Nog steeds ben ik bang om op straat aan hem te laten merken dat ik hem lief vind. Ik bedoel nu niks extreem klefs, maar gewoon z'n hand vasthouden, of een arm om hem heen slaan. Juist omdat we totaal niet voldoen aan het stereotype beeld, ben ik bang dat sommigen dit extra bedreigend of aanstootgevend zullen vinden, als twee jongens die er uitzien als hetero's "plotseling" twee homo's blijken te zijn.
Is mijn angst voor klappen terecht, of kunnen we gewoon hand in hand over staat?
De Gay Parade Pride hoeft voor mij helemaal niet, ik zou deze graag opofferen als in ruil daarvoor twee jongens (of twee meisjes) zonder bang te zijn hand in hand over straat kunnen lopen in een klein provincie-stadje.
Leveren homo's die niet opzichterig zijn maar wél gearmd over straat lopen een grotere bijdrage aan de acceptatie van homo's, dan b.v. de Gay Parade Pride?
Of is de acceptatie van homo's iets wat helemaal vanuit hetero's moet komen, en is dat iets waar homo's zelf niks wezelijks aan kunnen doen?
Dit is naar aanleiding van Wat vind jij van homoseksualiteit??, maar mijn vragen heb ik nergens beantwoord gezien in dit of vergelijkbare topics.
[Dit bericht is gewijzigd door Great_Expectations op 09-02-2002 18:34]
quote:Dat kan je wel zeggen, maar ergens kan ik het wel begrijpen...
Op zaterdag 09 februari 2002 18:39 schreef Scorp[AM] het volgende:
gewoon doen man... its a free world
* Chandler zou ook wel met een gozer hand in hand willen lopen niettemin dat ik geen homo ben..
Als mensen jou daarop afwijzen zijn ze jou blijkbaar niet waard... oftewel laat ze denken wat ze denken het is JOU leven en het gaat om JOU plezier en niet die van buitenstaanders!
peace and enjoy tha love
quote:Ik weet niet of je angst terecht is...
Op zaterdag 09 februari 2002 18:26 schreef Great_Expectations het volgende:
Is mijn angst voor klappen terecht, of kunnen we gewoon hand in hand over staat?
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 18:39 schreef Scorp[AM] het volgende:
gewoon doen man... its a free world
quote:hm ?
Op zaterdag 09 februari 2002 18:42 schreef Slijmbal het volgende:[..]
quote:Nou, dan heb je hier de gouden tip:
Op zaterdag 09 februari 2002 18:41 schreef Aneurism het volgende:
Stel je eens voor, een donker steegje met een aantal van die gabbertjes of macho mannetjes...
En het is ook hier weer duidelijk dat jij de Amsterdam Pride alleen van televisie kent.
quote:Interessant punt... 'k Weet het antwoord niet.
Juist omdat we totaal niet voldoen aan het stereotype beeld, ben ik bang dat sommigen dit extra bedreigend of aanstootgevend zullen vinden, als twee jongens die er uitzien als hetero's "plotseling" twee homo's blijken te zijn.
quote:'k Vrees dat je het nog altijd goed moet timen. Zowel qua plaats als qua situatie. Op 't perron of in een drukke winkelstraat moet 't kunnen, maar in een donkere uitgaansnacht vol dronken macho's zou ik 't maar uit m'n hoofd laten.
quote:Ik weet het wel zeker!
Leveren homo's die niet opzichterig zijn maar wél gearmd over straat lopen een grotere bijdrage aan de acceptatie van homo's, dan b.v. de Gay Parade Pride?
quote:Tja, ik denk dat het misschien wel een beetje de plicht is van de niet-relnichten om te laten 'zien' dat er ook homo's zijn die, los van hun sexuele voorkeur, in niets verschillen van de hetero medemens.
Of is de acceptatie van homo's iets wat helemaal vanuit hetero's moet komen, en is dat iets waar homo's zelf niks wezelijks aan kunnen doen?
quote:Waaruit blijkt dat dan?
Op zaterdag 09 februari 2002 19:22 schreef Gellarboy het volgende:En het is ook hier weer duidelijk dat jij de Amsterdam Pride alleen van televisie kent.
quote:Als je er bij bent is het vast heel anders dan wanneer je het op televisie ziet, maar dat geldt ook voor het Koninklijk Huwelijk, Carnaval en de Oorlog in Afghanistan. Dus hoe de media iets weergeven is niet relevant en is ook niet de reden dat ik de Gay Pride Parade niet boeiend vind.
Op zaterdag 09 februari 2002 19:22 schreef Gellarboy het volgende:[..]
En het is ook hier weer duidelijk dat jij de Amsterdam Pride alleen van televisie kent.
quote:Als de vage blik in hun ogen betekent dat ze in verwarring zijn gebracht. Ik ben niet bang om mensen in verwarring te brengen of aan het denken te zetten, misschien houden ze er een genuanceerder beeld van homo's aan over. Ik maak me meer zorgen over de mensen die in verwarring raken en vervolgens aggressief reageren.
Op zaterdag 09 februari 2002 18:42 schreef Chandler het volgende:
Inderdaad ga gewoon je gang, als andere mensen je daar vaag op aankijken zijn ze gewoon niet goed wijs, het is jou leven en jou vriendje!!!
Maar ik ben blij met de bemoedigende reacties
quote:Grotere weet ik niet maar ik beveel het wel aan ja! Ik heb persoonlijk ook niks met de Gay Parade en dat is zo'n evenement waar de stereo tiepjes de wereld laten weten dat dit homo's zijn *yuk*
quote:Het moet van beide komen! Hetero's moeten er open voor staan óf het moet er met de paplepel ingegoten worden. Jammer genoeg staat er in je schoolboek nog niet "piet en jan zijn getrouwd en hoeveel is 2+2" ofsow!
