Waarom niet?quote:
Wat zegt u?quote:
Waarom wel?quote:
En dat durf jij te zeggen met de straat waarin jij woont?quote:
Iets met fossiele brandstoffen die opraken?quote:
Brandstapels zijn zelfs op de Veluwe wat uit de mode. Behalve met Oud en Nieuw natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:50 schreef AirwiN het volgende:
[..]
En dat durf jij te zeggen met de straat waarin jij woont?
Scheelt weer een hoop zinloos gebemoei met het gedrag van anderen...quote:
Alles wat uit de mode is, komt vanzelf weer in...quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Brandstapels zijn zelfs op de Veluwe wat uit de mode. Behalve met Oud en Nieuw natuurlijk.
Uiteraard. Maar het begint natuurlijk nooit hier, wij zijn trendvolgers (op z'n best).quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:52 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Alles wat uit de mode is, komt vanzelf weer in...
De beste argumentatie die ik hier tot dusver tegen gezien heb is 'ja maar, zij begonnen'quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:53 schreef TwistedDarling het volgende:
Maar wat geeft iemand het recht om zogenaamde 'burgerlijkheid' af te kraken? Omdat ze toevallig zelf niet zo willen leven? Het is iemand goed recht om dat niet te willen, maar laat de mensen die daar wel voor kiezen dan ook gewoon lekker hun gang gaan.
Klopt, burgerlijkheid kan aan de ene kant een huisje-boompje-beestje betekenis hebben. Daar kan ik mij best in vinden.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:53 schreef TwistedDarling het volgende:
Nou is burgerlijkheid ook geen vastomlijnd begrip bij mijn weten, het is open voor interpretatie, waardoor meningen erover ook makkelijker verschillen. Denk ik.
Die laatste regel geeft tenminste aan dat je nog aan me denktquote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:59 schreef AirwiN het volgende:
Het kan ook een een gedragsvorm zijn om een uitgesproken mening te hebben over alles dat niet aan die betekenis voldoet. En daar heb ik een broertje dood aan. Maar dat geldt niet alleen voor burgerlijkheid, dat geldt voor alle mensen die het zo goed voor een ander denken te weten...
Immer!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die laatste regel geeft tenminste aan dat je nog aan me denkt.
Bemoeizucht is imo niet een eigenschap van enkel de burgerlijken in de samenleving.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:59 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Klopt, burgerlijkheid kan aan de ene kant een huisje-boompje-beestje betekenis hebben. Daar kan ik mij best in vinden.
Het kan ook een een gedragsvorm zijn om een uitgesproken mening te hebben over alles dat niet aan die betekenis voldoet. En daar heb ik een broertje dood aan. Maar dat geldt niet alleen voor burgerlijkheid, dat geldt voor alle mensen die het zo goed voor een ander denken te weten...
Afzetten tegen een fenomeen dat je in het dagelijks leven uitoefent...quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:03 schreef TwistedDarling het volgende:
Mijn definitie van burgerlijk is gewoon het eerste, daarom snap ik ook niet wat mensen daar nou zo voor problemen mee hebben.![]()
Als je voor tienen voor de deur staat, moet je ook ontbijt maken...quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:05 schreef Memento-Mori het volgende:
hoe laat word ik morgen verwacht air?
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:07 schreef TwistedDarling het volgende:
Bang dat ze zich stierlijk gaan vervelen als hun leven eenmaal in een rustiger vaarwater komt?
Kwestie van onvermogen om jezelf te vermaken?
Luxe-problemen.
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:06 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Als je voor tienen voor de deur staat, moet je ook ontbijt maken...
10.01quote:
Nee. Tegenreactie tegen continu veroordeeld worden "omdat iets zo hoort".quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:07 schreef TwistedDarling het volgende:
Bang dat ze zich stierlijk gaan vervelen als hun leven eenmaal in een rustiger vaarwater komt?
Als ze dan toch naar Den Haag komt kan ze hier wel wat verse croissantjes bezorgen, het is op de route.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:06 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Als je voor tienen voor de deur staat, moet je ook ontbijt maken...
Ik wacht geduldig op mijn rosa en rose uitnodiging...quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:09 schreef TwistedDarling het volgende:
Ze heeft donderdag een fijne maaltijd in elkaar gedraaid Air. Met veel ongeduld, maar toch met een prima resultaat. Dat je het even weet.![]()
Jij mag mee ontbijten hoor...quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Als ze dan toch naar Den Haag komt kan ze hier wel wat verse croissantjes bezorgen, het is op de route.![]()
In de klaagtopics die ik tegenkom lees ik anders vrijwel altijd veroordelingen over hoe saai burgerlijke mensen wel niet zijn.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Tegenreactie tegen continu veroordeeld worden "omdat iets zo hoort".
Zoals AirwiN al zegt, het is niet de inhoud, het is de manier waarop sommige mensen het uiten.
Ik hoorde alleen het eerste deel van de uitnodiging.quote:
Mwah, valt op zich allemaal mee. We hebben door andere bezigheden de afgelopen twee weken niks gedaan. Dus het hele aanrecht staat vol met afwas, huis moet goed worden gestofzuigd, sanitair goed schoonmaken en de vloer dweilen.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:13 schreef Memento-Mori het volgende:
wat moet er schoon gemaakt worden dan? en is jullie huis groot?
oh ik mag niet meer helpen dusquote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:18 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Mwah, valt op zich allemaal mee. We hebben door andere bezigheden de afgelopen twee weken niks gedaan. Dus het hele aanrecht staat vol met afwas, huis moet goed worden gestofzuigd, sanitair goed schoonmaken en de vloer dweilen.
Dat moet met z'n tweeen in een paar uurtjes te doen zijn... En dat gaan we morgen dus doen!
Ja, dat is een overreactie. Ik waag alleen te betwijfelen of dat de oorzaak is (je zou zeggen dat wanneer je zo'n vitale partyfiguur bent je zelden geconfronteerd zou worden met echt burgerlijke mensen tenslotte).quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:15 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
In de klaagtopics die ik tegenkom lees ik anders vrijwel altijd veroordelingen over hoe saai burgerlijke mensen wel niet zijn.![]()
Hij delegeert nu al naar jou en Hime.quote:
Dat ga ik je niet aan doen. Mijn rommel, dat ruim ik zelf op. Als ik je uitnodig, is dat voor de gezelligheid, niet om je voor mijn karretje te spannen!quote:
Ssssssht...quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hij delegeert nu al naar jou en Hime.
En de subtiele valstrik om je voor tien uur daar te krijgen is gezetquote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:22 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat ga ik je niet aan doen. Mijn rommel, dat ruim ik zelf op. Als ik je uitnodig, is dat voor de gezelligheid, niet om je voor mijn karretje te spannen!
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
En de subtiele valstrik om je voor tien uur daar te krijgen is gezet.
oke daar kan ik meelevenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:22 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat ga ik je niet aan doen. Mijn rommel, dat ruim ik zelf op. Als ik je uitnodig, is dat voor de gezelligheid, niet om je voor mijn karretje te spannen!
Toch heb ik het gevoel dat er een addertje onder het gras zit.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:22 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Hoe lang werk je nu al bij het Ministerie? En dan al zoveel last van beroepsdeformatie....quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Toch heb ik het gevoel dat er een addertje onder het gras zit.![]()
met rosa naar het parkquote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:32 schreef Memento-Mori het volgende:
Nog iemand suggesties wat ik morgen kan doen?
Alsof die deformatie zo ambtenaarspecifiek isquote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:31 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Hoe lang werk je nu al bij het Ministerie? En dan al zoveel last van beroepsdeformatie....
Toch al weer een halfjaar, het kan snel gaan.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:31 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Hoe lang werk je nu al bij het Ministerie? En dan al zoveel last van beroepsdeformatie....
Ik denk dat Plato van nature wel aanleg heeft...quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Alsof die deformatie zo ambtenaarspecifiek is.
zoeken ze nog vertalers?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:35 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Toch al weer een halfjaar, het kan snel gaan.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |