Noodzaak? Leg eens uit.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:51 schreef jordeeeh het volgende:
ehm nee. niet vraatzucht, noodzaak.
Ok, dat is duidelijk.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:47 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Een leeuw is niet hypocriet daar een leeuw niet rationeel over zijn eigen gedrag kan redeneren.
Ik benut die gave optimaal, ik rationaliseer dat ik vlees lekker vind en dat ik het nodig heb.quote:Een mens kan dat wel. Dat is een bijzondere gave. En een mens die die gave optimaal benut stijgt in zijn menswaardigheid. Dat geldt dus niet voor vleeseters.
Waar heb jij vlees voor nodig?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ok, dat is duidelijk.
[..]
Ik benut die gave optimaal, ik rationaliseer dat ik vlees lekker vind en dat ik het nodig heb.
Volgens die redenering is een mens dus ook een herbivoor. Het is dus allebei, vandaar de term omnivoor. Dit punt is dus verder irrelevant.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:46 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Op het moment dat je in staat bent vlees te verteren ben je een carnivoor. Op het moment dat je in staat bent om daarnaast ook plantaardig voedsel te verteren, ben je een omnivoor. Een mens is een omnivoor en dat behelst dus ook het feit dat de mens een carnivoor is.
Nee, je leert maar eens wat terug te doen voor moeder natuur. Niet altijd je keuzes baseren op wat het beste is voor jou, egoïst!quote:Op zondag 1 juli 2007 23:52 schreef gewoon_doen het volgende:
Als je het nou bracht vanuit een gezondheidskwestie...ok.
Voor mijn vitamines en andere belangrijke stoffen.quote:
Neus is ook gemaakt om te ruiken maar jij ruikt toch ook niet overal aan ?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:53 schreef ScienceFriction het volgende:
De mens heeft een gebit dat is gemaakt om onder andere vlees te eten![]()
Een mens is ook gebouwd om concurrende soortgenoten uit te schakelen. Rechtvaardigt dat moord?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:53 schreef ScienceFriction het volgende:
De mens heeft een gebit dat is gemaakt om onder andere vlees te eten![]()
Ik ruik wat in mijn bereik isquote:Op zondag 1 juli 2007 23:54 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Neus is ook gemaakt om te ruiken maar jij ruikt toch ook niet overal aan ?
Wetenschappelijk onderzoek heeft al lang aangetoond, dat de noodzakelijk stoffen die in vlees zitten, rijkelijk in plantaardig voedsel kan worden gevonden.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Voor mijn vitamines en andere belangrijke stoffen.
Een mens hoeft geen soortgenoten uit te schakelen om te overleven. Wezenlijk verschil.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:54 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Een mens is ook gebouwd om concurrende soortgenoten uit te schakelen. Rechtvaardigt dat moord?
Ethisch gezien vanuit de teleologisch kant: jawohl, ganz sicher ja!quote:Op zondag 1 juli 2007 23:54 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Een mens is ook gebouwd om concurrende soortgenoten uit te schakelen. Rechtvaardigt dat moord?
Een mens hoeft ook geen vlees te eten om te overleven. Your point is?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een mens hoeft geen soortgenoten uit te schakelen om te overleven. Wezenlijk verschil.
Ja dat weet ik. Maar ik kies er voor om geen gebruik te maken van die alternatieven.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:55 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Wetenschappelijk onderzoek heeft al lang aangetoond, dat de noodzakelijk stoffen die in vlees zitten, rijkelijk in plantaardig voedsel kan worden gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |