abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52628342
bg.gif ja. de zijkanten zeg maar
0023
pi_52629375
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:35 schreef ikJur het volgende:
bg.gif ja. de zijkanten zeg maar
Zoiets? http://joristimes.nl/tada

Vind het niet veel. En heb geen zin om alle dingetjes wat lichter grijs te maken.

[ Bericht 13% gewijzigd door Flaccid op 23-08-2007 19:27:05 ]
pi_52633136
zo is t ook niet mooi. en als je t wit doet dan? #FFFFFF
0023
pi_52633254
Misschien een in het oog springende kleur gebruiken. Dit is mij iets te donker en saai.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_52635510
zwart wit en dan met 1 extra tint er in werkt altijd erg goed, ik heb voor mijn site oranje gebruikt :
www.kamermans.net
pi_52635868
Dat wit vind ik niks. Moet ik er bijvoorbeeld oranje doorheen gaan gooien? Past bij oude design (joristimes.nl)

Zoiets als nu (header en testbalk:D)

[ Bericht 18% gewijzigd door Flaccid op 23-08-2007 23:30:57 ]
pi_52638295
ik vind die oude van je zoiezo mooier
0023
pi_52638836
Leuk! Ikke hier ook posten ^_^

Net gemaakt:

Origineel : Scarlett Johansson
Calm down, please!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:02:47 #234
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_52638883
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 00:59 schreef Googolplexian het volgende:
Leuk! Ikke hier ook posten ^_^

Net gemaakt:

[afbeelding]

Origineel : Scarlett Johansson
Cool gedaan, alleen jammer van de scheiding, zeker geen zin meer voor de afwerking.
Voor de rest super!
Heb ik ook wel eens, dan duurt een bewerking te lang en dan wil ik weer wat nieuws.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_52638988
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 01:02 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Cool gedaan, alleen jammer van de scheiding, zeker geen zin meer voor de afwerking.
Voor de rest super!
Heb ik ook wel eens, dan duurt een bewerking te lang en dan wil ik weer wat nieuws.
Neuh ... 'tis een achtergrond voor een flyer en voor de layout moest het zo.
Ik heb 'm natuurlijk nog in lagen dus zal daar nog eens overheen gaan met de kwast.

en dank je
Calm down, please!
pi_52639141
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 23:01 schreef Flaccid het volgende:
Dat wit vind ik niks. Moet ik er bijvoorbeeld oranje doorheen gaan gooien? Past bij oude design (joristimes.nl)

Zoiets als nu (header en testbalk:D)
Om je websites te verbeteren is een apart topic voor.
Dit gaat om de tekeningen en de designs zelf.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 02:44:40 #237
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_52640009
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 01:22 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Om je websites te verbeteren is een apart topic voor.
Dit gaat om de tekeningen en de designs zelf.
Dit gaat toch om het design? Of zie ik het verkeerd. Heb hier nog geen gescript of HTML gezien...

OT: Vind het design ook erg saai. Probeer wat meer ronde vormen te gebruiken of zowiezo meer kleur. Ik vind ook je oude site er beter uit zien dan wat je tot nu toe hebt.

Probeer misschien eens een licht patroontje ergens te gebruiken, bijvoorbeeld in de zijbalk iets van een ornamentje wat je terug laat komen en dat dan op zo'n 20%.

Kijk ook eens naar je menu, het ziet er zo "tabellerig" uit, en dan niet op een mooie manier zeg maar.

Succes ermee.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:41:00 #238
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_52645114
ik ben nog erg noob in sites maken enzo.
Hier mijn eerste design voor dat soort dingen:
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_52646173
ik vind de layout van je design erg standaard, het is wel overzichtelijk

Voor wat voor een publiek wordt het?
als het bijvoorbeeld gaat om je desings op te zetten vind ik dat je toch iets orginelers moet maken, je website is dan eigenlijk een soort visite kaartje van je.
pi_52647394
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:41 schreef Electro-Worm het volgende:
ik ben nog erg noob in sites maken enzo.
Hier mijn eerste design voor dat soort dingen: [afbeelding]
Ok ... paar tipjes dan:

- Ik weet niet welk programma je gaat gebruiken voor de layout maar kaders zijn "uit". Ik heb zelf nog wel een paar sites lopen met kaders maar tegenwoordig probeer ik er alles aan te doen om het zo kaderloos mogelijk eruit te laten zien. Dus geen witte outlines en zoveel mogelijk in de kaders overlopende vormen maken (zie volgende puntje)

- Je wilt duidelijk een beetje organische vormen verwerken in je layout maar bent gebonden aan kaders? Maak dan eerst een geheel op in Photoshop (of een aanverwant programma) en snijdt dat ontwerp later op in kaders. op die manier kun je de organische vormen van het ene naar het ander kader naadloos laten overlopen.

- Probeer alles in harmonie te ontwerpen. Op dit moment clashed alles een beetje met elkaar (niet overduidelijk hoor ... ik ben nogal een zeikerd maar het is wel goed om dit uit te leggen imo). Als ik iets ontwerp probeer ik altijd balans te vinden in de verschillende elementen. In jouw design zie ik superstrakke Yin Yang logo's tegenover sketchy Wing logo's. Vierkante vormen tegenover ronde lijnen en grijze kleurstellingen tegenover sepia kleurstellingen. Het lijkt op die manier niet met elkaar verbonden te zijn. Probeer vast te houden aan een stramien, qua fonts, outlines, alignment en shapes.

- Misschien wil je een kijkje nemen op -en gebruik maken van- Joomla. Joomla is een gratis sitebuilder (open source) die gebruik maakt van templates op CSS basis. Check http://www.joomla.org . Voor simpele layouts kun je hier heel goed mee uit de voeten (DreamWeaver based templates). Voordeel is dat met een beetje uitzoeken je binnen een weekje een complete site met CMS hebt staan.

De header vind ik wel mooi gedaan maar de rest lijkt -als een collage- erbij geplakt te zijn. ^_^ Succes
Calm down, please!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:06:57 #241
126737 Electro-Worm
pi_52647499
Best feedback ever. Bedankt. Ik zal je raad opvolgen
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:54:49 #242
126737 Electro-Worm
pi_52654247
Dussss:
pi_52654462
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:54 schreef Electro-Worm het volgende:
Dussss: [afbeelding]
word wel veel laad werk het bestaat allemaal uit plaatjes.
0023
pi_52655440
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:03 schreef ikJur het volgende:

[..]

word wel veel laad werk het bestaat allemaal uit plaatjes.
yup

@ Electro-Worm :

Zoals ikJur al zegt ... een compleet met grafische afbeeldingen gevulde site zal langzaam laden (en lelijk opbouwen). Mensen met een poep-verbinding gaan zich ergeren aan hoe langzaam de site dan inlaadt.

Om dit te voorkomen en toch een grafisch ogende site te krijgen moet je een leuke balans zoeken tussen HTML-gevulde vlakken (met een kleur of een herhalende kleine texture) en grote grafische bestanden...

In dit voorbeeldje is het content vlak een effen kleur (dus met HTML (/CSS) ingevuld). omdat hier je content overheen komt te staan wil je dit zo rustig mogelijk houden voor het oog. Een effen kleur is dus niets mis mee. De rode lijnen geven de kaders aan. Side (Repeat?) zou een dunne strook me een vertikaal verloop erin die je herhaalt om laad-tijd te besparen. Het mooiste is natuurlijk als de HTML-kleur van het content-kader aansluit op de kleuren van de andere vakken.

Calm down, please!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:42:59 #245
126737 Electro-Worm
pi_52655522
Ik had hem al geedit en gesliced, ongeveer op die manier zoals jij op de afbeelding laat zien. De achtergrond heb ik gewoon bruin gemaakt.
pi_52655661
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:42 schreef Electro-Worm het volgende:
Ik had hem al geedit en gesliced, ongeveer op die manier zoals jij op de afbeelding laat zien. De achtergrond heb ik gewoon bruin gemaakt.
wat je wel kan doen is bijvoorbeeld een plaatje maken van 4x4 px met een bepaald patroontje erin wat je dan zichzelf laat herhalen op de achtergrond van een div/tabel. (edit dat zij dinges dus al)

ik vind de bol overigens nog iets te photoshopperig verder best mooi menutje
0023
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:50:52 #247
126737 Electro-Worm
pi_52655733
Ja daar dacht ook al aan, aan een pattern
pi_52655779

Vond hem wel de moeite waard om hem te posten
pi_52656019
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:53 schreef seekfaM het volgende:
[afbeelding]

Vond hem wel de moeite waard om hem te posten
oooow die is nice, zoiets ga ik ook een keer maken!!
0023
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:04:51 #250
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_52656050
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:54 schreef Electro-Worm het volgende:
Dussss: [afbeelding]
Beetje 2003.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties