6 is al te lang...ik zou ze 5 minuten kokenquote:Op zondag 1 juli 2007 19:50 schreef Black-Hole het volgende:
5-6 minuutjes is voldoende. Tijd gaat pas lopen als je de eieren in het kokende water stopt.
Idd dan zijn ze vies hard. Water moet echt koken eerst. Leg ze op een lepel en leg ze er voorzichtig in anders heb je een kapot ei of beste brandwondenquote:Op zondag 1 juli 2007 19:57 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zou ook 5 zeggen. Koken dus hè? Niet rekenen vanaf het moment dat je ze opzet.
Ligt een beetje aan het formaat van het ei, 6 minuten kan nog prima bij een groter eiquote:Op zondag 1 juli 2007 19:54 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
6 is al te lang...ik zou ze 5 minuten koken
Wachten met eieren erin totdat het water kookt en vanaf dan dus 5 minuten anders zijn ze nog hard. Dit is ook moeilijk te timen. Kokend water is altijd 100 graden dus zullen ze ook gelijkmatig koken. Ligt aan de pan, hooge van vuur, hoeveelheid water en omgeving enz hoe lang het duurt voordat het water kookt dus dan valt het niet te timenquote:Op zondag 1 juli 2007 19:59 schreef DABAMaster het volgende:
even om hierop in te haken, wat is het slimste?
Water opzetten, laten koken, eieren er in en 5 mins of
Water opzetten met eieren erin, laten koken, 5 mins
quote:Op zondag 1 juli 2007 20:04 schreef Bastoenie het volgende:
Je kan ook de eieren erin doen en als het water dan gaat koken, vanaf dat moment nog 3.30
En wat als je in een koelcel staan met een enorme soeppan met 15 liter water op een warmhoudpitje, dan is je ei allang keihard voordat ie uberhaupt kookt (na uren) Beetje overdreven misschien maar dit is niet betrouwbaar.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:04 schreef Bastoenie het volgende:
Je kan ook de eieren erin doen en als het water dan gaat koken, vanaf dat moment nog 3.30
Volgens mij is kokend water niet altijd 100 gradenquote:Op zondag 1 juli 2007 20:02 schreef aaipod het volgende:
[..]
Wachten met eieren erin totdat het water kookt en vanaf dan dus 5 minuten anders zijn ze nog hard. Dit is ook moeilijk te timen. Kokend water is altijd 100 graden dus zullen ze ook gelijkmatig koken. Ligt aan de pan, hooge van vuur, hoeveelheid water en omgeving enz hoe lang het duurt voordat het water kookt dus dan valt het niet te timen
Hangt van de hoogte waar je je bevind af.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:16 schreef onrehkenabar het volgende:
[..]
Volgens mij is kokend water niet altijd 100 graden![]()
Nja om en nabij wel. Gooi er wat zout bij in en het word hoger. Dit doen mensen wel vaker. Heeft ook met de druk te maken. Hogere druk = hoger kookpunt. Lagere druk is lager kookpunt.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:16 schreef onrehkenabar het volgende:
[..]
Volgens mij is kokend water niet altijd 100 graden![]()
Luchtdruk afhankelijk inderdaad.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:23 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Hangt van de hoogte waar je je bevind af.
En van de hoeveelheid rommel in je water.
Kokend water scheelt geen tientallen graden van 100.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:48 schreef onrehkenabar het volgende:
Ik bedoelde het niet eens op die manier met zout en luchtdruk etc Ik bedoelde dat het ook kookt bij bijv 120 graden en dan gaat het dus wat sneller.
Overleg dit eens met een willekeurige 13 jarige brugklasser van het VMBO eens met natuur/scheikunde in zijn vakkenpakketquote:Op zondag 1 juli 2007 20:48 schreef onrehkenabar het volgende:
Ik bedoelde het niet eens op die manier met zout en luchtdruk etc Ik bedoelde dat het ook kookt bij bijv 120 graden en dan gaat het dus wat sneller.
Hier komt.... VMBO-superman!!!!!!!quote:Op zondag 1 juli 2007 20:48 schreef onrehkenabar het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |