abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:30:37 #276
181126 MouzurX
Misschien?
pi_51111522
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:28 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Alsof er ook maar 1 politicus anders is als hitler als hij/zij de macht zou hebben
Ik bedoel dus de holocaust.... Ik neem aan dat bakellende (<- hahahahahah goeie he ? ) er niet zo over denkt
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_51112359
Er zijn christenen op de wereld die vinden dat alle niet-christenen dood moeten gaan, toch zijn er nog andere christenen die dat niet vinden maar tóch christen zijn.
Ongelofelijk zeg.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:52:53 #278
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_51112461
5 keer achter elkaar posten in een topic
Mwah ik zou wel een bonbonnetje lusten!
pi_51112625
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:23 schreef Biels het volgende:
Jezus, wat ben jij een domme mongool hey .
Wat ben jij een vieze zwetende stinkende linkse hippie boomknuffelaar ga de vegetariėr uithangen pauper
pi_51113781
Moslims
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:24:11 #281
181126 MouzurX
Misschien?
pi_51113822
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:23 schreef Fiskus het volgende:
Moslims
Gelovigen
pi_51114830
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar weet de TS wel dat de Djihad op vele manieren geintrepeteerd kan worden? Het overgrote deel van de moslims ziet het als een innerlijke strijd, oftewel niet gewelddadig. Echter, omdat extremisten de Djihad misbruiken en dit als reden noemen voor hun wandaden, wil jij de gehele moslimbevolking over een kam scheren?

Heb je wel eens gekeken naar de Chiristelijke invloeden die nu nog dagelijks in de maatschappij te vinden zijn?

Verdiep je eerst eens in zaken ipv dat je een "filmpje op het internet" bekijkt en dat als waarheid aanneemt en zomaar dingen gaat lopen roepen.

[ Bericht 7% gewijzigd door 455H07E op 04-07-2007 00:43:16 ]
  woensdag 4 juli 2007 @ 04:27:12 #283
170031 Halve-Amerikaan
...and ruled I shall not be
pi_51118341
quote:
k heb niet het hele topic gelezen
Begint al goed...
quote:
weet de TS wel dat de Djihad op vele manieren geintrepeteerd kan worden?
Ja, maar Mohammed heeft in de Koran aangegeven dat de militaire bloedige Jihad eerst komt, daarna de persoonlijke Jihad. Bovendien kun je zoveel dingen op zoveel mogelijke manieren interpreteren dat dat voor mij extra reden is om niet in Heilige Schriften te geloven. Een almachtig wezen kan toch echt wel een beter medium voor Plan B vinden? Of heeft het opperwezen nooit plan b nodig gehad?
quote:
Het overgrote deel van de moslims ziet het als een innerlijke strijd, oftewel niet gewelddadig.
Die hebben de koran naar hun eigen behoeven verdraait, en staan niet volledig achter Islam, naar mijn mening. Plus, ik geloof ook in een innerlijke strijd, daar heb je geen Koran voor nodig.
De meeste verzen mbt de Jihad in de Hadiths zijn toch duidelijk: Strijd, zwaarden, dhimmi status, onthoofden, oorlog, sterven in de strijd voor allah.
Vertel mij eens, hoe kun je sterven in de strijd voor Allah, als het een innerlijke strijd is?
quote:
Echter, omdat extremisten de Djihad misbruiken en dit als reden noemen voor hun wandaden, wil jij de gehele moslimbevolking over een kam scheren?
Denk je nou werkelijk dat Terroristen zulke walgelijke aanslagen plegen omdat ze daar zin in hebben?
En dan snel de Islam als rookgordijn gebruiken? Dacht het nieet, ze begrijpen de Koran en leven naar de bevelen van hun meester Mohammed. Jij zult het wel beter weten dan ex-terroristen zeker...
quote:
wil jij de gehele moslimbevolking over een kam scheren?
Nee, dat doen ze zelf door unaniem achter de Islam te staan, terwijl er honderden verschillende vormen en maten van aanhang zijn. Honderden verschillende stromingen maar ze noemen zichzelf allemaal islamiet. Over een kam gesproken.
quote:
Heb je wel eens gekeken naar de Chiristelijke invloeden die nu nog dagelijks in de maatschappij te vinden zijn?
Als je het topic gelezen had wist je dat ik ook zo over de bijbel denk, maar ik daarnaast toch ook in zie dat de Koran wat heftiger tegen ongelovers is. Bij een kerk mag bijvoorbeeld iedereen heil zoeken ongeacht geloof, ras of geslacht, probeer dat als christen/jood/homo/atheist/vrouw maar in een moskee.
quote:
Verdiep je eerst eens in zaken ipv dat je een "filmpje op het internet" bekijkt en dat als waarheid aanneemt en zomaar dingen gaat lopen roepen.
Geen reactie nodig, lijkt me...

