Dat kan een verklaring zijn waarom ik hem best mooi vindtquote:Op zondag 1 juli 2007 21:34 schreef ThaFreak het volgende:
the next multipla![]()
sjees zijn ze blind de laatste tijd ofzo bij BMW....
Ding klopt echt van geen ene kant![]()
![]()
![]()
meer een 3 coupe met een 1 neusquote:Op maandag 2 juli 2007 09:51 schreef osmo het volgende:
Het is precies een 3-serie coupe die ze wat te warm gewassen hebben.
Het is gewoon een 3 serie coupe met een 1 serie front en een ingekorte kont. Dat zijn nou niet bepaald eigenschappen om trots op te zijn. Het interieur daarentegen is wel netjesquote:Op maandag 2 juli 2007 10:37 schreef MikeyMan het volgende:
Zoeken? Dat lijkt me duidelijk... Die achterkant klopt voor geen meter...
quote:Op maandag 2 juli 2007 11:25 schreef StrayDog het volgende:
Ik snap de vergelijking met de Multipla ook niet, Multipla vind ik mooier.
Wat je zegt, dit is nog atlijd de mooiste(de duurste zegmaar), ik denk als je de kaalste koopt dat hij niet te pruimen isquote:Op maandag 2 juli 2007 12:16 schreef Pharell het volgende:
Nu is de vraag.. hoe ziet ie er uit zonder M-pakket... of durft BMW de verkoop niet aan zonder pakket?
Tis inderdaad een Europese auto ontworpen door een koreaan ofzo. Beetje matigjes...quote:Op maandag 2 juli 2007 11:17 schreef FunnyName het volgende:
Niet echt geslaag ontwerp inderdaad, had zo een koreaan of japanner kunnen zijn.
Ik hoop dat de auto IRL er beter uit ziet ..
blablaquote:2008 BMW 1 Series Coupe
Official Press Release
Woodcliff Lake, NJ –Since its introduction in 1966, the BMW 2002 has been at the core of BMW’s philosophy. By combining exhilarating rear-wheel-drive performance, agile handling, seating for four and powerful value, the 2002 created a new niche—the sport sedan—that is still a BMW stronghold today. The understated appearance never belied its capabilities but those who knew performance, knew the 2002. In 2008, BMW will introduce a modern and authentic performance coupe that will be the next BMW legend—the 128i Coupe and the 135i Coupe.
The 128i Coupe is powered by a 3.0-liter, 230 horsepower inline 6-cyinder engine that generates 200 lb-ft of torque. Featuring Valvetronic valvetrain management and aluminum/magnesium contruction, the elements of BMW’s EfficientDynamics mindset is alive and well in the 128i.
The more powerful 135i is briskly motivated by a twin-turbocharged 3.0-liter inline six-cylinder engine that produces 300 horsepower and an incredible 300 lb-ft of torque from as low as 1,400 rpm. With its direct piezo gasoline injectors, twin low-mass turbochargers and air-to-air intercooling, optimum performance and economy is achieved with no loss in engine response. For the 135i Coupe, acceleration from 0-62 mph is 5.3 seconds and top speed is electronically limited to 155 mph. Both engines feature on-demand engine coolant pumps that improve fuel economy and reduce parastic losses for increased output.
Handsome looks with sporting intentions
The new 1 Series combines unique, dynamic and unmistakable coupe design elements with a powerful and muscular body. The greenhouse with its characteristic “Hofmeister kink” is moved rearward and offers a particularly nimble look with its long hood. Its short front overhang, long wheelbase and large frameless doors sit on a body with a striking shoulder line for a modern interpretation of BMW’s characteristic look. On the 135i Coupe, a standard M Aerodynamic Kit appears.
The 1 Series boasts aggresive rear end styling with new taillamps specific to this new model. A particularly interesting feature is the trunklid with its spoiler chiselled into the rear end of the car, accentuating the short rear section and building up extra downforce on the rear end at high speeds.
The individual sections within the L-shaped rear taillights follow the horizontal orientation of the car’s lines at the rear. The back-up lights and directional indicators form a white band across the back of the 1 Series. Horizontal lights integrated in the rear light clusters offer a homogeneous lighting effect with a help of light-emitting diodes (LEDs). This light design, as found on other BMW models, makes the BMW 1 Series Coupe stand out in the dark. Also, the Adaptive Brakelights operating in two stages in relation to brake application force, are yet another feature typical of BMW, with the additional benefit of extra safety on the road.
