abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2007 @ 10:48:32 #76
33189 RM-rf
1/998001
pi_51051485
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:23 schreef Anaxagoras het volgende:

Als atheisme een geloof is, dan is het niet verzamelen van postzegels ook een hobby.
als iemand een 'overtuigd niet-verzamelaar-van-postzegels' kan zijn, dan kun je wat mij betreft perfect van diegene zeggend at hij daarin een hobby vind ....
quote:
En oh, lees het Atheistisch Manifest een keer, dat kan ook verhelderend zijn.
ja, dat soort onzin bedoel ik dus: 'atheistisch manifest' (en dat met hoofdletters geschreven, alsof het het 'Heilige Boek van de Atheisten' is, staat daarin jouw 'Waarheid'?)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_51051529
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:48 schreef RM-rf het volgende:

[..] ja, dat soort onzin bedoel ik dus: 'atheistisch manifest'
Wat lul jij nou weer dom uit je nek joh?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 2 juli 2007 @ 10:51:44 #78
176916 Karrs
2007-2017
pi_51051577
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat lul jij nou weer dom uit je nek joh?
Wat is er dom aan? Het Atheïstisch Manifest... wat is dat, de bijbel der Atheïsten?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_51051590
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:44 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Wie ben jij om te oordelen en om mensen voor gek te verklaren die in iets geloven? Als je de fundementalisten en extremisten buiten beschouwing laat, gaan de meeste religies uit van positiviteit. Zaken als barmhartigheid en nastenliefde spelen een grote rol. Dit in tegenstelling tot atheisten die alleen maar kunnen zeiken en negatief denken.
Oh, uiteraard wordt het bestempeld als 'zeiken' als mensen onlogica aankaarten. En, ha-ha, religie is iets positiefs? Gast, kijk eens naar Nederland, en zelfs naar de rest van de wereld. Zolang mensen met hun achterlijke wanideeen mijn vrijheid, en die van anderen, beperken, is het absurd om religie als iets positiefs te bestempelen. Het levert te veel ellende op. En naastenliefde en barmhartigheid kan ook zonder een verzinsel als 'god', die je gaat straffen als je daar niet aan doet.

Goed, zwakke mensen geloven graag in sprookjes, is het niet 'god', dan is het wel de monarchie.
pi_51051598
Nee, dat is geen bijbel der atheisten.

Er zijn wel meer manifesten trouwens, betekent dat dat die ook opeens allemaal 'bijbels' zijn?

De vergelijking slaat gewoon nergens op.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_51051611
ik heb liever een geloof, dan dat ik zo'n sarcastische verbitterde atheist ben...
  maandag 2 juli 2007 @ 10:54:53 #82
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_51051644
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:39 schreef Anaxagoras het volgende:

[..]

Of je houdt op met je kinderachtige 'V', dat kan natuurlijk ook.
Of je profileert jezelf nog íets minder als een domme newbie, dat kan natuurlijk ook.

Niettemin dank voor het voortzetten van de traditie waarin in elk topic in KLB er altijd een sippe schjijtemmer is die niet voorbij een letter en een puntje kan komen. Fascinerend verschijnsel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_51051645
quote:

[..]

Wie ben jij om te oordelen en om mensen voor gek te verklaren die in iets geloven? Als je de fundementalisten en extremisten buiten beschouwing laat, gaan de meeste religies uit van positiviteit. Zaken als barmhartigheid en nastenliefde spelen een grote rol. Dit in tegenstelling tot atheisten die alleen maar kunnen zeiken en negatief denken.
Even een goede post quoten.
pi_51051653
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:53 schreef iamthezenmaster het volgende:
ik heb liever een geloof, dan dat ik zo'n sarcastische verbitterde atheist ben...
Ja ik weet dat de realiteit voor mensen zoals jij te moeilijk om te verteren is en daarom houd je jezelf maar voor de gek.

Tja. Is ook een manier.
Wel een hele domme, maar he, who care's he?
pi_51051654
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als iemand een 'overtuigd niet-verzamelaar-van-postzegels' kan zijn, dan kun je wat mij betreft perfect van diegene zeggend at hij daarin een hobby vind ....
[..]

ja, dat soort onzin bedoel ik dus: 'atheistisch manifest' (en dat met hoofdletters geschreven, alsof het het 'Heilige Boek van de Atheisten' is, staat daarin jouw 'Waarheid'?)
Nee, daar staan interessante theorieen in waarom zwakke mensen graag in 'god' willen geloven, heel interessant, af en toe verfrissend. Gewoon interessant om te lezen. Een tip dus.

En lieverd, volgens mij weet je nog steeds niet goed wat atheisme inhoudt. Zoek eens op Van Dale.
  maandag 2 juli 2007 @ 10:56:14 #86
136 V.
pi_51051684
quote:

[..]

Wie ben jij om te oordelen en om mensen voor gek te verklaren die in iets geloven?
Eens.
Ik zou het niet kunnen, dat blije geloven, maar ik ben er wel jaloers op. En zolang ze niemand lastigvallen mag iedereen geloven wat 'ie wil.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_51051698
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:54 schreef Verbal het volgende:

[..]

Of je profileert jezelf nog íets minder als een domme newbie, dat kan natuurlijk ook.

Niettemin dank voor het voortzetten van de traditie waarin in elk topic in KLB er altijd een sippe schjijtemmer is die niet voorbij een letter en een puntje kan komen. Fascinerend verschijnsel.

V.
Och, zoek toch een leven, malloot. Wie probeert hier zich nou daadwerkelijk te profileren met een 'V'?
  maandag 2 juli 2007 @ 10:56:42 #88
176916 Karrs
2007-2017
pi_51051699
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:28 schreef Anaxagoras het volgende:

[..]

Religieuzen zijn per definitie irrationeel. Sowieso Waarom zou je in 'Jezus' gaan geloven? Christendom? Werkelijk absurd en onlogisch. Goed, wat ik al eerder zei, met mijn tolerantie zit het goed.
Joden zijn per definitie samenzweerders.
Hoe haal je 't nou in je hoofd om "religieuzen" op één stapel te gooien? Waarom loop jij eigenlijk zo ontzettend met je overtuiging te leuren? Je lijkt wel een Johovah's Getuige, maar dan zonder Jehovah.
  maandag 2 juli 2007 @ 10:56:51 #89
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_51051703
Ik snap ook echt niet hoe redelijke, intelligente mensen zich kunnen bekeren tot het gristendom, of nog erger, de islam! Van die blanke wijven die opeens met een hoofddoek gaan lopen.

Daar kun je toch niet bij met je verstand!
  maandag 2 juli 2007 @ 10:57:35 #90
33189 RM-rf
1/998001
pi_51051720
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Er zijn wel meer manifesten trouwens, betekent dat dat die ook opeens allemaal 'bijbels' zijn?
mensen die kennelijk hun waarheid uit 'manifesten' halen, en deze kennelijk als argumenten gebruiken op een 'dat moet je eens lezen', dat zijn de nalopers en meestal op de weg van radicalisatie ...

maakt het me verder geen flikker uit of het een Communisties, Fascistisch, Atheistisch, Christelijk, Feyenoord-Hooligans- of Tokio Hotel-fans-Manifest is, of een Manifest van 'De Mensen die op Zebrapaden Enkel op de Witte Strepen Stappen'.

Mensen die hun 'Waarheid' uit geschriften halen en niet gewoon ondervinden zijn gewoon

Een welgemeende sorry overigens aan eenieder die zich daardoor aangesproken voelt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 2 juli 2007 @ 10:57:40 #91
136 V.
pi_51051724
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:56 schreef Anaxagoras het volgende:

[..]

Och, zoek toch een leven, malloot. Wie probeert hier zich nou daadwerkelijk te profileren met een 'V'?
Zoek zelf een leven, randmongool.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 2 juli 2007 @ 10:58:03 #92
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51051735
quote:
Op maandag 2 juli 2007 08:55 schreef Chandler het volgende:
Ieder z'n ding... de ene geloofd in spoken, de ander in god... who cares.. Zo lang ze maar een positief en goed leven leiden toch?
Dat dus, wat is het toch jammer dat (vooral) moslims hier anders over denken.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  maandag 2 juli 2007 @ 10:58:16 #93
176916 Karrs
2007-2017
pi_51051743
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:57 schreef Verbal het volgende:

[..]

Zoek zelf een leven, randmongool.

V.
Kinderen...
  maandag 2 juli 2007 @ 10:59:14 #94
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_51051774
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:51 schreef Karrs het volgende:
Wat is er dom aan? Het Atheïstisch Manifest... wat is dat, de bijbel der Atheïsten?
Nee, dat is de God Delusion met Richard Dawkins als profeet. Wat is zo triest vindt aan atheisten is dat ze hun bestaansrecht en identiteit halen uit het belachelijk maken van mensen met andere opvattingen over het leven (zie de diverse stumperds in dit topic). Als je echt overtuigt bent van je gelijk, dan heb je genoeg aan de kracht van je eigen denkbeelden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_51051782
atheisten roepen altijd dat religie voortkomt uit angst, dat gelovigen (ongeacht welke religie) bang zijn om in te zien dat er niks is in het leven dan het leven zelf, en dat alles na de dood ophoud.

atheisme komt voort uit angst, dat er begrippen en fenomenen zijn die verder gaan dan hun eigen nietige bestaan en blikveld...dat er grenzen zijn aan het zogenaande menselijke superieur zijn...
pi_51051796
onzin
geblaat

*vloek
*tier
*bevestig dat hij geen homo is

Hoi ik ben outcast within en ik doe de TS na....
  maandag 2 juli 2007 @ 11:00:03 #97
42622 MaxTheDog
niks over m'n oren
pi_51051797
quote:

[..]

Wie ben jij om te oordelen en om mensen voor gek te verklaren die in iets geloven? Als je de fundementalisten en extremisten buiten beschouwing laat, gaan de meeste religies uit van positiviteit. Zaken als barmhartigheid en nastenliefde spelen een grote rol.
Dit in tegenstelling tot atheisten die alleen maar kunnen zeiken en negatief denken.
idd, goed gesproken!
I'm fed up 'cause all you wanna do is criticize..
pi_51051819
moet iedereen toch ook zelf weten?
pi_51051833
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:56 schreef Karrs het volgende:

[..]

Joden zijn per definitie samenzweerders.
Hoe haal je 't nou in je hoofd om "religieuzen" op één stapel te gooien? Waarom loop jij eigenlijk zo ontzettend met je overtuiging te leuren? Je lijkt wel een Johovah's Getuige, maar dan zonder Jehovah.
Omdat 'god' een leuk verzinsel is van zwakzinnigen/onwetenden. Alle religieuzen geloven in 'god', dus gooi ik ze allemaal op één stapel. Nee, ik dring niemand mijn overtuiging op, alleen zal ik altijd proberen om op een rationele manier uit te leggen waarom het geloven in een 'hoger systeem' niet aannemelijk is. Wat uiteraard niet de bedoeling is van mijn thread. Het probleem is dat christenen, de moslims buiten gelaten, hun normen en waarden op allerlei manieren proberen op te dringen. In Nederland valt het nog wel mee. Zie Oost-Europa, zie Amerika.
  maandag 2 juli 2007 @ 11:02:58 #100
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_51051864
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:59 schreef iamthezenmaster het volgende:
atheisten roepen altijd dat religie voortkomt uit angst, dat gelovigen (ongeacht welke religie) bang zijn om in te zien dat er niks is in het leven dan het leven zelf, en dat alles na de dood ophoud.
Dat is ook hoe het gristendom oorspronkelijk ontstaan is. Mensen bang maken voor de hel. Vervolgens gingen priesters ''aflaten'' verkopen, een kaartje naar de hemel in ruil voor geld.

Wou je dat soms ontkennen?
quote:
atheisme komt voort uit angst, dat er begrippen en fenomenen zijn die verder gaan dan hun eigen nietige bestaan en blikveld...dat er grenzen zijn aan het zogenaande menselijke superieur zijn...
Het probleem met die visie is alleen dat atheisten nergens bang voor hoeven te zijn. Er is namelijk niets om ze angst aan te jagen. Die god van jou geeft al eeuwen taal noch teken. Vroeger liet ie braamstruiken in de fik vliegen en spleet ie zeeen, en wat doet ie vandaag de dag? Niks, nakkes, nada.

Nogal logisch dat veel mensen er niet in geloven, denk je niet? Als het enige bewijs een groepje randdebielen is die met een oud boek vol cryptisch geleuter staan te zwaaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')