We hebben het Eeuwig Leven al, dank u!
pi_51118419
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 04:27 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

Begint al goed...
[..]

Ja, maar Mohammed heeft in de Koran aangegeven dat de militaire bloedige Jihad eerst komt, daarna de persoonlijke Jihad. Bovendien kun je zoveel dingen op zoveel mogelijke manieren interpreteren dat dat voor mij extra reden is om niet in Heilige Schriften te geloven. Een almachtig wezen kan toch echt wel een beter medium voor Plan B vinden? Of heeft het opperwezen nooit plan b nodig gehad?
[..]

Die hebben de koran naar hun eigen behoeven verdraait, en staan niet volledig achter Islam, naar mijn mening. Plus, ik geloof ook in een innerlijke strijd, daar heb je geen Koran voor nodig.
De meeste verzen mbt de Jihad in de Hadiths zijn toch duidelijk: Strijd, zwaarden, dhimmi status, onthoofden, oorlog, sterven in de strijd voor allah.
Vertel mij eens, hoe kun je sterven in de strijd voor Allah, als het een innerlijke strijd is?
[..]
Dus de gematigde moslims hebben de koran verdraait? Hoe weet je dat zo zeker, kan het niet zijn dat de extremisten de koran verdraaid hebben. Wat is er in godsnaam zo vreemd dat je niet kan bevatten dat er verschillende opvattingen van een tekst 1400 jaar oude tekst zijn. Ook religies en de intrepetatie daarvan kunnen veranderen.
quote:
Als je het topic gelezen had wist je dat ik ook zo over de bijbel denk, maar ik daarnaast toch ook in zie dat de Koran wat heftiger tegen ongelovers is. Bij een kerk mag bijvoorbeeld iedereen heil zoeken ongeacht geloof, ras of geslacht, probeer dat als christen/jood/homo/atheist/vrouw maar in een moskee.

Geen reactie nodig, lijkt me...

Heb jij de koran dan wel gelezen? Trouwens, genoeg kerken waar je als homo niet welkom bent. Genoeg refo's die vinden dat vrouwen niet mogen stemmen. Ben je nu als gematigde christen minder christen puur omdat je teksten niet letterlijk opvolgt maar ze op je eigen manier intrepeteerd?
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  woensdag 4 juli 2007 @ 05:14:38 #285
170031 Halve-Amerikaan
pi_51118536
quote:
Dus de gematigde moslims hebben de koran verdraait? Hoe weet je dat zo zeker, kan het niet zijn dat de extremisten de koran verdraaid hebben. Wat is er in godsnaam zo vreemd dat je niet kan bevatten dat er verschillende opvattingen van een tekst 1400 jaar oude tekst zijn. Ook religies en de intrepetatie daarvan kunnen veranderen.
De gematigde moslims halen uit de koran wat ze bevalt, en lezen over de narigheid heen lijkt me, aangezien we in die 1400 jaar twee grote golven van Jihad gehad hebben, in de naam van Islam.
Als je denkt dat de Islam verspreidt is doordat de vredelievende boodschap zo aanstekelijk was,
zit je er voor zover ik weet naast.
quote:
Heb jij de koran dan wel gelezen?
Nee, ik kan geen arabisch lezen. Maar ik heb vertalingen en interpretaties gelezen, en het barst van
de narigeheid jegens ongelovigen, genoeg voor mij om te weten dat het niet God's woord kan zijn.
De moslims die ook geen Arabisch kunnen zijn hun plekje in de hemel trouwens nog niet zeker,
aldus de Islamitische bronnen.
quote:
Trouwens, genoeg kerken waar je als homo niet welkom bent. Genoeg refo's die vinden dat vrouwen niet mogen stemmen.
Daar heb je me beet; ik ben vergeten "over het algemeen" te zeggen...
quote:
Ben je nu als gematigde christen minder christen puur omdat je teksten niet letterlijk opvolgt maar ze op je eigen manier intrepeteerd?
Wat en hoeveel is 'minder Christen'? Genoeg om naar de hemel te gaan? Welke zaken in de bijbel vat je letterlijk op, en welke moeten figuurlijk worden geinterpreteerd? Wie bepaald dat? Staan daar richtlijnen voor in de Bijbel?
Als je ze op je eigen manier interpreteerd, is dat dan nog wel het woord van god? Wellicht fluisterd
je wel interpretaties toe...
Geloof je nu wel of niet dat het boek god/allah's HEILIGE WARE WOORD is?
Ik geloof dat vele gematigde moslims/christenen dat uiteindelijk niet doen, en dat de wereld beter af zou zijn als ze massaal van hun officiele religieuze classificatie afstand doen, en een generatie kinderen zelf laten kiezen.
pi_51118743
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 05:14 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

De gematigde moslims halen uit de koran wat ze bevalt, en lezen over de narigheid heen lijkt me, aangezien we in die 1400 jaar twee grote golven van Jihad gehad hebben, in de naam van Islam.
Als je denkt dat de Islam verspreidt is doordat de vredelievende boodschap zo aanstekelijk was,
[..]

Nee, ik kan geen arabisch lezen. Maar ik heb vertalingen en interpretaties gelezen, en het barst van
de narigeheid jegens ongelovigen, genoeg voor mij om te weten dat het niet God's woord kan zijn.
De moslims die ook geen Arabisch kunnen zijn hun plekje in de hemel trouwens nog niet zeker,
[..]
Mja maar wat ik dus probeerde te zeggen is dat de extremistische gedachten ook slechts een intrepetatie is. Er zijn verschillende opvattingen van de islam, en ik denk dat een "soennitische" koran er weer heel anders uitziet dan een "sjiļtische" koran. Het verschil is misschien dat de bijbel veel meer met zijn tijd is meegegaan dan de koran. Maar als we 600 jaar terug al vliegtuigen hadden, dan weet ik zeker dat er net zoveel christenterroristen zouden zijn. De vader van een vriend van me was na 11 september de Nederlandse vertaling gaan lezen, en hij kon niet begrijpen waarom de 22 kapers datzelfde boek gebruikten als reden voor de aanslagen op het wtc en pentagon.

Ik ben wel benieuwd waar je de vertalingen of intrepetaties gelezen hebt. Want als je op een www.therelegionofpeace.com kijkt hoef je niet te rekenen op een objectieve bron.
quote:
[..]

Wat en hoeveel is 'minder Christen'? Genoeg om naar de hemel te gaan? Welke zaken in de bijbel vat je letterlijk op, en welke moeten figuurlijk worden geinterpreteerd? Wie bepaald dat? Staan daar richtlijnen voor in de Bijbel?
Als je ze op je eigen manier interpreteerd, is dat dan nog wel het woord van god? Wellicht fluisterd
Ik geloof dat vele gematigde moslims/christenen dat uiteindelijk niet doen, en dat de wereld beter af zou zijn als ze massaal van hun officiele religieuze classificatie afstand doen, en een generatie kinderen zelf laten kiezen.
De intrepetatie van een religie is iets heel persoonlijks, veels te persoonlijk om te generaliseren. Voor veel gelovigen is het een bron van inspiratie voor het leven, en geen wetboek. Wie bepaald hoe het geintrepeteerd moet worden is een goede vraag. De ene dominee probeert je meer inzicht te geven in hoe je iets, met behulp van de bijbel, kunt intrepeteren. De andere lepelt de intrepetatie voor. Dat laatste vind ik zelf erg eng. Een iman/dominee heeft zo veel macht over zijn gemeente. Dan kom je ook gelijk bij het punt is de bijbel of koran het heilige woord is, hoevaak zijn de geschriften niet herschreven en herschreven. Daarbij zal het ook veranderen naar de visie van de schrijver. Plus dat zo'n boek in een tijdsgeest geschreven is, in de tijd van de kruistochten was er weinig respect naar mensen met andere religies. Ik denk dat iedere gelovige de overtuiging heeft dat de bijbel het heilige woord is, maar dat ze ook zien dat een ander door hetzelfde boek op een andere manier te intrepeteren.