Ik denk dat wij gewoon onszelf moeten zijn... en als je hand in hand wilt lopen: doe het... ik doe het ook gewoon.
* zerosignal vind te klef op straat van niemand goed!
* Mini_rulez wordt bijna jaloers
En ik vind het ook niet echt storend als 2 jongens in het openbaar zoenen, en daar denken wel meer mensen zo over, zie Zoenende mannen!
Nouja beetje overdreven, maar ga gewoon je gang, is toch juist leuk om 2 mensen zo gelukkig te zien
quote:Dat blijkt uit dit soort opmerkingen dus, shmoopy. Dit soort debielen zijn overduidelijk nog nooit op een dergelijk evenement geweest en hebben geen idee waar ze over praten.
Op zondag 10 februari 2002 00:15 schreef zerosignal het volgende:
dat is zo'n evenement waar de stereo tiepjes de wereld laten weten dat dit homo's zijn *yuk*
Bekijk anders deze link even en let dan vooral op de mensen op de achtergrond. Hoeveel mensen in roze tule lopen daar? Bedankt.
quote:Dat klopt...
Op zaterdag 09 februari 2002 18:41 schreef Aneurism het volgende:[..]
Dat kan je wel zeggen, maar ergens kan ik het wel begrijpen...
Stel je eens voor, een donker steegje met een aantal van die gabbertjes of macho mannetjes... En daar loop je dan met zijn tweeen...
Voor hetro stelletjes is het soms eng om daar te lopen, moet je nagaan met een homo stelletje... Jammer maar waar...
quote:Gellarboy,je hoeft mij als Amsterdamse echt niet meer duidelijk te maken hoe de Gay-Pride eruit ziet,
Op maandag 11 februari 2002 12:59 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Dat blijkt uit dit soort opmerkingen dus, shmoopy. Dit soort debielen zijn overduidelijk nog nooit op een dergelijk evenement geweest en hebben geen idee waar ze over praten.
Kijk, ik heb ook geen verstand van, erm, voetbal... Maar daar zul jij mij dan ook nooit over horen praten, waardoor ik op dat vlak ook geen flater kan slaan.Bekijk anders deze link even en let dan vooral op de mensen op de achtergrond. Hoeveel mensen in roze tule lopen daar? Bedankt.
Ze mogen van mij hun gang gaan,als het niet tè aanstootgevend is zoals ik wel degelijk diverse keren heb gezien,ze zitten mij niet in de weg,
alleen is niet iedere homo zo en dat mag ook wel eens benadrukt worden.
quote:Jou probeerde ik het ook niet duidelijk te maken!
Op maandag 11 februari 2002 13:07 schreef shmoopy het volgende:
Gellarboy,je hoeft mij als Amsterdamse echt niet meer duidelijk te maken hoe de Gay-Pride eruit ziet,
die heb ik 'live' iig 2 keer gezien,omdat een vriend van mij meedeed.
quote:Wat helpt er niet mee dan? Die man in tangaslip op die boot? Kom kom, dit is Nederland anno 2002. In een film is dit humor, maar op het nieuws is het ranzig? Is het mijn probleem dat anderen klein van geest of snel gechockeerd zijn?
Ik kan me wel iets voorstellen bij wat hij zegt over het niet 'meehelpen' aan de acceptatie van homo's met die parade.
quote:Dat zijn dus mensen die er nog nooit geweest zijn. Vorig jaar heb ik een topic geopend om een meeting te organiseren tijdens dit feest. Nou ja, uiteindelijk waren we daar met zijn zessen. Tja, als mensen hun horizon niet willen verbreden is dat, nogmaals, niet mijn probleem. Maar ga dan absoluut niet lopen zeuren dat het zo verschrikkelijk was. Je was er tenslotte niet eens bij.
Mij lijkt het juist koren op de molen van de homofoobjes die alle homo's weer lekker over èèn kam kunnen scheren:'Zie je nou wel dat het allemaal een stelletje travo's zijn die alleen maar met sex bezig zijn?'
quote:Alleen is niet iedere homo HOE? Niet iedere homo houdt van een gezellig feestje bedoel je?
...alleen is niet iedere homo zo en dat mag ook wel eens benadrukt worden.
quote:En Nederland is nou eenmaal meer dan Amsterdam.
Op maandag 11 februari 2002 14:21 schreef Gellarboy het volgende:Kom kom, dit is Nederland anno 2002.
quote:Ik denk dat ze bedoelt dat niet iedere homo extravagant is en het homo-zijn uitdraagt.
Alleen is niet iedere homo HOE? Niet iedere homo houdt van een gezellig feestje bedoel je?
quote:Neu,dat lijkt mij ook niet.
Op maandag 11 februari 2002 14:25 schreef Gellarboy het volgende:
Sorry, ik zie net dat ik vergeten ben om het stukje te quoten waarin jij zegt aanstootgevende dingen gezien te hebben... Ik heb dat nog nooit, nooit gezien. Of komt dat omdat ik meer gewend ben? Lijkt me niet, toch?
En je snapt heus wel wat ik bedoelde met die acceptatie ed,
sukkels die homo's alleen maar van zulke feesten 'kennen' zullen nooit normaal kunnen doen,
daarom komen ze ook niet.
Aan kortzichtigheid doe je niet veel.
quote:Ja, laten we ons vooral gaan aanpassen aan Klazienaveen! Daar kom je verder mee, namelijk.
Op maandag 11 februari 2002 14:26 schreef Dave het volgende:
En Nederland is nou eenmaal meer dan Amsterdam.
quote:Het homo-zijn uitdraagt? Ja, we zullen ons gaan verstoppen onder de stoelen in huis. Mogen de homo's ook 1 keer per jaar carnaval vieren? Als wij dit doen tijdens het reguliere carnaval dan komen we thuis met een incompleet gebit. En extravagante homo's zijn BIJZONDER in de minderheid op zo'n evenement. Maar dat zie je niet op het nieuws, Dave.
Ik denk dat ze bedoelt dat niet iedere homo extravagant is en het homo-zijn uitdraagt.
En Miss S. >> U heeft gelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Gellarboy op 11-02-2002 14:44]
quote:Het ging er mij in dit topic om hoe mensen reageren als homo's zich NIET extravagant gedragen.
Op maandag 11 februari 2002 14:40 schreef Gellarboy het volgende:Ja, laten we ons vooral gaan aanpassen aan Klazienaveen! Daar kom je verder mee, namelijk.
Het homo-zijn uitdraagt? Ja, we zullen ons gaan verstoppen onder de stoelen in huis. Mogen de homo's ook 1 keer per jaar carnaval vieren? Als wij dit doen tijdens het reguliere carnaval dan komen we thuis met een incompleet gebit. Extravagante homo's zijn BIJZONDER in de minderheid op zo'n evenement. Maar dat zie je niet op het nieuws, Dave.
Hoe mensen reageren op homo's die zich wel extravagant gedragen is het tegenovergestelde, en gaat dus inhoudelijk totaal voorbij aan de inhoud van het topic.
quote:*Kijkt naar topictitel*
Op maandag 11 februari 2002 14:44 schreef Great_Expectations het volgende:
Het ging er mij in dit topic om hoe mensen reageren als homo's zich NIET extravagant gedragen.Hoe mensen reageren op homo's die zich wel extravagant gedragen is het tegenovergestelde, en gaat dus inhoudelijk totaal voorbij aan de inhoud van het topic.
Of staat hier dat jij hand in hand lopen extravagant vindt?
quote:Nee, en een topic gaat iets verder dat het kopje.
Op maandag 11 februari 2002 14:46 schreef Gellarboy het volgende:[..]
*Kijkt naar topictitel*
Staat hier nou dat extravagante homo's niet liefdevol zijn?
Ja he?Of staat hier dat jij hand in hand lopen extravagant vindt?
Je reageert op dit topic net zo oppervlakkig als mensen die oppervlakkig reageren op de Gay Pride Parade die ze alleen van televisie kennen.
quote:Ik zit je ook maar een beetje te pesten. Ik ben Gellarboy, welcome to my sarcasm.
Op maandag 11 februari 2002 14:49 schreef Great_Expectations het volgende:
Nee, en een topic gaat iets verder dat het kopje.
Om op je vraag antwoord te geven::
Hoe reageren mensen op homo's die niet extravagant zijn? Erm? Hetzelfde als op hetero's die niet extravagant zijn? Wat valt er te reageren? Wordt jij (nu mensen een heterobeeld van je hebben) vaak aangesproken op straat? Nou, als 'non-extravagante' homo wordt je net zo vaak aangesproken. Tenminste, in Amsterdam... En dat is tenslotte niet heel Nederland.
quote:Hm, okee. Als dat zo is, jammer. Het enige verschil is gelukkig wel dat ik weet waar ik het over heb, want ik ken allebei de kanten van de medaille. Niet maar een.
Je reageert op dit topic net zo oppervlakkig als mensen die oppervlakkig reageren op de Gay Pride Parade die ze alleen van televisie kennen.
Angst voor klappen lijkt me in de meeste gevallen overdreven (daar waar het niet overdreven is, lopen hetero's even grote kans). Maar ik denk toch dat als in een doorsnee kroeg twee mannen elkaar uitgebreid zoenen, teveel mensen daar toch nog aanstoot aan nemen. Ze zullen niets zeggen, maar opmerkingen of starende blikken zie je wel vaak nog helaas.
En het is gewoon zo dat in een de randstad mensen wat meer "gewend" zijn dan elders in Nederland. treurig misschien maar volgens mij waar.
En ik ben regelmatig naar de gay pride parade geweest en kan me voorstellen dat sommige mensen (en daar zitten ook homo's tussen)dat wat overdreven vinden en wat te ranzig.
quote:En met 'Klazienaveen' negeren kom je wel verder wil je zeggen?
Op maandag 11 februari 2002 14:40 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Ja, laten we ons vooral gaan aanpassen aan Klazienaveen! Daar kom je verder mee, namelijk.
quote:Het probleem is dat door die beelden op het nieuws de mensen in een Klazienaveen wel die associatie krijgen met homo's. Ik weet ook dat dat kortzichtig is. Maar het is wel het eerste waar de mensen aan denken als je als niet-extravagante homo hand in hand met je vriendje door Klazienaveen wandelt.
En extravagante homo's zijn BIJZONDER in de minderheid op zo'n evenement. Maar dat zie je niet op het nieuws, Dave.
quote:Nee. Ik bedoel dat Klazienaveen zich moet aanpassen aan Amsterdam, in plaats van dat wij rekening moeten gaan houden met kleine dorpen.
Op maandag 11 februari 2002 15:12 schreef Dave het volgende:
En met 'Klazienaveen' negeren kom je wel verder wil je zeggen?
quote:Ja, daar heb je gelijk in. En dat vind ik dieptriest. Maar goed, ik trek me er dus weinig van aan. Lazer op zeg, ik ga me een beetje wat aantrekken van een of andere boerenpuber die een dagje 'uit' is in de grote stad.
Het probleem is dat door die beelden op het nieuws de mensen in een Klazienaveen wel die associatie krijgen met homo's. Ik weet ook dat dat kortzichtig is. Maar het is wel het eerste waar de mensen aan denken als je als niet-extravagante homo hand in hand met je vriendje door Klazienaveen wandelt.
Ik hoop dat Great_Expectations het niet erg vindt dat deze discussie door zijn topic heenloopt. Het mag dan het tegenovergestelde zijn van waar het topic om geopend is, maar het ligt er wel heel dicht naast. En daarbij is het ook wel interessant. Maar goed, mijn topic is het dus niet, so you decide.
quote:Je bedoelt dat de minderheid zich moet aanpassen aan de meerderheid...?
Op maandag 11 februari 2002 15:25 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Nee. Ik bedoel dat Klazienaveen zich moet aanpassen aan Amsterdam, in plaats van dat wij rekening moeten gaan houden met kleine dorpen.
quote:Dat werd volgens mij aangehaald als een voorbeeld, niet als de reden.
Maar zou dat dan zuiver door die 2 minuten Pride exposure per jaar komen?
quote:Ik denk ook dat het nauw verwand is ja.
Het mag dan het tegenovergestelde zijn van waar het topic om geopend is, maar het ligt er wel heel dicht naast.
quote:Neuh
Op maandag 11 februari 2002 15:25 schreef Gellarboy het volgende:
Ik hoop dat Great_Expectations het niet erg vindt dat deze discussie door zijn topic heenloopt.
quote:Hmmm, wellicht. Zou dat zo fout zijn? Maar ik bedoel meer dat achtergesteld gebied, met ouderwetse meningen, zich zou moeten aanpassen aan vooruitstrevender gebied.
Op maandag 11 februari 2002 15:31 schreef Dave het volgende:
Je bedoelt dat de minderheid zich moet aanpassen aan de meerderheid...?
quote:Dat klopt ja. En ik vraag nu of het daardoor zou kunnen komen... En zo niet, waardoor dan in Hemelsnaam wel?
Dat werd volgens mij aangehaald als een voorbeeld, niet als de reden.
quote:Hahaha!
Op maandag 11 februari 2002 15:42 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Maar ik bedoel meer dat achtergesteld gebied, met ouderwetse meningen, zich zou moeten aanpassen aan vooruitstrevender gebied.
Het valt me op dat je redeneert vanuit een ideale situatie: Iedereen die in de randstad woont, live aanwezig is geweest bij GayParades, en openminded is, kan er eenvoudig geen problemen mee hebben wanneer niet-extravagante homo's hand in hand over straat lopen.
Very true. Maar feit is dat het merendeel van de NL bevolking in de provinciën woont, en homo's alleen kent van de tv/film en van de extravagante optochten/feestjes. Da's misschien dom van de hetero, en pech voor de homo. Maar 't is wel een feit dat je niet simpel naast je neer kunt leggen met "Dat raakt mij niet, daar sta ik boven." (Nouja, jij misschien wel, maar je gemiddelde mede-homo niet.)
Ik ben van mening dat de extravagante optochten/feesten meer kwaad doen dan goed, in de beeldvorming, en dat de homo-emancipatie meer gebaat is bij de 'normale' homo die in zijn eigen omgeving laat zien dat hij bestaat, en niet eng, vies of bedreigend is.
quote:Waar ik precies woont zeg ik liever niet
Op maandag 11 februari 2002 15:57 schreef Gellarboy het volgende:
Mag ik vragen waar Great_Expectation en Dave wonen eigenlijk, of is dat te privé?
Edit: Dave heeft een profiel, Gellar.
Ik betwijfel of het de "schuld" is van Gay Pride Parade dat het in een klein provinciaal gat niet gewoon wordt gevonden als twee jongens hand in hand lopen. Het ligt tenslotte ook niet aan Carnaval dat Amsterdammers soms wat denigrerend doen over mensen uit Limburg of Brabant
quote:Maar het IS toch zo?
Op maandag 11 februari 2002 16:00 schreef DennisMoore het volgende:
Hahaha!
Ik zou jou dat graag eens zien verkondigen in de grote feesttent op het dorpsplein van Grubbekutterveen!
quote:Ik redeneer vanuit mijn eigen situatie. Is die zo ideaal? Blijkbaar ben ik verwend.
Het valt me op dat je redeneert vanuit een ideale situatie: Iedereen die in de randstad woont, live aanwezig is geweest bij GayParades, en openminded is, kan er eenvoudig geen problemen mee hebben wanneer niet-extravagante homo's hand in hand over straat lopen.
quote:Mij doet het inderdaad weinig. Maar dat is ook niet altijd zo geweest. Ik ben van kleins af aan (ja, echt klein... Vijf jaar, zes jaar oud) gepest met mijn homoseksualiteit. Dat heeft het voordeel dat een of andere verwensing me inmiddels niets meer doet. I've heard it before.
Maar feit is dat het merendeel van de NL bevolking in de provinciën woont, en homo's alleen kent van de tv/film en van de extravagante optochten/feestjes. Da's misschien dom van de hetero, en pech voor de homo. Maar 't is wel een feit dat je niet simpel naast je neer kunt leggen met "Dat raakt mij niet, daar sta ik boven." (Nouja, jij misschien wel, maar je gemiddelde mede-homo niet.)
quote:Maar hoe zien de 'dorpelingen' ooit 'normale' homo's? 'Normale' homo's zijn zelden op TV en wonen ook zelden in zo'n dorp.
Ik ben van mening dat de extravagante optochten/feesten meer kwaad doen dan goed, in de beeldvorming, en dat de homo-emancipatie meer gebaat is bij de 'normale' homo die in zijn eigen omgeving laat zien dat hij bestaat, en niet eng, vies of bedreigend is.
quote:Okee.
Op maandag 11 februari 2002 16:10 schreef Great_Expectations het volgende:
Waar ik precies woont zeg ik liever niet
quote:Nou, daar kun je gewoon hand in hand met je vriend lopen hoor. Of je moet dus net tegen die ene boer uit Klazienaveen aanlopen, die een dagje 'de grote stad' in is. Je kan natuurlijk ook altijd nog even handen los laten als je iemand aan ziet komen lopen, waarvan je denkt "Hmm, da's nieh fris!"
Maar in mijn inleiding doelde ik op hand in hand met een vriendje door een grote stad lopen. Dus b.v. Den Haag, Utrecht of één van de andere grotere steden in Nederland.
quote:Maar hoe komen ze dan aan dat beeld?
Ik betwijfel of het de "schuld" is van Gay Pride Parade dat het in een klein provinciaal gat niet gewoon wordt gevonden als twee jongens hand in hand lopen. Het ligt tenslotte ook niet aan Carnaval dat Amsterdammers soms wat denigrerend doen over mensen uit Limburg of Brabant
quote:Oh, zeker wel. Maar roken is ook slecht voor de gezondheid, en tóch doen veel mensen het.
Op maandag 11 februari 2002 16:25 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Maar het IS toch zo?
quote:Verwend, ge*kuch*zegend, of je hebt gewoon mazzel
Ik redeneer vanuit mijn eigen situatie. Is die zo ideaal? Blijkbaar ben ik verwend.
quote:Liever niet, maar de praktijk is wreed soms. Je eigen omgeving kun je nog wel opvoeden, maar wanneer je een stel dronken macho's of marokkaanse hangjongeren tegenkomt in een donker straatje... Tja, daar doe je op dat moment weinig aan he?
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die niet zo'n 'schild' opgebouwd hebben. Maar moeten die dan hun leven in de weg laten staan door een stel onontwikkelden?
quote:Intelligentie, hmm.. kweenie. In de eerste plaats een gebrek aan belangstelling denk ik. Meestal gaan mensen zich pas interesseren voor iets, wanneer ze er in hun eigen omgeving mee geconfronteerd worden. Tot die tijd voldoen de heersende vooroordelen/meningen uitstekend!
Want, geef toe, homofobie is een gebrek aan intelligentie en/of ontwikkeling (wow, weer een interessante nieuwe stelling)! Homofobie is in ieder geval niet genetisch bepaald o.i.d.
En zodra onverschilligheid/vooroordeel niet meer voldoet, gaat spelen in hoeverre iemand 'openminded' is. En dat is in de grote steden toch wat meer gebruikelijk dan in de wat afgeschermde kleine steden/dorpen.
Dus in hoeverre dat nou een verdienste is van de grootstedeling, of te maken zou hebben met intelligentie. Ik denk het eigenlijk niet.
Bovendien is het een vrij discriminerende uitspraak van je, hehehe ("Mag van Pim!"), suggereren dat 'boeren' dommer zijn dan 'stadse mensen'. (Wat toonde BNN's IQ-test ook alweer aan?)
quote:'Normale' homo's zijn gelukkig steeds vaker op tv, of anders: van 'normale' mensen hoor je steeds vaker dat ze homo blijken te zijn.
Maar hoe zien de 'dorpelingen' ooit 'normale' homo's? 'Normale' homo's zijn zelden op TV en wonen ook zelden in zo'n dorp.
quote:Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. Alle homo's waarbij het niet overduidelijk is dat ze homo zijn, worden niet als homo herkend. Tenzij ze bijvoorbeeld hand in hand over straat lopen e.d. maar dat doen ze niet omdat ze bang zijn voor klappen, of omdat ze gewoon geen zin hebben om op te vallen.
Op maandag 11 februari 2002 17:00 schreef DennisMoore het volgende:
'Normale' homo's zijn gelukkig steeds vaker op tv, of anders: van 'normale' mensen hoor je steeds vaker dat ze homo blijken te zijn.
En statistisch gezien zullen er net zoveel 'normale' homo's geboren worden in dorpen, als in grote steden. Dat ze er langer in de kast blijven zitten, of snel wegvluchten zodra dat kan... da's wat anders. En zo versterkt dit zichzelf misschien wel, vicieuze cirkel.
Dus merkt het merendeel van Nederland niets van de gewone homo's en houden ze het rolbevestigende beeld van homo's wat ze kennen van televisie.
Ik vrees dat dit een bijna onoplosbaar probleem is.
Dus is er veel geld mee te verdienen als je er een oplossing voor weet
quote:Bij voorbaat excuus voor de late reactie
Op maandag 11 februari 2002 15:57 schreef Gellarboy het volgende:
Edit: Dave heeft een profiel, Gellar.
quote:Goh, zijn er dan homo's aan wie je het wel ziet? En hoe herken je dan een gemiddelde hetero? Lijkt me erg handig als je dat even kan uitleggen.
Ik ben homo en heb een lief vriendje. Dat we homo zijn, is totaal niet te zien.
quote:Tuurlijk, dat schokt veel meer als je twee hetero uitziende nichten tegenkomt, want dan weet je niet meer hoe nichten eruitzien, of hetero's. Ra ra wie is er hier gek?
Nog steeds ben ik bang om op straat aan hem te laten merken dat ik hem lief vind. Ik bedoel nu niks extreem klefs, maar gewoon z'n hand vasthouden, of een arm om hem heen slaan. Juist omdat we totaal niet voldoen aan het stereotype beeld, ben ik bang dat sommigen dit extra bedreigend of aanstootgevend zullen vinden, als twee jongens die er uitzien als hetero's "plotseling" twee homo's blijken te zijn.
quote:Ja aangezien je bang bent ben je zeer terecht bang voor klappen, het type klootzak dat je een ram zou willen verkopen heeft namelijk voor niks zo'n goede neus als voor de schijtert die bang is om een ram te krijgen
quote:Ik zou jou graag willen opofferen aan de vivi-sectie, zodat het kanker onderzoek een stapje voorwaarts kan maken.