Available as an option on the 128i (standard on the 135i) Xenon headlights with Adaptive Headlight feature complete with integrated Cornering Lights make driving in the dark safer than ever before. The daytime headlight function in typical BMW style with two corona rings on each headlight unit enhances the perception of the car under normal and “murky” light conditions.
Luxurious interior appointments with today’s technology
The innovative interior design incorporates high-quality and sophisticated trim elements with luxurious upholstery and color choices. A rear 60/40 split rear seat is standard. The control console for the entertainment and air conditioning functions is integrated smoothly and harmoniously into the dashboard through its soft radii and flowing surfaces. The Controller featured in the optional iDrive control system is integrated to the center console, again following BMW’s characteristic philosophy. Galvanized pearl gloss surfaces adorn the interior door handles, the glove compartment handle, the radio’s rotary knobs, on the knobs of the automatic air conditioning system, on the iDrive Controller, and on the ornamental trim strips featured on the optional leather sports steering wheel.
Also available as an option, Boston leather upholstery adds further style to the high-quality impression of the interior. And as a practical feature, map pockets are integrated in the lower part of the doors. Map nets in the backrests of the front seats available as an option and a storage shelf between the individual rear seats featured as standard enhance the range of storage options to an even higher level. The BMW 1 Series Coupe is available with a choice of two upholstery options—sporty and comfortable Leatherette or rich Boston Leather. When the optional Sport Package is selected, sports seats are then included for enhanced side support and are finished in highly distinctive leatherette materials and can also be optioned with Boston leather.
Enhanced iDrive and integration of an external MP3 player.
Interacting with the central Controller, the optional iDrive control system enables the driver to mastermind all secondary and comfort functions easily and conveniently to control all communication, air conditioning, entertainment and optional navigation functions with perfect ease.
In the BMW 1 Series Coupe, the newest version of iDrive is equipped with six Programmable Memory Keys that allows one to individually program functions that are used particularly often such as navigation destinations, radio stations or specific telephone numbers. The sensors on the buttons preview the function on the iDrive screen by a simple touch before the driver actually presses down the button to use the stored function. This allows him or her to choose the function safely and conveniently, always keeping his eyes on the road in the process.
A wide choice of audio, communication and navigation options are available, never before seen in the compact performance market include SIRIUS satellite radio, HD radio, Premium Sound, Bluetooth interfaces For simple and straightforward connections of an MP3 player, an Auxiliary input jack is standard, and a USB port for direct control of an Apple iPod or iPhone media player is available separately.
The mid-range speakers and tweeters differ visually from conventional loudspeakers. They are recognizable by the silver loudspeaker covers and by a grille, which - to match the hexagonal structure of the diaphragm - has a honeycomb design. The lightweight and ultra-stiff Hexacone diaphragms are particularly suitable for both powerful and demanding sound reproduction. Not only do they have generous power reserves but they also offer a high degree of effectiveness. The maximal acoustic pressure is 112 dBA, the frequency range being 18 to 24 kHz. Both subwoofers are located in the vehicle floor and the mid-range speakers and tweeters are installed in the doors or in the rear panels, in the instrument panel, in the mirror triangles and in the rear shelf respectively.
High-tech suspension with newly-developed final drive
In typical BMW style, the new BMW 1 Series Coupe transmits the power of the engine to the rear wheels. This design concept and configuration – engine at the front, drive wheels at the rear – guarantees optimum traction, good weight distribution front-to-rear, excellent directional stability, and safe handling. And the separation of drive power and steering, to add a further important point, gives the car extremely agile driving behavior at all times.
The new 1 Series has an elaborately designed suspension with an aluminium double-joint axle at the front, a five-link rear axle in lightweight steel and Dynamic Stability Control. BMW’s Dynamic Stability Control also includes a Dynamic Traction Control (DTC) function that still provides electronic intervention to prevent loss of vehicle control, but at a higher actication point. If the driver desires, both DSC and DTC can be disabled entirely. Active Steering, a variable ratio steering system exclusive to BMW, is available as an option. Traction by electronic rear brake management provides a high level of differential lock on the BMW 135i Coupe.
The final drive on the 1 Series comes from a new generation of final drive units optimized for running smoothness. Featuring double-helical ball bearings for the first time, the final drive runs at an even lower operating temperature reached more quickly than before thanks to the reduction of fluid required in the final drive transmission.
The front axle on the BMW 1 Series is also built to a standard quite unique to its competitive group. The double-pivot spring and strut front axle with its anti-roll bar, is made largely of aluminium and offers an optimum combination of stiffness and low weight. Together with the very stable track control arms and thrust rods, as well as exact wheel guidance, makes an important contribution to the car’s driving dynamics.
Driving dynamic programs for perfect handling of the car
The BMW 1 Series Coupe benefits from BMW’s industry-leading brake and stability control systems. Standard ABS (Anti-lock Brake System) and ASC (Automatic Stability Control) prevent the drive wheels from spinning while CBC (Cornering Brake Control) stabilizes the car whenever necessary during application of the brakes in a bend.
All of these functions are part of the car’s DSC Dynamic Stability Control that can apply the brakes to each individual wheel in particularly demanding situations and by reducing engine power, it can prevent the rear end of the car from swerving around (oversteer) or the front of the car from “pushing” out of a bend (understeer).
When networked with the optional Active Steering, DSC can is also prevent the car from swerving out of control on slippery surfaces by countersteering with the appropriate amount to allow the driver to regain control.
To ensure enhanced traction when the DSC is completely switched off, a software-controlled locking function slows down the drive wheels when spinning in an appropriate, properly controlled process. This, in turn, enhances the car’s traction without any negative effects on its steering behavior.
High safety standards exceeding International requirements
No less than six airbags come as standard within the new BMW 1 Series Coupe for optimum protection of the car’s occupants. The frontal airbags are activated in two stages as a function of impact severity, while side airbags integrated into the sides of the front seat backrests reduce the risk of injury at chest and hip levels in side impact situations. HPS (Head Protection System) side curtain airbags fitted in the roof lining protect both the occupants on the front seats and the passengers at the rear. The new BMW 1 Series Coupe also comes with crash-optimized seats with specially padded headrests and backrests significantly reducing the risk of injury in an impact from the rear.
All seats within the 1 Series Coupe are fitted with three-point inertia-reel seat belts and headrests, with the front seat belts fastened on the frames of the driver’s and front passenger’s seats, keeping the belt in an optimum position around the occupant’s hips regardless of seat height.
Also, the driver’s pedals move back automatically with a predetermined amount of deformation in the event of a head-on collision so that the risk of driver foot injury is reduced to a minimum. And last but not least, the rear seats come with ISOFIX fastenings for child seats standard.
M-inspired Performance for the 135i Coupe
The standard M Sports Package for the 135i Coupe offers more performance and a striking look. Features of the M Sports Package include M Sports Suspension for higher traction and reduced body roll, 18-inch wheels with performance tires, M logo doorsill trims, an M leather sport steering wheel and an M logo footrest for the driver’s left foot. The leather appointments on the gearshift lever and handbrake, as well as the handbrake handle are finished in high-quality soft leather. The roof lining on the M Sports Package comes in Anthracite, and the interior features offered in this package are rounded off by Glacier Silver aluminium interior trim that highlights the sporting character of the cockpit. The M Sports Suspension also comes with a high-performance brake system incorporating six-piston fixed calipers on the front axle and two-piston fixed calipers at the rear.
The particularly sports-minded driver of the BMW 135i Coupe will also be happy to know that aesthetic dynamics have also been adjusted accordingly for his or her tastes, thanks the included M Aerodynamics Package. The M Aerodynamics Package includes specially-designed front and rear bumpers as well as special rocker sills and foglamps. Together, they give the 135i Coupe asignature BMW M look in a tasteful yet distinctive manner.
The new BMW 135i Coupe comes not only with a sports suspension, but also with appropriate modifications of the ASC and DSC driving stability systems, taking the particularly sporting character of the car into account. And as a further point the top model in the range has an even more spontaneous control map for the gas pedal.
Ik denk dat het je meevaltquote:Op maandag 2 juli 2007 15:50 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Wat je zegt, dit is nog atlijd de mooiste(de duurste zegmaar), ik denk als je de kaalste koopt dat hij niet te pruimen is
En ook geen reet minder dan een 6quote:Op maandag 2 juli 2007 22:02 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
blabla![]()
Hier gaat het natuurlijk om:
Leeggewicht EU
135i Coupé: 1560 kg!
120d 1450kg
123d 1495kg.
135i weegt 10 kg minder dan de E46 M3.![]()
ik denk dat het 1460kg moet zijnquote:Op maandag 2 juli 2007 22:02 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
blabla![]()
Hier gaat het natuurlijk om:
Leeggewicht EU
135i Coupé: 1560 kg!
120d 1450kg
123d 1495kg.
135i weegt 10 kg minder dan de E46 M3.![]()
OMG,quote:Op maandag 2 juli 2007 22:02 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
blabla![]()
Hier gaat het natuurlijk om:
Leeggewicht EU
135i Coupé: 1560 kg!
120d 1450kg
123d 1495kg.
Dat heb ik tot nu toe met alle huidige BMW modellen gehadquote:
ik heb precies t tegenovergestelde, ik vind de bmw's alleen maar minder mooi worden.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:13 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Dat heb ik tot nu toe met alle huidige BMW modellen gehad![]()
Deze is ook best mooi in deze uitvoering![]()
het scheelt dat er qua rijeigenschappen niks (in de zelfde klasses) aan een bmw kan tippenquote:Op woensdag 4 juli 2007 19:26 schreef Frezer het volgende:
[..]
OMG,!
En verhoudingen kloppen niet, en hij ziet er doorgezakt uit net als de andere 1 serie modellen. Mja, er staat BMW op dus verkocht wordt het toch wel.
Afgezien van de 3 (lelijke achterlichten!) vind ik de nieuwe modellen allemaal erg tofquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:13 schreef BaraCuda het volgende:
Dat heb ik tot nu toe met alle huidige BMW modellen gehad![]()
Deze is ook best mooi in deze uitvoering![]()
Bij normaal rijgedrag heb je niks aan die "extra" rijeigenschappen,quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:47 schreef Youp het volgende:
[..]
het scheelt dat er qua rijeigenschappen niks (in de zelfde klasses) aan een bmw kan tippen
dan heb ik liever een mooie auto met iets minder goede rijeigenschappenquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:47 schreef Youp het volgende:
[..]
het scheelt dat er qua rijeigenschappen niks (in de zelfde klasses) aan een bmw kan tippen
De 1-Serie is er o.a. gekomen in plaats van de 316i, dus deze coupé mag je zeker er zeker mee vergelijken. Ik vind 'm alleen veel te weinig verschillen met de 3 serie om er voordeel uit te halen als het gaat om gewicht en waarschijnlijk het verbruik.:{quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:53 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Afgezien van de 3 (lelijke achterlichten!) vind ik de nieuwe modellen allemaal erg tof
Ik hou wel van een beetje opvallende vormen zoals die 'deuk' waar iedereen het over heeft... vind dit ook best een geslaagde coupe variant van de 1... Vergelijkingen als 'het is een kleine 3' slaan natuurlijk nergens op, dan zou de 3 ook een kleine 5 zijn etc...
Anyway, wat moet dat gaan kosten? De gewone 1 is wel duur....
we hebben thuis oa een netjes uitgevoerde 5 deurs, prima wagentje... ik vind de neus erg mooi maar de zijkant iets minder... van de zijkant vind ik de 3deurs het mooist en dan het liefste alpineweiss met M pakketquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:12 schreef eevebe het volgende:
[..]
dan heb ik liever een mooie auto met iets minder goede rijeigenschappen![]()
ff over de 1 serie gesproken dan he, de 3 serie zou ik me wel in durven te vertonen![]()
Zeg jij nou dt een 2002 een lelijke auto is????quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:02 schreef jd1982 het volgende:
Volgens BMW moet hij deze tijd doen herleven...
[afbeelding]
BMW 2002 Turbo...
Sjah als je een auto baseerdt op een lelijke auto... krijg je dit.
Een 2002 een lelijke auto......quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:25 schreef Corona1972 het volgende:
[..]
Zeg jij nou dt een 2002 een lelijke auto is????![]()
Dat is een echte klassieker man!Ik zou er best wel 1 willen hebben.
Sorry, maar wat een onzin.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:53 schreef Shenkie het volgende:
Opvallend hoeveel mensen nu al kunnen zeggen dat het een lelijke auto is. Ik durf te wedden dat nog niemand deze auto in het echt heeft gezien (ook ik niet overigens). Maar bij de nieuwe BMW's (ontworpen onder leiding van Adriaan van Hooydonk) zijn ze in het echt veel mooier dan van een plaatje. Dat heeft onderandere te maken met het ontwerp proces.
Bij BMW ontwerpen ze onderandere door uit klei levensgrote modellen te maken. Ze ontwerpen dus vanuit 3D in plaats van 2D wat veel auto ontwerpers doen. Als je uit 2D ontwerpt krijg je vaak de mooiere plaatjes en foto's, maar uit 3D klopt het in het echt veel beter. Mij zal het dan ook niet verbazen dat deze 1 serie coupé verrassend gespierd is en echt een mooi bommetje is op de weg.
Zo, das echt vernieuwend...quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:53 schreef Shenkie het volgende:
Opvallend hoeveel mensen nu al kunnen zeggen dat het een lelijke auto is. Ik durf te wedden dat nog niemand deze auto in het echt heeft gezien (ook ik niet overigens). Maar bij de nieuwe BMW's (ontworpen onder leiding van Adriaan van Hooydonk) zijn ze in het echt veel mooier dan van een plaatje. Dat heeft onderandere te maken met het ontwerp proces.
Bij BMW ontwerpen ze onderandere door uit klei levensgrote modellen te maken. Ze ontwerpen dus vanuit 3D in plaats van 2D wat veel auto ontwerpers doen. Als je uit 2D ontwerpt krijg je vaak de mooiere plaatjes en foto's, maar uit 3D klopt het in het echt veel beter. Mij zal het dan ook niet verbazen dat deze 1 serie coupé verrassend gespierd is en echt een mooi bommetje is op de weg.
En daar gaat het juist mis bij vele ontwerpbureau's. Er wordt getekend en dat wordt uitgewerkt in klei en uit dat kleimodel worden de maten genomen voor het definitieve computer model. Het verschil is dat bij BMW wordt ontworpen in klei.quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:05 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Sorry, maar wat een onzin.
Er wordt al sinds mensenheugenis in klei ontworpen.
Het ontwerp proces is eigenlijk altijd hetzelfde:Schetsen op papier Uitwerken in klei Inscannen en afmaken op de computer
jij bent een bwm dealer en probeert mensen naar je showroom te lokken?quote:
Dat dus.quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:56 schreef Shenkie het volgende:
gezwets.
Neequote:Op donderdag 5 juli 2007 12:10 schreef eevebe het volgende:
[..]
jij bent een bwm dealer en probeert mensen naar je showroom te lokken?
ik durf er n hoop geld op in de zetten dat ik het dan nog geen mooie auto vind![]()
En vervolgens een Alfa avatar hebbenquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:21 schreef Sjonnjoop het volgende:Vroegah was ik die hard BMW fan, met die nieuwe styling is het gewoon een uitzondering als zo'n bak er nog mooi uitziet, Audi FTW
Ik heb het dan over de Duitsers he:)quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:02 schreef fathank het volgende:
[..]
En vervolgens een Alfa avatar hebben![]()
Zeg je nu dat BMW's zo'n briljant design hebben?quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:56 schreef Shenkie het volgende:
[..]
En daar gaat het juist mis bij vele ontwerpbureau's. Er wordt getekend en dat wordt uitgewerkt in klei en uit dat kleimodel worden de maten genomen voor het definitieve computer model. Het verschil is dat bij BMW wordt ontworpen in klei.
Er worden golven en lijnen in het product aangebracht die onmogelijk getekend kunnen worden omdat je niet goed kunt zien wat er met het product gebeurt bij het aanbrengen van deze.
Veel mensen zeggen hier dat ze de 'hangbuik' en de 'deuk in de zijkant' niet mooi vinden. Dat zijn dingen die in en schets niet getekend kunnen worden. Die kun je alleen bedenken door ze echt met je handen te maken. Het zijn ook dingen die de auto slanker en bespierder maken. Hierdoor is deze auto ook niet te vergelijken met de 3-serie compact die deze details allemaal niet heeft.
Ook zie je dat er duidelijk onderzoek is gedaan in het klei met vormovergangen. Sommigen vinden de bovenkant van de kofferdeksel niet bij de rest van de auto passen. Als je goed kijkt begint de bovenkant van de kofferdeksel al bij de koplampen vanuit een punt, loopt het als 'schouder' onderlangs de zijramen door naar achteren over de kofferdeksel als één vlak. Dit is een detail dat nooit geschetst kan worden of in de computer kan worden gemaakt. omdat je er niet goed omheen kunt lopen om het te bekijken.