De bijbel of koran is geen binas boek waarin alle waarden vastliggen, Daarnaast denk ik niet dat gematigde religieuzen eerder geloven dat de wereld beter zou zijn als iedereen gelovig was. Bij gelovigen heerst toch een afkeer tegen een aantal normen en waarden in de huidige maatschappij (winkeltijden/sex in de media om maar even twee dingen te noemen).
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  woensdag 4 juli 2007 @ 07:41:11 #287
170031 Halve-Amerikaan
pi_51118928
Ik denk dat het er allemaal op neer komt dat ik 't jammer vind dat iemands religie 'maar te respecteren is", ook als het niet respecteren van anderen deel van het beleid van die religie is.

Is natuurlijk ook al een eeuwenlang probleem, dat lossen we niet zomaar op.
Vooral niet als generatie op generatie wordt aangesmeerd dat God een boek geschreven heeft.
Als God geen boek geschreven heeft, is er ook niets om aan te smeren.
pi_51120804
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:26 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Jaaa 1 groot westers reich...rijk
Alleen geen gestoorde pipo aan de macht zoals hitler.
Ik vraag me nog steeds af hoe het nu zou zijn als het duitse rijk van Hitler nog aan de macht was geweest. Begrijp me niet verkeerd, Hitler heeft hele foute dingen gedaan tijdens de tweede wereldoorlog die nooit goed te praten zijn. Ik denk dat er dan wel hele korte metten word gemaakt met die moslimextremisten.
pi_51125439
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:24 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Gelovigen
pi_51129429
DARWIN AWARD!
  Moderator woensdag 4 juli 2007 @ 14:12:31 #291
138438 crew  Pizzakoppo
pi_51129998
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 05:14 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Dus wacht ff, als jij een samenvatting leest van laten we zeggen harry potter en daar staat dat het een kutboek is, dan is het een kutboek? Wat een hersenloze monchool ben jij!

Hier kun je de Koran in het nederlands lezen:

