Het werd oorspronkelijk gepost door Jefrem Hutzezon/ Berlinda Hendrikse <j.hutzezon@cable.a2000.nl>
Eindelijk, de eerste (weliswaar kleine) ruzie heeft plaatsgevonden!
Rond half vijf vannacht liep Sabine naar de huiskamer, gevolgd door alle
andere dames.
Sabine had het gevoel dat er over haar geroddeld werd en zei: 9 keer is een
grapje leuk, maar de tiende keer ben ik het zat! Jullie zitten maar steeds
grapjes te maken en elke keer als ik iets serieus zeg, komt er een cynische
ik een opmerking. Ook zei ze dat ze Karin stiekem vond!!Sabine had
opgevangen dat Karin over haar had gezegd: die zit alleen maar op de bank
aan haar haren te plukken en mooi te zijn...
Karin ontkende dit, dit zou niet over Sabine zijn gegaan, maar over
haarzelf! Karin zou naar eigen zeggen thuis niets anders doen dan mooi op de
bank zitten.
Het leukste aan deze best wel pittige discussie was de duidelijke
groepsvorming. Mona ging duidelijk aan de kant van Sabine staan en vond dat
iedereen open en eerlijk moest zijn.
Bianca nam het echter voor Karin op. Ze zei: Karin is misschien wat cynisch,
maar niet stiekem!
Na de ruzie gingen Sabine en Mona naar de slaapkamer (waar de camera niet
aan stond) en Karin en Bianca dronken in de huiskamer nog een kopje thee.
Natuurlijk werd daar nagepraat over de opmerkingen van Sabine... Karin zei:
Ik mag haar wel, maar ik mag bepaalde dingen van haar niet. Waarop Bianca
zei: Ze moet eens niet zo serieus zijn en niet zo snel happen!
Ik ben benieuwd hoe de sfeer morgen in het BBhuis zal zijn, en helemaal
beniewd wat Veronica gaat uitzenden van dit nachtelijke gekibbel!
Ik moet nu helaas wat positiefs over onze Bo Drek zeggen: zij is tot nu toe wel de enige die de confrontatie durft te zoeken. Bij een soortgelijk geval (toen ze haar Romance nog niet wilde toegeven) sprak ze de groep ook al op deze manier aan.
Nu de groepjes duidelijk zijn geworden en de belangen steeds groter voorspel ik nog wel meer van dit soort oprispingen:
Ruud, hou nou eindelijk eens op met dat gepingel!
Mona, zing niet zo vals!
Bart, blijf van me af!
Leg de hansaplast maar vast neer
Voorheen was alles nog aftasten en uit de boom kijken maar op dit moment begint iedereen uit zijn of haar "schulp" te kruipen (sommige waren er al uit).
Dit gaat verstrekkende gevolgen hebben voor de populariteit van diverse bewoners.
Op het moment dat Sabine zich werkelijk laat zien buiten haar "OOh wa Lieef Schulpje" zal de liefde voor menig kijker en wellicht ook medebewoners snel over zijn.
Dat brengt ons metteen bij Bart zijn roze bril zal wat minder snel wegslijten maar uiteindelijk zal hij ook de ware aard van het beestje zien. Is het niet in BB huis dan wel thuis voor de buis.
Bianca schijnt net het omgekeerde van Sabine te presteren. Het eerste OH wat lief is al uit de mond van onze voormalige Bitch gevallen.
Ruud zal uiteraard weinig last hebben van deze ontwikkeling. Hij zal echter in de toekomst wat vaker terug moeten vallen op zijn vaderlijke rol om zijn kinders in toom te houden.
Willem zal zich tijdens de toekomstige ruzies zo veel mogelijk afzijdig houden zolang hij zelf niet wordt aangevallen. Een brede lach en een cynische opmerking tijdens een ruzie kun je echter wel verwachten.
Karin zal zich echter wel met de ruzies gaan bemoeien en kiest daarbij altijd partij. dit is voor haar het begn van het einde.
Maurice blijft voorlopig zo nietszegend als hij tot nu toe is geweest. Hij valt daarom niet zo op en wandelt daardoor wellicht zonder problemen naar de eindstreep. Hij moet dan wel doen waar hij goed in is: zijn mond houden en alleen in het geniep wat commentaar.
Mona zal van deze kwestie helaas weinig meekrijgen zij heeft nog maar 7 dagen.....
Het dreigt bij bianca ook te lukken haar image om te turnen van bitch tot Neerlands trots.
Mischien dat het voor Sabine ook verstandig om van image te wijzigen om het publiek te blijven boeien. het is zeker interessant om Bart afgewezen te zien worden. no hard feelking voor Bart maar het geeft weer een reden om om 20.00 uur de TV weer op 7 af te stemmen.
quote:
op 10-10-1999 om 08:37 AM schreef Hunter het volgende:
Bientjes positie binnen de groep wankelt, en dat begint ze nu zelf ook al te merken.Ik moet nu helaas wat positiefs over onze Bo Drek zeggen: zij is tot nu toe wel de enige die de confrontatie durft te zoeken. Bij een soortgelijk geval (toen ze haar Romance nog niet wilde toegeven) sprak ze de groep ook al op deze manier aan.
Een kleine kanttekening, Hunter, bij deze uitval van Sabine. Imho is het een projectie van Sabine, die van binnen heel goed weet hoe stiekem en weinig open zij is geweest in haar gedrag naar/met Bart, en hoe bedreigend dit voor anderen is. En juist omdat projecties met ongewoon felle emoties gepaard gaan, was Karin in de woonkamer echt wel even van haar stuk, en werd door Bianca (ja, Bianca!) weer wat opgepept (die weet al te goed wat beschuldigingen met je zelfbeeld kunnen doen).
Eerste ruzie dus, maar ook eerste vervormde beschuldiging. Zoals alle emotioneel sterke uitingen vervormd zullen zijn, in een overall-setting die op zichzelf vervormd is.
Het is een feit dat niemand hetzelfde is en ieder karakter is e een op zich. Verschillende karakters hoeft niet altijd een reden te zijn om niet met elkaar overweg te kunnen. Soms trekt het tegengestelde juist aan. Niet gekeken naar elk eigenaardigheidje (die iedereen wel een of meerdere heeft), maar Karin is nu toch echt verkeerd bezig. (Zag ik al langer)
Bianca kiest partij voor Karin, maar dat is niet omdat ze het met haar gedrag eens is, maar omdat ze elkaar leuk vinden.
MONA en SABINE zijn gewoon zichzelf, met hun eigenaardigheden erbij. Die andere dames zijn enkel bezig met acteren en maniertjes bedenken om een ander te imponeren.
Die tongzoen van Karin en Maurice vond ik trouwens "errug walgelijk" om te zien.
quote:
op 10-10-1999 om 07:34 PM schreef Ollie het volgende:
Des te meer erger ik me aan het achterbakse gedoe van Karin... Zij en Bianca zijn van die semi-intectuelen die zich beter voelen dan de rest. Dat is pas irritant.
Daar sta ik nu voor 200% achter!!!
Het is tot een treffen gekomen tussen Karin en Sabine. Gisteren liep Sabine de hele dag te smoezen met Mona. Het woord ‘stiekem’ is een paar keer gevallen, maar er werden geen namen genoemd. Nu is de bom toch geëxplodeerd. Sabine kon zich blijkbaar niet meer inhouden. Vanochtend om een uur of vijf voelde ze zich geroepen om er het een en ander uit te gooien. Ze heeft geen blad voor de mond genomen en heeft al haar grieven geuit. Karin en Bianca wisten niet wat hun overkwam.
En waar staat Mona in dit alles? Die heeft zich achter Sabine geschaard. “Ja, we moeten allemaal oprecht doen.”
De ruzie tussen Karin en Sabine heeft de sfeer in huize BB geen goed gedaan. Iedereen lijkt op eieren te lopen.
Bianca tegen Karin: “Ik heb het gevoel dat ik denk: wat doe ik hier?”
Karin blijft stil, is nadenkend en zegt dan: “Gezellig hier, hè.”
Bianca knikt instemmend: “Het straalt er vanaf.”
Mona, Sabine en Bart roken in de tuin een sigaret.
Sabine: “Op een dag als deze heb ik het gevoel heb dat ik naar huis wil. Het is de eerste keer dat ik dit voel.”
Bart denkt dat het aan de sfeer ligt en noemt het een ‘raar sfeertje’.
Sabine is niet zeker of het alleen daaraan ligt maar zegt: “Ik zou het niet erg vinden als ik nu weg moet.”
[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 10 Oktober 1999).]
En over Karin en Maurice wil ik nog ff zeggen : WHOEHAHAHAHA
Lachen man!!!! ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen
Ik denk dat alle dames goed fout bezig zijn op dit moment.
Wie van de heren gaat ingrijpen?
Ik gok op Willem.
Hoezo open en eerlijke confrontatie ? Hoezo zelfkennis ?
Maar ja, The Young One moet toch winnen, daarvoor is het VOO, dan maar winnen door slinkse achterbaksheid en arrogant schelden, dan is (hoopt VOO) in ieder geval de doelgroep tevreden....
Bye bye
Mijn mening:
Iedereen, elk mens, zal in zo'n situatie, maar ook in het dagelijkse leven, over een ander praten. Ieder mens heeft wel eens meningen over een ander en bespreekt die met iemand, ook al is deze niet per definitie waar. Ik kan me voorstellen dat het in het BBhuis nog sneller gebeurt dan in het dagelijkse leven: over een andere bewoner praten. Ze hebben nu geen andere mensen dan alleen elkaar waar ze een mening over kunnen hebben/kweken en tevens uiten, al dan niet stiekem. Het is normaal, het is menselijk.
Ik vind persoonlijk dat Bianca hier het beste mee omgaat. Misschien beseft ze wel, in tegenstelling tot de anderen, dat er altijd mensen over andere mensen praten. En dat zij dus ook de revue zal passeren. Als je beseft dat roddelen gebeurt, kun je er beter mee leven en je er minder aan irriteren.
Zodoende.
quote:
op 10-10-1999 om 09:16 PM schreef Moor het volgende:
En als Karin (na gesprek met Bianca) niet bijzonder gekwetst blijkt door deze laffe aanval op haar integriteit.
Sorry hoor maar het wat mij betreft is het verboden om het woord integriteit en Karin in één zin te noemen.
Mag ik even van je zeer matige analyse
Volgens mij is het begonnen met het rollenspel. Daarin kozen Bianca en Sabine bewust elkaar. Bianca voelt zich sowieso bedreigd door elke vrouw die er beter uitziet (zowel Tara als Sabine) vanwege haar eigen onzekerheid, maar dat even terzijde.
In het rollenspel legde Sabine erg de nadruk op het krentenbrood van Bianca en op haar manier van doen (aan de tafel zittend). Om haar terug te pakken 'doen' Karin en Bianca een staaltje 'Bart en Sabine'. Uiteraard gaat Karin hierin mee (gesprek met Maurice: "ik kan alleen met jou en Bianca praten, de rest is moeizaam").
Dat Mona naar Sabine toetrekt is niet meer dan normaal. Maurice en Karin negeren haar gewoon straal en Bianca was niet oprecht aardig tegen haar (eerder deze week aan de keukentafel, toen Mona haar eerste janksessie in de dagboekkamer achter de rug had).
Sinds het rollenspel zijn m.i. de irritaties alleen nog maar verder opgelopen en dat komt er nu uit. Het verbaast me overigens niet dat die irritaties tussen de vrouwen zijn. Op de een of andere manier denk ik dat wij privacygevoeliger zijn of gewoon meer op zoek naar een soulmate in dit soort situaties. En wat beter om een band tussen twee mensen te scheppen dan 'samen tegen de rest van de wereld?'
Enne Moor, normaliter schaar ik me graag achter je opinies maar ditmaal denk ik dat je de plank een beetje misslaat!
Goed we zijn het er over eens dat alle vier de dames een eigen agenda hebben en er geen been in zien om daarbij het oude spel van allianties vormen op te pakken als ware het de middeleeuwen.
We hadden al vastgesteld dat veronica, en dan met name "Mss. Weekend" Hummie de beelden zo draaien en masseren dat ze zo min mogelijk op de werkelijkheid lijken.
Laten we even de huidige beeldvorming over de vier dames samenvatten:
Karin:
haar gerommel met maurice heeft alle credit die ze had opgebouwd weggevaagd. De hypocriete, roomser-dan-de-paus kijkers verwijten haar een gevallen vrouw te zijn met pedofiele neigingen.
Bianca:
de 'bitch' heeft nu de tijd gekregen om het nederlandse publiek te laten nadenken over hun mening. Dat betekent dat een groeiend aantal mensen haar 'intelligent' begint te vinden en opnieuw de hypocrieten die we zijn, intelligentie kan niet slecht zijn.
Mona:
Van irritant amsterdams viswijf met bar naar warm, sociaal dier met veel 'input in de groep'. V en hummie brengen het zo brilliant dat ik geluiden begin op te pikken dat de formule slaagt. Zoals ik al eerder ergens zei: denk duitseland, 1938.
In realiteit is Mona waarschijnlijk nog platter dan plat (vergeef de uitdrukking) en heeft ze zichzelf met de steunactie voor Sabine een stap dichter tegen de afgrond aangewurmd. Het is voor haar heel duidelijk nacht, want zij denkt toch echt aan vaste grond.
Sabine:
De meest ronde rol in het huis. Van 'leuk uiterlijk', via 'lief en leuk uiterlijk' naar 'girl-next-door met looks en nog recht door zee ook, jammer dat ze zich vergooit aan zo'n jongen als bart'.
Jammergenoeg is vernis niet goed bestand tegen agressieve omgevingen. Tenzij zich spoedig een restaurateur meld komt straks het orginele doek te voorschijn. De 1ste plekken worden al zichtbaar en gaan we naar de volgende imageverandering, ingeleid door 'er komt allemaal wild vlees uit'. Half _denkend_ nederland zat plotseling rechtop in de stoel. WAT zei ze???
En nu dit. Sabine die zich op zin zachtst gezegd nogal ruw uitlaat en dat ook nog eens doet op zo'n manier dat veel mensen denken pot-verwijt-ketel. Niet slim. De enige mazzel die ze dan heeft is dat Karin door veel mensen als legitiem doel wordt gezien.
Is Sabine zo grof omdat zij het gevoel heeft dat haar 'surrogaatmoeder' vreemd gaat? Wie zal het zeggen. Zo doorgaan (hint, Paul) betekent dat we over vier rondes met nul dames doormogen, en daar helpt geen Hummie aan.
Zoals het er nu voor staat gaat de oudere garde de rangen dichten. Maurice is overgelopen en Bart, Mona en Sabine staan straks voor een blok:
Bianca, Ruud, Willem, Karin, Maurice.
Zeg maar dag met jullie handjes dus. Mona gaat, Bart & Sabine blijven over en vertrekken de ronden daarna... (Sabine weggestemd, Bart vertrekt of omgekeerd)
In de ronden daarna is de kansverdeling voor keuzes gespreid, en kiest het publiek voor Karin en Maurice, voorafgegaan of gevolgd door Bianca. Twee over? Ja, 2 over...
Moor, till we meet again.
quote:
op 10-10-1999 om 09:38 PM schreef Uniquehorn het volgende:
Het houdt de gemoederen inderdaad bezigMijn mening:
Iedereen, elk mens, zal in zo'n situatie, maar ook in het dagelijkse leven, over een ander praten. Ieder mens heeft wel eens meningen over een ander en bespreekt die met iemand, ook al is deze niet per definitie waar.
Okay, staat vast.
Maar... Sabine en Mona gaan niet over lijken en gebruiken hun ellebogen niet. Briefjes schrijven en verbranden of met krijt iets opschrijven en weer wegvegen voor iemand het ziet vind ik WEL STIEKUM! Ellebogenwerk!
Praten is 1, maar dit is wel een stpap verder... en een stuk KINDERACHTIGER!!!
En dat nu net van die "zogeheten" slimme, sterke vrouwen???
Ik vind het gewoon ZIELIG.
"Oh, wat zieieliiig!!", maar dan praat ze allen!
quote:
op 10-11-1999 om 03:18 AM schreef GeGs het volgende:We hadden al vastgesteld dat veronica, en dan met name "Mss. Weekend" Hummie de beelden zo draaien en masseren dat ze zo min mogelijk op de werkelijkheid lijken.
Laten we even de huidige beeldvorming over de vier dames samenvatten:Karin: haar gerommel met maurice heeft alle credit die ze had opgebouwd weggevaagd....
Bianca: de 'bitch' heeft nu de tijd gekregen om het nederlandse publiek te laten nadenken over hun mening....
Mona: Van irritant amsterdams viswijf met bar naar warm, sociaal dier met veel 'input in de groep'...
Sabine: De meest ronde rol in het huis. Van 'leuk uiterlijk', via 'lief en leuk uiterlijk' naar 'girl-next-door met looks en nog recht door zee ook...Zoals het er nu voor staat gaat de oudere garde de rangen dichten. Maurice is overgelopen en Bart, Mona en Sabine staan straks voor een blok:
Bianca, Ruud, Willem, Karin, Maurice.
WILLEM & RUUD = 2 van de 3
Bij de rest blijf ik mijn twijfels hebben!!!
quote:
op 10-10-1999 om 09:38 PM schreef Uniquehorn het volgende:
Het houdt de gemoederen inderdaad bezigMijn mening:
Iedereen, elk mens, zal in zo'n situatie, maar ook in het dagelijkse leven, over een ander praten. Ieder mens heeft wel eens meningen over een ander en bespreekt die met iemand, ook al is deze niet per definitie waar.
Okay, staat vast.
Maar... Sabine en Mona gaan niet over lijken en gebruiken hun ellebogen niet. Briefjes schrijven en verbranden of met krijt iets opschrijven en weer wegvegen voor iemand het ziet vind ik WEL STIEKUM! Ellebogenwerk!
Door de inmenging van Mona voelde Sabine zich gesterkt, waardoor de meligheid van B en K dreigde te escaleren. S/M (een toevalligheid?!) moesten even de frustratie van zich af roken van het grote onrecht dat hen was aangedaan.
Ik vond het allemaal erg overdreven en erg opgeklopt. De aap kwam pas uit de mouw toen de uitzending van BB afgelopen zondagavond eindigde met een still van het hoofd van Karin met een wel zeer schijnheilige blik.
Dus waarde Forum bezoekers mijn conclusie: Veronica is weer aan het manipuleren en probeert weer van een non-gebeurtenis iets spannends te maken (waarom zou de bijl aan een kettinkje zitten?). Er is nooit ruzie geweest, alleen wat geintjes en als je geen humor (of brains) hebt is dat allemaal moeilijk te verwerken.
Tot slot wil ik nog wel even kwijt dat ik het waardeer van Sabine dat ze het direkt bespreekt met Karin. Open communiceren, hou ik van. Die tafel boodschappen zijn volgens mij meer tegen de camera's gericht!
quote:
op 10-11-1999 om 04:27 AM schreef Abrahummie het volgende:
Okay, staat vast.Maar... Sabine en Mona gaan niet over lijken en gebruiken hun ellebogen niet. Briefjes schrijven en verbranden of met krijt iets opschrijven en weer wegvegen voor iemand het ziet vind ik WEL STIEKUM! Ellebogenwerk!
Dat Bianca briefjes verbrandde en het krijt weer uitveegde, had er niets mee te maken dat ze het voor de anderen verborgen wilde houden, maar dat ze niet wilde dat V wist wat ze had opgeschreven. Dat is toch iets heel anders dan stiekem iemand uitlachen omdat haar krentenbrood mislukt is (terwijl Bianca om een eerlijke reactie vroeg!) en achter iemands rug over haar smoezen.
Hehe.....! Eindelijk eens iemand die het snapt. Dat was toch al duidelijk? Ze hebben het NIET over S en B maar over hun toekomst ofzo. Laat die mensen. Die Sabine zoekt gewoon een reden om Karin te dissen en ervoor te zorgen dat iedereen haar nomineert. Slim wel hoor een paar dagen voor de stemming.
Karin is toch een lieve vrouw, kunnen wij oordelen over haar? Wie weet slaat haar "lieve" man haar wel, gaat die wel vreemd bij het leven. Zij zorgt tenminste voor mensen, kan je over S niet zeggen. Die zorgt er alleen maar dat B's bobbel in zijn broek blijft zitten.
En ja, natuurlijk wordt dit door Veronica opgeklopt en uitgebuit! Net als de 'relatie' van Bart & Sabine. Er gebeurt eindelijk eens wat! Er is een meningsverschil! Dat is de sensatie waar ze al 3 weken op wachten. En als de eerste irritaties eenmaal geuit zijn, is de kans groot dat de rest volgt en dat er groepsvorming komt binnen de groep. En dan kan je nog veel meer spanningen verwachten.
Het kan dus heel goed zijn dat dit het begin is van meer...
En de man van Karin zal wel blij zijn met die zoen van Maurice, trouwens Maurice heeft ook een vriendin, misschien heeft die nu wel wat met de man van Karin..
Ruud had in het begin ook moeite met het geheimzinnige gedoe tussen Maurice, Karin en Bianca. “Jullie mogen echt wel weten waar ik het over heb”, zegt Karin, “maar ik wil gewoon niet alles voor de camera’s zeggen.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |