abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:51:33 #101
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_50970965
Ik snap het wel...we waren met de kids vorige week in dat stuk dat ze aan Amersfoort vastplakken, en ik ging zowat over m'n nek van de zelfgenoegzaamheid waarmee de stellen/families daar rond fietsten (in matchende windjacks, trouwens).
Allemaal dezelfde fiets, allemaal een lichaamshouding alsof ze dus alleen op zondagmiddag op dat ding zitten, en een houding van:
'wij hebben het bereikt, dit is de hemel, kijk naar ons, wees jaloers'
terwijl wij dan iets hebben, van, we zouden hier nog niet dood willen worden gevonden, straat na straat met volkomen identieke huizen, dit is geestelijke zelfmoord als je hier gaat wonen!

En dan heb ik dus zelf een gezin, een huis, en een baan waarbij ik standaard in pak ga door de week. maar dat wil ik dus niet.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_50970970
Burgelijk wordt je wel. Of je het wil of niet.
pi_50970987
Oeh goed topic
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:52:59 #104
154841 Xankot
en zo is het maar net....
pi_50970999
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:08 schreef Gluckskafer het volgende:

[..]

Kortom:
Je eigenlijke klacht is dat je je geen vrouw kunt vinden
Je hebt een pauperbak. En verder niet echt een boeiend leven.
Ik heb een vrouw, en een een leuke auto...en heb een zeer leuk en boeiend leven.....
"Wie het laatst lacht, heeft misschien geen gevoel voor humor."
pi_50971058
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:52 schreef Xankot het volgende:

[..]

Ik heb een vrouw, en een een leuke auto...en heb een zeer leuk en boeiend leven.....
Burgerkut.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:55:52 #106
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_50971089
Vecht er niet tegen, voor je het weet wordt je wakker en denk je, 'shit, wat ben ik burgerlijk!!'
En het ergste is, je vindt het dan nog heerlijk ook.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:58:36 #107
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_50971195
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:55 schreef KD-fotografie het volgende:
Vecht er niet tegen, voor je het weet wordt je wakker en denk je, 'shit, wat ben ik burgerlijk!!'
En het ergste is, je vindt het dan nog heerlijk ook.
M'n gezin wel ,
meubelboulevards op 2de paasdag nog steeds niet hoor
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:00:49 #108
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_50971254
Burgelijk zijn is relaxt, mits:

-je boodschappen gewoon doordeweeks doet in plaats van op zaterdag
-je niet op nationale vrije dagen naar de woonboulevard gaat
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_50971421
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:42:47 #110
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_50972853
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 12:17 schreef Xankot het volgende:
Heb een vreselijke hekel aan burgermannetjes- en vrouwtjes. Gezinnetjes met 2 "kids" (ook zo'n K** woord!), gezinsauto voor de deur, standaard een-gezinswoninkje, goed met de hele buurt kunnen opschieten en tegen de buren "gemaakt" aardig doen, op 2e paasdag naar een woonboulevard of tuincentrum gaan en netjes 's avonds op 23.00 uur naar bed gaan (met pyama aan).

Grfgatrdrrrrggrf%%$#!!!!!!

Klacht: Ik haat burgerlijkheid en meelopers "omdat het zo hoort"
Ik kan ook wel van mezelf zeggen dat ik niet burgerlijk ben. Maar hoeveel mensen denken nou exact hetzelfde dat zij anders leven dan alle anderen? Dat zijn er best wel veel. Wat betreft meelopers, daar kan ik alleen maar om lachen. Je hebt ze allerlei soorten, maten en leeftijden.
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:33:42 #111
58560 Oksel
Gezellig.
pi_50985936
Één keer per maand naar Fun4Two gaan.. dán ben je iig niet burgerlijk
pi_50994070
Herman Brood zei: "er is niets zo burgerlijk als je afzetten tegen de maatschappij."

Mijns inziens is er dan ook niets mis met burgerlijkheid; als jij persé in een rijtjeshuis met van irritante kijkindertjes voor de ramen wilt wonen; een stationwagon met zo'n bewegend hondehoofdje op je dashboard wilt rijden en van 9 tot 5 knopjes wilt indrukken moet je dat vooral zelf weten. Echter het wordt vervelend als het gepaard gaat met stigmatisering van mensen die anders over dingen denken. Het komt er vaak op neer dat men niet weet hoe hard men moet roepen dat krakers paupers zijn, users are losers en kunstenaars zijn langharige werkschuwe hippies ( en meer van soort clichés ).

De onwetendheid van dat soort burgerpikken staat me vaak niet aan; wat daar nog bij komt is dat ze vaak weinig boeiends hebben meegemaakt; elke zomer naar Ameland is echt geen bijzondere ervaring, de buurvrouw die zich door de halve volksbuurt laat uitwonen is totaal niet interessant en of er weer eens iemand te hard z'n mobieltje in de trein aan had staan is echt heel erg niet boeiend! Je hoeft maar een kijkje in de klaagbaak te nemen en je weet weer wat er zo gruwelijk aan burgerlijkheid is.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 09:38:44 #113
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50994089
quote:
Heb een vreselijke hekel aan burgermannetjes- en vrouwtjes. Gezinnetjes met 2 "kids" (ook zo'n K** woord!), gezinsauto voor de deur, standaard een-gezinswoninkje, goed met de hele buurt kunnen opschieten en tegen de buren "gemaakt" aardig doen, op 2e paasdag naar een woonboulevard of tuincentrum gaan en netjes 's avonds op 23.00 uur naar bed gaan (met pyama aan).

Grfgatrdrrrrggrf%%$#!!!!!!

Klacht: Ik haat burgerlijkheid en meelopers "omdat het zo hoort"
Tot je op een gegeven moment zelf ook steeds burgerlijker wordt.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 09:40:18 #114
184423 gewoon_doen
niet aarzelen
pi_50994100
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 09:35 schreef Batsnek het volgende:
Herman Brood zei: "er is niets zo burgerlijk als je afzetten tegen de maatschappij."

Mijns inziens is er dan ook niets mis met burgerlijkheid; als jij persé in een rijtjeshuis met van irritante kijkindertjes voor de ramen wilt wonen; een stationwagon met zo'n bewegend hondehoofdje op je dashboard wilt rijden en van 9 tot 5 knopjes wilt indrukken moet je dat vooral zelf weten. Echter het wordt vervelend als het gepaard gaat met stigmatisering van mensen die anders over dingen denken. Het komt er vaak op neer dat men niet weet hoe hard men moet roepen dat krakers paupers zijn, users are losers en kunstenaars zijn langharige werkschuwe hippies ( en meer van soort clichés ).

De onwetendheid van dat soort burgerpikken staat me vaak niet aan; wat daar nog bij komt is dat ze vaak weinig boeiends hebben meegemaakt; elke zomer naar Ameland is echt geen bijzondere ervaring, de buurvrouw die zich door de halve volksbuurt laat uitwonen is totaal niet interessant en of er weer eens iemand te hard z'n mobieltje in de trein aan had staan is echt heel erg niet boeiend! Je hoeft maar een kijkje in de klaagbaak te nemen en je weet weer wat er zo gruwelijk aan burgerlijkheid is.
amen, kan ik me wel in vinden
pi_50994882
Ik volg je niet echt, wat is er mis met die lui?
Vraag het aan mij, ik weet het ook niet.
pi_51006631
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 09:35 schreef Batsnek het volgende:

dat krakers paupers zijn, users are losers en kunstenaars zijn langharige werkschuwe hippies
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_51006920
Maatschappelijke standaarden.
pi_51009941
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 18:27 schreef Overlast het volgende:

[..]

Oh neej, jij ook al!
pi_51016996
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 20:08 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Oh neej, jij ook al!
Kom op rakker, trek het je niet aan.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_51021409
Jah sorry, ik heb nou eenmaal een zwak voor kortzichtige verheven burgerslaafjes.
  zondag 1 juli 2007 @ 10:52:17 #121
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51021922
quote:
Gezinnetjes met 2 "kids" - Nope (geen kinderen)
Gezinsauto voor de deur - Nope (2 rode jaren 80 bakken)
Standaard een-gezinswoninkje - We wonen in een doorsnee hoekhuis uit 1987 (2-onder-1-kap) in een vrij nette wijk
Goed met de hele buurt kunnen opschieten - Nope (zeer weinig contact mee)
Tegen de buren "gemaakt" aardig doen - Nope (af en toe een keer gedag zeggen, maar ik maak er absoluut geen semi-gezellig praatje mee)
Op 2e paasdag naar een woonboulevard of tuincentrum gaan - Nope
Netjes 's avonds op 23.00 uur naar bed gaan (met pyama aan). - Nope (22.30 naar bed (zonder pyama) en rond 0.00u slapen

Ik haat burgerlijkheid en meelopers "omdat het zo hoort" - Ik ook!
  zondag 1 juli 2007 @ 12:14:00 #122
154841 Xankot
en zo is het maar net....
pi_51023564
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik snap het wel...we waren met de kids vorige week in dat stuk dat ze aan Amersfoort vastplakken, en ik ging zowat over m'n nek van de zelfgenoegzaamheid waarmee de stellen/families daar rond fietsten (in matchende windjacks, trouwens).
Allemaal dezelfde fiets, allemaal een lichaamshouding alsof ze dus alleen op zondagmiddag op dat ding zitten, en een houding van:
'wij hebben het bereikt, dit is de hemel, kijk naar ons, wees jaloers'
terwijl wij dan iets hebben, van, we zouden hier nog niet dood willen worden gevonden, straat na straat met volkomen identieke huizen, dit is geestelijke zelfmoord als je hier gaat wonen!

En dan heb ik dus zelf een gezin, een huis, en een baan waarbij ik standaard in pak ga door de week. maar dat wil ik dus niet.
Ja, ik ken dat aangeplakte stuk bij Amersfoort....mijn vriendin (woont in Amersfoort) en ik waren daar laatst even doorheen gereden om te zien wat voor een soort wijk dat is. 1 woord: V R E S E L I J K ! ! !

Voor de rest ben ik het roerend met je eens
"Wie het laatst lacht, heeft misschien geen gevoel voor humor."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')