En lees dit hele boek voordat je deze extreem kortzichtige nonsens discussie vervolgd vuile racist!
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:45:43 #292
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_51131414
Ik citeer: 'O gij die gelooft, bevriendt u niet met een volk op hetwelk Allah vertoornd is; zij wanhopen aan het Hiernamaals zoals de ongelovigen wanhopen aan hen, die in de graven liggen.'
Mwah ik zou wel een bonbonnetje lusten!
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:21:24 #293
170031 Halve-Amerikaan
pi_51141437
quote:
Dus wacht ff, als jij een samenvatting leest van laten we zeggen harry potter en daar staat dat het een kutboek is, dan is het een kutboek? Wat een hersenloze monchool ben jij!
Als de smaenvatting geschreven is door een reviewer wiens visie, smaak en mening ik deel, ja.
Trouwens, ook al staat het hele boek vol met liefde en verdraagzaamheid, en er staat dan toch 1 regel in die haat/verzet oproept tegen ongelovigen, vind ik het een kutboek, en hoef ik de rest niet te lezen.
quote:
O.K. ik zal effe kijken daar, ben zo terug met wat walgelijke spreuken!!!
quote:
En lees dit hele boek voordat je deze extreem kortzichtige nonsens discussie vervolgd vuile racist!
Hier heb je het weer: domme/onwetende mensen schuilen achter het heilige racisme!!! Ooooh Racisme!!! Oooooh Raciscme. Weet je wel wat racisme inhoudt jongen? Racisme is als je gelooft dat de huidskleur van een baby vanalles zegt over de persoonlijkheid/ziel van de baby.
Hoe jij uit mijn posts opmaakt dat ik racist ben is mij een raadsel, en ik vind het walgelijk om te zien dat vele monden gesnoerd worden door met racisme te gaan zwaaien.
Je hoeft trouwens de hele koeievlaai niet te eten om te weten dat het bagger is.
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:39:19 #294
170031 Halve-Amerikaan
pi_51142143
quote:
110. De Overwinning (An-Nasr
1. Als de hulp van Allah en overwinning komt,
2. En gij de mensen groepsgewijze ziet binnentreden tot Allah's godsdienst,
3. Roem dan uw Heer met de lof, die Hem toekomt en vraag vergiffenis van Hem; voorzeker Hij is Berouwaanvaardend.
Welke overwinning? De innerlijke overwinning? Hoezo dan groepsgewijze bekeringen?
quote:
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Voorwaar, Wij hebben u in overvloed het goede gegeven.
2. Bid daarom tot uw Heer en offer.
3. Voorzeker, uw vijand zal uitsterven.
Welke vijand?
quote:
45. Het Knielen (Al-Djaasi'jah)
7. Wee elke zondige leugenaar,
8. Die de woorden van Allah, die hem worden voorgedragen, hoort en niettemin minachtend ze trotseert alsof hij ze niet hoorde. - Geef hem tijding van een pijnlijke straf. -
9. En die, wanneer hij van Onze tekenen kennis krijgt er mee spot. Voor dezulken is er een vernederende straf.
10. Zij hebben de hel in het vooruitzicht; hetgeen zij verwierven zal hen niet baten noch de afgoden die zij buiten Allah tot beschermers namen, terwijl zij een grote straf zullen ontvangen.
11. Dit is de leiding. En voor degenen die de tekenen van hun Heer verwerpen, is de kwelling van een pijnlijke straf gereed.
Nou nou, Allah, ben je een beetje boos?
quote:
28. En gij zult ieder volk zien knielen. Elk volk zal tot zijn boek worden geroepen en er zal tot hen worden gezegd: "Heden zult gij voor hetgeen gij deedt worden beloond.
Ik ben nog geen 5 minuten bezig en het stikt alweer van de haat en angst zaaierij.
En dit is de Koran, heb je ook NL vertalingen van Hadiths?
Ja, ik ben alweer gestopt met lezen, ik vind het een walgelijk boek, en naar mijn mening kan dit onmogelijk god/allah's woord zijn.
Tegenwoordig gelooft toch ook niemand direct in figuren als Jomanda? Waarom wel in Mohammed die zegt met een engel in contact te zijn? Juist, omdat je dat met de paplepel is ingegoten, en als je van Islam wegstapt ben je nog niet jarig.
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:44:13 #295
170031 Halve-Amerikaan
pi_51142315
quote:
35. "Dit is omdat gij de tekenen van Allah bespottet, daardoor heeft het leven der wereld u misleid." Daarom zullen zij op die Dag niet uit het Vuur worden genomen, noch zal hun verontschuldiging worden toegestaan.
Aldus de barmhartige, vergevingsgezinde Allah!

Grappig dat ik woorden als racist en fascist aan m'n kop geslingerd krijg, door mensen die de Islam verdedigen. De ironie!
pi_51143458
H-A, wat vind je dan van het Christendom/Jodendom/Hinduisme/Boeddhisme?
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:24:27 #297
181126 MouzurX
Misschien?
pi_51143722
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:18 schreef Fides het volgende:
H-A, wat vind je dan van het Christendom/Jodendom/Hinduisme/Boeddhisme?
Is ook gewoon allemaal kut. Gewoonweg indoctrinatie
pi_51144734
Weet je wat het "leuke" is Halve-Amerikaan. De quotes zijn inderdaad niet de liefste en lekker dreigend. Althans als niet gelovige zal ik lang branden ben ik bang voor. Maar er staat nergens dat Moslims de straffen moeten uitvoeren op deze wereld. Zoals ik het lees gebeurd het straffen in het hiernamaals.
pi_51145227
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:46 schreef Positive_Thinking het volgende:
Weet je wat het "leuke" is Halve-Amerikaan. De quotes zijn inderdaad niet de liefste en lekker dreigend. Althans als niet gelovige zal ik lang branden ben ik bang voor. Maar er staat nergens dat Moslims de straffen moeten uitvoeren op deze wereld. Zoals ik het lees gebeurd het straffen in het hiernamaals.
" En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven" (2:191)

"En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt." (2:193)

"Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af." (8:12)

"doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag" (9:5)

lijkt me toch wel gebiedende wijs..
pi_51145267
Ik ben nou geen kenner van de Bijbel, maar er staan vast ook wel vrij aggresieve teksten in de Bijbel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')