De Gay Parade Pride hoeft voor mij helemaal niet, ik zou deze graag opofferen als in ruil daarvoor twee jongens (of twee meisjes) zonder bang te zijn hand in hand over straat kunnen lopen in een klein provincie-stadje.
quote:Tuurlijk, want beschaafde homo's zijn nou eenmaal veel populairder dan homo's waar je het aan ziet (hoe doe je dat toch?), weet je wat je nog meer acceptatie oplevert? Als je je gewoon helemaal als hetero gaat gedragen, dan heb je helemaal geen problemen meer.
quote:Je kan natuurlijk een zielig ingezonden stuk op maroc.nl zetten of ze je alsjeblieft willen accepteren.
quote:Goh, zou dat zijn omdat dit soort domme vragen niet beantwoord kan worden? Ga eerst eens kijken naar je zelfhaat voordat je de haat van anderen ter discussie stelt. Want je zelfhaat is veel destructiever dan een mep op je gezicht van een of ander rotjoch.
Dit is naar aanleiding van Wat vind jij van homoseksualiteit??, maar mijn vragen heb ik nergens beantwoord gezien in dit of vergelijkbare topics.
[Dit bericht is gewijzigd door HiZ op 11-02-2002 22:39]
quote:Juist in een dorp is het wat je er zelf van maakt. Er is moeilijk een slechter raadgever te bedenken dan angst.
Op maandag 11 februari 2002 22:48 schreef MegA het volgende:
ik weet niet hoe het bij jullie is.. maar vrienden van me zijn homo, getrouwd, hebben een eigen zaak in een dorp.. iedereen in het dorp weet het en accepteert het.. zelfs de oudere mensen.. dus zo erg zijn de provinciale kutdorpen ook weer niet..
quote:Ik neem niet eens de moeite om op jouw non-reactie in te gaan. Als je uitsluitend op een rare en vervelende manier kunt reageren op een serieus topic, dan mag je wat mij betreft je mening voor je houden.
Op maandag 11 februari 2002 22:26 schreef HiZ het volgende:
Goh, zou dat zijn omdat dit soort domme vragen niet beantwoord kan worden? Ga eerst eens kijken naar je zelfhaat voordat je de haat van anderen ter discussie stelt. Want je zelfhaat is veel destructiever dan een mep op je gezicht van een of ander rotjoch.
Maar ik ben blij met de andere reacties en antwoorden
quote:Deze hele reactie is alleen maar een herhaling van waar de eerste post al van overloopt, zielig kastnichtengedrag. Wie dacht je precies voor de gek te houden?
Op maandag 11 februari 2002 23:03 schreef Great_Expectations het volgende:[..]
Ik neem niet eens de moeite om op jouw non-reactie in te gaan. Als je uitsluitend op een rare en vervelende manier kunt reageren op een serieus topic, dan mag je wat mij betreft je mening voor je houden.
Maar ik ben blij met de andere reacties en antwoorden
PS. vergeet vooral niet ook die knal op je bek waar je zo bang voor bent te negeren, word je hard van
Ik heb zelf geen moeite meer met m'n homo-zijn, maar ik merk wel dat als ik in de stad ben en ik ben met een vriend (of m'n vriend) dat ik toch probeer zo min mogelijk op te laten vallen dat ik homo ben. Hier in het schattige, kleine dorpje waar ik woon schijnen ze nogal accepterend te zijn, want ik zou hier gewoon hand-in-hand kunnen lopen als ik wil. Zelfs de stad vind ik dan moeilijker.. en dan heb ik het niet over de drukke winkelstraten, maar over de plekken buiten het centrum. Misschien wel een tekenend voorbeeld is de Strano (een homocafe) in Rotterdam, waarboven een coffeeshop zit. Hier langslopen vind ik altijd weer eng, ook al straal ik echt niet uit dat ik homo ben, of loop ik hand-in-hand. Maar als je al wel een paar keer nageroepen wordt met "Hey, vieze flikker!" dan voel je je toch niet prettig. Wat me wel opvalt is dat het vooral buitenlanders zijn (en dat mag ik misschien niet zeggen, maar wil hier ook verder niet discriminerend mee doen) die zo 'aggressief' op homo's reageren. Blijkbaar heeft die acceptatie dus ook heel erg met de cultuur te maken waar je in bent opgegroeid.
Nou is het ook wel zo dat sommige plekken voor niemand veilig lijken.
Verder vind ik dat dat kleine beetje intiemiteit (hand-in-hand lopen) altijd wel zou moeten kunnen, dat de omgeving dat alleen niet toe laat is gewoon erg jammer.
quote:Volledig mee eens.
Op dinsdag 12 februari 2002 00:16 schreef Vlarp het volgende:
Verder vind ik dat dat kleine beetje intiemiteit (hand-in-hand lopen) altijd wel zou moeten kunnen, dat de omgeving dat alleen niet toe laat is gewoon erg jammer.
Iedereen mag toch wel met z'n/haar vriend/in hand-in-hand lopen!
quote:Als ze maar niet op hetero's lijken, of was het nou 'herkenbaar zijn als homo's'.
Op dinsdag 12 februari 2002 00:56 schreef The-What het volgende:[..]
Volledig mee eens.
Iedereen mag toch wel met z'n/haar vriend/in hand-in-hand lopen!
quote:Over zielig gedrag gesproken. Het lijkt er op alsof je je persoonlijk voelt aangesproken als iemand de Gay Parade aanhaalt?
Op maandag 11 februari 2002 23:17 schreef HiZ het volgende:[..]
Deze hele reactie is alleen maar een herhaling van waar de eerste post al van overloopt, zielig kastnichtengedrag. Wie dacht je precies voor de gek te houden?
PS. vergeet vooral niet ook die knal op je bek waar je zo bang voor bent te negeren, word je hard van
*Zwaai naar DennisMoore*
Een ding wil ik graag zeggen, is beetje off-topic:
quote:Gellarboy, heb even dit stukje van jou gequote. Ik heb het idee dat jouw beeld van "de provincie" net zo gebaseerd is op vooroordelen als het stereotype beeld van "de" homo.
Op maandag 11 februari 2002 16:25 schreef Gellarboy het volgende:
Maar hoe zien de 'dorpelingen' ooit 'normale' homo's? 'Normale' homo's zijn zelden op TV en wonen ook zelden in zo'n dorp.
quote:Wat ik in mijn reactie eerder al zei. Hier in het pitoreske dorpje waar ik woon heeft men totaal geen moeite met homo's. Als je met een jongen hand-in-hand zou lopen of zoent dan kijken ze wel vreemd
Op dinsdag 12 februari 2002 15:50 schreef Moonah het volgende:
Gellarboy, heb even dit stukje van jou gequote. Ik heb het idee dat jouw beeld van "de provincie" net zo gebaseerd is op vooroordelen als het stereotype beeld van "de" homo.
Zoals met alles is het niet zwart/wit, maar bestaat er ook een (grote) middengroep.
* Vlarp houdt soms wel is van een beetje provoceren
(Nee, ik ben verder geen vervelende huppelende relnicht)
quote:T.a.v. die gayparade, daar was ik 3 jaar terug al op uitgekeken, maar ik word erg moe van mensen die erover gaan zitten zeiken alsof je pas in drie-delig pak fatsoenlijk homo kunt zijn. Meestal zijn dat dezelfde types die vinden dat je 'het aan hun niet kunt zien' en dat dan ook nog een hele prestatie vinden.
Op dinsdag 12 februari 2002 07:12 schreef Dave het volgende:[..]
Over zielig gedrag gesproken. Het lijkt er op alsof je je persoonlijk voelt aangesproken als iemand de Gay Parade aanhaalt?
Waarom is het zo moeilijk in te zien dat er nou mensen zijn die meer moeite hebben met (hun) homoseksualiteit dan jij? Waarom altijd weer een reactie in die extreme bewoordingen? En begin niet weer over het feit dat dat allemaal aan "de kastnichten" zelf ligt, want die hebben we al 287 keer gehad.
Ten aanzien van de toon, als ik onzin aanpak heb ik niet altijd zin om de fluwelen handschoentjes aan te trekken.
quote:Yeah, ik woon in de provincie, en ik weet wel zeker dat het beeld van 'de homo' voor mijn buren mede door hoe ze mij zien wordt bepaald.
Op dinsdag 12 februari 2002 15:50 schreef Moonah het volgende:
Leuk topic geworden.
Een ding wil ik graag zeggen, is beetje off-topic:
[..]Gellarboy, heb even dit stukje van jou gequote. Ik heb het idee dat jouw beeld van "de provincie" net zo gebaseerd is op vooroordelen als het stereotype beeld van "de" homo.
Zoals met alles is het niet zwart/wit, maar bestaat er ook een (grote) middengroep.
quote:Met een t-shirt van 't Bölke zou je zelfs mij provoceren
Op dinsdag 12 februari 2002 20:45 schreef Vlarp het volgende:[..]
Wat ik in mijn reactie eerder al zei. Hier in het pitoreske dorpje waar ik woon heeft men totaal geen moeite met homo's. Als je met een jongen hand-in-hand zou lopen of zoent dan kijken ze wel vreemd
(evenals de keer dat ik in een t-shirt van 't Bölke, nogal overduidelijk van de homodiscotheek in Enschede, rondliep in de feesttent van ons jaarlijkse dorpsfeest).
* Vlarp houdt soms wel is van een beetje provoceren
![]()
(Nee, ik ben verder geen vervelende huppelende relnicht)
quote:Dat zijn er wel heel erg veel, ik denk dat je een beetje overdrijft
Op dinsdag 12 februari 2002 10:36 schreef _Venture_ het volgende:
Ach er zijn wle 3482908098 verschillende homo's.. Wat ik eerder las: het ligt aan de situatie... Ook aan de stad denk ik...*Zwaai naar DennisMoore*
quote:Ik woon al mijn hele leven in Brabant, de "provincie". En waar ik mij een beetje aan stoor is het feit dat er (ook hier op Fok! en in dit topic door Gellarboy) zo denigrerend over wordt gedaan. En imo is dat net zo op vooroordelen gebaseerd als dat stereotype beeld van "de" homo.
Op woensdag 13 februari 2002 01:03 schreef HiZ het volgende:
Yeah, ik woon in de provincie, en ik weet wel zeker dat het beeld van 'de homo' voor mijn buren mede door hoe ze mij zien wordt bepaald.
quote:Je bedoelt toch zeker als je onzin uitkraamt, ipv onzin aanpakt?
Op woensdag 13 februari 2002 01:02 schreef HiZ het volgende:
Ten aanzien van de toon, als ik onzin aanpak heb ik niet altijd zin om de fluwelen handschoentjes aan te trekken.
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 01:18 schreef DennisMoore het volgende:
Ach. Niet voor niets bestaat de term 'randstad-nicht'
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 01:17 schreef Great_Expectations het volgende:
Je bedoelt toch zeker als je onzin uitkraamt, ipv onzin aanpakt?
quote:Volgens mij heb je helemaal gelijk. Niemand wil in een hokje gepropt worden waar die zich niet bij vindt horen. Maar zo blijkt weer eens dat homo's maar in één opzicht verschillen van hetero's, namelijk hun voorkeur voor iemand van het zelfde geslacht, en voor de rest verschillen ze in geen enkel opzicht van hetero's. Je hebt boerenhomo's, randstadhomo's, verlegen & terughoudende homo's, arrogante extravagante homo's, enzovoort. Of hij of zij nou in een mantelpak of in 3D wil rondlopen, juist mee wil doen aan carnaval of juist een Gay Parade, dat heeft niks te maken met het wel of geen homo zijn. En als dat nou eens bij iedereen duidelijk zou worden, dus ook bij de homo's zelf...
Op woensdag 13 februari 2002 01:15 schreef Moonah het volgende:
Ik woon al mijn hele leven in Brabant, de "provincie". En waar ik mij een beetje aan stoor is het feit dat er (ook hier op Fok! en in dit topic door Gellarboy) zo denigrerend over wordt gedaan. En imo is dat net zo op vooroordelen gebaseerd als dat stereotype beeld van "de" homo.
Magoed, ik val in herhaling... Ik hou gewoon niet zo van (randstedelijke) arrogantie.
(No offence intended).
Misschien zou dat nog wel de doorslaggevende reden moeten zijn dat ik wél met mijn vriendje hand-in-hand over straat zou moeten durven lopen. En misschien worden we dan juist wel in elkaar geslagen door een groep relnichten, je weet nooit.
quote:Hey, ik ben nog nooit uitgescholden door een groep Amsterdammers. Een groepje uit Limburg zegt u? Breek me vooral de bek niet open. Daar heb je je vooroordeel up your ass.
Op woensdag 13 februari 2002 01:15 schreef Moonah het volgende:
(ook hier op Fok! en in dit topic door Gellarboy)
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 20:47 schreef DennisMoore het volgende:
(welles...)
quote:Volgens mij begeef je je op glad ijs DM
Op woensdag 13 februari 2002 01:18 schreef DennisMoore het volgende:
Ach. Niet voor niets bestaat de term 'randstad-nicht'
Maar goed, platteland of stad heeft weinig met het verschil in acceptatie te maken. Het gaat om de cultuur waarin je leeft (dus ook de verschillende subcultuurtjes in Nederland). En denk nog belangrijker hoe jij je gedraagt tov. de mensen om je heen. Als je je als een enorme relnicht gedraagt schrik je mensen toch wel af. Denk dat het heel goed is om te laten zien dat het ook anders kan (heb ik zelf ook best wel positieve ervaringen mee).
Waarom zou je niet openlijk met de persoon waarvan je houdt over straat kunnen lopen en op zo,n moment aan de hele wereld laten merken dat je van die persoon houdt ? .
Tuurlijk,er lopen hier een stelletje agressieve Marokkanen rond die dat scherp veroordelen maar die zijn hier helaas voor hun niet de baas,Wat houd je verder tegen ?.
Spring is in the air,Youre in love,Enjoy live!
quote:Ik kan gaan zitten flamen, maar je weet zelf al hoe dom die uitspraak was.
Op woensdag 13 februari 2002 01:17 schreef Great_Expectations het volgende:[..]
Je bedoelt toch zeker als je onzin uitkraamt, ipv onzin aanpakt?
quote:Niemand behalve je eigen angst.
Op woensdag 13 februari 2002 12:58 schreef _Hummer_ het volgende:
Ff reageren hoor........Waarom zou je niet openlijk met de persoon waarvan je houdt over straat kunnen lopen en op zo,n moment aan de hele wereld laten merken dat je van die persoon houdt ? .
Tuurlijk,er lopen hier een stelletje agressieve Marokkanen rond die dat scherp veroordelen maar die zijn hier helaas voor hun niet de baas,Wat houd je verder tegen ?.Spring is in the air,Youre in love,Enjoy live! [afbeelding]
quote:Wat een bijzonder simpele redenering
Op woensdag 13 februari 2002 17:36 schreef HiZ het volgende:[..]
Niemand behalve je eigen angst.
quote:La bêtise n'est pas mon fort.
Op woensdag 13 februari 2002 17:34 schreef HiZ het volgende:
Ik kan gaan zitten flamen, maar je weet zelf al hoe dom die uitspraak was.
-- Paul Valéry, Monsieur Teste (1895)
quote:Jij doet liever ingewikkeld ?
Op woensdag 13 februari 2002 18:34 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Wat een bijzonder simpele redenering
quote:l'esprit non plus.
Op woensdag 13 februari 2002 19:42 schreef Great_Expectations het volgende:[..]
La bêtise n'est pas mon fort.
-- Paul Valéry, Monsieur Teste (1895)
Wat dat oefenen betreft. Ik ben ook niet hand-in-hand en zoenend ter wereld gekomen, natuurlijk. Door mijn goede ervaringen in Amsterdam voel ik me ook elders tamelijk vrij. Dus ik zou eerst eens je vriendje geregeld meenemen naar een grotere, anoniemere plek, en je daar lekker uitleven. Daarna ook eens thuis proberen.
En helemaal tot slot (ik ben lang van stof, sorry hoor): voor mij kwam het grote inzicht tijdens de Gay Games in 1998. Als je toen door de Leidsestraat liep, zag je alleen maar homopaartjes hand in hand. En hier en daar een schichtige hetero. Dat was mooi, en toen wist ik hoe het voelt om bij de meerderheid te horen. Lekker. Dus tip: ga naar de Games in Sydney! Kunnen jullie fijn oefenen, en daarna thuis missiewerk verrichten. Want ook in de provincie moet ieder homostel hand in hand kunnen lopen.
Wat zullen we nou krijgen zeg, is toch niet meer dan normaal!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |