Wow mooie hond en hij kleurt mooi in zn omgeving ook!quote:
Loeder is inderdaad bijzonder fotogeen, vooral als ze probeert om dwars door mijn G5 heen te kijkenquote:Op zondag 14 oktober 2007 18:36 schreef KD-fotografie het volgende:
ouwesok, prachtig koppie zeg!
Door niet van lange afstand te flitsen met een lichtbron die dicht op de as staat. De foto hierboven had ik gemaakt met de Speedlite met daaroverheen een grote witte envelop die als diffusor dienst doet. Door de afmetingen van de envelop komt de lichtbron ver genoeg uit de as te staan om niet het netvlies van de kat aan te stralen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 09:38 schreef sanger het volgende:
Hoe voorkomen jullie dat de kattenogen zo vreemd oplichten?
Dat verhaal van die enveloppe snap ik nog niet echt. Ik begreep wel dat het door het flitslicht kwam.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:51 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Door niet van lange afstand te flitsen met een lichtbron die dicht op de as staat. De foto hierboven had ik gemaakt met de Speedlite met daaroverheen een grote witte envelop die als diffusor dienst doet. Door de afmetingen van de envelop komt de lichtbron ver genoeg uit de as te staan om niet het netvlies van de kat aan te stralen.
De eerdere opname was van heel dichtbij met een macroflitser die nét ver genoeg uit de as stond om het netvlies niet te raken. Door de voorflitsen van de macroflits gingen de pupillen daarnaast ook mooi dicht
Die truuk met de envelop is uiterst simpel. Met een externe flitser gewoon de kop 'dwars op de as' draaien en die envelop als een wat ruim zittend condoom over de kop van de flitser schuiven (en daarboven wat ruimte overlaten voor het ... lichtquote:Op maandag 15 oktober 2007 11:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat verhaal van die enveloppe snap ik nog niet echt. Ik begreep wel dat het door het flitslicht kwam.
Bij elk levend wezen is een directe flits (vooral uit een interne flitser) de beste garantie voor een oplichtend netvlies. Een directe flits slaat daarnaast alle vorm en structuurweergave uit je opname.quote:Als ik het goed begrijp kun je dus beter met indirect licht flitsen??
Mooie foto's.. Maar ik dacht dat ik jou kleine jongetje was schatquote:Op donderdag 21 februari 2008 18:00 schreef Plane_mad het volgende:
Zo, mijn eerste postje hier!
Als eerste eentje van mijn twee kleine meiden [2 gerbils]
[ afbeelding ]
De lichte is Indy & die donkere is Summer [als je het snel zegt, klinkt het als Indian Summer]
En eentje van mijn kleine jongetje, Phoenix! Hij is echt nog een babytje en deze foto is van van de zomer
[ afbeelding ]
Hele nette foto'squote:Op donderdag 21 februari 2008 18:00 schreef Plane_mad het volgende:
Zo, mijn eerste postje hier!
Als eerste eentje van mijn twee kleine meiden [2 gerbils]
[ afbeelding ]
De lichte is Indy & die donkere is Summer [als je het snel zegt, klinkt het als Indian Summer]
En eentje van mijn kleine jongetje, Phoenix! Hij is echt nog een babytje en deze foto is van van de zomer
[ afbeelding ]
wauwquote:Op zondag 14 oktober 2007 18:36 schreef KD-fotografie het volgende:
ouwesok, prachtig koppie zeg!
Lana kan enorm intelligent kijken...
[ afbeelding ]
Mijn poes heet ook Ziggyquote:
Beestje met lange haren uit het oor: cute en liefquote:Op zondag 8 juli 2007 21:45 schreef Chanty het volgende:
Wat een mooi beestjedie lange haartjes bij die oren, zo cute
Ik moet het toch even zeggen, ik vind dit zo'n gave hond hequote:
Goed gedaanquote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:00 schreef Chanty het volgende:
Mijn eerste foto's met de canon EOS 10dGemaakt met een 28-200 mm sigma lens.
[ afbeelding ]
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
Rob met de bureaulamp in zijn handquote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:31 schreef An24 het volgende:
[..]
Goed gedaan![]()
![]()
De eerste vind ik geweldig, fijn licht!
7...quote:Op zondag 18 mei 2008 22:15 schreef oh-oh het volgende:
Die kitten foto's zijn heeeeeeeel lief!
Het is altijd zo moeilijk om donkere dieren die bewegen helemaal scherp te krijgen he?
Ik heb vandaag ook weer wat leuke kiekjes gemaakt.
1 Frits het lelijke mormel:
[ afbeelding ]
2 Billy zegt WAT???
[ afbeelding ]
3 Billy's neus:
[ afbeelding ]
4 Twee keer Chico:
[ afbeelding ]
5 HuppelBil:
[ afbeelding ]
6 Karel en Bil: De blije gebroeders wittesok:
[ afbeelding ]
7 Stokstaart Bil ( zo heb ik er wel 6 vandaag, hij loopt meer op 2 poten dan op 4)
[ afbeelding ]
8 Frits wil naar huis:
[ afbeelding ]
Ow *drool* die ogen!!!! Wat een mooie kat is dat zegquote:
#2 en #5quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:24 schreef P_B het volgende:
Ook maar eens wat foto's van mijn viervoeter. De bovenste zitten op soortgelijke wijze in zo'n langwerpige lijst met een passe-partout voor 3 foto's. En nog een simpele in de tuin en een "pretbek" in het hoge gras.
Verder nog foto's van een 18 weken oude kooiker-pup. De eigenaar is niet mobiel genoeg om de basis-beginselen zoals zindelijk zijn bij te brengen en de pup wordt dan ook opgevoed bij de fokker. Met Pinksteren kwam ze eindelijk logeren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Edit: Nummering is absoluut een goed idee...
awh die kat kijk zo heel zielig. doet me denken uit die kat van shrekquote:Op zondag 18 mei 2008 21:17 schreef Chanty het volgende:smelt
Ik wil weer een kitten
[ afbeelding ]
Overbelicht op de snuit ja maar vond hem zo liev
Tnxquote:
Cutenessquote:Op maandag 2 juni 2008 00:26 schreef purplerose het volgende:
Mijn monsters Kurt Cobain (linker monster) en Jim Morrison (rechter monster) chillin' op balkon
[ link | afbeelding ]
prachtigquote:
Mooiquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |