quote:
Ok ... paar tipjes dan:
- Ik weet niet welk programma je gaat gebruiken voor de layout maar kaders zijn "uit". Ik heb zelf nog wel een paar sites lopen met kaders maar tegenwoordig probeer ik er alles aan te doen om het zo kaderloos mogelijk eruit te laten zien. Dus geen witte outlines en zoveel mogelijk in de kaders overlopende vormen maken (zie volgende puntje)
- Je wilt duidelijk een beetje organische vormen verwerken in je layout maar bent gebonden aan kaders? Maak dan eerst een geheel op in Photoshop (of een aanverwant programma) en snijdt dat ontwerp later op in kaders. op die manier kun je de organische vormen van het ene naar het ander kader naadloos laten overlopen.
- Probeer alles in harmonie te ontwerpen. Op dit moment clashed alles een beetje met elkaar (niet overduidelijk hoor ... ik ben nogal een zeikerd maar het is wel goed om dit uit te leggen imo). Als ik iets ontwerp probeer ik altijd balans te vinden in de verschillende elementen. In jouw design zie ik superstrakke Yin Yang logo's tegenover sketchy Wing logo's. Vierkante vormen tegenover ronde lijnen en grijze kleurstellingen tegenover sepia kleurstellingen. Het lijkt op die manier niet met elkaar verbonden te zijn. Probeer vast te houden aan een stramien, qua fonts, outlines, alignment en shapes.
- Misschien wil je een kijkje nemen op -en gebruik maken van- Joomla. Joomla is een gratis sitebuilder (open source) die gebruik maakt van templates op CSS basis. Check
http://www.joomla.org . Voor simpele layouts kun je hier heel goed mee uit de voeten (DreamWeaver based templates). Voordeel is dat met een beetje uitzoeken je binnen een weekje een complete site met CMS hebt staan.
![]()
De header vind ik wel mooi gedaan maar de rest lijkt -als een collage- erbij geplakt te zijn. ^_^ Succes