Bij BMW werkt de ontwerper niet voor niks intensief zelf zijn hele kleimodel te maken. Deze wil dat alles in detail klopt.
Bij veel auto's loopt alles gewoon rond in elkaar over waardoor het een wat vormeloos geheel wordt. Dat is typisch een kenmerk van geen onderzoek naar vorm gedaan hebben in de kleifase. Op een platte afbeelding kan het er nog aardig uitzien (in tegenstelling tot een BMW), maar als je een nieuwe BMW in het echt ziet snap je de vorm pas en kan je deze waarderen. Een BMW herken je niet meer alleen uit de 2 nieren en de dubbele ronde koplampen, maar uit de hele vormtaal die wordt ontwikkeld in de kleifase waar bij andere autoontwerpers deze op papier wordt ontwikkeld.
Ik daag je dan ook uit om eens deze BMW in het echt te gaan bekijken als je geshowd wordt.
jep, zeker als je bekijkt wat er voor ander pulp er nu op de markt is.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
Zeg je nu dat BMW's zo'n briljant design hebben?![]()
![]()
Omdat ze, net als elke andere autofabrikant, kleimodellen gebruiken is het een mooie auto? Juist,quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:07 schreef Shenkie het volgende:
[..]
Nee![]()
Ik probeer alleen met argumenten aan te geven waarom ik het wel een mooie auto vind. Dat is tenslotte het belangrijkste onderdeel van een discussie (waar dit forum voor bedoeld is).
toonaangevend is wel heel erg overdreven.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:28 schreef Shenkie het volgende:
[..]
jep, zeker als je bekijkt wat er voor ander pulp er nu op de markt is.
BMW is op dit moment toonaangevend als het om vormgeving in de auto industrie gaat. Ze proberen zich te onderscheiden terwijl de rest met de massa mee gaat.
In aanschaf misschien. Maar als je veel kilometers rijdt is het helemaal geen dure auto.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:53 schreef Xcalibur het volgende:
De gewone 1 is wel duur....
BMW designed auto's voor de toekomst. andere merken designen auto's die nu mooi zijn, alleen die hebben iedere 3 jaar een opvolger nodig. BMW's moeten het doen met een faceliftje na 3 jaar en na 6 a 7 jaar word een model pas opgevolgd. de designers houden hier rekening mee. ze maken altijd een iets te futuristische auto. kijk hoe veel mensen er een paar jaar geleden blèrden dat de E60 lelijk was. en kijk eens hoe veel mensen er tegenwoordig geilen op een M5. ik heb Adrian van Hooydonk zelf een paar keer gezien (op presentaties) en ik heb ook persoonlijk met hem gesproken. hij heeft uitgelegd wat zijn visie is en hij heeft ook verteld dat veel mensen BMW's niet mooi meer vinden door hun radicale designs. echter blijft de verkoop toch stijgen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:24 schreef eevebe het volgende:
[..]
toonaangevend is wel heel erg overdreven.
ik heb dan liever een auto van een merk dat "met de massa meegaat"
bmw propt zich zelf nu in een hokje met de multipla![]()
gelukkig maar dat smaken verschillen, alleen jammer dat sommigen geen smaak hebben![]()
Waar BMW prachtige modellen aan het verkrachten is (oude 3 en 5 serie zijn beide stukken mooier), vind ik dat niet echt toonagevend. Sterker nog Alfa Romeo is op het moment prachtige wagens aan het maken die stukken toonagenverder en unieker zijn dan dit misbrouwsel. Met de grote velgen en M-pakket ziet ie er al niet uit, ben benieuwd hoe de gewone er uit zal zien...quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:28 schreef Shenkie het volgende:
[..]
jep, zeker als je bekijkt wat er voor ander pulp er nu op de markt is.
BMW is op dit moment toonaangevend als het om vormgeving in de auto industrie gaat. Ze proberen zich te onderscheiden terwijl de rest met de massa mee gaat.
Je overdrijft schromelijk,quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:03 schreef Youp het volgende:
[..]
BMW designed auto's voor de toekomst. andere merken designen auto's die nu mooi zijn, alleen die hebben iedere 3 jaar een opvolger nodig. BMW's moeten het doen met een faceliftje na 3 jaar en na 6 a 7 jaar word een model pas opgevolgd. de designers houden hier rekening mee. ze maken altijd een iets te futuristische auto. kijk hoe veel mensen er een paar jaar geleden blèrden dat de E60 lelijk was. en kijk eens hoe veel mensen er tegenwoordig geilen op een M5. ik heb Adrian van Hooydonk zelf een paar keer gezien (op presentaties) en ik heb ook persoonlijk met hem gesproken. hij heeft uitgelegd wat zijn visie is en hij heeft ook verteld dat veel mensen BMW's niet mooi meer vinden door hun radicale designs. echter blijft de verkoop toch stijgen.
wie doet het nu fout? hoe meer mensen ze lelijk vinden hoe exclusiever ze blijvenhet worden in ieder geval geen 13 in een dozijn auto's of je ze mooi vind of niet
als ze exclusief zijn vanwege de lelijkheid dan is dat toch geen pluspunt?quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:03 schreef Youp het volgende:
[..]
wie doet het nu fout? hoe meer mensen ze lelijk vinden hoe exclusiever ze blijvenhet worden in ieder geval geen 13 in een dozijn auto's of je ze mooi vind of niet
hoe lang is de golf 5 op de markt? de golf 6 had maart dit jaar uit moeten komen om maar een voorbeeld te noemen... dit hebben ze uitgesteld omdat ze bij VW nog niet genoeg verdiend hebben aan de golf 5...quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:23 schreef Frezer het volgende:
[..]
Je overdrijft schromelijk,. De meeste merken doen 6-7 jaar met een model, met halverwege een faceliftje. En een BMW is natuurlijk allesbehalve exclusief: in hun klasse zijn BMW, Mercedes en Audi de 13 in een dozijn auto's.
Dé reden dat BMW goed verkocht wordt is dat ze (bij een bepaalde groep mensen) een ijzersterk imago hebben, marketing technisch doet BMW het dus erg goed. En natuurlijk op technologisch vlak, al is dat natuurlijk wat makkelijker als je je vooral op het hogere segment richt.
jij vind het lelijk, een ander vind het mooi.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:29 schreef eevebe het volgende:
[..]
als ze exclusief zijn vanwege de lelijkheid dan is dat toch geen pluspunt?![]()
de E60 is ook lelijk maar iedereen geilt op de M5 vanwege het vermogen.
ik vraag me af waar ze nog meer op willen bezuinigenquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:07 schreef Jimmeh het volgende:
De Golf 6 komt vervroegd omdat de Golf 5 een te duur productieproces heeft (oftewel ze willen nog meer geld uitzuigen want de nieuwe zal ongetwijfeld duurder zijn).
golf 6 is technisch t zelfde als een golf 5, alleen t uiterlijk word veranderd.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:10 schreef Youp het volgende:
[..]
ik vraag me af waar ze nog meer op willen bezuinigen![]()
lada motoren er in?echte kia dashboards ipv een slap aftreksel er van?
Helemaal met je eens Youp. Ik probeer het hier ook uit te leggen waar de schoonheid (over smaak valt niet te twistenquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:01 schreef Youp het volgende:
[..]
jij vind het lelijk, een ander vind het mooi.
ze zijn gewaagd en dat is een pluspunt
Ik zou het niet weten, maar over die dashboards.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:10 schreef Youp het volgende:
[..]
ik vraag me af waar ze nog meer op willen bezuinigen![]()
lada motoren er in?echte kia dashboards ipv een slap aftreksel er van?
Goh allebei een 3 spaaksstuurwiel, een snelheidsmeter, een toerenteller en een versnellingspookquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:53 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, maar over die dashboards.
[afbeelding]
[afbeelding]
Behalve de midden console zijn beide dashboards zo wat klonen van elkaar. Beide fabrikanten zijn erg goed in een slaapverwekkend dashboard maken
bij het VW dasboard word je doodgegooid met knopjes en dat "ding" in het midden komt wel vreselijk naar voren...quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:53 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, maar over die dashboards.
[afbeelding]
[afbeelding]
Behalve de midden console zijn beide dashboards zo wat klonen van elkaar. Beide fabrikanten zijn erg goed in een slaapverwekkend dashboard maken
die 1 serie is RHDquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:10 schreef Jimmeh het volgende:
Boog over klokkenhuis, de ventilatie roosters identiek en ook nog op dezelfde plek dus ja
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |