Juist het feit dat ze een "die hard" is maakt haar gevoeliger.quote:Op maandag 2 juli 2007 06:52 schreef Anaxagoras het volgende:
[..]
Jawel, het doet me zeer dat mensen 'god' nodig hebben om hun leven invulling te geven.Ik vind het schandelijk dat een die hard atheïst vervalt tot een religie. Het is dan wel een ex-vriendin, maar ik geef nog genoeg om haar om hierover te rouwen.
Je actief tot atheïsme bekeren, of overtuigd atheïst zijnquote:Voordat ik overging tot het atheïsme, en dus nog agnost was, was zij een overtuigd atheïst.
eigenlijk is ze dus van het ene onzinnige en nutteloze geloof overgestapt naar een ander....quote:Op maandag 2 juli 2007 09:26 schreef Strong_Bad het volgende:
[..]
Je actief tot atheïsme bekeren, of overtuigd atheïst zijn![]()
Wat een onzin. Ik heb ooit op FOK! in een thread een treffende vergelijking gelezen van (volgens mij) HenriOsewoudt (of zo). Als atheisme een geloof is, dan is het niet verzamelen van postzegels ook een hobby. En please, zoek even op wikipedia wat atheisme inhoudt. En oh, lees het Atheistisch Manifest een keer, dat kan ook verhelderend zijn.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:32 schreef RM-rf het volgende:
[..]
eigenlijk is ze dus van het ene onzinnige en nutteloze geloof overgestapt naar een ander....
waarschijnlijk in de leeftijdsgroep waar men overstapt van geloof, nét zoals men eerst fan was van de Spice Girls, daarna van Brittney Speers en nu 'overgestapt' is nar Tonkio Hotel
Alweer geblaat.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:26 schreef Strong_Bad het volgende:
[..]
Je actief tot atheïsme bekeren, of overtuigd atheïst zijn![]()
Ha-ha.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:13 schreef Adelante het volgende:
Volgens mij is ze ook Lesbisch geworden van TS, hoe laat je je anders bekeren door een Litouwse hoer?
Qua fanatisme en onverdraagzaamheid zou je atheïsme bijna ook al religie kunnen bestempelen.quote:Op maandag 2 juli 2007 06:23 schreef Anaxagoras het volgende:
Gadverdamme!![]()
Een ex-vriendin is fucking een gristenhond geworden, hoe absurd! Voordat ik overging tot het atheïsme, en dus nog agnost was, was zij een overtuigd atheïst. Een paar dagen geleden hoorde ik echter dat ze bekeerd is tot het christendom door een fucking Litouwse kuthoer.
Hoe onverantwoordelijk en achterlijk kan men zijn om alsnog in een systeem als 'god' te geloven... Zo fucking irrationeel.
![]()
![]()
Goed, helaas zat ze niet meer in mijn vriendenkring, anders was dit nooit gebeurd.![]()
Oh, en verder:
Gelovigen![]()
![]()
Religieuzen zijn per definitie irrationeel. Sowiesoquote:Op maandag 2 juli 2007 09:28 schreef Karrs het volgende:
Lekker tolerant ben je ook![]()
Okee, mag ik wel effe nuanceren. Christenen van het "bidden-voor-het-eten" zijn één ding; irrationele lui ("God is Leven en jij zal Hem ook leren kennen en ik ben blij want Jezus is in mijn leven") zijn héél wat anders.Ik hoop voor je dat ze niet zó is geworden.
Onzin.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:25 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Qua fanatisme en onverdraagzaamheid zou je atheïsme bijna ook al religie kunnen bestempelen.
Eh, was dat half in het verleden ofzoquote:Op maandag 2 juli 2007 08:55 schreef Chandler het volgende:
Ieder z'n ding... de ene geloofd in spoken, de ander in god... who cares.. Zo lang ze maar een positief en goed leven leiden toch?
Doet met denken aan de southpark aflevering met de Unified Atheist League en de Allied Atheist Allegiancequote:Op maandag 2 juli 2007 10:25 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Qua fanatisme en onverdraagzaamheid zou je atheïsme bijna ook al religie kunnen bestempelen.
*iets mompelt over minderwaardige cultuur*.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Je moet er gewoon vol op d'r bek rammen als je haar de volgende keer ziet.
Hoezo?quote:Op maandag 2 juli 2007 10:29 schreef Anaxagoras het volgende:
Onzin.
Als ze in mijn vriendenkring had gezeten, dan had ze nooit kunnen afglijden tot zo'n laag niveau. Verder verbreek ik geen vriendschappen vanwege religie. Wel is mijn beste vriendin een moslim. Echter kan ik daar weinig aan doen, omdat haar 'geloof' gewoon door haar ouders is geindoctrineerd. We kunnen het dan ook niet over religie hebben, omdat twijfelen aan Allah uiteraard haram is.quote:Op maandag 2 juli 2007 08:59 schreef Viking84 het volgende:
Hahaha. Ik zou precies zoals TS reageren. En TS: wat als ze nu nog wel in je vriendenkring had gezeten? Had je de vriendschap dan verbroken?
Lieve schat. LE-ZEN. Het is een ex-vriendin, een oude sparring-partner. Ik heb nu geen contact met haar. En belachelijk maken... Niet gek, lijkt me. Als iemand aankomt dat hij of zij in een roze olifant gelooft, dan verklaar ik de ander ook voor gek, volgens mij zou jij dat ook doen, of vind je het logisch dat er een roze olifant bestaat dat doorgaat als een hoger systeem? In ieder geval denken hindoes dat bijvoorbeeld wel.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:35 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Hoezo?
Je ex-vriendin vindt blijkbaar kracht, of iets anders wat ze mistte in haar leven, in het geloof. In plaats van haar te steunen of er respect voor te hebben begin je meteen met scheldwoorden te strooien en het belachelijk te maken. Je komt mij meer over als een verongelijkt pubertje dat iets zoekt om zich tegen af te zetten.
Of je houdt op met je kinderachtige 'V', dat kan natuurlijk ook.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:34 schreef Verbal het volgende:
...of je doet gewoon normaal. Dat kan natuurlijk ook.
V.
Ga je bekeren of zo stink-hippie.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:34 schreef Posdnous het volgende:
[..]
*iets mompelt over minderwaardige cultuur*.
Wie ben jij om te oordelen en om mensen voor gek te verklaren die in iets geloven? Als je de fundementalisten en extremisten buiten beschouwing laat, gaan de meeste religies uit van positiviteit. Zaken als barmhartigheid en nastenliefde spelen een grote rol. Dit in tegenstelling tot atheisten die alleen maar kunnen zeiken en negatief denken.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:38 schreef Anaxagoras het volgende:
Lieve schat. LE-ZEN. Het is een ex-vriendin, een oude sparring-partner. Ik heb nu geen contact met haar. En belachelijk maken... Niet gek, lijkt me. Als iemand aankomt dat hij of zij in een roze olifant gelooft, dan verklaar ik de ander ook voor gek, volgens mij zou jij dat ook doen, of vind je het logisch dat er een roze olifant bestaat dat doorgaat als een hoger systeem? In ieder geval denken hindoes dat bijvoorbeeld wel.
Wat een bullshit. Religie is niets anders als het inspelen op de angst voor de dood en dat in een sociaal jasje gegoten. Het is een overblijfsel uit tijden waarin de mens minder wist.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:44 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Wie ben jij om te oordelen en om mensen voor gek te verklaren die in iets geloven? Als je de fundementalisten en extremisten buiten beschouwing laat, gaan de meeste religies uit van positiviteit. Zaken als barmhartigheid en nastenliefde spelen een grote rol. Dit in tegenstelling tot atheisten die alleen maar kunnen zeiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |