Dat geeft niks lieverd , dat gaat vanzelf over als je wat ouder wordtquote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:17 schreef Xankot het volgende:
Heb een vreselijke hekel aan burgermannetjes- en vrouwtjes. Gezinnetjes met 2 "kids" (ook zo'n K** woord!), gezinsauto voor de deur, standaard een-gezinswoninkje, goed met de hele buurt kunnen opschieten en tegen de buren "gemaakt" aardig doen, op 2e paasdag naar een woonboulevard of tuincentrum gaan en netjes 's avonds op 23.00 uur naar bed gaan (met pyama aan).
Grfgatrdrrrrggrf%%$#!!!!!!![]()
Klacht: Ik haat burgerlijkheid en meelopers "omdat het zo hoort"
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:21 schreef Komakimo het volgende:
wat me nog het meest ergert bij zulke mensen is het afkeuren van mensen de het anders doen
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:23 schreef Sapstengel het volgende:
Je vergeet altijd om half 6 eten en allebei dezelfde rood met witte Gaastra jas.
En hoe oud schat jij mij in dan?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:21 schreef N.icka het volgende:
[..]
Dat geeft niks lieverd , dat gaat vanzelf over als je wat ouder wordt
Dat zijn niet alleen burgergezinnetjes. 99% van de lui die in die Gaastra meuk lopen kunnen volgens mij nog geen kiel van een mast onderscheiden.quote:
Ik zie het al: jaloers.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:17 schreef Xankot het volgende:
Heb een vreselijke hekel aan burgermannetjes- en vrouwtjes. Gezinnetjes met 2 "kids" (ook zo'n K** woord!), gezinsauto voor de deur, standaard een-gezinswoninkje, goed met de hele buurt kunnen opschieten en tegen de buren "gemaakt" aardig doen, op 2e paasdag naar een woonboulevard of tuincentrum gaan en netjes 's avonds op 23.00 uur naar bed gaan (met pyama aan).
Krijg je van die foute 30-ers in een puberclubje enzo. Erg schattig, maar ook erg fout.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:36 schreef Mustard_Man het volgende:
mensen die zich koste wat het kost af willen zetten tegen de maatschappij en burgerlijkheid
Gelukkig kom ik niet in puberclubjesquote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Krijg je van die foute 30-ers in een puberclubje enzo. Erg schattig, maar ook erg fout.
Wie keurt nu wiens gedrag af? Dit is nota bene een topic dat het burgerlijk leven afkeurt. Een burgerlijk leven is het mooiste wat er is. Daar kom je ooit nog wel achter.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:21 schreef Komakimo het volgende:
wat me nog het meest ergert bij zulke mensen is het afkeuren van mensen die het anders doen
Denk je dat? NO WAY! Maar goed, als jij dat zo vind...prima. Ieder zijn ding toch?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:39 schreef Overlast het volgende:
[..]
Wie keurt nu wiens gedrag af? Dit is nota bene een topic dat het burgerlijk leven afkeurt. Een burgerlijk leven is het mooiste wat er is. Daar kom je ooit nog wel achter.
Edit: was volgens mij niet tegen mij bedoeldquote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:41 schreef Xankot het volgende:
[..]
Denk je dat? NO WAY! Maar goed, als jij dat zo vind...prima. Ieder zijn ding toch?
Op zich leuk en aardig hoor, maar welke alternatieven stel je voor?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:17 schreef Xankot het volgende:
Nope! Ik ben nou eenmaal niet zo burgerlijk als de gemiddelde Nederlander.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:45 schreef Gluckskafer het volgende:
TS blijft liever eeuwig vrijgezel, en zit ieder avond in de kroeg.
Net zoals in de liedje van Benny Nyman.
Ach, ook tegen jou ben ik bang. Je zegt: "Klacht: Ik haat burgerlijkheid en meelopers "omdat het zo hoort""quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:41 schreef Xankot het volgende:
[..]
Denk je dat? NO WAY! Maar goed, als jij dat zo vind...prima. Ieder zijn ding toch?
En wat voor een niet burgerlijke dingen doe jij dan allemaal ????quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:47 schreef Xankot het volgende:
[..]
Nope! Ik ben nou eenmaal niet zo burgerlijk als de gemiddelde Nederlander.
Wat versta jij onder een niet-burgerlijk leven?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:47 schreef Xankot het volgende:
[..]
Hobbies/interesses: AV, Media en koken!! (hmmm..)quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:47 schreef Xankot het volgende:
[..]
Ehmmm... 1 kind, wonen in een oude molen, op vakantie gaan naar een 3e wereld land, het hebben van een normale personenauto, oprecht aardig zijn tegen buren en de buurt, niet roddelen en met de feestdagen samen picknikken in het bos (mits het weer het toelaat uiteraard...) Goed alternatief?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:45 schreef Overlast het volgende:
[..]
Op zich leuk en aardig hoor, maar welke alternatieven stel je voor?
Geen kinderen dan maar zodat je alle tijd en geld heb voor de zaken die het leven zin en diepgang geven? Zoals vaak uit eten, vaak op vakantie en elke week nieuwe kleren kopen. Geen gezinsauto, maar een sportauto waar je kinderen vervolgens niet in passen, een lekker appartement in het centrum waar je kinderen geen slaapkamer hebben, en juist onaardig doen tegen de buren want dat verhoogt de kwaliteit van het leven zo ontzettend? Op tijd naar bed kan ook geen kwaad als je de volgende dag vroeg op moet. Wat betreft de woonboulevard heb je wel gelijk.
Ja, werk in de audiovisuele en media branche en koken vind ik heerlijk om te doen. (heb in de horeca gezeten) En tja...of dát burgerlijk is....quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hobbies/interesses: AV, Media en koken!! (hmmm..)
Aha.
Jong kinderen krijgen, in kraakpanden wonen en daarna in een indentiteitscrisis raken.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:50 schreef Overlast het volgende:
[..]
Wat versta jij onder een niet-burgerlijk leven?
Jazeker, dat is het begin, en nu ben je eik al verdoemdquote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:54 schreef Xankot het volgende:
[..]
Ja, werk in de audiovisuele en media branche en koken vind ik heerlijk om te doen. (heb in de horeca gezeten) En tja...of dát burgerlijk is....![]()
Omdat Burger King zooi niet te vreten is, daarom zitten ze allemaal bij de macquote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:54 schreef meepseBarg het volgende:
Waarom zitten burgerlijke gezinnetjes nooit bij de Burger King?
Oh dat valt me al ontzettend mee. Kan me best voorstellen dat je zo je leven wilt inrichten. Het is namelijk best burgerlijk.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:51 schreef Xankot het volgende:
[..]
Ehmmm... 1 kind, wonen in een oude molen, op vakantie gaan naar een 3e wereld land, het hebben van een normale personenauto, oprecht aardig zijn tegen buren en de buurt, niet roddelen en met de feestdagen samen picknikken in het bos (mits het weer het toelaat uiteraard...) Goed alternatief?
Ik kom al aardig in de buurt toch? Hahaha!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:58 schreef Overlast het volgende:
[..]
Oh dat valt me al ontzettend mee. Kan me best voorstellen dat je zo je leven wilt inrichten. Het is namelijk best burgerlijk.
Op de vakantie in het 3e wereldland en de molen na dan.
Net wat we nodig hebben in dit topic, een post-modernist.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:58 schreef Xebrozius het volgende:
Iedereen is burgelijk op zijn manier, slaap zacht
Wat een burgelijk antwoord.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:58 schreef Xebrozius het volgende:
Iedereen is burgelijk op zijn manier, slaap zacht
India en Afrika zijn 3e wereldlanden, maar zwaar toeristisch. En wat betreft de molen: ik gok dat er geen wieken meer inzitten en alleen het karkas overeind staat. Weet je wat pas burgelijk is?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:58 schreef Overlast het volgende:
[..]
Oh dat valt me al ontzettend mee. Kan me best voorstellen dat je zo je leven wilt inrichten. Het is namelijk best burgerlijk.
Op de vakantie in het 3e wereldland en de molen na dan.
Nee je bent een overjarige hippie. En d'r is maar 1 ding erger dan mensen die burgelijk zijnquote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:51 schreef Xankot het volgende:
[..]
Ehmmm... 1 kind, wonen in een oude molen, op vakantie gaan naar een 3e wereld land, het hebben van een normale personenauto, oprecht aardig zijn tegen buren en de buurt, niet roddelen en met de feestdagen samen picknikken in het bos (mits het weer het toelaat uiteraard...) Goed alternatief?
Ik twijfel tussen overjarige hippies of punkers.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:01 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Nee je bent een overjarige hippie. En d'r is maar 1 ding erger dan mensen die burgelijk zijn![]()
als ze mijn manier van leven zouden acepteren zou ik door hun bekrompenheid heen kijken.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:39 schreef Overlast het volgende:
[..]
Wie keurt nu wiens gedrag af? Dit is nota bene een topic dat het burgerlijk leven afkeurt. Een burgerlijk leven is het mooiste wat er is. Daar kom je ooit nog wel achter.
Ja best wel. De oom en tante van mijn vriendin zijn ook in een molen gaan wonen. En voor de rest zijn ze gewoon zo burgerlijk als het maar kan. Ze hebben wel onverwachts tonnen in dat ding gestoken en moesten onverwachts maanden in een schuur leven omdat de molen stiekem meer opgeknapt moest worden dan verwacht. Doe mij dan maar een rijtjeshuisquote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:00 schreef Xankot het volgende:
[..]
Ik kom al aardig in de buurt toch? Hahaha!
Ik vind het altijd zo geweldig om je af te zetten tegen de burgerlijkheid...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:01 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Nee je bent een overjarige hippie. En d'r is maar 1 ding erger dan mensen die burgelijk zijn![]()
Overjarige hippie...ik?....ik zie mezelf al als een hippie! whahaha! Fout ingeschat kerel!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:01 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Je loopt achter de feiten aan nu.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:04 schreef Xankot het volgende:
[..]
Overjarige hippie...ik?....ik zie mezelf al als een hippie! whahaha! Fout ingeschat kerel!
In een huis van stro, met een kind dat ernstig gehandicapt is en een bakfiets waar je mee naar je werk gaat?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:04 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo geweldig om je af te zetten tegen de burgerlijkheid...Heb ik zelf ook jááren gedaan. Samenwonen? Niets voor mij... Uit eten gaan met schoonouders... Echt niet!
En wat blijkt, het is gewoon hartstikke leuk. Hoe wil de TS later oud worden?
In een huis van stro, met een kind dat ernstig gehandicapt is en een bakfiets waar je mee naar je werk gaat?
Oftewel
Woning = burgerlijk
Kinderen = burgelijk
Werken= burgelijk
Vervoer = burgelijk
Nou dat wordt nog een flinke kluif om antiburgelijk te zijn. Ik zie het zwervers nog wel eens doen als ze naakt in de Albert Heijn staan te verkondigen dat ze God zijn. De enige mensen op deze wereld die niet burgelijk zijn.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |