quote:Kleurenblindheid
Kleurenblinden zien het beeld op een andere manier dan normaal ziende mensen.
Rood/groen kleurenblinden hebben moeite met het onderscheid tussen rood en groen, en mensen die blauw/geel kleurenblind zijn kunnen het verschil tussen blauw en geel moeilijk zien.
Rood/groen kleurenblindheid komt veel meer voor dan blauw/geel kleurenblindheid.
Rood/groen kleurenblindheid komt bij mannen vaker voor dan bij vrouwen;
Rood/groen kleurenblindheid: 8% van de mannen, 04% van de vrouwen
Blauw/geel kleurenblindheid 0.004% van de bevolking
Omdat rood/groen kleurenblindheid zo veel voorkomt zal je in een ontwerp rekening moeten houden met deze groep. Dat geldt in het bijzonder voor signaalkleuren/kleurcodes.
Hieronder zie je dat de blauwe vorm voor rood/groen kleurenblinden nog goed te onderscheiden is, maar voor blauw/geel kleurenblinden is het verschil met de achtergrond minder duidelijk.
Je kan kleurenblindheid simuleren in photoshop. Hiervoor moet je een afbeelding omzetten van RGB
naar Lab (Image > Mode > Lab). Als je nu naar de kanalen kijkt zie je een achromatisch kanaal (L),
een rood/groen kanaal (a), en een blauw/geel kanaal(b). Als je het oogje voor het a-kanaal uitvinkt
krijg je een indruk van hoe het beeld bij rood/groen kleurenblinden overkomt.
daarom is het ook wel tof om dit te lerenquote:Op zondag 1 juli 2007 17:27 schreef Soempie het volgende:
wat goed dat je dat leert! Een vriend van mij is kleurenblind en het is voor hem een hel om met programma's als mathcad te werken. Fouten werden rood, maar hij zag dan het verschil tussen rood en zwart niet![]()
En wel vaker dat hij dingen niet goed ziet.
quote:
Veel cola met bacardi en bier.quote:
quote:
quote:
Toppunt was de schitterende actie van Albers, ik kijk wel of ik die kan vindenquote:Op zondag 1 juli 2007 17:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En terwijl ik in de UB zit!
terwijl ik ook graag F1 had willen zien
ja, hoezo?quote:Op zondag 1 juli 2007 17:43 schreef wyccie het volgende:
Soempie, die doorlopende reisverzekering van de Rabobank, is die ook van Interpolis eigenlijk?
met die tankslangquote:Op zondag 1 juli 2007 17:45 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Toppunt was de schitterende actie van Albers, ik kijk wel of ik die kan vinden
quote:Op zondag 1 juli 2007 17:45 schreef Soempie het volgende:
Al m'n aantekeningen van statistiek los op de bank. Schuif ik het raam open: tig blaadjes waaien keihard naar buitenOp de daken van de buren en in de achtertuin van de onderburen.
![]()
Dus, kon ik op het dak van de buren klimmenen bij de buurjongen aankloppen.
(
)
Nee, ik hield een warrig verhaal. Hij keek vooral zo:quote:
Die heb ik ook. Wist niet dat ook tripjes in eigen land vergoed worden. Handig!quote:Op zondag 1 juli 2007 17:46 schreef Soempie het volgende:
ja, hoezo?
quote:Op zondag 1 juli 2007 17:51 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nee, ik hield een warrig verhaal. Hij keek vooral zo:Tot hij begreep wat er gebeurd was, toen heeft hij me uit staan lachen en toegekeken hoe ik onhandig op het dak klom.
![]()
quote:Op zondag 1 juli 2007 17:51 schreef wyccie het volgende:
[..]
Die heb ik ook. Wist niet dat ook tripjes in eigen land vergoed worden. Handig!
Tuurlijk niet, de entertainmentfactor is te grootquote:Op zondag 1 juli 2007 17:51 schreef Etcetera het volgende:
[..]![]()
en niet helpen hetssss jongens van tegenwoordig
ik weet precies hoe je je voelde![]()
Hoe was het??quote:Op zondag 1 juli 2007 17:52 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben verbrand en gisteren is het de hele dag bewolkt geweest en heeft het half geregend
Relaxquote:
Concert At Sea in Zeelandquote:Op zondag 1 juli 2007 18:01 schreef wyccie het volgende:
Waar ben je geweest, Nem?
Ja, dat had ik me wel anders voorgesteld. Ik had lekker op wat ruimte gehoopt. Ik slaap altijd schuin en zo breed mogelijk in een tent.quote:Op zondag 1 juli 2007 18:01 schreef Soempie het volgende:
En jullie lagen knus met z'n drieen in de tent?
quote:Op zondag 1 juli 2007 18:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Concert At Sea in Zeeland
2 nachtjes op de camping.
[..]
Ja, dat had ik me wel anders voorgesteld. Ik had lekker op wat ruimte gehoopt. Ik slaap altijd schuin en zo breed mogelijk in een tent.
Voor de mensen thuis: de 2 anderen waar ik mee was waren hun tent vergeten.
Typisch soap-scenario:
"Waar is de tent?"
- "Weet ik veel, die zou jij inpakken".
"Nee, ik had nog tegen je gezegd dat je die niet moest vergeten"
- "Nee, jij had hem op de bank klaargelegd"
etc etc
Gelukkig had ik een 3-persoonstent besteld dus dat kwam perfect uit
Kijk, jij snapt hetquote:Op zondag 1 juli 2007 18:07 schreef wyccie het volgende:
Whehe, dat is kut. Ik slaap ook altijd in mijn eentje in een driepersoonstent. Heerlijk. En dan genoeg ruimte om mijn spullen aan de andere kant van de tent neer te zetten.
Ongetwijfeldquote:Op zondag 1 juli 2007 18:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk had ik hetzelfde gedaan als de buurjongen
quote:Op zondag 1 juli 2007 17:45 schreef Soempie het volgende:
Al m'n aantekeningen van statistiek los op de bank. Schuif ik het raam open: tig blaadjes waaien keihard naar buitenOp de daken van de buren en in de achtertuin van de onderburen.
![]()
Dus, kon ik op het dak van de buren klimmenen bij de buurjongen aankloppen.
(
)
quote:
bacardiquote:Op zondag 1 juli 2007 18:28 schreef Yurithemaster het volgende:
maar soempie zeg eens even wat zat er in je cola gisteravond?![]()
quote:Op zondag 1 juli 2007 18:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Serieus..jij moet een camera op je schouder dragen, 24/7. Daar kunnen ze een film van maken
Daar kan ik grof geld mee verdienenquote:Op zondag 1 juli 2007 18:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Serieus..jij moet een camera op je schouder dragen, 24/7. Daar kunnen ze een film van maken
Nem wil wel sponsorenquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.open dat bestand nou gewoon
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
quote:Op zondag 1 juli 2007 18:31 schreef Etcetera het volgende:
aaaaaaaarghGaat ie lekker tijgerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.open dat bestand nou gewoon![]()
neequote:
oeoeoeh dat helptquote:
wat na het eerste advies pas bekend word gemaakt dus ik betaal nietquote:Op zondag 1 juli 2007 18:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Freelance therapeut. Online advies kost 5 euro per regel, af te kopen met een krat Palm per vier regels..
ik was niet op de hoogte van de voorwaardenquote:
vertaling: leesbare tipsquote:Op zondag 1 juli 2007 18:59 schreef Mikkie het volgende:
Met m'n exclusieve ademtechnieken...
Valt wel mee jij en B.ertha zijn er nogquote:Op zondag 1 juli 2007 19:33 schreef Etcetera het volgende:
als je dit nog leest soemp: fijne vakantiezal rustig worden zonder jou
quote:Op zondag 1 juli 2007 19:36 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Valt wel mee jij en B.ertha zijn er nog![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |