Welk belang, hitler kwam juist op voor zn volk dus in die context en doctrine is er geen beter belang dan wat hitler had gecreeerd.quote:Op donderdag 19 juli 2007 05:37 schreef steve555 het volgende:
[..]
kijk, het is namelijk zo: Als autoritaire personen met veel empathie en charisma aan de macht komen, dan zal er naar verloop van tijd een ommekeer komen, dat is bijna darwinistisch weerlegbaar. Als hitler al had gewonnen dan was er binnen die wereld een groep opgestaan die het belang van de meerderheid van de mensheid zou behartigen. Elke cultuur kent uiiteindelijk een revolutie.
hitler was niet eens duitser, hij had ook niet echt de intentie tot een duizend jarig rijk. Hij was slim genoeg om te weten dat Nero vermoord werd, waarom zou hij zelf niet vermoord worden? Duizend jarige rijken bestaan niet, en zullen ook niet bestaan. Komt puur door de menselijke ongehoorzaamheid.quote:Op donderdag 19 juli 2007 05:52 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Welk belang, hitler kwam juist op voor zn volk dus in die context en doctrine is er geen beter belang dan wat hitler had gecreeerd.
Ik wil weleens de versie van de geschiedenis horen die jij kent.quote:Op donderdag 19 juli 2007 05:55 schreef steve555 het volgende:
[..]
hitler was niet eens duitser, hij had ook niet echt de intentie tot een duizend jarig rijk. Hij was slim genoeg om te weten dat Nero vermoord werd, waarom zou hij zelf niet vermoord worden? Duizend jarige rijken bestaan niet, en zullen ook niet bestaan. Komt puur door de menselijke ongehoorzaamheid.
Dat klopt, Hitler als de duivel afschilderen is gewoon te makkelijk. Het was een mens en het is gewoon niet fijn om onder ogen te zien dat ieder mens goed en slecht kan zijn. Daarom is het ook gevaarlijk hem af te doen als een buitenmenselijk iets. Er waren veel medestanders waardoor de krankzinnige ideeen ten uitvoer kwamen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 05:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik wil weleens de versie van de geschiedenis horen die jij kent.
Want zover ik weet was hitler juist iemand die de droom had een uberras te stichten gebaseerd op de elohim, ook wel de ubermensch genoemd, de arier.
Als je zo'n visie hebt dan bouw je geen kastelen maar een keizerrijk.
Bleek toch een utopie, vooral door de uitvoering die verre van keizerlijk was..toch niet enkel aan hitler toe te dichten, mensen zeggen weleens dat hitler de slechtste man ooit was, maar zonder zijn hele achterban had hij nog geeneens een kat vergast.
Veel van die krankzinnige ideeen zijn ontsproten uit het brein van Hitler zelf. Vooral het verlies van de 1ste wereldoorlog heeft hem erg aangegrepen. Hij zag de Joden en communisten als de hoofdschuldigen daarvoor en vond dat alleen een groot arisch Duitsland kon overleven. Hitler was een duivel, evenals een aantal van zijn handlangers (Himmler, Bohrman), net als dat Stalin er ook 1 wasquote:Op donderdag 19 juli 2007 06:39 schreef dyslexie_man het volgende:
[..]
Dat klopt, Hitler als de duivel afschilderen is gewoon te makkelijk. Het was een mens en het is gewoon niet fijn om onder ogen te zien dat ieder mens goed en slecht kan zijn. Daarom is het ook gevaarlijk hem af te doen als een buitenmenselijk iets. Er waren veel medestanders waardoor de krankzinnige ideeen ten uitvoer kwamen.
was hitler zelf geen jood? hij kwam uit oostenrijk dat weet ik wel en heb gehoord dat hij zelf jood zou zijn. Kan iemand dit bevestigen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:46 schreef DoorBell het volgende:
[..]
Veel van die krankzinnige ideeen zijn ontsproten uit het brein van Hitler zelf. Vooral het verlies van de 1ste wereldoorlog heeft hem erg aangegrepen. Hij zag de Joden en communisten als de hoofdschuldigen daarvoor en vond dat alleen een groot arisch Duitsland kon overleven. Hitler was een duivel, evenals een aantal van zijn handlangers (Himmler, Bohrman), net als dat Stalin er ook 1 was![]()
Het schijnt dat hij voor 1/8 of 1/16 joods bloed door de adertjes had stromen. Kwam volgens mij van zijn vaders kant en omdat dat een buitenechtelijk kindje was is het moeilijk te bewijzen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:01 schreef Kletz het volgende:
[..]
was hitler zelf geen jood? hij kwam uit oostenrijk dat weet ik wel en heb gehoord dat hij zelf jood zou zijn. Kan iemand dit bevestigen?
De dolksteek mythe was een gevoel dat bij veel Duitse veteranen en Duitsers leefde. Daarnaast was de jodenhaat niet echt iets typisch Duits, meer iets typisch Europees (pogroms waren niks nieuws). De communisten als tegenstander zien, dat is echt niet door Hitler bedacht. Nee, Hitler was geen duivel. Hitler was mens, een totaal gestoord mens, maar een mens. En dat is misschien eng of zo, maar ik geloof niet dat Hitler ooit een dag is opgestaan met de gedachte: Wat voor slechts kan ik vandaag weer doen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:46 schreef DoorBell het volgende:
[..]
