abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50972981
quote:
NFL Europa houdt op te bestaan
Datum: 29-jun-2007 15:26

De NFL Europa houdt op te bestaan, zo bevestigde woordvoerder Perry Hendriks van Amsterdam Admirals vrijdag. "Ik moet helaas vertellen dat de NFL stopt met de operatie NFL Europa", aldus Hendriks. Het besluit van vrijdag betekent ook het einde van Amsterdam Admirals. "De NFL wil American Football globaliseren en kiest nu voor een andere strategie."

"Dit jaar koos de NFL ervoor om een wedstrijd uit de Amerikaanse NFL in Londen af te werken en dat blijkt een succes", aldus Hendriks. Dat duel tussen Miami Dolphins en New York Giants staat op 28 oktober op het programma op Wembley. "Ze vinden het beter om met deze strategie verder te gaan." Volgens Hendriks is Amsterdam wel kandidaat om in de toekomst een van die Amerikaanse wedstrijden te huisvesten. "Er zijn daarover gesprekken gaande. We denken niet aan de korte termijn, want 2007 is in Londen en 2008 wordt waarschijnlijk een plaats in Duitsland."

De Europese NFL bestaat sinds 1991 en was in Amsterdam qua toeschouwersaantallen geen doorslaand succes. In Duitsland leefde de competitie wel, maar vorig jaar waren de Admirals nog maar de enige niet-Duitse deelnemer. Amsterdam veroverde in 2005 de World Bowl.
quote:
Admirals houdt op te bestaan
AMSTERDAM - Amsterdam Admirals houdt op te bestaan. De Amerikaanse NFL (National Football League) heeft besloten de Europese zomercompetitie op te heffen. De NFL wil in plaats daarvan twee Amerikaanse wedstrijden per seizoen buiten de Verenigde Staten gaan spelen. „Dat is de beste zakelijke beslissing”, aldus NFL-gedelegeerde Roger Goodell.

„We willen onze fans in Europa bedanken voor hun fantastische ondersteuning. De tijd is echter gekomen om de strategie van de NFL te herzien.” De organisatie wil met de twee internationale wedstrijden en met behulp van moderne technologie de NFL wereldwijd meer toegankelijk maken.

NFL Europa begon in 1991 als de World League of American Football met tien teams in Europa en Amerika. Na een afwezigheid van twee jaar kwam de league in 1995 weer terug als een competitie met zes Europese teams. Amsterdam Admirals is een van de teams die tot het einde aan de Europese NFL verbonden waren.

De eerste internationale wedstrijd staat 28 oktober op het programma. Dan spelen de Miami Dolphins en New York Giants in het Wembley-stadion in Londen tegen elkaar. Mexico, Canada en Duitsland zijn de voornaamste kandidaten om in 2008 de NFL-wedstrijd te organiseren.
Het heeft alleen in het begin geleefd met uitzendingen op SBS en Veronica dacht ik. Daarna amper meer in NL, zeker de laatste jaren.

Ik kan me niet voorstellen dat die Amerikaanse spelers die trips naar Europa leuk zullen gaan vinden .

[ Bericht 16% gewijzigd door BliksemSchigt op 29-06-2007 15:51:59 ]
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:07:25 #2
3485 kavorka
lure of the animal
pi_50973720
Wat een klotenieuws, maar het zat er helaas aan te komen. Ook al was 2007 qua bezoekersaantallen weer een record (behalve bij de Admirals), het mocht niet baten.

Volgens mij zullen er maar 1 a 2 wedstrijden buiten Amerika worden gespeeld (per seizoen, dus niet per team), dus de impact voor de spelers is nihil.
animal magnetism sexual attractive state
pi_50973790
Enorm balen! Was net de afgelopen twee keer naar de Admirals geweest, in de ArenA en het Olympisch Stadion en vond het prachtig .. Keek alweer uit naar volgend seizoen .. Blijkt dat we toch een historische wedstrijd hebben mogen aanschouwen, de laatste van de Admirals ..
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:49:00 #4
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_50977104
jammer zeg......kunnen mensen zich gaan richten op de nationale competitie ipv zich blind te staren op de Admirals....ervaring is er nu hoop dat er wat mee gedaan wordt. Admirals zijn nou niet echt een toegevoegde waarde gweest voor het amateur football
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:27:27 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50978134
!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 juni 2007 @ 18:53:26 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_50978867
Zal ze niet missen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 29 juni 2007 @ 19:09:56 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50979413
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:46 schreef BliksemSchigt het volgende:

Ik kan me niet voorstellen dat die Amerikaanse spelers die trips naar Europa leuk zullen gaan vinden .
Welke trips? Die twee wedstrijden per seizoen?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 10:35:37 #8
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_50994646
Minds are like parachutes. They only function when open.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 10:58:48 #9
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50994904
Zonde, maar na zoveel jaren wilde het nog steeds niet echt van de grond komen. Ik vraag me af of het globaliseren van NFL ooit gaat lukken, het heet niet voor niets American Football...
Giants - Dolphins gaat wel publiek trekken trouwens?
  zaterdag 30 juni 2007 @ 11:18:30 #10
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_50995194
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:58 schreef pfaf het volgende:
Zonde, maar na zoveel jaren wilde het nog steeds niet echt van de grond komen. Ik vraag me af of het globaliseren van NFL ooit gaat lukken, het heet niet voor niets American Football...
Dacht het wel dat de Giants en Dolphins publiek gaan trekken. Ik gok dat het wel snel uitverkocht zal zijn. Lang, lang geleden heb ik op het oude Wembley de Redskins tegen de 49-ers (American bowl) mogen zien, en dat was behoorlijk gaaf. Ik denk dat de sport inmiddels internationaal gezien (zeker in Europa door de NFLE) wel iets bekender is geworden, ongeacht het aantal bezoekers van de NFLE.

