abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51616605
Ik denk dat Dirk Kuyt ipv Babel zou voetballen, Heubach ipv Van Bronckhorst en Van Bommel ipv Landzaat......
Voor de rest: Zie de sovjetunie na de val van de muur. Zo zou het er ongeveer uit zien maar dan met nog minder minderheden........ Een teringzooi dus.
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
  donderdag 19 juli 2007 @ 05:52:59 #227
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51616624
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 05:37 schreef steve555 het volgende:

[..]

kijk, het is namelijk zo: Als autoritaire personen met veel empathie en charisma aan de macht komen, dan zal er naar verloop van tijd een ommekeer komen, dat is bijna darwinistisch weerlegbaar. Als hitler al had gewonnen dan was er binnen die wereld een groep opgestaan die het belang van de meerderheid van de mensheid zou behartigen. Elke cultuur kent uiiteindelijk een revolutie.
Welk belang, hitler kwam juist op voor zn volk dus in die context en doctrine is er geen beter belang dan wat hitler had gecreeerd.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 19 juli 2007 @ 05:55:55 #228
186052 steve555
beter vijf van dan vier
pi_51616651
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 05:52 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Welk belang, hitler kwam juist op voor zn volk dus in die context en doctrine is er geen beter belang dan wat hitler had gecreeerd.
hitler was niet eens duitser, hij had ook niet echt de intentie tot een duizend jarig rijk. Hij was slim genoeg om te weten dat Nero vermoord werd, waarom zou hij zelf niet vermoord worden? Duizend jarige rijken bestaan niet, en zullen ook niet bestaan. Komt puur door de menselijke ongehoorzaamheid.
beter zes dan vijf
  donderdag 19 juli 2007 @ 05:59:23 #229
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51616683
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 05:55 schreef steve555 het volgende:

[..]

hitler was niet eens duitser, hij had ook niet echt de intentie tot een duizend jarig rijk. Hij was slim genoeg om te weten dat Nero vermoord werd, waarom zou hij zelf niet vermoord worden? Duizend jarige rijken bestaan niet, en zullen ook niet bestaan. Komt puur door de menselijke ongehoorzaamheid.
Ik wil weleens de versie van de geschiedenis horen die jij kent.

Want zover ik weet was hitler juist iemand die de droom had een uberras te stichten gebaseerd op de elohim, ook wel de ubermensch genoemd, de arier.
Als je zo'n visie hebt dan bouw je geen kastelen maar een keizerrijk.
Bleek toch een utopie, vooral door de uitvoering die verre van keizerlijk was..toch niet enkel aan hitler toe te dichten, mensen zeggen weleens dat hitler de slechtste man ooit was, maar zonder zijn hele achterban had hij nog geeneens een kat vergast.
pi_51617029
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 05:59 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik wil weleens de versie van de geschiedenis horen die jij kent.

Want zover ik weet was hitler juist iemand die de droom had een uberras te stichten gebaseerd op de elohim, ook wel de ubermensch genoemd, de arier.
Als je zo'n visie hebt dan bouw je geen kastelen maar een keizerrijk.
Bleek toch een utopie, vooral door de uitvoering die verre van keizerlijk was..toch niet enkel aan hitler toe te dichten, mensen zeggen weleens dat hitler de slechtste man ooit was, maar zonder zijn hele achterban had hij nog geeneens een kat vergast.
Dat klopt, Hitler als de duivel afschilderen is gewoon te makkelijk. Het was een mens en het is gewoon niet fijn om onder ogen te zien dat ieder mens goed en slecht kan zijn. Daarom is het ook gevaarlijk hem af te doen als een buitenmenselijk iets. Er waren veel medestanders waardoor de krankzinnige ideeen ten uitvoer kwamen.
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:46:20 #231
114682 DoorBell
Rock and roll all nite
pi_51653655
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 06:39 schreef dyslexie_man het volgende:

[..]

Dat klopt, Hitler als de duivel afschilderen is gewoon te makkelijk. Het was een mens en het is gewoon niet fijn om onder ogen te zien dat ieder mens goed en slecht kan zijn. Daarom is het ook gevaarlijk hem af te doen als een buitenmenselijk iets. Er waren veel medestanders waardoor de krankzinnige ideeen ten uitvoer kwamen.
Veel van die krankzinnige ideeen zijn ontsproten uit het brein van Hitler zelf. Vooral het verlies van de 1ste wereldoorlog heeft hem erg aangegrepen. Hij zag de Joden en communisten als de hoofdschuldigen daarvoor en vond dat alleen een groot arisch Duitsland kon overleven. Hitler was een duivel, evenals een aantal van zijn handlangers (Himmler, Bohrman), net als dat Stalin er ook 1 was
pi_51654136
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:46 schreef DoorBell het volgende:

[..]

Veel van die krankzinnige ideeen zijn ontsproten uit het brein van Hitler zelf. Vooral het verlies van de 1ste wereldoorlog heeft hem erg aangegrepen. Hij zag de Joden en communisten als de hoofdschuldigen daarvoor en vond dat alleen een groot arisch Duitsland kon overleven. Hitler was een duivel, evenals een aantal van zijn handlangers (Himmler, Bohrman), net als dat Stalin er ook 1 was
was hitler zelf geen jood? hij kwam uit oostenrijk dat weet ik wel en heb gehoord dat hij zelf jood zou zijn. Kan iemand dit bevestigen?
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_51654228
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:01 schreef Kletz het volgende:

[..]

was hitler zelf geen jood? hij kwam uit oostenrijk dat weet ik wel en heb gehoord dat hij zelf jood zou zijn. Kan iemand dit bevestigen?
Het schijnt dat hij voor 1/8 of 1/16 joods bloed door de adertjes had stromen. Kwam volgens mij van zijn vaders kant en omdat dat een buitenechtelijk kindje was is het moeilijk te bewijzen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_51654321
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:46 schreef DoorBell het volgende:

[..]

De dolksteek mythe was een gevoel dat bij veel Duitse veteranen en Duitsers leefde. Daarnaast was de jodenhaat niet echt iets typisch Duits, meer iets typisch Europees (pogroms waren niks nieuws). De communisten als tegenstander zien, dat is echt niet door Hitler bedacht. Nee, Hitler was geen duivel. Hitler was mens, een totaal gestoord mens, maar een mens. En dat is misschien eng of zo, maar ik geloof niet dat Hitler ooit een dag is opgestaan met de gedachte: Wat voor slechts kan ik vandaag weer doen?
pi_51654392
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:53 schreef woodside het volgende:
Op die oorlog en die jodenvervolging na was het daar niet zo slecht... iedereen was aan het werk, geen kampvolk of ander tuig dat over straat liep.. snelwegen en gebouwen die tot de dag van vandaag nog goed kunnen functioneren.. kunnen sommige nog wat van leren..
Ja, zo ken ik er nog wel een paar. De hoge werkloosheid in Amerika kwam ook pas echt ten einde toen de oorlog kwam. Iedereen kan werken in de oorlogsindustrie werken en je ruimt meteen wat van je overtollige beroepsbevolking op. En je kunt weer lekker opbouwen wat je eerst aangort geschoten hebt.

Achh een goede oorlog is nog altijd de beste motor voor een economie. Daarom zullen we ook nooit een oorlog vrije wereld kennen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:12:53 #236
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51654476
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:01 schreef Kletz het volgende:

[..]

Nee, hij was geen Jood. Zelfs niet voor 1/345 deel.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_51654543
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:54 schreef Kletz het volgende:
Ik heb alles een beetje door zitten lezen, maar kom nergens dit tegen >

Als D-Day was mislukt, hadden de russen tot aan frankrijk doorgedrongen.

iedereen zegt: Als d-day was mislukt, hadden we nu duits gesproken

NEE, we hadden dan RUSSISCH zitten lullen

tis maar een feitje
Maar wel een correct feitje. De Duitsers hebben de oorlog in Rusland verloren. Als ze Rusland niet hadden binnengevallen hadden de geallieerden in het westen nooit voet aan wal gekregen. Er is gewoon veel te veel materiaal verloren gegaan in het oosten.

Ook enkele blunders op het gebied van nieuwe wapens hebben gewoon verkeerd uitgepakt. Door het nalaten van de ontwikkelling van een goede lange afstand bommewerper heeft Duitseland nooit de industriiegebieden van Rusland afdoende kunnen bombarderen. En de ontwikkeling van de Duitse straaljager ging gewoon te traag omdat Hitler meer vertrouwen had in de V-1 en de V-2. Terwijl Duitseland met die straaljager de overhand in de lucht makkelijk had kunnen terug pakken.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:22:51 #238
181126 MouzurX
Misschien?
pi_51654771
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:15 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Maar wel een correct feitje. De Duitsers hebben de oorlog in Rusland verloren. Als ze Rusland niet hadden binnengevallen hadden de geallieerden in het westen nooit voet aan wal gekregen. Er is gewoon veel te veel materiaal verloren gegaan in het oosten.

Ook enkele blunders op het gebied van nieuwe wapens hebben gewoon verkeerd uitgepakt. Door het nalaten van de ontwikkelling van een goede lange afstand bommewerper heeft Duitseland nooit de industriiegebieden van Rusland afdoende kunnen bombarderen. En de ontwikkeling van de Duitse straaljager ging gewoon te traag omdat Hitler meer vertrouwen had in de V-1 en de V-2. Terwijl Duitseland met die straaljager de overhand in de lucht makkelijk had kunnen terug pakken.
Als S-day was doorgegaan had Hitler engeland ingenomen en konden die troepen naar het oosten.....
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_51670047
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:15 schreef BaajGuardian het volgende:
Opzich toch wel jammer want je kunt nu nieteens fatsoenlijk in een duits officieren pak over straat zonder raar aangekeken te worden
Ja, jammer. Net als dat je raar aangekeken wordt als je kisten met een bomberjack draagt.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2007 18:52:28 ]
pi_51676618
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:59 schreef Almere-Dude het volgende:

[..]

Als D-Day mislukt was dan hadden de duitsers veel meer troepen om tegen de russen in te zetten, dus was de uitkomst onzeker geweest.
Als de Duitsers echter het Sovjet zomeroffensief van 1944 hadden kunnen tegenhouden op zo'n zelfde manier als de Finnen (die de Sovjets soms lelijk te pakken hadden zoals bij bijvoorbeeld Tali Ihantala) dan begon Stalin toch ook erg krap te zitten. Ook de Sovjets hadden echt heel erg veel verliezen geleden. Mischien hadden Stalin en Hitler dan een deal gemaakt, terug naar de grenzen van 1940 ofzo.

Maar aan de andere kant, de Sovjets waren met zo gigantisch veel dat zelfs met versterkingen uit het westen de Sovjets niet meer tegengehouden konden worden. Maar de Duitse tegenstand zou een heel stuk harder zijn geweest, mischien viel Duitsland dan wel in December 1945 of Mei 1946...
Ich bin der Führer.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:14:59 #241
181126 MouzurX
Misschien?
pi_51676659
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:13 schreef Xenwolfie het volgende:

[..]

Als de Duitsers echter het Sovjet zomeroffensief van 1944 hadden kunnen tegenhouden op zo'n zelfde manier als de Finnen (die de Sovjets soms lelijk te pakken hadden zoals bij bijvoorbeeld Tali Ihantala) dan begon Stalin toch ook erg krap te zitten. Ook de Sovjets hadden echt heel erg veel verliezen geleden. Mischien hadden Stalin en Hitler dan een deal gemaakt, terug naar de grenzen van 1940 ofzo.

Maar aan de andere kant, de Sovjets waren met zo gigantisch veel dat zelfs met versterkingen uit het westen de Sovjets niet meer tegengehouden konden worden. Maar de Duitse tegenstand zou een heel stuk harder zijn geweest, mischien viel Duitsland dan wel in December 1945 of Mei 1946...
Japan had pearl harbor gewoon niet moeten aanvallen...
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:11:22 #242
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51678589
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:14 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Japan had pearl harbor gewoon niet moeten aanvallen...
Daar verschillen de meningen over.
(als in of japan pearl harbor wel 'aangevallen' heeft.)
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:38:39 #243
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51679631
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:13:21 #244
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_51680940
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:54 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik ook, nazi kleding en kunst is adembenemend mooi, maar de manier waarop hitler europa wilde stichten vond ik toch enigzins teleurstellend.
Nazi kunst mooi

Als iets een fantasieloze creatie is is het wel Nazi kunst.

En je vind vooral SS kleding mooi? Nou, koop Hugo Boss.. Die verzorgde de kleding voor ze.

[ Bericht 16% gewijzigd door Pumatje op 21-07-2007 00:32:52 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_51681482
Don't be a square...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:44:22 #246
75049 BasOne
Spaceship!
pi_51681998
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:38 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]
Star Trek: Enterprise 'Stormfront part 1'

(Edit: stormfrontwhitehouse.jpg D'oh)
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zaterdag 21 juli 2007 @ 01:28:39 #247
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_51683404
We zouden geen intergratie problemen hebben
happen naar de baas
  zaterdag 21 juli 2007 @ 01:33:54 #248
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_51683555
we zouden rijden in degelijke auto's
trots op ons land zijn , geen bubbling reggeaton of jamba
we zouden veel bier drinken en braadworst eten , meisjes zouden heidi heten en dikke memmen hebben

Ik zie geen nadelen
happen naar de baas
  zaterdag 21 juli 2007 @ 02:03:26 #249
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51684293
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 01:33 schreef Hijacking het volgende:
we zouden rijden in degelijke auto's
trots op ons land zijn , geen bubbling reggeaton of jamba
we zouden veel bier drinken en braadworst eten , meisjes zouden heidi heten en dikke memmen hebben

Ik zie geen nadelen [afbeelding]
  zaterdag 21 juli 2007 @ 02:06:18 #250
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_51684363
of kan ik voor zulke opmerkingen geband worden
happen naar de baas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')