezen SHE, en heb dan ook echt wel bewondering voor je dat je dat (veul meer dan ik moet opgeven) naast je neer hebt gelegd en opnieuw bent begonnen...

het is gewoon eng, en daarmee basta

Ja doei.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:27:17 #70
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_51064055
Klopt, dat is het ook.
Maar ik persoonlijk vond het enger dat ik er achterkwam dat ik mijn eigenwaarde ontleende aan dat wat ik had, droeg en deed.
Ik ben blij dat ik op tijd erachter ben gekomen dat ik een aanmatigende, materialistische, inhoudsloze klote bitch was en dat enigzins heb kunnen redden.

Als je geweldig wilt zijn, moet je het eerst worden!
  maandag 2 juli 2007 @ 17:34:42 #71
157990 Dsquared2
fresh & funky
pi_51064335
Leeftijd heeft niets met levenservaring te maken.
Ik ben ook 22 en begin nu weer voor de 3e x aan een HBO studie, na 1,5 jaar vast werken..
Je bent dus niet de enige

p.s. Een opleiding volgen doe je in principe voor jezelf. Of je dus bij kleine onvolwassen kinderkes in de klas komt maakt niks uit. Deze stoppen waarschijnlijk toch halverwege het jaar ..
pi_51064420
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:21 schreef motorbloempje het volgende:

Cuegirlie doet ook BI? vind het opzich niet zo erg, alleen maar mannen, kan ik het over het algemeen beter mee vinden dan vrouwen, over het algemeen

Arnhem trok me qua opzet van studie en omgeving het meeste aan eigenlijk, had me eerst voor deeltijd ingeschreven bij de haagse hogeschool, maar hoorde ook wel van heel veel mensen dat de HHS niet echt helemaal geweldig is qua organisatie enzo (op verschillende studies). Nu is er over elke universiteit/Hogeschool wel wat te zeiken, maar over de HAN hoor ik minder slechte verhalen dan over de HHS
Je gaat naar de HAN in arnhem dus?
Daar zit ik momenteel, doe informatica.

Misschien komen we elkaar nog een keer tegen

Succes met de nieuwe start!

btw, welke motor moet ik op letten daar?
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
pi_51064632
een rode yamaha Diversion
Ja doei.
pi_51064707
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:34 schreef Dsquared2 het volgende:
Leeftijd heeft niets met levenservaring te maken.
Ik ben ook 22 en begin nu weer voor de 3e x aan een HBO studie, na 1,5 jaar vast werken..
Je bent dus niet de enige

p.s. Een opleiding volgen doe je in principe voor jezelf. Of je dus bij kleine onvolwassen kinderkes in de klas komt maakt niks uit. Deze stoppen waarschijnlijk toch halverwege het jaar ..
ik heb hierboven ook wel ergens uitgelegd dat het vooral gaat om de combi levens- met werkervaring levenservaring.. er zijn waarschijnlijk genoeg mensen van 15 die al meer meegemaakt en geleerd hebbenals dat ik heb, dus mij zul je daar niet over horen

de opleiding doe ik ook puur voor mezelf, omdat ik weet wat ik er mee wil doen later: heb een doel maar zoals ik ook al eerder zei: het is natuurlijk een stuk leuker als je aansluiting hebt met je medestudenten met wie je veel samen zal moeten gaan werken, daarom mijn, niet twijfels, maar vraag: is het een grote brug of niet
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')