August 16, 1992, San Francisco 49ers, 17, Washington Redskins, 15, Wembley Stadium

Wat globalisering betreft, dat zal wel niet snel gaan lukken aangezien er internationaal gezien weinig landen zijn die het spelletje spelen.
Fok! League, Fantasy Baseball Champ 2003, 2004 & 2012
  zaterdag 30 juni 2007 @ 13:03:33 #11
3485 kavorka
lure of the animal
pi_50997833
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:58 schreef pfaf het volgende:
500.000 mensen hebben zich laten registreren voor een ticket. De eerste 40.000 kaartjes waren binnen negentig minuten uitverkocht.

http://www.sporttribune.nl/pagina/voorpagina/13127
animal magnetism sexual attractive state
  zaterdag 30 juni 2007 @ 16:35:47 #12
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_51003514
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 13:03 schreef kavorka het volgende:

[..]

500.000 mensen hebben zich laten registreren voor een ticket. De eerste 40.000 kaartjes waren binnen negentig minuten uitverkocht.

Zow hey! Dat had ik niet verwacht in Rugby-land.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 16:40:29 #13
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51003643
500.000 !
  zaterdag 30 juni 2007 @ 16:52:45 #14
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_51003959
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_51009080
Mij maakt het niets uit, voor de vaste volgers en stadionbezoekers is het wel jammer.
That's all folks!
  zondag 1 juli 2007 @ 14:23:07 #16
79634 Delmar78
Amersfoort Untouchable
pi_51027195
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 13:03 schreef kavorka het volgende:

[..]

Ja, en ik heb nog veel moeite moeten doen om een van die 40.000 tickets te krijgen. Toch een mooie plaats in de endzone weten te krijgen.

Over de Admirals kan ik niet zo rouwig zijn. Ik heb een paar seizoenskaarten gehad, maar had er toch genoeg van. Zeker omdat ik regelmatig NFL wedstrijden op tv of in het echt bekeek. Het spelniveau in Europa was laag (goed, hoger dan in de amateurcompetitie hier) en het aantal spelers dat echt doorbrak in de NFL was verwaarloosbaar. Als fan kreeg ik echt het gevoel dat de NFL Europe nauwelijks serieus werd genomen door de bestuurders van de NFL in de USA (die het feest hier in Europa moesten betalen). Elk jaar bestonden de Admirals uit nieuwe spelers. Hooguit een klein handjevol was over van het jaar daarvoor. Op die manier kreeg ik echt geen band met het team. De eigenaars van de NFL teams stuurden voor mijn gevoel een stel kneuzen naar Europa om zo ruimte over te houden op het training camp in de zomer voor betere spelers. Hooguit werden er wat "3rd string" QBs naar Europa gestuurd. De rest stond lager op de "depth chart". Als de Europese spelers terug in de USA waren, kwamen ze erachter dat hun plek op de roster was ingenomen door mensen die een training camp hadden gevolgd in de periode dat zij in Europa zaten. Lijkt me niet echt leuk voor de spelers om voor niets 4 maanden je familie te moeten achterlaten voor een nietbestaande kans om in de NFL te kunnen spelen.
Ander probleem waren de "nationals", de niet-amerikaanse spelers. Het is natuurlijk een enorme klap in het gezicht van de fans als je favoriete speler (Diliberto) gedwongen het veld moet ruimen omdat de Amerikanen hebben besloten een Amerikaan op zijn positie te laten spelen. Het aantal niet-amerikaanse spelers in de NFL Europe was echt minimaal en daarvan ken ik al helemaal niemand die is doorgebroken in de NFL.
Apropos doorbreken in de NFL. De belangrijkste ster, Kurt Warner, was 2nd string QB. Hij moest in het super bowl seizoen van de Rams iemand anders vervangen vanwege een blessure. Hij mocht daarna een goed lopend team overnemen en naar de super bowl brengen. Kwestie van geluk, dus. Als die blessure niet was geweest, hadden we nooit meer iets van Kurt Warner gehoord.

Kortom, laat de NFL zich maar gaan richten op andere initiatieven zoals competitiewedstrijden in het buitenland. Dan krijgt de Europese fan namelijk de kans om in een vol stadion te kijken naar goede spelers in een wedstrijd die ergens om draait (Super Bowl en niet de World Bowl). Ik verheug me al op mijn trip naar London!
The heat of the meat equals the angle of the dangle if the mass of the ass remains constant.
  zondag 1 juli 2007 @ 14:51:17 #17
183620 sn7475
"Nunc aut Nunquam"
pi_51028087
Tja jammer dat ze ermee ophouden. Typisch Amerikaanse eigenlijk. Als de revenues niet mega-groot zijn dan wordt het opgeheven. Maar goed, het was leuk en dan maar weer een NFL team uitkiezen als favoriet. Zulllen voor mij wel de ST. Louis Rams worden.
pi_51049445
Heb nog net de laatste wedstrijd gezien in de ArenA waar ze (vet) wonnen.. het was mijn eerste wedstrijd van de Admirals.. en blijkbaar nu dus ook de laatste.. tis jammer idd /sob
Rookworst zonder "R" is ookworst!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')