In tegenstelling tot voorgaande jaren, dit keer zijn er gewoon te veel mensen om de boel op te zetten. Vorige jaren was het altijd dat drie mensen het kamp onder handen namen, drie die zich met het eten bemoeide, en een zwik die niets deden, en vervolgens het verwijt kregen dat ze niks deden.
God stomme doos, wat verwacht je dan als je op een strand slaapt. Ben jij op je hoofd gevallen toen je fontanellen nog niet dicht waren, wat rookte jouw moeder toen ze zwanger was. Beestjes en zand… dit is Expeditie Robinson jij verlepte omhooggevallen mosselkut.
Anarchie breekt aan. Heerlijk, ruzie over bedden. Wie het eerst komt, die het eerst maalt. De regelnichten en potten manifesteren zich weer netjes als het neerkomt op het verdelen van materiaal. Als vanouds, wij willen hebben wat jullie hebben gevonden en wat jullie hebben gemaakt, daar willen wij van profiteren.”.
En ja het is een wonder dat je mensen na nog geen dertig seconden, met een brandende passie kan haten. Dat zwakzinnige koppeltje is een perfect voorbeeld. Hij met z’n dreadlocks, zo’n zielige sneue stads vrije denker. Het soort dat heel sociaal is, heel veel wil delen, helemaal in tune is met z’n emoties, maar als een debiel met een zakdoek op z’n hoofd rondbanjeren op een eiland, met je evenzo zwakzinnige vriendin als blindengeleide betweter, die als je moeder over je hangt en je zegt een dutje te doen omdat het dan allemaal wel beter zal worden… iets zegt me dat deze twee steuntrekkers niet tot de laatste drie zullen behoren.
En zo politiek correct… gelukkig zijn er uitzonderingen op het feit dat vooral mannen zich opwerpen als leider. Want in het verleden is gebleken dat vrouwen uitstekende leiders zijn. Ik geloof alleen Fatima en die was zwanger en moest haar spullen pakken. Wat blijft er dan nog over? Klaar, Nolleke met haar pannenlappen? De vrouwenkampen stonden nooit bekend om hun effectiviteit.
Hoe snel zal Sven trouwens sympathiek blijven. De meeste leiders hangen definitief zodra er een samensmelting voorkomt.
Oh dus daarom moest ik Bruno kennen, hij zal de kok zijn van het gepeupel. Koks, de grootste kanshebbers op de overwinnaar.
Sven, kijk uit, hoge bomen vangen veel wind! Maar iemand staat op het punt de eerste afvaller te worden, en Sven is het niet. Mensen die een beter idee hebben, die zijn vaak zat de pisang, vooral zo vroeg in het spel.
En ja hoor, de eerste discussie is een feit. En ja hoor de eerste haantjes staan al weer op om de leiders bij de knieën af te kappen.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!