quote:
Ja, en ik heb nog veel moeite moeten doen om een van die 40.000 tickets te krijgen. Toch een mooie plaats in de endzone weten te krijgen.
Over de Admirals kan ik niet zo rouwig zijn. Ik heb een paar seizoenskaarten gehad, maar had er toch genoeg van. Zeker omdat ik regelmatig NFL wedstrijden op tv of in het echt bekeek. Het spelniveau in Europa was laag (goed, hoger dan in de amateurcompetitie hier) en het aantal spelers dat echt doorbrak in de NFL was verwaarloosbaar. Als fan kreeg ik echt het gevoel dat de NFL Europe nauwelijks serieus werd genomen door de bestuurders van de NFL in de USA (die het feest hier in Europa moesten betalen). Elk jaar bestonden de Admirals uit nieuwe spelers. Hooguit een klein handjevol was over van het jaar daarvoor. Op die manier kreeg ik echt geen band met het team. De eigenaars van de NFL teams stuurden voor mijn gevoel een stel kneuzen naar Europa om zo ruimte over te houden op het training camp in de zomer voor betere spelers. Hooguit werden er wat "3rd string" QBs naar Europa gestuurd. De rest stond lager op de "depth chart". Als de Europese spelers terug in de USA waren, kwamen ze erachter dat hun plek op de roster was ingenomen door mensen die een training camp hadden gevolgd in de periode dat zij in Europa zaten. Lijkt me niet echt leuk voor de spelers om voor niets 4 maanden je familie te moeten achterlaten voor een nietbestaande kans om in de NFL te kunnen spelen.
Ander probleem waren de "nationals", de niet-amerikaanse spelers. Het is natuurlijk een enorme klap in het gezicht van de fans als je favoriete speler (Diliberto) gedwongen het veld moet ruimen omdat de Amerikanen hebben besloten een Amerikaan op zijn positie te laten spelen. Het aantal niet-amerikaanse spelers in de NFL Europe was echt minimaal en daarvan ken ik al helemaal niemand die is doorgebroken in de NFL.
Apropos doorbreken in de NFL. De belangrijkste ster, Kurt Warner, was 2nd string QB. Hij moest in het super bowl seizoen van de Rams iemand anders vervangen vanwege een blessure. Hij mocht daarna een goed lopend team overnemen en naar de super bowl brengen. Kwestie van geluk, dus. Als die blessure niet was geweest, hadden we nooit meer iets van Kurt Warner gehoord.
Kortom, laat de NFL zich maar gaan richten op andere initiatieven zoals competitiewedstrijden in het buitenland. Dan krijgt de Europese fan namelijk de kans om in een vol stadion te kijken naar goede spelers in een wedstrijd die ergens om draait (Super Bowl en niet de World Bowl). Ik verheug me al op mijn trip naar London!
The heat of the meat equals the angle of the dangle if the mass of the ass remains constant.