Veel van die krankzinnige ideeen zijn ontsproten uit het brein van Hitler zelf. Vooral het verlies van de 1ste wereldoorlog heeft hem erg aangegrepen. Hij zag de Joden en communisten als de hoofdschuldigen daarvoor en vond dat alleen een groot arisch Duitsland kon overleven. Hitler was een duivel, evenals een aantal van zijn handlangers (Himmler, Bohrman), net als dat Stalin er ook 1 was![]()
Ja, zo ken ik er nog wel een paar. De hoge werkloosheid in Amerika kwam ook pas echt ten einde toen de oorlog kwam. Iedereen kan werken in de oorlogsindustrie werken en je ruimt meteen wat van je overtollige beroepsbevolking op. En je kunt weer lekker opbouwen wat je eerst aangort geschoten hebt.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:53 schreef woodside het volgende:
Op die oorlog en die jodenvervolging na was het daar niet zo slecht... iedereen was aan het werk, geen kampvolk of ander tuig dat over straat liep.. snelwegen en gebouwen die tot de dag van vandaag nog goed kunnen functioneren.. kunnen sommige nog wat van leren..
Nee, hij was geen Jood. Zelfs niet voor 1/345 deel.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:01 schreef Kletz het volgende:
[..]
was hitler zelf geen jood? hij kwam uit oostenrijk dat weet ik wel en heb gehoord dat hij zelf jood zou zijn. Kan iemand dit bevestigen?
Maar wel een correct feitje. De Duitsers hebben de oorlog in Rusland verloren. Als ze Rusland niet hadden binnengevallen hadden de geallieerden in het westen nooit voet aan wal gekregen. Er is gewoon veel te veel materiaal verloren gegaan in het oosten.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:54 schreef Kletz het volgende:
Ik heb alles een beetje door zitten lezen, maar kom nergens dit tegen >
Als D-Day was mislukt, hadden de russen tot aan frankrijk doorgedrongen.
iedereen zegt: Als d-day was mislukt, hadden we nu duits gesproken
NEE, we hadden dan RUSSISCH zitten lullen
tis maar een feitje
Als S-day was doorgegaan had Hitler engeland ingenomen en konden die troepen naar het oosten.....quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar wel een correct feitje. De Duitsers hebben de oorlog in Rusland verloren. Als ze Rusland niet hadden binnengevallen hadden de geallieerden in het westen nooit voet aan wal gekregen. Er is gewoon veel te veel materiaal verloren gegaan in het oosten.
Ook enkele blunders op het gebied van nieuwe wapens hebben gewoon verkeerd uitgepakt. Door het nalaten van de ontwikkelling van een goede lange afstand bommewerper heeft Duitseland nooit de industriiegebieden van Rusland afdoende kunnen bombarderen. En de ontwikkeling van de Duitse straaljager ging gewoon te traag omdat Hitler meer vertrouwen had in de V-1 en de V-2. Terwijl Duitseland met die straaljager de overhand in de lucht makkelijk had kunnen terug pakken.
Ja, jammer. Net als dat je raar aangekeken wordt als je kisten met een bomberjack draagt.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:15 schreef BaajGuardian het volgende:
Opzich toch wel jammer want je kunt nu nieteens fatsoenlijk in een duits officieren pak over straat zonder raar aangekeken te worden
Als de Duitsers echter het Sovjet zomeroffensief van 1944 hadden kunnen tegenhouden op zo'n zelfde manier als de Finnen (die de Sovjets soms lelijk te pakken hadden zoals bij bijvoorbeeld Tali Ihantala) dan begon Stalin toch ook erg krap te zitten. Ook de Sovjets hadden echt heel erg veel verliezen geleden. Mischien hadden Stalin en Hitler dan een deal gemaakt, terug naar de grenzen van 1940 ofzo.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:59 schreef Almere-Dude het volgende:
[..]
Als D-Day mislukt was dan hadden de duitsers veel meer troepen om tegen de russen in te zetten, dus was de uitkomst onzeker geweest.
Japan had pearl harbor gewoon niet moeten aanvallen...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:13 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Als de Duitsers echter het Sovjet zomeroffensief van 1944 hadden kunnen tegenhouden op zo'n zelfde manier als de Finnen (die de Sovjets soms lelijk te pakken hadden zoals bij bijvoorbeeld Tali Ihantala) dan begon Stalin toch ook erg krap te zitten. Ook de Sovjets hadden echt heel erg veel verliezen geleden. Mischien hadden Stalin en Hitler dan een deal gemaakt, terug naar de grenzen van 1940 ofzo.
Maar aan de andere kant, de Sovjets waren met zo gigantisch veel dat zelfs met versterkingen uit het westen de Sovjets niet meer tegengehouden konden worden. Maar de Duitse tegenstand zou een heel stuk harder zijn geweest, mischien viel Duitsland dan wel in December 1945 of Mei 1946...
Daar verschillen de meningen over.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:14 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Japan had pearl harbor gewoon niet moeten aanvallen...
Nazi kunst mooiquote:Op woensdag 18 juli 2007 22:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik ook, nazi kleding en kunst is adembenemend mooi, maar de manier waarop hitler europa wilde stichten vond ik toch enigzins teleurstellend.
Star Trek: Enterprise 'Stormfront part 1'quote:
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:33 schreef Hijacking het volgende:
we zouden rijden in degelijke auto's
trots op ons land zijn , geen bubbling reggeaton of jamba
we zouden veel bier drinken en braadworst eten , meisjes zouden heidi heten en dikke memmen hebben
Ik zie geen nadelen [afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |