Een vis staat voor mijn gevoel verder van me af. Vlees vind ik te veel lijken op menselijk spulquote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:18 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
Wat is voor jou het verschil tussen een dode vis en een dood zoogdier dan?
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:20 schreef Fetai het volgende:
[..]
Een vis staat voor mijn gevoel verder van me af. Vlees vind ik te veel lijken op menselijk spul
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:20 schreef Fetai het volgende:
[..]
Een vis staat voor mijn gevoel verder van me af. Vlees vind ik te veel lijken op menselijk spul
Nee hoor, het is een enorm verschil, zowel qua smaak als qua samenstelling. Waarom meen je dat ze hetzelfde zijn?quote:
Wat is er nep aan plantaardig voedsel?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:33 schreef WeebI het volgende:
Vlees
Vegetarisch nepvoedsel gemaakt door mensen die lulverhaaltjes rondbazuinen
Dat heb ik ook altijd een beetje raar gevonden. Toen ik nog vegetariër was, gebruikte ik dan ook weinig 'vleesvervangers'. De sleutel tot lekker vegetarisch koken is ánders koken. Dus niet groente, aardappelen, vlees en dan een sojaburger in plaats van het vlees.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:39 schreef WeebI het volgende:
het neppe is het 'namaken' van vlees, maar dan zonder vlees
het klínkt al dom, ik bedoel maar.
Dat is niets iets wat alle vegetariers doen.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:39 schreef WeebI het volgende:
Anders ga je ff een boom knuffelen ofzo. Is er bewijs dat vlees agressief maakt?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:35 schreef Kiegie het volgende:
Tis gewoon de kift van die vleeseters: zij hebben vlees nodig, wij (vegetariërs) kunnen zonder.
In feite draait het dus om onzekerheid, de wortel van alle agressie.
![]()
Niet zo gek dat vleeseters labieler zijn, want al dat vleeseten (incl. hormonen) slaat uiteindelijk toch op je hersenen.
NOU NOG 1X OVER VLEESETERS BEGINNEN EN IK SLA JE OP JE BEK VERDOMME! IK ROS JE HELEMAAL DE TYFES!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:35 schreef Kiegie het volgende:
Tis gewoon de kift van die vleeseters: zij hebben vlees nodig, wij (vegetariërs) kunnen zonder.
In feite draait het dus om onzekerheid, de wortel van alle agressie.
![]()
Niet zo gek dat vleeseters labieler zijn, want al dat vleeseten (incl. hormonen) slaat uiteindelijk toch op je hersenen.
Als je hulp nodig hebt: 06300-schijtgeit, keb ook wel zin om wat vega's te remodificeren.quote:Op zondag 1 juli 2007 01:03 schreef Leef het volgende:
[..]
NOU NOG 1X OVER VLEESETERS BEGINNEN EN IK SLA JE OP JE BEK VERDOMME! IK ROS JE HELEMAAL DE TYFES!!!!!!!!!!!!!!![]()
Dat is ook weer niet waar. Mensen zijn alleseters, dus vlees hoeft niet per se. Maar je moet wel goede alternatieven bedenken, in vlees zitten veel belangrijke stoffen.quote:Op zondag 1 juli 2007 00:02 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
Als je geen vlees eet wordt je juist een slap vaatdoekje.
Jongen, jij hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.quote:Op zondag 1 juli 2007 01:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is ook weer niet waar. Mensen zijn alleseters, dus vlees hoeft niet per se. Maar je moet wel goede alternatieven bedenken, in vlees zitten veel belangrijke stoffen.
Je klinkt ook dom, laat ik er dan ook maar vanuit gaan dat..quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:39 schreef WeebI het volgende:
Oh jawel, ik neem regelmatig een cheeseburger.quote:Op zondag 1 juli 2007 01:24 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
Jongen, jij hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.
Het is "in dierlijke producten zitten belangrijke stoffen"quote:Op zondag 1 juli 2007 01:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is ook weer niet waar. Mensen zijn alleseters, dus vlees hoeft niet per se. Maar je moet wel goede alternatieven bedenken, in vlees zitten veel belangrijke stoffen.
Vitamine b12 vindt je nergens, behalve in vlees.Daarom is vlees belangrijk.quote:Op zondag 1 juli 2007 01:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh jawel, ik neem regelmatig een cheeseburger.
Ja, je kunt voor alles wel een alternatief vinden, maar of het lekker is is een tweedequote:Op zondag 1 juli 2007 01:34 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Het is "in dierlijke producten zitten belangrijke stoffen"
Want het is moeilijk in puur plantaardig voedsel genoeg eiwitten te vinden. Het is mogelijk maar moeilijk.
Maar echt onmogelijk is B12 en wel de juiste vorm van B12. De soorten in zeewier enzo zijn helaas niet goed opneembaar.
Tegenwoordig kun je daarvoor tabletjes nemen dus tegenwoordig kunnen we geheel veganist zijn zonder tekorten op te lopen.
Maar vroeger had je toch eitjes moeten eten. Gelukkig leggen vogels heel veel eitjes en die zijn lang niet allemaal bevrucht, dus over lijken hebben we nooit perse hoeven gaan.
Vlees is gewoon makkelijk.......en veel te lekker.
Bij de weg. Insecten zijn makkelijker te verteren en veel primaten eten daar bergen van omdat het lekker en gezond is.
Eigenlijk moeten we insecten gaan eten..... (huivert)![]()
He, mij hoor je niet zeggen dat vlees niet belangrijk is. Ik ken vegetariërs die geen last hebben van wat jij beschrijft.quote:Op zondag 1 juli 2007 01:35 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
Vitamine b12 vindt je nergens, behalve in vlees.Daarom is vlees belangrijk.
M'n ex-vriendin had ook tekort aan b12 en die kon op het laatst bijna niet eens meer zelfstandig opstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |